T25 generaatori küsimus
#1

Mure selline, et olude sunnil sai t25 peale uue russi 1,1kw genekas, mis pidi laadima kahte suurt traktoriakut, kuid nüüd laeb siis üht pisikest autoakut. Kuidas vöib see aku elueale ja ka tarbijatele möjuda, ettetänades.
Vasta
#2

Kui pinge regulaator on vahel ja toimib, siis ei tee akule midagi.

Aga kui laadimis pinget ei muudeta (vastavalt aku täis olemisele), siis pikalt laadides võib aku keema minna ja siis lähevad plaadid kõveraks sees ja siis on aku juba pekkis.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#3

Kui kõik toimib, siis pole muret. Küll pingeregulaator juba hoolitseb, et akut ära ei keeetaks.

Aga pingeregulaator võib katki ka minna...

Aku suudab ära küpsetada ka kontrollita kolmesajavatine genekas, selle mõttes ei ole vahet.
Vasta
#4

Kas pingeregulaator on genekas sees, v6i eraldi kusagil? Hetkel tuleb genekast vool otse akusse. Ampermeeter langeb aku laadides kenasti nulli, tundub et asi toimetab ilma välise releeta küll, aga kuna ma väga elektrist ei jaga, küsin targemate arvamust selle asja kohta
Vasta
#5

Pingeregulaator peaks üldiselt väljaspool genekat olema. Aga olen lugenud et teda on vaja sest geneka pöörlemiskiirus seoses mootori pöörlemissagedusega tõstab seda elektri pinget, et nii võivad vist lampide pirnid läbi põleda ja akule see ka head ei tee. Ühesõnaga teda on vaja selle pinge optimaalseks hoidmiseks. Big Grin
Vasta
#6

Uutel genekatel pidi regulaator tabletis olema, niiet mina viskan vana releekarbi armatuurist minema ja juhe otse akule.
Vasta
#7

Äkki mätekas tabletiga lääne gene peale installida?
Vasta
#8

Juba 90nenda aasta T25l oli too nö tablett geneka küljes. Genekas peabki ju otse akuga ühenduses olema, vool käib läbi ampermeetri zundist vast ikka. Mul pole õrna aimugi kus 25l too zunt on aga vbolla on too arvatav "regulaator" kust vool läbi käib.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#9

(16-10-2013, 20:53 PM)Tegelane5 Kirjutas:  Juba 90nenda aasta T25l oli too nö tablett geneka küljes. Genekas peabki ju otse akuga ühenduses olema, vool käib läbi ampermeetri zundist vast ikka. Mul pole õrna aimugi kus 25l too zunt on aga vbolla on too arvatav "regulaator" kust vool läbi käib.

Harivaks infoks: Nõukogude auto/mototehnika ampermeetrid olid ilma eraldiasetseva šundita. S.t konstruktor/iseehitaja kruvis ampermeetrile juhtmed külge ja oligi valmis. Kuidas ampermeetri sisemuses voolud liikusid ja kas seal sees oli ka šunt, polnud enam tähtis.
Šunt ja regulaator ei ole sünonüümid. Šundi kaudu liigub enamus voolu osutiga näitajast mööda, et saaks kasutada pisema ehitusega näidikut. Regulaator on see, mis reguleerib laadimise pinget ja vahel ka voolutugevust.

-----------------------------
Teemast endast:
Kui regulaator toimib, ei ole generaatori võimsuse tõstmisel mingit ohtu. Lihtsalt generaatoril jätkub jaksu aku lühema ajaga täis laadida, või rohkem tarbijaid ära toita koos normaalse laadimisega.
Lääne generaatorile üleminekul ei näe mingit paremust, kui võrrelda korrektselt toimiva vene toodanguga. Kui masinal on peal vigane generaator-regulaatorkomplekt, tuleb viga korda teha. Kas taastades originaali, või aretades peale lääne oma, see on maitse/finantsi/töö keerukuse küsimus.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#10

Hetkel ongi peal tänapäevane genekas, vene päritolu küll, aga too ei vaja mittemingisuguseid väliseid regulaatoreid ega muud jura, genekast juhe läbi ampermeetri akule ja asi vask. Laeb poole minutiga täis ja keema ei hakka, neid tänapäevasemaid uusi genekaid saab kah suht vöileiva hinnaga.
Vasta
#11

Teema algataja on juba oma küsimusele vastuse ilmselt saanud. Kuid juhul kui generaatori tervises on tulevikus küsimusi, piisab aku pinge mõõtmisest(kui multimeetriga ikka natuke sõber oled). Nimelt töötava mootoriga peab aku pinge olema ca 14,2 V[loe:"volti"]. Sõltuvalt isendist tuleb ette ka mõningasi kõikumisi. Kui saad aku pingeks 15 V ja enam, siis on see aku tervisele selgelt kahjulik.

Üle- ja alalaadimise põhjuste üle arutamine on juba generaatorite ja nende ahelate remondi teemasse kuuluv.

Lugup.
Kruto
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne