Selline vahva vanatehnika töö juurde soetati.. Vahest hea liiva laadida ja talvel angaari ümbrust lumest puhas hoida. Tahab kõvasti nokitsemist ja seda see ka saab.
Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Rootsis mõistagi väga levinud masinad, kokkupuuteid olnud päris mitmega. Kui kunagi eestis teid ehitasin siis kusagil võnnu kandis karjääris oli üks selline peletis, sai vahest ikka proovitud... Suurt vaimustust aga siiski ei tekitanud
Viskan mälujärgi mõned andmed:
Mark on siis LM 218
Mootor volvo BM seeriast, pakun et üldlevinud 1113 tähisega jõuallikas
Litraasi peaks olema natuke alla 4liitri, 3.8l ehk. See jaguneb kolme silindri peale
Parematel päevadel andis välja ca 60hj.
Kaal 5.4t
Tõstevõime korras masina puhul ca 2.5t
Toodeti 60.ndatel. (1959-1970)
Käike oli 5 edasi, 5 tagasi. Tippkiirus silmajärgi oli vist ca 25km/h. Parematel masinatel töötab ka difrilukk.
Igasuguseid haaratseid ja tõstukeid on meeletult sellele masinale välja mõeldud, ise olen metsas käinud sellise isendiga millel poolroomikud all
http://www.volvoce.com/constructionequip...20218.aspx
Hiiumaal Heltermaa sadamas on hakkepuidu hunnikud liigutamas üks kollane BM, küll vähe uuem ja nelikveoga. Mootori hääl oli väga jube isegi poole kilomeetri kauguselt kuulates. Mis tunne seal sees veel istuda on, ei kujuta ette. Ju seal miskit siis lahti oli ka. Neid rataslaadureid on sadat eri varianti, ühel tuttaval Hiiumaal kah kollane Volvo BM üheteljeveoline laadur kuuri all seismas.
Sai väetist sellisega külvikusse tõstetud. Kui kotit otsas ja tõstuk üleval siis sisse ronida raske (peab meetri kõrgusele astuma), muidu astmelaud tõstuki küljes. 2 tonnist väetisekotti tõstis vabalt. Hea madal masin, mahtus vanasse lauta sisse (seal hoiti väetist). Enne väetisekülvikusse panekut pidi kotid paar korda vastu maad koputama, see tõstis tagaotsa õhku, aga muidu oli stabiilne.
Roolivõimu vist ei olnud - oli suht raske ennast kitsast uksest välja manöhverdada.
(Seda postitust muudeti viimati: 31-10-2013, 23:12 PM ja muutjaks oli hellrix.)
See vanake töötab vastavalt oma eale max. paar kolm tundi nädalas. Roolikarp aga vahetatud eelmise omaniku poolt dosaatori vastu. Küll aga on dosaator natuke väike, rool teeb pea 8 pööret ühest servast teise. Aga saab hakkama. Mootor on tõesti 1113, ainult keegi on pumpa näppinud, must tomu on juba väikese koormusega väljas. Difrilukk töötab kenasti.
Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Volvo tegi kenasti suvi läbi tööd kui ühel päeval ainult kahe silindriga tööle hakkas. Kahtlustasin pihusteid. Karlas pandi uued otsad ja tehti regull. Aga ei aidanud. Lahkamisel selgus, et nookur hoopis pooleks ja tõukurvarda pesa ka ära lõhkunud. Või vastupidi, ei tea. kuna endal aega vähe, läks teise meistri juurde remonti. Nookuri sain Soomest mingist romulast. Nüüd selgus, et vaja ka ühele kolvile rõngaid. 2 õli ja 3 kompressiooni oma. Peab otsima.
Aga pole halba heata. Toodi järgmine. Seekord vähe luksim. 6 silindrit, tehasest väljudes 4X4, pea kaks korda raskem ja nn. automaat käigukastiga. VOLVO BM 840.
Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Sellel oli veepump vigane, ajas läbi. Mootoriks siis D50a. Varuosa poodides laiutati käsi, polnud kataloogegi selle mootori kohta. Väike interneeduses sobramine aitas, D60 mootoril sama pump. Ja saigi tellida. Nüüd juba küljes ja unustatud.
Aga miks tehasest väljudes 4X4? Sest antud momendil ei tööta. Kardaan käib täiesti vabalt ringi tagasillas. No hästi vabalt kohe, ei vea midagi kaasa. Mis seal puru võiks olla? lahtikakkumiseks pole praegu aega, põhitõõ tahab tegemist ja saab ka ühe sillaga hakkama. Blokeering ju töötab.
Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)