51/52 mootor pobile?
#1

Lugesin http://zone.ee/pobeda ,et Gaz 21 mootorist mõttekam on panna peale Pobile Gaz 51/52 mootor ja jätta karbuss samaks.
R6 mahub iseenesest vahele küll ja toorest jõudu volga mootorist tunduvalt rohkemSmile Kuidas ta käigukasti otsa istub?Liigub ka mõni 51/52 mootoriga?Mis arvate?
Vasta
#2

Algselt oligi Pobi mõeldud 6se reasmootoriga
ja oleks sellisena läinud ka tootmisse, kui
Stalin poleks 1944. aastal õelnud \"ei\" ja
soovinud ökonoomset autot. Siis võeti
\"emka\" jaoks veidi moderniseeritud Dodge D5
mootorilt 2 silindrit otsast ära ja tekkiski
neljane mootor. Samal ajal välja töötatavale
51-le pandi peale kuuene.

Muide, KGB variandi Pobidel oligi peal 6ne
mootor, midagi lähedast 51le ja ZIMile.
Vaata Artjomi veebilehelt
http://www.m20-pobe.da.ru/


Parimat,

Valdo


P.S. 51 mootoriga Pobist saab muide paras
\"joodik\". Pakun et 20 liitrit 100le kindlasti
kui mitte enam.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Ausalt öeldes ei näe sellisel vahetusel mingit mõtet. Kahjuks pole mul mootorite kaalude tabelit käepärast, kuid ilmselt on 51 mootor raskem. Võimsuse kasvust saadav eelis süüakse tõenäoliselt nii ära.

Suurem raskus esisillal nõuab samas ka tugevamat esisilda, vastasel juhul halveneb juhitavus oluliselt.

Juhul, kui selline vahetuse oleks olnud mingilgi moel kasulik, sõidaks 51 mootoriga Pobedasid juba ammu ringi. Mina olen siiani kohanud aga ainult Volga mootoriga isendeid.

Paljuräägitud 6-silindriline Pobeda mootor polnud mitte 51 oma, vaid meenutas ühe sellise masinaga kokku puutunud inimese sõnul hoopis Opel Kapitani R6-t. Sellised masinad olid olemas 40-ndate lõpus siinse min.nõukogu autobaasis.

Asp



Vasta
#4

> Paljuräägitud 6-silindriline Pobeda
> mootor polnud mitte 51 oma, vaid
> meenutas ühe sellise masinaga kokku
> puutunud inimese sõnul hoopis Opel
> Kapitani R6-t. Sellised masinad olid
> olemas 40-ndate lõpus siinse
> min.nõukogu autobaasis.

Lehe http://gaz20.spb.ru/modif_exotic_m26.htm andmetel oli siiski tegu Dodge D5st aretet kuuesilindrilisega ehk siis 82se läbimõõduga ning 110se kolvikäiguga mootoriga.

Seal väidetakse, et olla üksühele pandud ZIMi mootor (loe: forsseeritud 51 mootor) peale, kuigi olen kuulnud ja jute, et mootor ei olnud üksühene koopia ZIMi omast (ühest venekeelsest Pobi foorumist), vaid mingi spetsiaalne hübriid.

Arvatavasti ei olnud ühtset standardit, kuna valmistusarv oli väga-väga väike. Ehk siis erinevad isendid võisid paljus erineda.

Vastupidavus (esisillas) vast ei olnud probleemiks, sest N Liidul oli ressursse küllalt, et KGBle teatud aja tagant uusi autosid valmistada.


Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Kauges nooruses kui isegi Pobedaga ringi sõitsin, astus ligi üks papi, kes rääkis loo kuidas ta minnõukogu päevil kuuesilindrist Pobedat ekspluateeris. Mootoril oli olnud probleeme jahutusega, kuna radiaator olnud mingi muu kui Pobedal nähtu (ruumi probleem). Signaalipealne kumer kopsik olevatpuudunud. Ja tagasilla poolassid polevat vastu pidanud suurema mootori jõule. Kokkuvõttes olevat need olnud kehvemad riistad kui ZIM-id, mis samaaegselt kasutuses olid.
Noore ja armununa ei taibanud härrasmehe enda kohta rohkemat kontakti küsida.

Tõnu Piibur
(Loomulikult ei taha te teada, mis minu Pobedast sai)
Vasta
#6

Kuidas istus reas kuuene Pobeda mootoripatjadele. Kas oli välja mõeldud teine kinnitus (asukoht veidi muudetud või nihkes)? Vaatasin just ükspäev et ettepoole on küll ruumi kahele silindrile kuid kas mootor ei jää siis liiga ette poole kiikuma?! Padjad jäävad ju sel juhul liiga mootori taha?:eureka

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#7

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Tziklivend
Lugesin http://zone.ee/pobeda ,et Gaz 21 mootorist mхttekam on panna peale Pobile Gaz 51/52 mootor ja jдtta karbuss samaks.
R6 mahub iseenesest vahele kьll ja toorest jхudu volga mootorist tunduvalt rohkemSmile Kuidas ta kдigukasti otsa istub?Liigub ka mхni 51/52 mootoriga?Mis arvate?
Tean üht mehikest kes pani pobile 53 mootori peale, ei tea küll kuidas aga pidi karm loom olema. On plaanis uurima minna kui kuidas teostati.
Vasta
#8

Kahtlen sügavalt 53 mootori Pobile panemises.
16\" rattad on teinud poollraami/lonzeroonide
vahe ja ka mootoriruumi sedavõrd
kitsaks, et V ei pruugi ära mahtuda. Ka 53-l
(mis on tunduvalt laiem) on kapotialune ikka
üsnagi seda V-d üsna kogu laiuses täis
(vrd 51 lahe mootoriruum).

Kasvõi Pobil endal ei ole R4 kõrval eriti
lahedalt ruumi, nt klappide vahetamist/reguleerimist,
õlipumba paigaldamist jms tuleb teha üsna
sügavas \"augus\".


Parimat,

Valdo

restaureerib 1949. aasta Pobedat
(teise põlvkonna varaseim, põrandakangiga
isend)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Väike viide venekeelsele Pobi foorumile, mida arvatakse 51/52 mootori paigaldamisest Pobile:

http://webforum.land.ru/mes.php?id=89260...=8793&arhv=

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Sama asjaga on tegeldud ida pool: http://webforum.land.ru/mes.php?id=89260...=8793&arhv=

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

mingil ajal v8 mootoriga volgad olid küll olnud mingid eriteenistuse omad vist
Vasta
#12

p.j. Kirjutas:mingil ajal v8 mootoriga volgad olid küll olnud mingid eriteenistuse omad vist

Kagebenšikute mustad(?Gaz-23?)-ed omasid küll jah Gaz-53 mootoreid, kuid seal oli ka muid kardinaalseid muutusi ja ümbertegmisi ,mu vanaisa oli mõnda-aega selles volgas autojuht ja sel olevat originaalis olnd käigukang põrandal ja paksem plekk ja ukses soomus ka või miskit igastahes oli see volga tavalisest kordi raskem.
Vasta
#13

Need olnud ikka Tshaika mootoritega olnud. Gaz 53 mootorist nn. \"KGB Volgal\" kuulen küll esmakordselt
Vasta
#14

Gaz 23 on kindlalt Tzaika 195hj mootor peal aga Pobile peaks saama päris lihtsalt installida 51 mootori, see oli sellisena ju alguses mõeldud. Kindel ei ole aga kas isegi pole olnud eritalituse Pobisid 51 mootoriga kunagi.
Vasta
#15

Olaf Kirjutas:Kindel ei ole aga kas isegi pole olnud eritalituse Pobisid 51 mootoriga kunagi.

Kui Sa nimetad 51 mootoriteks ka forsseeritud variante (ZIM jt), siis oli. Tavalist 51 oma oma surveastme/võimsusega ei olnud.

OK, ütleme siis - eriteenituste Pobidele M20G pandi peale 6-silindriline 82x110 mootor, mis oli nagu 51 ja ZIMi mootorgi välja arenenud teatud muutusi läbiteinud GAZ-11 ehk nn \"uue emka\" mootorist, mis omakorda oli Dodge D5 (1928) N. Liidus meetermõõdustikku kohaldet derivaat (1938).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne