vana küsimus- mida annab must number
#1

algaja vanatehnikasõber nagu ma olen, tahaks teada mida reaalselt annab must number. mul endal näiteks 1958 aasta iz 56 mille 100% originaalsusest puudu vaid pumba voolik ja indikaatortulede klaasid. kas oleks mõtet musta numbrit ajada ja kas oleks ka lootust?
Vasta
#2

Lootust on ikka.

Kas on mõtet - sõltub edevusestWink Rahalist mõtet nagu ei oleks...Rolleyes
Vasta
#3

siis veel et kas peab olema taastatud või võib ka originaalis olla. tehasevärvi pean silmas
Vasta
#4

Tere.
Kas seda olete lugenud. http://unic.ee/must-number/ ja http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewforum.php?f=7
A.

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta
#5

(01-10-2013, 16:32 PM)v6sa Kirjutas:  Kas on mõtet - sõltub edevusestWink Rahalist mõtet nagu ei oleks...Rolleyes
Rahalises mõttes on juba kasud seepärast sees, et teh. ülevaatusel käid ''musta'' liikuriga iga nelja aasta tagant. Edevuse terminist ei saa hästi aru - sageli on must number ainuke viis saamaks liikurvahendiga legaalselt osaleda liikluses (ei pea silmas kõnealust mootorratast). Ega must number pole mingi auhind restaureerimise eest.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#6

(01-10-2013, 21:33 PM)Walter Kirjutas:  
(01-10-2013, 16:32 PM)v6sa Kirjutas:  Kas on mõtet - sõltub edevusestWink Rahalist mõtet nagu ei oleks...Rolleyes
Edevuse terminist ei saa hästi aru - sageli on must number ainuke viis saamaks liikurvahendiga legaalselt osaleda liikluses (ei pea silmas kõnealust mootorratast).

Millest selline väide? Miks ei peaks masin, millel on must number, saama sama hästi liikuda valge numbriga?
Vasta
#7

(01-10-2013, 21:57 PM)zazik Kirjutas:  
(01-10-2013, 21:33 PM)Walter Kirjutas:  
(01-10-2013, 16:32 PM)v6sa Kirjutas:  Kas on mõtet - sõltub edevusestWink Rahalist mõtet nagu ei oleks...Rolleyes
Edevuse terminist ei saa hästi aru - sageli on must number ainuke viis saamaks liikurvahendiga legaalselt osaleda liikluses (ei pea silmas kõnealust mootorratast).

Millest selline väide? Miks ei peaks masin, millel on must number, saama sama hästi liikuda valge numbriga?

Kas ei ole pigem asi selles et näiteks 1960a. parempoolse rooliga autot on lihtsam arvele võtta musta numbriga kui valgega? St. et uunikumi on lihtsam arvele võtta...

See lihtsalt suvaliseks näiteks...

Võin ka muidugi puusse panna

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#8

(01-10-2013, 21:57 PM)zazik Kirjutas:  Millest selline väide? Miks ei peaks masin, millel on must number, saama sama hästi liikuda valge numbriga?

Musta numbriga sõidukiga võib sõita vanatehnikaga seotud üritustele ja tagasi. Iga päevaselt vorsti järgi sellega käia ei tohi.
Vasta
#9

(02-10-2013, 08:08 AM)MANKS Kirjutas:  
(01-10-2013, 21:57 PM)zazik Kirjutas:  Millest selline väide? Miks ei peaks masin, millel on must number, saama sama hästi liikuda valge numbriga?

Musta numbriga sõidukiga võib sõita vanatehnikaga seotud üritustele ja tagasi. Iga päevaselt vorsti järgi sellega käia ei tohi.

Mis jutt see veel on? Kes keelab, tahaks teada!

Kui tahtmist on, võib oma tunnustatud vanatehnikaga kasvõi vastu puud sõita ja ükski koer ei haugu.


Kuskohast küll sellised väited tekivad... ?
Vasta
#10

(01-10-2013, 21:33 PM)Walter Kirjutas:  
(01-10-2013, 16:32 PM)v6sa Kirjutas:  Kas on mõtet - sõltub edevusestWink Rahalist mõtet nagu ei oleks...Rolleyes
Rahalises mõttes on juba kasud seepärast sees, et teh. ülevaatusel käid ''musta'' liikuriga iga nelja aasta tagant. Edevuse terminist ei saa hästi aru - sageli on must number ainuke viis saamaks liikurvahendiga legaalselt osaleda liikluses (ei pea silmas kõnealust mootorratast). Ega must number pole mingi auhind restaureerimise eest.

Ülevaatuse kulu on uunikmasina pidamise muude kuludega võrreldes nii väike, et sellest on naljaks isegi kirjutada. Niikuinii kehtivad >30 aastat vanale sõidukile Eriti Lõdvad Nõuded.

Dokumentideta masina arvelesaamisega on PITA igal juhul.
Vasta
#11

Teemaalgataja pidas musta numbri all tõenäoliselt silmas vanasõiduki registreerimismärki. Kõnekeeles nimetatakse nii ka näiteks määrdunud registreerimsimärki või 1960 kuni 1982 väljastatud registreerimismärke, kus mustal taustal valged numbrid.

Vanasõiduki mõiste on lahti kirjutatud liiklusseaduse §-s 83. Nõuded vanasõidukitele tulevad samast paragrahvist ning majandus- ja kommunikatsiooniministri määrustest. Abiks on otsing riigiteataja.ee lehelt.

Täna on ainus vanasõidukina registreerimise eelis pikem ülevaatusperiood. Vanasõidukina registreeritakse sõiduk, mis on vastava tunnustamise protseduuri läbinud, 12 aastaks. Ülevaatuse periood on 4 aastat.

Vanasõidukina tunnustamise eeliseks on ka see, et vaidlused sõiduki tehniliste andmete osas peetakse mitte Maanteeametiga, vaid tunnustajatega. Kui tunnustus on saadud, siis Maanteeamet aktsepteerib aktile kantud tehnilisi andmeid.

Vanasõidukite regulatsiooni eesmärgiks on olnud teatud soodustuste saamine, mis tuleneb selliste sõidukite kasutamise eripäradest. St neid kasutatakse harva liikluses. Täna on selleks ülevaatusperiood, tulevikus loodetavasti kindlustuse ja maksudega seotud kohustused.

Vanasõidukina registreeritud sõidukit võib kasutada liikluses võrdsetel alustel muude liiklusregistrisse kantud sõidukitega. Piiranguid ei ole. Vastu puud ei tohi tegelikult sõita ühegi sõidukiga, kuid riik selle eest karistust üldjuhul ei määra.

Indrek Sirk
Vasta
#12

(01-10-2013, 21:57 PM)zazik Kirjutas:  Millest selline väide? Miks ei peaks masin, millel on must number, saama sama hästi liikuda valge numbriga?
Küsimus on selles, et nii mõnigi vanatehnika, mis musta numbriga saaks liigelda tänapäeva liikluses, pole võimalik arvele võtta valge numbriga ilma, et sa poleks liikurile külge kruvinud asju, mida ARK nõuab aga mis arvestades liikuri vana päritolu ja autentsust oleks pühaduse rüvetamine. Markantne näide oli toodud ksf! Väravamehaaniku poolt bussinduse vallast, kus vanadele bussidele peaks hakkama paigaldama tänapäevaseid tahhograafe! Eks asjaosalised ja selle valla spetsialistid oskavad paremini tuua näiteid.
Küsiks et miks üldse hakati Eestis asju ajama selles suunas, et luua selline asi nagu musta numbri süsteem? Võiks ju kogu see vanatehnika park liikuda tänapäevase numbriga ringi? Või siiski mitte? Eks selle numbri süsteemi loojatel / algatajatel oli mingi põhjus selleks - kindlasti polnud põhjuseks luua ''autasu'' kui selline tublimatele restaureerijatele/taastajatele musta numbri näol.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#13

(02-10-2013, 09:41 AM)Walter Kirjutas:  
(01-10-2013, 21:57 PM)zazik Kirjutas:  Millest selline väide? Miks ei peaks masin, millel on must number, saama sama hästi liikuda valge numbriga?
Küsimus on selles, et nii mõnigi vanatehnika, mis musta numbriga saaks liigelda tänapäeva liikluses, pole võimalik arvele võtta valge numbriga ilma, et sa poleks liikurile külge kruvinud asju, mida ARK nõuab aga mis arvestades liikuri vana päritolu ja autentsust oleks pühaduse rüvetamine. Markantne näide oli toodud ksf! Väravamehaaniku poolt bussinduse vallast, kus vanadele bussidele peaks hakkama paigaldama tänapäevaseid tahhograafe! Eks asjaosalised ja selle valla spetsialistid oskavad paremini tuua näiteid.
Küsiks et miks üldse hakati Eestis asju ajama selles suunas, et luua selline asi nagu musta numbri süsteem? Võiks ju kogu see vanatehnika park liikuda tänapäevase numbriga ringi? Või siiski mitte? Eks selle numbri süsteemi loojatel / algatajatel oli mingi põhjus selleks - kindlasti polnud põhjuseks luua ''autasu'' kui selline tublimatele restaureerijatele/taastajatele musta numbri näol.

Kui ma ei eksi, siis see tahhograafi nõue puudutab reisijate vedu, mitte liikluses osalemist. Ja kuna 35+ aastat vana sõiduk peab nagunii vastama tootmisajal kehtinud nõuetele, ei saa mingite lisade külgekruvimist justkui nõuda.

Paraku, nagu Indrek ka välja tõi, on musta numbri peamine eelis tänapäeval see, et sa ei pea ARK büroos oinakarjale tõestama, et sa pole kaamel, vaid saad asju ajada inimestega, kes millestki ka midagi teavad.
Vasta
#14

(02-10-2013, 09:41 AM)Walter Kirjutas:  
(01-10-2013, 21:57 PM)zazik Kirjutas:  Millest selline väide? Miks ei peaks masin, millel on must number, saama sama hästi liikuda valge numbriga?
Küsimus on selles, et nii mõnigi vanatehnika, mis musta numbriga saaks liigelda tänapäeva liikluses, pole võimalik arvele võtta valge numbriga ilma, et sa poleks liikurile külge kruvinud asju, mida ARK nõuab aga mis arvestades liikuri vana päritolu ja autentsust oleks pühaduse rüvetamine. Markantne näide oli toodud ksf! Väravamehaaniku poolt bussinduse vallast, kus vanadele bussidele peaks hakkama paigaldama tänapäevaseid tahhograafe! Eks asjaosalised ja selle valla spetsialistid oskavad paremini tuua näiteid.
Küsiks et miks üldse hakati Eestis asju ajama selles suunas, et luua selline asi nagu musta numbri süsteem? Võiks ju kogu see vanatehnika park liikuda tänapäevase numbriga ringi? Või siiski mitte? Eks selle numbri süsteemi loojatel / algatajatel oli mingi põhjus selleks - kindlasti polnud põhjuseks luua ''autasu'' kui selline tublimatele restaureerijatele/taastajatele musta numbri näol.

Tahhograafi teema oli tasulise reisijateveo nõuetest, mitte otseselt registreerimisest lähtuv. ksf. Väravamehhaaniku bussike oli >30 aasta vana ja sellele kohalduvad niikuinii erinõuded.

Suuna- ja pidurituledeta sõidukiga liiklemine on niikuinii küsitava väärtusega tegevus. Sama kehtib II MS aegse dünaamikaga (nii kiirendus kui pidurdus) sõidukite kohta. Või valepoolerooliga sõidukite kohta - saab, kuid on tülikas.

Autasu see pigem ongi - tunnustus hästi tehtud tööst või meelekindlusest seisukorra säilitamise eest. Rahalist võitu see ei too, samuti peab ka musta numbri saamiseks peab auto olema registreeritav.
Vasta
#15

(02-10-2013, 09:34 AM)indreksirk Kirjutas:  Täna on ainus vanasõidukina registreerimise eelis pikem ülevaatusperiood. Vanasõidukina registreeritakse sõiduk, mis on vastava tunnustamise protseduuri läbinud, 12 aastaks. Ülevaatuse periood on 4 aastat.

Indrek Sirk

12 aastaks? Meenub puude tõendi pikendamine. Käi tõesta 3 aasta tagant, et uut jalga pole puuduva asemele kasvanud.
Vasta
#16

Oot, milles nüüd probleem?

(02-10-2013, 13:55 PM)umm Kirjutas:  12 aastaks? Meenub puude tõendi pikendamine. Käi tõesta 3 aasta tagant, et uut jalga pole puuduva asemele kasvanud.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#17

Vanasõidukina tunnustamine on konkreetsel ajahetkel antud hinnang sõiduki originaalsusele ja seisukorrale. Üldjuhul pärast sellise tunnustuse saamist hoitakse sõidukit hoolikalt. Soomlaste kogemused on aga näidanud, et omanikuvahetus (eriti pärimine) või uue huvide tekkimine võivad sõiduki jätta unarusse. Tasub heita pilk eag.vanatehnika.ee galeriisse.

Miks üldse on vaja hinnata originaalsust ja tehnilist seisukorda? Loodusseadusi arvestades ei muutu ükski sõiduk lihtsalt seistes originaalsemaks ning tehniline seisukord ei muutu paremaks. Pigem ikka vastupidi.Ma ei tea ühtegi vanasõidukina tunnustatud sõidukit, mida ei oleks vähemalt osaliselt restaureeritud. Restaureerimise tase ning selle teostamise aeg on iseasi. Sellist sõidukit ei ole vanasõidukina tunnustatud, mis alates tehasest väljasõitmisest ei oleks mingeid taastamistöid üle elanud. Seetõttu ongi mõistlik, et teatud perioodi järel tuleb hinnata uuesti originaalsust ja tehnilist seisukorda. Võrdlus puude tuvastamisega seoses jäseme puudumisega on pehmelt öeldes kohatu. Täna vanasõidukina tunnustatud sõiduk võib 12 aasta pärast olla sedavõrd halvas seisukorras, et sellega ei saa liigeldagi, rääkimata sellest, et võiks kanda teatud mõttes kvaliteedimärgina olevat vanasõiduki registreerimismärki.

Indrek Sirk
Vasta
#18

(02-10-2013, 14:22 PM)indreksirk Kirjutas:  Soomlaste kogemused on aga näidanud, et omanikuvahetus (eriti pärimine) või uue huvide tekkimine võivad sõiduki jätta unarusse. Tasub heita pilk eag.vanatehnika.ee galeriisse.
Indrek Sirk
Ehe näide

Üks hea omadus musta numbri korral mida siin mainitud pole on see, et saab ilma dokumentideta masinat arvele võtta.
Vasta
#19

(02-10-2013, 16:49 PM)mossepower Kirjutas:  Üks hea omadus musta numbri korral mida siin mainitud pole on see, et saab ilma dokumentideta masinat arvele võtta.

Päris tühjast kohast ei saa ka musta numbrit. Midagi peab olema ju säilinud.

Või?
Vasta
#20

(02-10-2013, 16:49 PM)mossepower Kirjutas:  
(02-10-2013, 14:22 PM)indreksirk Kirjutas:  Soomlaste kogemused on aga näidanud, et omanikuvahetus (eriti pärimine) või uue huvide tekkimine võivad sõiduki jätta unarusse. Tasub heita pilk eag.vanatehnika.ee galeriisse.
Indrek Sirk
Ehe näide

Üks hea omadus musta numbri korral mida siin mainitud pole on see, et saab ilma dokumentideta masinat arvele võtta.


Mis möttesRolleyes
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne