Autopõhja/raami puhastamine pigist
#1

Soomlastel on teadupärast kombeks autopõhi sellise pigimoodi mastiksiga kokku möksida. Mul nüüd vaja kastika raam sellest pläustist puhtaks saada - kuidas saaks seda kõige valutumalt eemaldada?
Diisel teda ei lahusta, pigiplekieemaldiga läheb kalliks... Siiani olen pahtlilabida, pintsli ja bensiiniga jupikaupa leotanud aga see jube vaevaline tegevus. Lisaks raamil igasugu kronsteinid-kraakad-jullad mille vahele ei pääse eriti.

Mis variante võiks veel olle raami puhastamiseks?

[Pilt: IMG_0984.JPG]
Vasta
#2

Ega keemiaga ja niisama nühkides seda puhtaks ei saagi. Liivaprits annab soovitud tulemuse. Kui raha kokku ei hoia ja tulemus peab viimase peal olema, siis soodaprits.
Vasta
#3

Proovi suruõhuga, kuivanud pinnakatete puhul toimib teinekord päris hästi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4

"Mobilistist" jäi mõni aasta tagasi meelde, et kuivjääprits antud tegevuseks hää om. Eemaldab valutult erinevad kihid kuni värvini.Effekt pidavat tekkima erinevate temperatuuride põrkumisel.
Vasta
#5

(03-10-2013, 20:32 PM)Külahull Kirjutas:  Ega keemiaga ja niisama nühkides seda puhtaks ei saagi. Liivaprits annab soovitud tulemuse. Kui raha kokku ei hoia ja tulemus peab viimase peal olema, siis soodaprits.

Sellistele pigi ja muudele mastiksitele soodaprits küll midagi ei tee. Haavel pikapeale vast veel, kui seegi...
Selline lihtsalt kogemus.

Tervitab Veteran.
Vasta
#6

Liivapritsi lähen nagunii aga see ei pidavat ka pigi eriti tahtma, sellepärast tahangi enne puhtaks ajada.

Kuivjääga olen näinud kuidas salongi põrandal olev pigi on ära külmutatud ja see tuli kenasti pahtlilabidaga tükkhaaval maha. Raami puhul on see tegevus keeruline.

Suruõhuga ma ei suutnud muud kui bensiiniga lahtileotatud plöga urgudest välja puhuda...

Mis aine võiks veel seda mastiksit lahtustada?
Vasta
#7

Endal kogemus liivapritsiga, et võtab küll, aga mingitest kohtadest peab metall väljas olema, siis on kust minema hakata.

Puhast mastiksit liiv eriti ei võta, aga selline pahtli labidaga/peitliga/kuumapuhuriga puhastatud pind, selle saab liivaga haljaks.

Proovi pinda soojendada kuumapuhuriga, siis muutub mastiks pehmeks ja endal hea kraapida/tõugata mastiikat maha.

Bensiiniga leotades, mäkerdad vast kogu garaasi ja tööriista arsenali sitaga lihtsalt kokku Big Grin.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#8

(04-10-2013, 09:09 AM)phyl Kirjutas:  Bensiiniga leotades, mäkerdad vast kogu garaasi ja tööriista arsenali sitaga lihtsalt kokku Big Grin.

Lisaks, paar õhtut veel nokitseda ja bensiinilõhn hakkab kangesti meeldima Big Grin
Vasta
#9

Pigi/tõrva lahustamiseks on alati tärpentiini kasutatud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#10

Kas tärpentiini või piiritust?

Ma alles hiljuti tegelesin katuse tõrvamisega, ja isegi tehas soovitas, kasutada etanooli/piiritust tõrva lahjendamiseks ja lahustamiseks - ei tea kas auto pigi on sama asi, aga arvatavasti on etanool aktiivsem lahusti kui bensiin.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#11

Endal mosse põhja all oli ka paks kummise mastiksi kiht, mida liivaprits ei võtnud. Sai terasharjaga kogu kiht kohati pea metallini maha lastud, seejärel õhukest mastiksit võtab liivaprits väga edukalt.
Vasta
#12

Ise ka just sama teemaga tegelemas ja paremat lahendust kui traatketas koos brake cleaneriga ei ole veel leidnud. Eriti nüri töö kui mastiks on pehme, kivistunud mastiks tuleb kergelt maha. White spirt ei lahusta nii hästi kui brake cleaner.
Vasta
#13

Küsimus: kus Eestis saaks kuivjääpritsi?

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#14

Survepesur, mis diisliga vee kuumaks kütab peaks kõige lihtsam varjant olema sellise töö jaoks.
Vasta
#15

(06-10-2013, 20:21 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Survepesur, mis diisliga vee kuumaks kütab peaks kõige lihtsam varjant olema sellise töö jaoks.
On ju ka mingid aurugeneraatorid olemas kus aur kõvasti üle saja graadi ja suure survega... mis temperatuuril pigi sulab ?
Vasta
#16

Pigi on "sula" ka miinuskraadide juures, tegemist amorfse ainega, millel kindlat sulamistemperatuuri ei ole. Arvestatav voolamine tekib muidugi toatemperatuurist tükk maad kõrgemal.
Tegelikult sa võisid praegu ju lahenduse pakkuda poolkogemata, kuumaõhupüstol võib olla antud probleemi lahendamisel suureks abiks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#17

(06-10-2013, 22:35 PM)Marko Kirjutas:  Pigi on "sula" ka miinuskraadide juures, tegemist amorfse ainega, millel kindlat sulamistemperatuuri ei ole. Arvestatav voolamine tekib muidugi toatemperatuurist tükk maad kõrgemal.
Tegelikult sa võisid praegu ju lahenduse pakkuda poolkogemata, kuumaõhupüstol võib olla antud probleemi lahendamisel suureks abiks.
Kuskil on lausa katseks pandud üles kamakas pigi ja see tilgub seal 1 tilk rohkem kui saja aasta kohta. Eelmist tilka ei õnnestunud pealt näha aga nüüd on see asi varustatud kaameratega ja ehk läheb õnneks Smile.

Ma pidasingi ikka rohkem silmas seda, et see pigi peaks ju kõrgemal temperatuuril vedelaks minema ja kuum surve all aur lööb selle pigi ka kohapealt minema. Ma tean, et kullaseppadel on sellised väikesed aurugeneraatorid millega nad metalle puhastavad. Ühte natuke suuremat olen näinud ka Orissaare militaarmuuseumis. Ma arvan, et sellega aetakse seal ka kahurimääret eksponaatidelt maha. Kui huvi, siis ma võin selle härra numbri anda kes selle asjaga seal tegeleb, ta jagaks kindlasti hea meelega kogemusi Smile
Vasta
#18

Kas kooslus föön + lame otsik ei tööta?

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#19

On veel variant, et ei olegi vaja eemaldada. Milleks tegelikult kui asi töötab? Musta numbrit noolid?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#20

Reedel kolasin poodides et leida aineid mastiksi mahavõtmiseks. Krt igasugust keemiat on ju nii palju et ei oska miskit valida või osta.
Tärpentiini valik oli nigu maxima kondoomivalik- Õun, männi- apelsiini jamilleveel maitselisi...
Võtsin prooviks hoopis pudeli atsetooni. See iseenesest lahustab päris hästi ainult et tuleb kiiresti tegutseda kuna aurustub.
Kuumaõhupuhurit pole käepärast kuid väikese gaasipõletiga lasin soojaks ja pahtlilabidaga tuli suurem kiht maha. Peale seda atsetoonise lapiga läks asi lihtsamalt juba.
Täna mõtlesin et kui juba katsetuseks läks siis võtan pudeli nitrolahustit ja tärpentiini kah ja proovin ära. Annan teada kuidas läheb.

Musta numbrit taga ei aja Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne