K: Auto VAZ 2101 koostamise järjekord?
#1

Kas on kedagi, kes laias laastuski räägiks-kirjutaks VAZ 2101-e koostamisest Volga Autotehases?
Kere külge kinnitati esimeste asjade hulgas bensiini torud-voolikud, piduritorud-voolikud, elektrijuhtmed...
Viimastena väljalase, mootor, käigukast, kardaan, esi-ja tagasild ja rattad?
Vasta
#2

Olen ka püüdnud otsida kuidas toimus Vaz autode koostamine aga pole midagi leidnud.
Vasta
#3

EEsti mehi ju seal praktikal küll käinud.Proovin tuttavaga rääkida äkki on nõus siin vähe kirjutama.
Vasta
#4

On siin keegi ju ennegi sõna võtnud, et kaheksakümnendail sääl Toljattis praktikal/tööl olnud.

loll on loll olla.
Vasta
#5

ksf! Miilits peaks sealset konveierit lähedalt näinud olema.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Veidi OT. Sai isegi seal 83`dal praktikal oldud. Paar esimest päeva sai uudistatud ja kolatud kõik nurgatagused läbi aga siis saime aru, et kohalikud tüdrukud on palju huvitavamad ja tehases sai käidud ainult sunniviisil.
Parim mälestus tehasest oli osakond kus olid paljud tolleaegsed lääne autod rohkem või vähem lahtivõetud kujul. Ja siis oli hästi näha kust Samarad oma mingi osa olid saanud. Smile
Vasta
#7

Mõni video vast ikka kuskil on. Yotubest näiteks.
Vasta
#8

Kas kunagi oli Vaz 2101 ja teistel mudelitel mingi hooldusraamat. Mindi VAZ Service tehti hooldus ära ja kas märgiti ka raamatusse mis sai vahetatud ja korda tehtud.Smile See selleks.

Kui VAZ kered olid liini peal, liikusid nad mingisse suurde mahutisse kus oli värvi taoline asi sees. Kas see oligi nende värv mis jäigi neile, või ikka pärast värviti üle.Smile
Vasta
#9

(09-09-2013, 20:53 PM)deeremees Kirjutas:  ...liikusid nad mingisse suurde mahutisse kus oli värvi taoline asi sees...
Julgen väita, et see oli buvanooli vann.
Vasta
#10

Hooldusraamatud olid ka neil. Endalgi üks olemas 2101 oma, 73a. Peal kirillitsas kiri VAZ Servicnaja knizka 2101.2102.2103 .
K.

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#11

(09-09-2013, 21:40 PM)motamees Kirjutas:  
(09-09-2013, 20:53 PM)deeremees Kirjutas:  ...liikusid nad mingisse suurde mahutisse kus oli värvi taoline asi sees...
Julgen väita, et see oli buvanooli vann.
Kas ka kruntvärv kanti nii peale?

Tervitab Veteran.
Vasta
#12

Järgnev küsimus võib olla kohatu, aga: veel vene ajal olen paaril korral kuulnud mehi rääkivat, et mingid tumerohelised 2101 loopisid külmaga värvi maha, kuna see sama roheline oli kantud otse halja pleki peale.
Oskab keegi kommenteerida, või on tegemist linnalegendiga?

Aquila captas non muscas.
Vasta
#13

(12-09-2013, 07:45 AM)Veteran Kirjutas:  Kas ka kruntvärv kanti nii peale?
Pole Lada tehases käinud ja täpselt ei tea väita, mis seal toimus. Küll aga olen kaks korda kolanud mööda mosse tehast ja sealset elu natuke näinud. Tehnoloogiad peaksid olema samased.
Kruntvärv kanti peale elektrilises kambris värvides. Auto kerele anti üks laeng ja värvile teiene laeng. Kereliin sõitis läbi kinnise ruumi, kus pihustid pihustasid värvi lihtsalt auto poole. Pooluste tõmbejõul kandus krunt kenasti autokerele. Krunti said ka nurgatagused ja uurded.
Enne keemilist leotamist olid kered ikke kenasti roostesed. Tehase laed ju tilkusid igalpool. Peale puvanoolivanni ja pesu läks auto kuivatisse. Mingil ajal visati põrandale pigiplaadid. Kuumutamise käigus vajusid need kenasti põranda külge kinni.
Vasta
#14

(12-09-2013, 07:58 AM)Daff Kirjutas:  Järgnev küsimus võib olla kohatu, aga: veel vene ajal olen paaril korral kuulnud mehi rääkivat, et mingid tumerohelised 2101 loopisid külmaga värvi maha, kuna see sama roheline oli kantud otse halja pleki peale.
Oskab keegi kommenteerida, või on tegemist linnalegendiga?

Oli ka endal 76 aasta 011, mis originaalis oli olnud tumeroheline ja esimese omaniku poolt aastaks 84 punaseks värvitud. Üsna kindel oli, et auto polnud avariid teinud. Imelikul kombel pole tõesti sellist värvi rohelist oma ihusilmaga näinud.
Vasta
#15

oli tumeroheline kopik küll naabrionul, mingi 197....
Vasta
#16

Minu tädi naabrimehel oli samuti tumeroheline 2101. Täpselt sama värvi kui praegusel ajal tihtilugu lustisõitudel nähtav isend.

See masin peaks minu teada Pärnu kandis alles olema. Ja minu mälu järgi oli auto üsna heas korras, papi hoolitses ta eest omajagu. Mingit värvi eraldumise probleemi ei tea küll, samas oli auto minu mäletatava aja alguseks juba pea 20 aastat vana.
Vasta
#17

Endal tumeroheline 73 aastast. Peale haagisekonksu eemaldamist tuli välja pruun kruntvärv. Auto raudselt originaal ja midagi seal ise värvitud või vahetatud ei ole.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#18

Kindlasti on paljud lugenud automüügi kuulutusi. Vaz- Zhiguli-Lada kuulutustes leiab niimõnigi kord väljendeid Itaalias toodetud, itaalaste koostatud, itaalane (venekeelne), itaalaste kontrolli all toodetud, paljudel osadel Fiat kirjad jne. 
Itaalias pole toodetud ühtegi Vazi-Zhiguliid-Ladat, ühtegi itaalast pole olemas, itaalased võisid ehk alguses vaadelda, kuidas esimesed autod liinilt tulid, Fiat kirjadega osad olid auto küljes, sest Nõukogude Liit ei suutnud kõiki osasi ise toota. Vaz-Zhiguli-Lada külge on tehases pandud peale CCCP osi veel Itaaliast, Bulgaariast, Ungarist, Poolast, DDRist ja Tšehhoslovakkiast.
Täiendage või vaielge vastu.
Vasta
#19

mu isal oli 71a 01, sellel olid osad poldid fiat-i kirjadega
Vasta
#20

Mul vennas ostis 1973aastal Moskvast 2101 tumerohelise 1971 aasta väljalase,sellel olid tuled,klaasid,jagaja,kojamehed FIATi omad,karbuss oli Weberi oma ja krunditud oli ka .20 aasta jooksul ei roostetanud kusagilt.
Olen ise Togliatti tehases mitu korda käinud 88-90aastatel.Sai seal kolatud kõik kohad läbi,ühe päevaga ei jõudnudki kõike läbi käia.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne