Eberspächer D3WZ juhtmestiku ühendusskeem.
#41

Pildil on skeem, mis kujutab auto kütmist kahes faasis.
Piäp mehed iks esi lugemiselavva manu juhatama...
http://soeauto.ee/astu-samm-veel-suurema...use-poole/
Vasta
#42

(23-12-2017, 21:51 PM)motamees Kirjutas:  Milleks asi üldse nii keeruliseks ajada. 
Katlast peaks minema otse soendusradikasse ja sealt siis edasi mootorisse. Kui tahad sooja tuba, siis paned puhuri käima. Kui tahad sooja mootorit, siis ei pane soendusmootorit käima. Peaaegu kogu soojus paneb kihutades soendusradikast läbi ja seejärel soojendab soovitud mootorit.
Igatsorti termostaadis ajavad asja keeruliseks ja kalliks.

Selle klapi eesmärk on lasta mootoritöötades soe otse salongi, mitte ei lase tal kulgeda mootoris soojendisse ja sealt salongi. Enamikel juhtudel on kokkuhoid päris mitu meetrit voolikutakistust.
Vasta
#43

(23-12-2017, 22:35 PM)Janka Kirjutas:  Pildil on skeem, mis kujutab auto kütmist kahes faasis.
Piäp mehed iks esi lugemiselavva manu juhatama...
http://soeauto.ee/astu-samm-veel-suurema...use-poole/

Mul on siin kuskil autumessilt saadud seesamune bukletike, kus see jutuke koos värviliste piltidega sees on.
Ja mul on ka tuttav, kellel oli selline lahendus "soeauto" poolt aastate eest Multivanile peale pandud. 
Tema sellest lahendusest küll väga kiitva tooniga ei rääkinud...
Aga noh, meil pole ju enam talvesid ka... Sad
Vasta
#44

(23-12-2017, 22:47 PM)pat1 Kirjutas:  Selle klapi eesmärk on lasta mootoritöötades soe otse salongi, mitte ei lase tal kulgeda mootoris soojendisse ja sealt salongi. Enamikel juhtudel on kokkuhoid päris mitu meetrit voolikutakistust.

Voolikutes on ringlus piisavalt kiire ja mitu lisameetrit ei tähenda suurt midagi... 
Mul käib kongiautol soendusvoolik tiiruga kongist läbi ja ikka on kõik kohad soojad. Muidugi koormuse väheneds ka kohe mootor jahtub kiiresti, sest palju radikaid on taga. Lisameetreid vähemasti 13.
Bussidel on seinaääred radikaid täis ja ka lähevad soojaks. Palju sääl veel meetreid om?
...pigem asi lisareklaamis, et ikka millegagi klienti püüda. Ikke mullusest parem ja oluliselt kohe. Nagu mullune asi oleks sulaselge pask olnud. Mullu aga reklaamiti seda paska, nagu maailma parimat asja.
Vasta
#45

Mul vähemalt 1,6 volkari diisliga oli vahe sees. Tühikäigul ei jõudnud soe mitte salongi, pump vist ei olnud mitte võimsaim.
Vasta
#46

Isand motamehe mersu ei ole veel mikrokubatuurne CDI ka. Siin on päris suur vahe.

Mittetöötava lisakütteahjuga kolmeliitrisel CDI-l on soojenemisel vahe pea kümme kilomeetrit maanteesõitu sõltuvalt sellest, kas sõidutuule jahutatav soojendikobakas on ringluses või mitte. Big Grin

Mida ökonoomsemaks timmitakse mootorid, seda rohkem hakkavad mängima pisiasjad.
Vasta
#47

Kuda seda kütet jagatakse pole ju veepumba seisukohast oluline. Kui veepump on terve, siis ta ajab vedelikku ringlusesse. Ja nagu elu näitab, siis võivad trassid olla väga pikad (majade küte). 
Tänapäeva õkonoomsed mootorid ei suuda enam sooja toota soenduste jaoks, see aga on teine teema. Katlal aga on võimu küllaga ja vooliku pikkus ei kaota seda ära. 
Muidugi ei saa ma väita, et pikkus ei muuda midagi. See midagi aga ei ole niiiiiii tähtis, kui seda proovitakse välja tuua.
Pikad voolikud (pikemad, kui tehasest) on mul praegu 3+1 autol. Üks neist HDI mootoriga, millel on peal ka katel. Ilma katlata kulub ikka 15km ennem ära, kui mootor soojaks saab. Katlale tuli alla ja voilaa, umbes kolme kildiga on tuba ja mootor soe.
Olen palju vaielnud ka mootori "kasuka" teemal. Jään selle juurde, et see on talvel vajalik/kasulik.
Vasta
#48

Oskab keegi kiirelt juhendada kuidas sõidusoojendit (konkreetselt just D3W Z) panna tööle seisusoojendina.
Jubinad olemas aga juhtmeid ei saa paika. Kit'i paraku ei raatsi ostma tormata.

H

sai vist kõik öeldud
Vasta
#49

Skeemi postitasin esimesele lehele.
Ilma moodulkellata ise tehtav seisusoojendi D3WZ variant:
pistikusse lähevad numbrite järgi (numbrid on pistikul olemas)
1 - akult pidev pluss
2 - pidev mass
3 ja 4 - kütuse doseerimise pump
5 - originaalis diagnostika (kui on kasutusel vastav moodul) või jätad tühjaks
6 - originaalis välistemperatuuri andur. Seisusoojendina kasutades tuleb sinna toide ehk pluss sisse saata 
7 - originaalis generaatoril +D klemmilt tulev pluss-signaal aru saamaks, et mootor töötab. Seisusoojendina kasutades tuleb sinna käsitsi lülitatav pluss sisse saata ja sellestsamast lülitist hakkad ka seisusoojendit sisse-väja lülitama
*Lisaks paigaldad tsirkulatsioonipumba, millele teed samuti käsilülituse.

Kui tahad tehasevarianti samuti säilitada ehk siis sellist, et sõidusoojendina asi automaatselt ka toimima jääks, pead hakkama lisaks dioodidega mängima. Sellest on samuti eespool juttu olnud.
Vasta
#50

tänud, aga kui sooviks kellaga juhtida?

sai vist kõik öeldud
Vasta
#51

Sõltub kellast.
Lao parem arusaadavalt lagedale, mis kola sul kasutada on ja mis sõidukil seda kasutada tahad. Et kas tehasepoolselt oli asi enne sõidusoojendina juba olemas või puudus mingi osa sinu käes olevast varustusest või pole tehasejuhtmeid olemaski jne...
Vasta
#52

Olemas Eberi D3W Z, kütusepump, tsirkulatsioonipump ning kell.
Ahjust tuleb välja kaks juhtmekimpu: 
Kahene juhe läheb doseerimispumpa (roheline ja hall?), 
6 juhet läheb kaheksasesse pistikusse.
1 - Punane (ju ta pluss)
2 - Pruun (ju ta miinus)
3 - X
4 - roheline
5 - Sinine valge triibuga
6 - must
7 - sinine
8 - X


Kellast tuleb välja kaks pistikut, ühes 2 kollast ja punane, teises violetne ja sinine.
(värvid võivad ülestähenduses ja looduses erineda kuna aeg on teinud nendega oma töö)

sai vist kõik öeldud
Vasta
#53

Ahjust väljatulevas originaalpistikus peavad olema:
1 - punane (toide +)
2 - pruun (mass - )
3 - roheline (doseerpump). Sul on seal x ehk tühjus, kui õigesti aru saan. Seal peab olema üks kütusepumpa minevatest juhtmetest, muidu katel tööle ei hakka. Võib olla, et see hall sisaldub sul selles kellegi poolt millegi pärast veetud kaheses lisapaaris (roheline ja hall, mille oled märkinud doseerpumpa minevaiks). Seda lisapaari originaalis ahjul olemas ei ole.
4 - hall (doseerpump)
5 - sinivalge (diagnostikaks)
6 - must (välisõhu temperatuuri andurist ahju tulev +, mis rakendab ahju sõidusoojendina, kui välistemperatuur on alla +5*C)
7 - sinine (geneka D+ pealt tulev +)
8 - tühi

Ahju töötamiseks on tarvis:
*Esiteks toidet korraga kõigile kolmele plussjuhtmetele 1; 6; 7.
*Teiseks miinust ehk massi klemmile 2.
*Kolmandaks kütuse doseerpumbale toidet, mille annavad välja ahjust 3. ja 4. klemm, kui on täidetud tingimus, et klemmidele 1, 6 ja 7 tuleb samal ajal pluss peale ning klemm 2 on ühendatud aku miinuse või auto kerega.

Mis moodulkella puutub, siis kas oled sa kindel, et see on eberi, mitte webasto oma? Ja kas see on mõeldud just D3WZ ahjule? Värvid on kuidagi segased.
Eberi kelladest ühel tüübil on neljases pistikus punane, kollane, pruun ja sinivalge juhe. Kaheses pistikus must ja hall.
Sõltuvalt kella tüübist ja temasse ehitatud kasutamisvõimalustest on pistikuid vähemalt kolme sorti - 12 klemmiga, seejärel kaheksa klemmiga millest edasi juhtmed jagatud kahte eraldi pistikusse ja kolmas tüüp on kõigest nelja klemmiga.

Toon välja kaheks pistikuks jaguneva kaheksa otsaga kella juhtmete värvid. Sarnaneb sinu omale kõige rohkem.
*Kella küljest klemm nr.6 mis läheb edasi järgmise pistiku klemmile nr.1. Punane -  ahjult või akult tulev + (vajab praktikas kontrollimist, kas peab pidev olema või tohib olla ka  süütelukuga lülitatav).
*Kella küljest klemm nr.7 mis läheb edasi järgmise pistiku klemmile 2. Kollane - sisselülitussignaal, mis ahju tööle rakendab.
*Kella küljest klemm nr.5 mis läheb edasi järgmise pistiku klemmile 3. Pruun - mass.
*Kella küljest klemm nr.3 mis läheb edasi järgmise pistiku klemmile 4. Sinivalge - diagnostika.

*Kella küljest klemm nr.4 mis läheb edasi järgmise pistiku klemmile 2. Must - akult pidev +.
*Kella küljest klemm nr.8 mis läheb edasi järgmise pistiku klemmile 1. Hall - valgustuseks + (opereerimisvalgus näiteks päevasel ajal, kui autol tuled ei põle).

*Kella küljest klemmid 1 ja 2 on ühendatud salongi temperatuuri anduriga.
Vasta
#54

Ma usun, et peab olema nii aga vat näe ei ole. Ahjust tuleb välja kaks juhtmekimpu. Välisel vaatlusel tundub, et tehase seadistus. Kaks juhet läheb doseerimispumpa (mis on ahju kinnituskonstruktsiooni küljes) ja teine kimp siis toide jms selline.

Leidsin netist illustreeriva foto:
[Pilt: gabiopel_20130604205522_7625.jpg]

Siin üks juhtmete skeem kus samuti kaks väljuvat juhtmekimpu:

[Pilt: 440_1328189004.jpg]

Seega arvan ikkagi, et mingeid lisajuhtmeid veetud ei ole. 
Suure tõenäosusega on kell Eberi oma. Kutsutakse teda Mini-Timer või Mini-Clock
[Pilt: 221000323500_2.jpg]
Seda kas just sellele ahjule mõeldud ei oska kommenteerida. Mina seda kooslust töös näidnud ei ole, kuigi väidetavalt pidi töötama;-)

sai vist kõik öeldud
Vasta
#55

Reeglina peab kella küljes olema vähemalt kolm juhet.
Loogilisteks värvideks oleks toide (punane), mass (pruun) ja juhitud pluss (kollane), mis ahju tööle rakendab. Nii on ka neil skeemidel, mis esimese lehe failis. Seal kõik kolm kella olemas, kõige alumine on minikella skeem (3.2.6).
Lisaks võib olla moodsamatel valgustuse (+) ja ka siseõhu temperatuuri andurisse ühendatav juhe.

http://wiatec.de/bilder/00_MicroGuardUSB...iniUhr.jpg
Vasta
#56

See lisajuhtmega ahi tekitab segadust. Värvid ahjust tulevas suures pistikus nagu mingil D4W seerial. Etteandepump käis rohelise haru ja välise massi vahele. Ja eraldi juhtme otsa käis tsirku pump. Aga mälus kummitab et need olid pruun ja must juhe.
Ja taimeri osas. Pakun et tegu mingile autotootjale ekstra toodetud asjaga, mitte poekaubaga. Näiteks ford transiti tehasest küljes oleval eberil on nii värvid ahju pistikus, pistik ise ja ka minitaimeri juhtmete värvid kindlalt teised, kui netis liikuvates eberi manuaalides kirjas. Nii et peab vist googeldama kuni mingi paraleeli leiab.
Vasta
#57

(18-12-2017, 01:50 AM)Janka Kirjutas:  Ostsin endale ka aasta eest kella, kus soojenduse programmeerimise võimalus küljes. Vana salongikell andis saba ja oli lihtsalt võimalus maksta törts rohkem ning saada tilluke lisa kaasa. Sellega on aga laiskuseprobleem, et kas ma ikka hästi viitsin hakata sinna lae alla  lisasoojendit käitavaid juhtmeid vedama juhul, kui minu '98 aasta käulal neid üldse olemaski pole Big Grin. Eks vaatab kunagi, kui aega ja korralikuma ulualuse leian, kus seda ajaviiteks teostada...

Just lõpetasin projekti- 99 aasta alhambra tehase kell asendada sama ajastu programm kellaga.
Lae pealses juhmesarjas oli käsuahel olemas. Laest kella juurest klemmist number viis tuleb roheline valgega alla. Alumine ots juhtmel on selle vasakpoolse kolmnurkakna all oleva  plastiku all olevas pistikus. Rohkem vajalikke juhtmeid küljes pole. Vastaspoole pistikusse sobiva klemmiga juhtme leiab ka mõne vanema VAG-i juhmesarjast.
Ise sekkusin juhtmesarja samas kaitsmekarbi juures. Kõhualuse pistiku klemmid tõstsin ringi uuemale ahjule vastavaks. Laadimise ahelale(sinine) läks vahele lüliti(see termolülitiga süsteem minu arust parim ei ole) ja see käivitab ahju lisasoojendina. Temperatuuri andurist tuleva süüte plussi(must) ahela lõikasin läbi ja ühendasin taimeri käsuliiniga.
Minu ahjul on kütusepump ja tsirkulatsioonipump sisse ehitatud. Nüüd jäid kaks ahjust tulevat juhet vabaks.
Ja kuna minu ahjul on kaks paela veel mida kasutada võimalus(üks käivitab eelsoojendi reziimis jahutusvedeliku üle 20 kraadi jõudmisel auto ventilaatorid ja teise otsa kaudu saab süsteemi ümber lülitada suvel salongi taimeri pealt ventileerima) siis sai endisesse kütusepumpa minevad paelad samuti üles otsitud ja uue tööga kohandatud.
Vasta
#58

Praktilised katsetused tänaseks seljataga.

   

Kolme kilovatine lisasoojendi jääb alates viieteistkümnest külmakraadist väheke lahjaks. Jäämeri hakkab salongi saabuma alates kahekümnest. Külmale maale reisides tuleb järgmisel korral hakata mootorile jäise õhu juurdepääsu takistama.
Lisaks tuleb...
esiteks see värgendus ümber ehitada ka seisusoojendiks või...
paigaldada lõdvikute vahele lisaks hommikusoojendina töötav võrgust toidetav pumbaga varustatud lisapudin. Soomes on kõikjal 220v pistikud olemas ning vastav kapike kasutatav koos majutuskoha ukse avamise võtmega. Kõik hinnas n.ö. Smile
Hommikul Rovaniemi laekudes oli õhutemperatuuriks -18*C ja salong tundus ülemäära jahe. Igatsenuks soojemat.
Esimesel ööl leidis pakane veel lisa ja päikesetõusu aegseks piigiks saabus -24*C ning õhtul mägedest tagasi naastes näitas termomeeter madalal asuvas Äkäslompolo asulas juba kakskümmend seitse külmakraadi, mis uueks hommikuks õnneks seitsmeteistkümnele taandus Smile.

Vasta
#59

Ei hakka uut teemat üles tõmbama, postitan parem siia, et siin Eberi soojendist rohkem juttu.

Igatahes oman nüüdsest japakat (Avensis T25) millel Eber tehasest peal - pandud on ka lisakell seisusoojendiks, aga asi tundub et ei taha mitte grammikestki tööd teha.

Skeeme, juttu, isegi auto remondimanuali olen välja kaevanud, aga igalt poolt tuleb vastus, et kui selle ahelaga midagi on, siis mine diagnostiku juurde.

Skeemidest olen välja lugenud, ja ka siit, et on olemas diagnostikaabel (üks juhe pistikust)... On ehk keegi endale selgeks teinud mis inf sedamööda jookseb? Kas lukus olevat eberit saab ka kuidagi muudmoodi käima? Ala diagnostika korraks või paariks sekundiks massi ühendada, + ja - kokku mõneks ajaks vms? Mingi loogika järgi ta ju oma "mälu" tühjaks laseb.


Laua peal käima panna pole mingi probleem, õpetusi jagub, aga et seda auto pealt kätte saada on paras keberniit. Avensisel asub see juhipoolse amordikannu all, kütusefiltri ja muu sellise juures - annab seda ikka ära kangutada sealt. Ise arvan et on lukku jooksnud pigem musta kütuse pärast kui mõne muu tehnilise vea tõttu, kuna kütusefiltrit vahetades tuli sealt ikka paras soga välja.

Mini timeriga ei saa diagnostikat teha? Manualis või kirjas igatahes sellist funktsiooni ei esine.

Või tõesti kui asi väga keeruline, siis ehk oskab keegi öelda, kellel on Tallinnas sellelaadne seade olemas, millega kiirelt diagnoos panna ühele õnnetule soojendile.
Muidugi ei ole välistatud et see soojendi on küpse, aga usun et see on väga arvestatava kütusekoguse soojuseks põletanud.
Vasta
#60

Harva, aga siiski tuleb neid ahjusid torkida, et korralikult töötaksid. Või üldse töötaksid. 
Maadlesin mingil ajal D3W ahjuga. Hakkas toorest valget välja ajama, enne seda podises nigut pada. Ei saanudki lõpuks sotti, kus see kala tal peidus on. Kahtlustan, et võrk läbi põlenud ja sellel isendil on võrk (vist ikkagi!) põlemiskambriga ühes tükis. Mudel nii vana, et uut kambrit netipoodidest ei leidnudki. Kui kellelgi leidub vihje, andku tulla. Alati võib ka selle ahju käima ajada, küll varusse ära kulub.
Niisiis... loobusin ning taaselustasin hoopis D5zf-i, mis paar aastat tummalt riiulis vedeles. Võimsam sai küll. Eks näis, kaua kestab... 
Hää ikka ju, kui isegi praeguste temperatuuridega salong loetud minutitega soojaks saab Smile

Aga aja jooksul on arvutisse kogunenud nii üht kui kolmandat. Üritan seda teistele ka välja laduda, siis pole vaja mujalt väga otsida, kuigi jah, kõik pärit netist, nii et teen kurja ja koondan veits ning duubeldan ülemaailmset andmebaasi.
Üldises joones on põhimõte neil ahjudel kõigil sama, erinevused vaid konstruktsioonis.
Failides sobrades leiab palju kordusi, aga no eks igaüks avastab omale meelepärase dokumendi, ma loodan.


Manustatud failid
.pdf Eberspacher_D3WZ_Hydronic_heater_workshop_manual.pdf Suurus: 7.36 MB  Tõmbamised: 135
.pdf Eberspacher_Hydronic_II_C_D5S_Workshop_manual.pdf Suurus: 5.63 MB  Tõmbamised: 45
.pdf Hydronic II TS 04-2011 EN.pdf Suurus: 5.03 MB  Tõmbamised: 44
.pdf vw-sharan-1996-supplementary-heating-eng.pdf Suurus: 1.52 MB  Tõmbamised: 27
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne