Lokomo 928
#1

Mingi aeg oli siin juttu Lokomo 909 metsa vedajast. Nüüd oleks samalaadsed küsimused 928 kohta.

Ehk siis millised on selle aparaadi head ja vead?
Millised on nõrgemad kohad ja minevamad varuosad?
Kuidas on varuosade saadavusega?
Kui suur on kütusekulu?

Ehk on kellelgi olnud lähemat kokkupuudet?
Vasta
#2

Kas õnnestus säärane riistapuu kuskilt hankida? Kui nii, siis kust täpsemalt?

Pole otseselt nimetatud masinaga kokku puutunud, aga paar sõna oskan sekka öelda lähtudes kogemusest enam-vähem sama ajastu Valmet-vedajaga.

Peaks olema 909 eelkäija. Juppe sa temale Eestist ülisuure tõenäosusega ei leia. Soomestki on osi keerukas leida, lisaks jääb üles logistiline probleem ning nii võid endale saada suurte kuludega mittetöötava või suures ulatuses kulunud sõlme. Sõrmede-pukside ja muidu lihtsamate kohtade juures aitab treipink ja keevitus, katlale võib hea näkkamise korral Soomest rõngaid-hülsse leida. Tööriistamarketi kaudu peaks saama. Kast peaks sel aparaadil juba hüdromuunduriga olema ning eks selle juures tuleb ikka jälgida seda, palju ta töötades "libisema" hakkab. Mis kast seal täpselt on, seda ei tea, aga kaheksakümnendatest alates levinud Clark ilmselt mitte. Tõstuki suunaventiili juhtimine käis vist originaalis tal kahe servoõlide pealt töötava käsikuga, mis ei ole monteeritud istme külge. Taas selline sõlm, mida keerukas remontida ja lihtsam ise kombineerituga asendada. No tegelikult kogu hüdraulika ümbertegemine uuemale ei ole üldse keeruline, küll aga maksab küllalt palju. Rehvimõõte ma antud masina juures ei tea, taas selline koht, mis võib probleeme valmistada. Sildade töökindluse kohta ei oska midagi öelda, kui õlid sees olnud ei tohiks probleeme olla. Tolle ajastu masinad on üldiselt väga pommikindlad, praeguseks lihtsalt väga palju töötanud ja tugevalt vananenud.

Lühidalt öeldes usun, et varuosi sellisele masinale leida on äärmiselt keeruline, aga loova mõtlemise ja osavate kätega on võimalik töös hoida küll. Kui talumetsa jagub, võib end isegi tagasi teenida. Pigem jääb siiski küllalt kulukaks hobiks. Kui on plaan sellist masinat elus hoida, olen väga huvitatud asja nägemisest.
Vasta
#3

Kütusekulu on korrashoiukuludega võrreldes olematu.

Mootor ju tänapäevases mõistes alamõõduline.
Vasta
#4

909 paistab olevat pisut väiksem variant nii kaalu kui mootori võimsuse poolest.
Vasta
#5

Ise üldiselt lokomo puhul 910-est vanemaid ei vaataks...

910-ga olen vedanud piisavalt palju et julgen isegi soovitada, kust kohast korraliku masina leiaks ei oska küll öelda.

Siin samas foorumis lokomo 909 teemas on natuke sellest 910 ka juttu ja pilte.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=39210

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#6

(30-12-2013, 15:03 PM)v6sa Kirjutas:  Kütusekulu on korrashoiukuludega võrreldes olematu.

Mootor ju tänapäevases mõistes alamõõduline.
Täpselt nii! See moment jäigi mul mainimata, et kütusekulu on sellise masina juures viimane asi mida vaadata. Eks kui asjaga tegelema hakkad, näed isegi...

Küll aga ei peaks selle alamõõdulisuse pärast muretsema. Konkreetne isend on ju hüdrotransformaatoriga, vajamineva väändemomendi saab sellise kombinatsiooniga kätte. Rallipill ta ei ole, aga ega metsas rallit ei sõidetagi. Liikumiskiirused on aeglased ja teele sellise riistaga ei roni.

910 on jah hoopis teine maailm juba ja ega siin midagi võrrelda ei olegi. Küll aga isiklikult vaataksin selle raha eest juba pigem Valmetit, juppe on oluliselt lihtsam hankida kui muudele toonastele masinatele (Lokomo, Ösa jne).

Kus sul see Lokomo 928 muidu silma jäi, on tõsine ostuplaan?
Vasta
#7

(30-12-2013, 19:34 PM)KristjanT Kirjutas:  910 on jah hoopis teine maailm juba ja ega siin midagi võrrelda ei olegi. Küll aga isiklikult vaataksin selle raha eest juba pigem Valmetit

Kus sul see Lokomo 928 muidu silma jäi, on tõsine ostuplaan?

Mida "Selle raha" all mõelda? Ehk siis mida arvate kuhu kanti sellise hind võiks jääda, kui otseseid nähtavaid vigu pole peale päevi näinud värvkatte, liigub ja keevitatud väga minimaalselt?
Ostuplaanidega on esialgu nii ja naa. Sellest ka antud teema.

Mille poolest 910 erineb?
Vasta
#8

(31-12-2013, 16:13 PM)jawa354 Kirjutas:  Mille poolest 910 erineb?

928 on kivikirves võrreldes 910-ga.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#9

(31-12-2013, 16:13 PM)jawa354 Kirjutas:  Mida "Selle raha" all mõelda? Ehk siis mida arvate kuhu kanti sellise hind võiks jääda, kui otseseid nähtavaid vigu pole peale päevi näinud värvkatte, liigub ja keevitatud väga minimaalselt?
Ostuplaanidega on esialgu nii ja naa. Sellest ka antud teema.

Mille poolest 910 erineb?
"See raha" käis Lokomo 910 maksumuse kohta, sellise rimakama, mis siiski liigub ja töötab saab kuskil 20000 euro eest. Seda Soomest, Eestis neid masinaid praktiliselt ei liigu. Võib juhtuda, et väikeste mahtude korral väga suuri kulutusi kohe ei tule teha, aga reeglina tuleb sinna ikka soliidsed remondisummad juurde arvestada. Lihtsalt nimetatud summa eest leiab ka Valmeti masinaid, neid toodeti omal ajal enam, nad on rohkem levinud ja seepärast on neile ka lihtsam varuosi leida.

910-t ja 928-t, nagu Meelis juba ütles, võrrelda ei tasu. Neil ei ole praktiliselt mitte midagi ühist. Erinevad maailmad.

Jätkuvalt pole ma siiski aru saanud, mis otstarbeks teemaalgataja masinat soovib. Kas on siis kuskil mingi konkreetne masin silma jäänud ja sellest ka infosoov? Kui kriteeriume täpsustada, oskab siinne rahvas ka paremat nõu anda. Hetkel võid natuke niisama netist uurida, suhteliselt vähese ajaga saad targemaks ja tekib pilt silme ette.
Vasta
#10

Üks masin on silmapiirile tekkinud jah. Töö seni põhiliselt omas metsas belarussi ja käruga. Nüüd küsimus selles, et kas on mõtet sellise elukaga jamama hakata.

Nendest erinevatest maailmadest võiks keegi ikka natuke täpsemalt ka pajatada. Nii palju, kui mina aru olen saanud, on erinevad jagaja juhtimine ja jõuülekanne.
Vasta
#11

Ei ole mõtet.Olen näinud kunagi ühte sellist lähedalt.Selle kolakaga mis käbist üle ei saa ei tehta midagi.
Vasta
#12

metsatöö kontekstis ei ole mingit mõtet end säärase vana tehnikaga siduda. Traktor+käru teevad sama asja oluliselt väiksema peavaluga ära.

Aga kui vanatehnika niikuinii hobiks, siis peaks haruldane isend oluliselt suuremaks väljakutseks olemaWink
Vasta
#13

Vast saab ikka käbist kah üle, kui videos näha olevast tõusust üles veab. http://www.youtube.com/watch?v=fQ6jSgKXUSo

Traktor ja käru teevad enam-vähem sama asja ära küll, aga ma ei ütlekski, et nüüd oluliselt väiksema peavaluga. Kuna teema algatanud kodanikul selline komplekt juba olemas on, siis ilmselt pole jah mõtet sellise iidse riistapuu soetamisel. Siiski, need mehed, kes on muidu russiga vedanud ja saavad päris masinat proovida, ütlevad reeglina, et russi peale enam ei taha. Aga selles suhtes on see 928 jah siiski liiga algeline, kas või vaatevälja suhtes.
Vasta
#14

Põderis üks isend müüa: http://www.nettikone.com/lokomo/928/1259594

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne