Jumzi ümbertegemine
#81

Tegemisi jällegi:
Sai siis täitsa uus pump ostetud ning päris tööle ta ikkagi veel ei hakand. Mis siis ikka, keerasime pumbalt järgemööda torusid maha töötamise ajal. 1. silindri sektsioon pumbas töötas e. lahti keerates hakkas välja surema, 2. silindri sektsiooniga ka sama asi, siis järgemööda ka 3. ning seda lahti keerates ei muutunud midagi, sama lugu ka 4. silindri sektsiooniga. Töötabki kurivaim 2 silindri peal, eemalt kuulates nagu põks Big GrinBig Grin Niisiis 3. ja 4. pumba sektsioon ei tööta hetkel.

Nagu ksf laurimetall eelnevas postituses ütles, proovime need kaks nüüd külge panna, kuid ei pane neid silindritesse sisse ning siis näeb kas, mida ning kuidas sealt üldse tuleb. Ma ei tea mis te arvate, kuid ise nagu arvan et pihustitel on miski häda?
Vahepeal sai ka jämefiltrist solk välja lastud.
Vasta
#82

(12-06-2014, 17:18 PM)Tehnikamees Kirjutas:  Tegemisi jällegi:
Sai siis täitsa uus pump ostetud ning päris tööle ta ikkagi veel ei hakand. Mis siis ikka, keerasime pumbalt järgemööda torusid maha töötamise ajal. 1. silindri sektsioon pumbas töötas e. lahti keerates hakkas välja surema, 2. silindri sektsiooniga ka sama asi, siis järgemööda ka 3. ning seda lahti keerates ei muutunud midagi, sama lugu ka 4. silindri sektsiooniga. Töötabki kurivaim 2 silindri peal, eemalt kuulates nagu põks Big GrinBig Grin Niisiis 3. ja 4. pumba sektsioon ei tööta hetkel.

Nagu ksf laurimetall eelnevas postituses ütles, proovime need kaks nüüd külge panna, kuid ei pane neid silindritesse sisse ning siis näeb kas, mida ning kuidas sealt üldse tuleb. Ma ei tea mis te arvate, kuid ise nagu arvan et pihustitel on miski häda?
Vahepeal sai ka jämefiltrist solk välja lastud.

Eks jah lahenda seda kompotti kuskilt otsast ja hoia foorumit ka kursis Big Grin

Sa ütlesid,et mootori töö ei muutunud kui 3. ja 4. silindri pihustitoru keerasid lahti. Kas suitsu mõttes muutus midagi?

Väga kummaline,et kaks pumpa identse veaga.

Minu arust kõige parem viis testida väga lihtsa kuid suhteliselt kindla meetodiga on:

1) Hangi 100% töötav pihusti.
2) Lükka pumbast gaasihoob maha.
3) Aja mootorit või pumpa vaikselt ringi ning sama aegselt suurenda kütuse etteannet hoovat.
4) Kui sa pead gaasihoova juba poole peale lükkama,et pihusti hakkaks pihustama siis on plunzer läbi.Pump pole enam tihe.
5) Normaalne on kui 1/4-1/6 terve hoova käigu ulatusest juba pihusti hakkab tööle.

----------

Samamoodi saad ka testida kodus kas pumba reguleering on korras.
Keerad pihustid külge ning lükkad gaasi maha. Vaikselt ajad mootorit ringi suurendad gaasi. Kui näiteks kõik pihustid ei hakka samaaegselt pihustama ning mõni tahab rohkem "gaasi" on jällegi viga teada.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#83

Ei no selles suhtes kui lahti keerasime siis kütet pressis mutri vahelt läbi küll, vaevalt et pumbal midagi on. Vahele veel öeldes- kapremonditud pumbal me sellist viisi üldse ei proovinud, et keerad pumba pealt kõrgsurvetorude mutreid lahti, kuigi samas kapremonditud pump töötas samade tunnustega nagu nüüd see uuski, erinevus oli vaid eelmisega pöörete kõikumine, mida uue pumbaga pole. Et jah siis kütet surub küll 3. ja 4. -da vahelt. No kas sa Gravity ei kipu arvama et ikkagi pihustitel midagi?
Homme või millalgi lappab 3. ja 4. pihusti külge silindrisse toppimata ja vaatab mis nad ütlevad.

Vot suitsu kui sellist tegurit ei osanud vaadata too kord kui proovisime - eile.
Vasta
#84

Võib ju proovida ka 1 ja 2 silindri pihusteid korra 3 ja 4 püta külge ja 3 ja 4, 1 ja 2 peale, et näha kas siis 3 ja 4 pütt siis tööle hakkavad. Äkki on klapivahe liiga suur ja klapid ei avane...
Vasta
#85

mina tõstaks pihustid ümber ja siis saaks teada, kas viga on pihustis või silindris ja sealt oleks juba väga lihtne edasi minna.
pumba hetkel välistaks.
Vasta
#86

(12-06-2014, 21:49 PM)Tehnikamees Kirjutas:  Ei no selles suhtes kui lahti keerasime siis kütet pressis mutri vahelt läbi küll, vaevalt et pumbal midagi on. Vahele veel öeldes- kapremonditud pumbal me sellist viisi üldse ei proovinud, et keerad pumba pealt kõrgsurvetorude mutreid lahti, kuigi samas kapremonditud pump töötas samade tunnustega nagu nüüd see uuski, erinevus oli vaid eelmisega pöörete kõikumine, mida uue pumbaga pole. Et jah siis kütet surub küll 3. ja 4. -da vahelt. No kas sa Gravity ei kipu arvama et ikkagi pihustitel midagi?
Homme või millalgi lappab 3. ja 4. pihusti külge silindrisse toppimata ja vaatab mis nad ütlevad.

Vot suitsu kui sellist tegurit ei osanud vaadata too kord kui proovisime - eile.

Aga sa oled ju 2 korda kuskil pihusteid stendimas käinud? Seal siis töötavad küll päris pimedad Smile

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#87

Jah, nüüd katsetamegi seda pihustite ümbertõstmise varianti, kuid kõigepealt vaatame mida 3. ja 4. pihusti lihtsalt silindrist väljas olles ütlevad(kui mootor käib). Aga jah selles mõttes saab sotid väga kiiresti selgeks nende viisidega- kui pihustab ilusti, siis on ju klaveris või kolvigrupis ikkagi miski viga, kui ei pihusta hästi, siis kas pihustis või pumbas viga. Aga ega raisa pihustiga peab ettevaatlik olema küll Cool
Vasta
#88

Enne mootori lammutamist saad kompressioone kuulmise järgi hinnata. Starteriga ringi ilma kütuseta ja popsud peavad ühtlase tugevusega olema. Kui mõnest üle lipsab alles siis klappe uurima.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#89

Nonii head kaasfoorumlased, õnneks ei ole enam põhjust teie päid tolle jamaga vaevata. Nimelt aparaat on nüüdseks korras. Milles siis jama oli? 3. ja 4. silindri klapid olid valesti reguleeritud, ehk siis kui töötakt oli, olid klapid praokil ja sellest kogu see jama. Nüüd töötab siis nii nagu peab, jõudu on ropult Cool, pöörded võtab kiiresti üles, ei suitse - ühesõnaga töötab nagu peab, kurat eluvaim tuli kohe tagasi Smile
Vasta
#90

(15-06-2014, 23:24 PM)Tehnikamees Kirjutas:  Nonii head kaasfoorumlased, õnneks ei ole enam põhjust teie päid tolle jamaga vaevata. Nimelt aparaat on nüüdseks korras. Milles siis jama oli? 3. ja 4. silindri klapid olid valesti reguleeritud, ehk siis kui töötakt oli, olid klapid praokil ja sellest kogu see jama. Nüüd töötab siis nii nagu peab, jõudu on ropult Cool, pöörded võtab kiiresti üles, ei suitse - ühesõnaga töötab nagu peab, kurat eluvaim tuli kohe tagasi Smile

Palju õnne siis!

Eks siinse foorumi kaasamõtlejad eeldavad,et teemaalgatajal endal on põhiasjad ise juba ära kontrollitud ning tegemist raske pähkliga.

Kas nüüd jäi sulle tutikas pump peale või viskasid kap.remonditud külge?

Aga putita edasi ning postita ja tegemisi .

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#91

Tervist jälle, Gravity, sulle jäi millegipärast vastamata, ise küll lugesin su viimast postitust Big Grin Aga jäi siis ikka täitsa uus pump peale.
Kuid mul endalgi üks küsimus: viimasel ajal tööd tehes on õlirõhk nagu kuidagi madal, kui käivitad ja masin töötab, siis õlirõhk normis - umb. kolme, nelja vahel. Aga kui siis mingi aeg saab tööd tehtud, siis langeb ühe juurde, natuke üle ühe, 80 kraadise jahutusvedeliku temperatuuri juures. Õliks on ikka vene diisel. Võibolla on ka tsentrifugaali pärast, sest see sai ka täitsa puhtaks pestud. Õlipumba kohta ei oska nagu midagi halba öelda, rippsüsteem töötab hästi, tõstab kiirelt.

Seega äkki saaksite nüüdki mind "nõustada", kas see on normaalne ning kui ei, siis mis võib seda põhjustada? Smile
Vasta
#92

Lihtsalt infoks, et mootori õlipump ja rippsüsteemi õlipump on kaks eraldi asja. Mul oli 40 sama mure,et kuumalt surve tsipa madal. Peale reduktsioon klapi puhastust ja reguleerimist on jälle kuumalt ka kolm. Külmalt käima pannes on neli. Ma kasutan Castroli GTX diisli õli. Selle pluss on see, et voolab ka -25 kraadi juures.

Edu
Veiko

MTJ.EE
Vasta
#93

Ai kurinahk, läksid pumbad jah segi, aga äkki saaksid lähemalt seletada, mis asi see reduktsiooniklapp on? Smile
Vasta
#94

Reduktsiooniklapp juhib automaatselt vedeliku või gaasi kõrgema rõhu poolelt madalama rõhu poolele, säilitades ühel poolel püsiva rõhu.
Vasta
#95

(09-07-2014, 23:12 PM)Tehnikamees Kirjutas:  Ai kurinahk, läksid pumbad jah segi, aga äkki saaksid lähemalt seletada, mis asi see reduktsiooniklapp on? Smile

Ole hea ja loe läbi üks veneaegne raamat, kus Sinu isend kirjeldet. saad hulgale küsimustele vastused ühekorraga.

Soojast peast madal õlirõhk on kulunud mootori (sh. juba mainitud mootori õlipumba) ja viskoossuse kaotanud õli (sinu juhtumil küll õlilaadse tooteToungue) koosmõju.
Vasta
#96

Jah nüüd lugesin "Ratastraktorid" selle osa läbi. Sain asjad selgeks Smile Noh jah, ei ole õlide spetsialist, kuid selle tuvastasime küll siin ära, et see vene diisliõli ei ole sama viskoossusega nagu eelmine aasta ja seda kohe päris kindlasti st. ennemalt oli see õli paksem ikka ja õlirõhk oli normis. Muidugi selle õli kvaliteedist pole ei tea mis "super õli" juttu kuulnud Big Grin aga ega praegu ei julgeks paremaid õlisid sisse panna kuna traktorimootor ei ole läbinud kapremonti.....
Peale rõngaste, ühe klapi ja pumba vahetamist sai õlivahetus tehtud, seega viskoossust see õlilaadne toode ei tohiks olla veel kaotand Smile Samas ei tea ka nii hästi.

Aga kuskilt lugesin selle tsentrifuugi kohta ka , et kui see puhtam, siis võib rõhk madalam olla. Eelnimetatud sõlm töötab muidu hästi.
Kuidas kommenteerite?
Vasta
#97

Mu traktoritel pole küll vahet kas tsentrifuug on töötanud või äsja puhastatud. Õli rõhk on ikka sama. Soovitan kasuta Valvoline õli 10W-40 ja vaheta õli mootoris ära. Tee umbes 50 tundi tööd ja vaheta uuesti. Valvoline pesemis omadused ei ole just turu parimad elu on näidanud kuid nii öelda loputus õliks sobib ideaalselt.

Veiko

MTJ.EE
Vasta
#98

Ennem lääne super pesu omadustega õli sisse valamist tuleks igaks juhuks mootor legoks ja seest puhtaks teha kuna äkki on kümneid aastaid töödanud ja siis peseb sita lahti ja lähevad õlikanalid umbe.
Vasta
#99

Pmst on selle õlirõhuga see variant ,et mootor on kulunud. Harva koduse majandamise jaoks töötab nii sama ka parem, kui paned mingi õlilisandi (paksendaja sisse) või vaatad sellise õli, mille parameetrid on soojalt viskoosemad. Sellises olekus käib nii aastaid. Kui traktor on rohkem, kui harva vajaminev, siis on aeg vaikselt remondiks valmistuma.
Vasta

(10-07-2014, 21:13 PM)raivo45 Kirjutas:  Ennem lääne super pesu omadustega õli sisse valamist tuleks igaks juhuks mootor legoks ja seest puhtaks teha kuna äkki on kümneid aastaid töödanud ja siis peseb sita lahti ja lähevad õlikanalid umbe.

Aga miks peab superpesuomadustega õli kasutama? Esialgu miskine odavama otsa poolsünt - need mingeid olulisi pesemisomadusi ei evi.

Tuletan meelde, et Vene traktoritel kasutatud arhailised pajad elavad üle ka mootori läbiloputamise diiselküttega. Seegi peseb päris kena koguse kõntsa maha. Tõsi, tööd selle protsessi ajal tegema minna ei tasu, ikka kergelt tiksutada.

Ühtlasi annab vedela leeme kasutamine aimu mootori hõredusest. Kui õlirõhku pole või mootor tahab alt imetud lisapõletusaine tõttu lendu minna, on mootori remont vaid lähima aja küsimus...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne