Gaz 71-le diiselmootor
#1

Pole veel küll originaalmootorit katsetada saanud (esisild remondis) aga mõlguvad mõtted diiselmootori pealearetamisest.
Äkki on kelegil kogemusi?

Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta
#2

Olles sellel parempoolset plokikaant vahetanud ei kujuta ette mismoodi seal on võimalik mootor paika sobitada...
Originaal liigutab seda masinat piisavalt hästi võttes kütet ca 75L/100km.
Gaasiseade on kavalam paigaldada kuna teeb selle mootori enamvähem hooldevabaks küünalde vahetuse kohapealt.
Vasta
#3

(16-10-2013, 11:04 AM)2715 Kirjutas:  Gaasiseade on kavalam paigaldada kuna teeb selle mootori enamvähem hooldevabaks küünalde vahetuse kohapealt.

Ka üks variantidest Cool

Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta
#4

Ma tahaks jälle näha, kuidas selle GAASI Gaz-71-ga hakatakse tankimas käima Big Grin
Või tuuakse väikese pudeliga, nagu tõstukile? Smile
Vasta
#5

(16-10-2013, 15:09 PM)Sax Kirjutas:  Ma tahaks jälle näha, kuidas selle GAASI Gaz-71-ga hakatakse tankimas käima Big Grin
Või tuuakse väikese pudeliga, nagu tõstukile? Smile

Ümbepumpamise teel ehk?
Või siis tavaliste balloonidega, mida jääb varsti hulgi üle.
Kuna neil tõusutoru pole peab olema ventiil allapoole kindlasti.
Kahe ballooniga saab kindlasti sõiduisu ära rahuldada ja saab üks tühjaks siis voolik teise otsa ja edasi.
Tühi vahetada täis ballooni vastu ja kõik.
Vasta
#6

Kui läbisõit väike, ei ole mõtet midagi "aretama" hakata: endal analoogne kogemus Zil 131-ga . Nimelt mõni aasta tagasi oli bensiini kokkuhoidmise eesmärgil (aastane läbisõit 1500-2000 km) mõte panna samuti midagi muud peale, üks soovitas gaasi, teine diislit jne. Kuigi GAZ-71-l ei ole probleeme ümberregistreerimisega,kuid kui kokku lüüa kui palju maksab uus mootor, selle paigaldus (+ loomulikult sobitamine) ning arvestus, et ega ka uus mootor õhu pealt ei sõida, siis selle masina üldist ressurssi arvestades ei ole mingi vahetus ka majanduslikult mõttekas. Ära ei tohi unustada ka seda, et igasugu muudel mootoritel, mida ei ole tehase poolt peale pandud jääb alati oma "aga", olgu selleks siis liiga madalad pöörded või jõu puudumine.

Kokkuvõttes on minu soovitus panna olemasolev originaalmootor korralikult tööle ja kannatab sõita küll. Minu tjagats GT-T kütusekulu (diisel) on ka keskmiselt 100 l / 100 km ehk 25 l /h.

Vaata lisaks mõlemat mainitud masinat siit http://toru.ee/view/aaf76201d229

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#7

(16-10-2013, 15:09 PM)Sax Kirjutas:  Ma tahaks jälle näha, kuidas selle GAASI Gaz-71-ga hakatakse tankimas käima Big Grin
Või tuuakse väikese pudeliga, nagu tõstukile? Smile
Lutipudelitega ilmselt ei jaksa seda jootaSadpigem tsistern katusele ja kütusetakso toob mitu kanti kohe korragaBig Grin
Vasta
#8

(16-10-2013, 18:47 PM)kytz Kirjutas:  Kokkuvõttes on minu soovitus panna olemasolev originaalmootor korralikult tööle ja kannatab sõita küll. Minu tjagats GT-T kütusekulu (diisel) on ka keskmiselt 100 l / 100 km ehk 25 l /h.

Vaata lisaks mõlemat mainitud masinat siit http://toru.ee/view/aaf76201d229

Olen sinuga päris nõus. Kui tolmib - siis lammutama ei hakka.
Kui aga midagi kapitaalselt pees on, siis mõtlesin aretama hakata.
Tahtsin teada äkki on juba mõni aretanud?
Tjagats on sul igatahes äge Cool

Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta
#9

Äkki sellest lingist abi
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%90%D0%97-34039
Välja toodud uued mootori margid, ehk saada googeldada ka muu transmissiooni kohta.

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#10

(16-10-2013, 18:47 PM)kytz Kirjutas:  Kokkuvõttes on minu soovitus panna olemasolev originaalmootor korralikult tööle ja kannatab sõita küll.

Ühinen eelkõnelejaga. Valisin juhtumisi sama tee. Saab küll gorki V-8 korralikult häälde.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#11

miks mitte mingi tänapäevasem veoka R6 TD, mis ületab 53'e pada mäekõrguselt igas nüansis?
Vasta
#12

(18-10-2013, 18:05 PM)I.A Kirjutas:  miks mitte mingi tänapäevasem veoka R6 TD, mis ületab 53'e pada mäekõrguselt igas nüansis?

jah, isegi mõõtmetes ja kaalusBig Grin
kui just mõnda väiksema man veoka r6-e silmas ei pidanud
Vasta
#13

(18-10-2013, 18:05 PM)I.A Kirjutas:  miks mitte mingi tänapäevasem veoka R6 TD, mis ületab 53'e pada mäekõrguselt igas nüansis?

See võib ju olla, et väga suur hulk mootoreid, olles uuemad ja teisi põhimõtteid silmas pidades konstrueeritud ületavad seda Zmz motorit, kuid mitte selles, et see on selle riista peale sobitatud tehases.
Kujutage endale ette sellist auku, mis on mõõtudega 80x90 cm ja augu äärest on mootorini 45cm maad.
Välja mahub see sealt ainult otsa peale püsti keerates ja mismoodi täpselt selle patjadelt ja kasti otsast lahti saab ei olegi päris selge.
Sellisesse kohta teise mootori sobitus on kui mitte võimatu teostada siis sellele vägagi lähedal ja ka pikkuselt ei mahu sinna midagi enamat, arvestades tohutut voolikute ja torude rägastikku ja radiaatoreid.
Selleks et sinna R6 mootor mahutada peaks selle masina uuesti projekteerima nullist peale.
Pealegi, kuna tegu on ikkagi ujuva masinaga, siis see poole raskem diisel esiotsa peal paneb selle väga naljakalt ninuli ujuma.
Uuematele on muidu pandud Belarusi mootoreid tehases peale.
Vasta
#14

pole see russi mootor ka nii kerge midagi.
ja mootori saab ju jupp haaval august sisse tassida ja kohapeal kokku pannaBig Grin
Vasta
#15

(16-10-2013, 18:47 PM)kytz Kirjutas:  Kui läbisõit väike, ei ole mõtet midagi "aretama" hakata: endal analoogne kogemus Zil 131-ga . Nimelt mõni aasta tagasi oli bensiini kokkuhoidmise eesmärgil (aastane läbisõit 1500-2000 km) mõte panna samuti midagi muud peale, üks soovitas gaasi, teine diislit jne. Kuigi GAZ-71-l ei ole probleeme ümberregistreerimisega,kuid kui kokku lüüa kui palju maksab uus mootor, selle paigaldus (+ loomulikult sobitamine) ning arvestus, et ega ka uus mootor õhu pealt ei sõida, siis selle masina üldist ressurssi arvestades ei ole mingi vahetus ka majanduslikult mõttekas. Ära ei tohi unustada ka seda, et igasugu muudel mootoritel, mida ei ole tehase poolt peale pandud jääb alati oma "aga", olgu selleks siis liiga madalad pöörded või jõu puudumine.

Kokkuvõttes on minu soovitus panna olemasolev originaalmootor korralikult tööle ja kannatab sõita küll. Minu tjagats GT-T kütusekulu (diisel) on ka keskmiselt 100 l / 100 km ehk 25 l /h.

Vaata lisaks mõlemat mainitud masinat siit http://toru.ee/view/aaf76201d229

Nii GAZ 71 kui ka Zil´i puhul võib tulevikus kaaluda orginaali korrastamist ja väikset "kaasaaitamist".
Siinkohal tooks ühe hea näite idapoolt:


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#16

(27-10-2013, 09:18 AM)mlsluik Kirjutas:  Nii GAZ 71 kui ka Zil´i puhul võib tulevikus kaaluda orginaali korrastamist ja väikset "kaasaaitamist".
Siinkohal tooks ühe hea näite idapoolt:


See oleks muidugi kõva sõna. Ise selle ehitamisega hakkama ei saaks ja ei julge küsidagi - mis see tellides maksma võiks minna?

Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta
#17

(27-10-2013, 21:04 PM)hellrix Kirjutas:  Mis ajast soomepoisid idas elavad?

Tahtsin põhjapoolt kirjutada aga samalajal mõeldes Zillile läks kirja ikka ida... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne