Rehv vanale järelveetavale kombainile
#1

Tervist, vaesed Saaremaa väiketalunikud võtavad meie talus oma vilja endiselt ühe vana aga hea Volvo järelveetava BT-45A kombainiga. http://www.volvoce.com/constructionequip...2045A.aspx
Muidu aus masin, aga originaalrehvid on ajaga väsinud. Väljalaskeaasta siiski 1964-65...
Originaalid on Continental 11,00-12. Ply rating 8 ja Implement veel peal kirjas. Vasakpoolne neist (punkri alune) oli lootusetult läbi, parema külje oma veel kestab, aga ilmselt tänu sellele, et ei pea nii palju koormust kandma.
Vasakpoolse asemele sai ühelt sarnase kombaini vrakilt leitud üks teine samade mõõtudega, aga seegi oli oma elupäevade lõpus ja sai otsa.
Sai siis ostetud poest uus Mitas 10,00-12 Mitas (ply rating 8), aga see läks ilmatu pauguga pärast mõnda tundi tööd lõhki, punkri all peab see max ca 2 tonni ära kandma.
Nüüd on paar kandidaati veel, üks "soku" tagarehv(15 tolli)-velg-rumm kooslus, mis eeldab uue telje treimist, aga see-eest oleks pommikindel (ply rating 14).
Ja üks heinapressi Dunlop 10,00-12 (ply rating 4), mida ei julgeks üldse alla panna, kuna see ilmselt saab kohe otsa, kui punker täis saab.
Kogu see ply rating ja kandevõime teema on üpris segadust tekitav, oskate selles osas juhtnööre anda? Segadust tekitab eriti see, et originaalid (ply rating 8) kestsid aastakümneid samas kui Mitas'e kandevõime paberil on vaevu üle tonni.
Vasta
#2

Batkancar tõstuki 7.00-12 C 14 pr ( 14 kihti niitii külgedel) jääb vast madalaks. Ja kas punkri all see 2T. on ühele rattale või jaguneb kahele...st 1 tonn rattale?

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#3

Helista Starcosse ja kurda oma mure ära. Olen sealt alati abi saanud. 26x12.00-12 peaks olema igasuguse kandevõimega saada (26 on rehvi välisläbimõõt) bobcatid kasutavad ka seda mõõtu. Enda väikelaadurile ostsin ka sellised.
Vasta
#4

(14-08-2013, 17:13 PM)Etsike Kirjutas:  ...
Originaalid on Continental 11,00-12. Ply rating 8 ja Implement veel peal kirjas. Vasakpoolne neist (punkri alune) oli lootusetult läbi, parema külje oma veel kestab, aga ilmselt tänu sellele, et ei pea nii palju koormust kandma.
...
Kogu see ply rating ja kandevõime teema on üpris segadust tekitav, oskate selles osas juhtnööre anda? Segadust tekitab eriti see, et originaalid (ply rating 8) kestsid aastakümneid samas kui Mitas'e kandevõime paberil on vaevu üle tonni.

Kõigepealt rehvimõõdust. 11-12 on tollmõõt, 8 ply näitab 8-t koordikihti ja Implement tähistab masinarehvi.. 11 on veerepinna laius (mitte segi ajada rehvi põskede mõõduga!) ja 12" velg. seega tuleb rehvi arvutuslikuks välisläbimõõduks 12*25,4+2*11*25.4=304.8+558.8=863.6 mm. Toonastel masinarehvidel võis olla laius ja rehvikõrgus võrdsed... Aga sama hästi võib kõrgus olla ka 80% laiusest... Siis on arvutuslik läbimõõt 751.8 mm.

Palju Mitasel rõhku sees oli paugu tegemise ajal?

Rehvi kandevõime on sõltuvuses rehvirõhust ja maksimaalne kiirus tuleb selle järgi. Näitena üks rehvimõõtude tabel:
http://www.firestoneag.com/webres/File/I...tion-M.pdf

Tegelikkuses kannatab rehv maksimaalse lubatud surve juures olulist ülekoormust, kui kiirus on väike (järelveetaval kombainil see väike on). Tõsi, teravaid elamusi siis rehvile pakkuda ei maksa - käib pauk. Piisab juba paekiviservast.Sad

Põllul täis punkriga ei ole kiirust ollagi - kas mõni kaubik ei vedele, millelt annaks 14 või 15" rehvi koos veljega varastada?

Pildi järgi on kinnitus pigem sapakale omaselt kohe veljevõru servast... Äkki istub mõni kaubikuvelg otse rummule ja sis on vaja vaid kinni tõmmata. Welger kasutab näiteks 5x112 poldijaotust - hea mersu rattaid pruukidaWink Läbimõõt jääb küll väiksemaks (isegi 225-16C arvutuslik läbimõõt on 766,4 mm), kuid seda annab ilmselt kompenseerida masina haakimisega.

Huvitavaid rehve mõistliku hinnaga pakub urbgrupp...

Säärastel riistadel võib kergesti olla kaalujaotus külgede vahel 1/3 2/3 ehk ~600 kg punkrita ja ~1400 täis punkriga poolel...
Vasta
#5

Tõsiste asjadega nalja ei tehta aga ehk aitab tuju tõsta.
Sügav stagnaaeg, Moskvas väljamaa tööstusnäitus. Ostab üks bussipark ikarusele jaapani rehvid. Saab ikarus paar tuhat sõidetud, rehv pauguga lõhki. Tuleb garantiiinsener jaapanist, vaatab, käib ümber bussi, lööb kaht kätt kokku ja pobiseb omas keeles. Lõpuks selgitab, et rehvid põllumajanduse jaoks, max kiirus 25km/h. Võibolla anekdoot, võibolla tõsi.
Abi kahjuks ei paku.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#6

Selline olukord oli NSVL koondisesse ringrajasõidu meeskonnas, kes sai ükskord endale suurepärased Renoldi ketid. Aasta hiljem samasuguse partii, mis pidas vastu kaks ringi treeninguid. Selgus, et Marfa Ivanovna, kes välismaalt asju tellis, oli vaadanud, et sama sammuga kett, aga kümme korda odavam. Ostiski partii. Hiljem selgus, et mõeldud põllumajandustehnikale...

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

Tänan vastuste eest, uurin asja!
Kombaini tühikaal on 1,79 tonni, mis hinnanguliselt peaks mõlema ratta vahel üpris võrdselt jagunema. Punkritäis 1 tonn (1,44m3). Punker asub vasaku ratta kohal, nii et selle kaalu peab see üks rehv pea täielikult ära kandma.
Kinnitumise poolest on velg ja rumm ühes tükis. Pildilt näha olla võivad 6 polti/mutrit hoiavad koos velje kahte poolt. Velg/rumm eemalduvad teljelt pärast splindi eemaldamist telje otsalt.
Vasta
#8

(15-08-2013, 08:27 AM)v6sa Kirjutas:  Huvitavaid rehve mõistliku hinnaga pakub urbgrupp...
Mõned aastad tagasi kui oma tõstukile neidsamu 12x12 rehve ja velgi otsisin, siis helistasin ka esmalt urbgruppi, seejärel veel ühte rehvifirmasse mida hetkel ei suuda meenutada ja kui siis kolmanda kõne starcosse tegin, vastati sealt, et huvitav- juba kolmas huviline ühe päeva jooksul sellise küsimusega. Järeldused võib igaüks ise teha.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne