Üks kummaline pobeda vana fotol
#1

Jäi netis kooserdades silma üks pilt millel pälvis minu tähelepanu järgmine auto:
[Pilt: unknown2.jpg]

Pilt üles võetud Tartus Riia tänaval millalgi ilmselt 50.a lõpp-60.a alguses ja suur hoone on Autoremonditehase peahoone Pauluse kiriku vastas.
Kahjuks on see foto sedavõrd kehva kvaliteediga, et pole võimalik isegi päris kindlalt aru saad kas autol on 1 või 2 ukse paari.
vastuse variante millega tegu võib olla on suures plaanis kaks :
Variant A:
tegu poolakate litsentsi alusel toodetud pobi klooni Warszawa 201F -iga
[Pilt: fso_warszawa_201f_01.jpg]

Variant B:
tegu millegi ise ehitatuga nagu näiteks järgmine ( kasutatud GAZ 22 osasid)
[Pilt: 2007_1_252Fsamodelka_151_1_.jpg]

Nii palju kui ma ise olen suutnud vene foorumitest uurida siis GAZ tehas on ise ümber ehitanud ainult ühe pobi universaal kereks ja see läks mingile meditsiini asutusele või koguni Tervishoiu ministeeriumile endale. Sama autoga igaljuhul tegu ei ole, kuna tollel oli selgelt näha tagumine D-piilari juurel olev nurga klaas ja ka tagumine ratta koobas on ümar.
Warszawa variandi kahjuks räägib esi iluvõre erinevus, kuigi Warszawa on kasutanud oma teistel mudelitel ka pobi omaga väga sarnast iluvõret, on kõikidel netist leitud piltidel mudelil 201F teistsugune iluvõre. Ka fotosid üksteise peale tõstes ei tundu kere joone väga hästi kattuvat, jällegi tagumise rattakoopa joon ja üldine tagumise seina nurk.
Pluss muidugi see, et kui tõenäoline oli ültse Warszawa Eestisse sattumine sel ajal ?
Variant D, et kas tegu võis olla kohapeal ümber ehitatud autoga, siis selle kohta minul kahjuks ei ole enam kelleltki küsida. Siin foorumis vaevalt, et liigub kedagi kes ise seda aega mäletaks aga neid mehi kellel on, kelle käest küsida, peaks siin ikka olema.
Oskus ja teave vajalikul tasemel plekki painutada oli igaljuhul sel ajal Tartus olemas, samase aega jäi ju näiteks Seileri Tartu-1 valmistamine.
kas on kellelgi lisada veel ideid või valgustada mind minu teadmatuses ?


PS. lõpp kokkuvõttes on tegu täiesti kasutu teadmisega aga no närib lihtsalt kui tea millega tegu Smile
Vasta
#2

Siin üks teema juba on sellest Pobedast, vaata ringi!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

Pilt pärit raamatust "Tartu" Eesti Riiklik Kirjastus 1960 foto nr. 117

Gaz m20 Pobeda
Vasta
#4

Väga hea, see aitab välistada kohe võimaliku seotuse GAZ 22 juppidega.
Vasta
#5

Tartu "katseremondi" tehases olid vanuigi tööl väga hakkajad mehed (olin ise viimased 3-4 aastat hõivatud samal territooriumil ja eks kunagised naabrid ikka meenuta). Pakun et tegu on ainueksemplariga, valmistatud pildistamise kohast mõnekümne meetri kaugusel. Minu tagasihoidlik arvamus.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#6

Ma isegi ei kahtle, et seal sellise ümberehitusega hakkama võidi saada aga kuna seal minu teada sõiduautosid, vähemalt ametlikult pole ühtegi sellises mahus ümberehitatud. Siis ilmselt oleks pidanud see olema mõne meistri enda isiklik projekt ja ilmselt seljuhul pidi ka vähemalt mõnda aega Tartus ringi sõitma. Sellisest ehitusest ja autost peaks olema mingisugune mälestus vähemalt kellelgi säilinud. Igasugused iseehitatud ja ümberehitatud autod olid vähemalt kaheksakümnendate keskel ülelinna tuntud ja teatud. See on lihtsalt see aeg mida mina hakkan mäletama.
Vasta
#7

Kas kunagi mitte polnud säherdune agregaat kasutuses Wismari traumapunktis ? Võibolla keegi peale minu ka midagi mäletab ! Ja loomulikult paremini !!!
Vasta
#8

Osaliselt Rihoga nõus, kuid võtame "mäletamisest" kasvõi selle, et väidetavalt nii umbes nelikümmend aastat tagasi katsetati Tartu taksopargis automaatkastiga Volgasid ja siiani kõik teadmised sellest "naised saunas rääkisid" tasemel. Lähedasem inf on, et "enne minu aega vist midagi oli jah aga need kastid vist ei kestnud." Tegelikult ei tea siiani, kas tegemist rahva seas levinud jutuga või oli asjal ka tõsi taga.
Iseehitatud autodega sama jama - need, kes võiksid mäletada, ei kasuta tõenäoliselt netti ja veelvähem foorumit...
Vasta
#9

Automaatkastiga Volgad korjati eraisikutelt tagasi ja asendati kast manuaaliga. Info samuti "naised saunas rääkisid" tasemel.
Konkreetse Pobeda kohta ei oska endiselt muud tarka öelda kui auto 24-s avaldatud arvamuse ümberlükkamine: poolakad vist ikkagi tegid 2 erinevat universaali.
Paluks adminnidel end kokku võtta ja paralleelsed teemad kokku tõsta!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#10

Automaatkasti katsetati juba Moskvits 400-l, nähtud 80-ndatel Moskva Polütehnilises muuseumis.
Vasta
#11

See Tartus Riia tn. auto on kiirabi skoda,fotol nähtaval küljel üks ja teiselpool kaks ust,taga alla lastav luuk,tundub et tagaaknad on ka matistatud nagu neil oligi.Kuuekümnendates oli neid omajagu ka väikelinnades näit.Põltsamaal.
Vasta
#12

Kere paistab ikka rohkem Pobeda kui Skoda sarnane olema


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#13

(26-10-2013, 21:19 PM)Armex Kirjutas:  See Tartus Riia tn. auto on kiirabi skoda,fotol nähtaval küljel üks ja teiselpool kaks ust,taga alla lastav luuk,tundub et tagaaknad on ka matistatud nagu neil oligi.Kuuekümnendates oli neid omajagu ka väikelinnades näit.Põltsamaal.

Julgen väita, et ei ole.

1)Škoda 1201 rattakoopad olid ees ja taga peaaegu sama suured
2)Škoda 1201 esituled olid Tartu pildil nähtuga võrreldes proportsionaalselt palju suuremad.

Ise arvan et tegu on siiski kohapeal ümber ehitatud Pobedaga.
Vasta
#14

Skoda on välitatud. Tagaratta koopad skodal suuremas, kapotil iluliist, esimene iluvõre asetus totaalselt erinev.

Warszawa iluvõre on hoopis erinev pildil olevast isengist. Sama lugu ka GAZ-22'ga.


Samas tegu võiks olla Warszawa kere ja Pobeda ninaga ristandiga.
Vasta
#15

(26-10-2013, 01:32 AM)Alts Kirjutas:  Osaliselt Rihoga nõus, kuid võtame "mäletamisest" kasvõi selle, et väidetavalt nii umbes nelikümmend aastat tagasi katsetati Tartu taksopargis automaatkastiga Volgasid ja siiani kõik teadmised sellest "naised saunas rääkisid" tasemel. Lähedasem inf on, et "enne minu aega vist midagi oli jah aga need kastid vist ei kestnud." Tegelikult ei tea siiani, kas tegemist rahva seas levinud jutuga või oli asjal ka tõsi taga.
Iseehitatud autodega sama jama - need, kes võiksid mäletada, ei kasuta tõenäoliselt netti ja veelvähem foorumit...

Rääkida tuleb õigete inimestega ja netti nad tõesti enam ei kasuta ... paljud on tänaseks juba manalateed ka läinud.

Mul meenub praegu, so ca 30 aastat hiljem, mida "vanad" mehed rääkisid ... sattusin lihtsalt "õiges" seltskonnas liikuma.

Autosid ehitati ümber nagu vajadust ja juhust oli, Riias näiteks tehti tagaotsa laksuga 24 pickupiks ja lähemal uurimisel selgus, et kere lõigati alt pooleks gaasiga, ülevalt rauasaega. Automaat-21 ja vankel-lux liikus samamoodi ... kuidas muidu on alles jäänud jupid neist sõidukitest.

Dad.
Vasta
#16

Minu omanduses oli aastaid Gaz 21 kolme ukseliselise universaali kere,selliseid oli 90date algul Eestis kindlalt kaks masinat(üks Tallinna TREVil ja teine Pärnu TREVil)Tegemist oli oma aja ära elanud taksoga(katuse servalt puudus antenni koht)mis 70datel Leedus tehtud kapremondi käigus sai ka uue kere.Võimalik et see Pobeda on sarnase saatuse läbi elanud.
Vasta
#17

Vahepeal olen saanud nii palju targemaks, et tõesti see bobi saigi sellise kuju seal samas mõnekümne meetri kaugusel. Tehas oli seda kasutanud oma tarvis veel kuuekümnendate lõpus nii, et ca 10 aastat liikus see Tartu tänavatel.
Põhjus sellise asja loomiseks seni veel teadmata.
Vasta
#18

(08-02-2014, 23:40 PM)r.i.h.o Kirjutas:  Vahepeal olen saanud nii palju targemaks, et tõesti see bobi saigi sellise kuju seal samas mõnekümne meetri kaugusel. Tehas oli seda kasutanud oma tarvis veel kuuekümnendate lõpus nii, et ca 10 aastat liikus see Tartu tänavatel.
Põhjus sellise asja loomiseks seni veel teadmata.

Kuna sellel tehasel(Tartu Autoremonditehas ) oli omal ajal mitmes kohas Tartu linnas tsehhe (Tehase tn. Ilmatsalu tn), siis oli neil vaja nende vahel väikeveoste vedamiseks sellist autot.
Vasta
#19
Photo 

Tegu on Tartu autoremonditehase TKO autoga, millega käidi üle eesti automajandites mootorite reklamatsioone lahendamas. Masina veoruumi olid paigaldatud välja tõmmatavad siinid uue 51 varumootori jaoks.

Auto oli ümber ehitatud Koeru tehases. Fotod tehase autojuhi Johan Logina arhiivist, ühel fotol Johan isiklikult.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#20

Huvitavas naaberfoorumis jäi ringi kooserdades silma foto, millele järjekordselt nähtav üks kummaline bobi.
Foto tehtud Võõpsu sadamas ja piltidel eeldatavalt Võru autobaasi masinad. 
[Pilt: muis_bppOpCW.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne