Iveco Eurocargo 75e14 95a

(20-01-2018, 00:28 AM)ZIL 131 Kirjutas:   täisteenus toob rohkem sisse

See mõte käis loomulikult peast läbi, samas on jube raiskamine kui inimene, kes peaks toas lõõri läbimõõtu häälestama, tassib kive Sad
Eks motamees ise ütleb.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Remondid autot, omanik toob varuosad. Üks neist ei sobi. Kiireim varjant õige näppu saada on: kihuta mandrile päälinna...
Vasta

(20-01-2018, 00:28 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Nullist täisteenus toob pottsepale rohkem sisse Wink

Pigem mitte. See aitab hoida mind maapeal, pole ma niiii härra üht, et kive vedada ei võiks. Magama peab nagunii kusagil.
Tellija toob materjalid, osa asju on valesti. Küsitakse siis, et millal vaja on. Mina vastu, et eile oli vaja. Vastus: "OK, ma homme toon"
Vasta

Nice ... lol

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Veel üks argument veoka kasuks.
Kui kundel on väike korter, siis pole kusagile ladustada materjale. Hea on siis "laost" paras ports ette tuua. Muidugi aitavad kunded autost kive tuppa tassida. Teisele korrusele ehitades on see lausa nõutav. Kusjuures memmed veavad väga tublilt kive. Võtavad väiksed portsud, neil aega küllaga.
Vasta

Eks me mehed oleme rohkem harjunud istuva tööga Big Grin Prouad asjatavad aias, puukuuris, köögis jne. Aga seda sooja on meile kõigile vaja. Just eheda tule sooja.
Vasta

Ajas otse naerma. 
Tegelesin küljeluugiga. Panin soojustuse ja katsin OSB plaadiga. Käisin ostsin poest vandi pinguti ja ssure uksehaagi. Haagilt sain kaks aasa, mille taha saab haakida pinguti. Ühe sain ukse külge keerata ja teisele otsisin kohta. Ainult sellest proovimisest kukkus ühel hoidikul aas küljest ära. Oli vist ainult värviga kinni. Vanasti õeldi, et vene värk. No vene värk oli selle kõrval lausa töökindlus ise.
Pole mõtet poodi vahetama ka minna, teine samasugune ju. Keevitasin ise ära, ukse peab ju kinni saama.
   
Vasta

Käisin ümber auto ja otsisin kohta, kuhu panna raukola. Taga kongis on ju ruumi küll siibritele ja metallplaatidele, aga raskuskese kaldub tahapoole. Vaja oleks hoopis vastukaaluks etteotsa.  Osa neist asjadest on vaja haruharva, aga kodus pole temast kasu. Peab olema kaasas.
Leidsin lõpuks, et voodi alune on täiesti kasutamata. Kongi seintel oli ennem koormakinnituslatid. Lõikasin neist tükid ja piirasin voodi aluse ära, et jupid sõites radiaatorite vastu ei läheks. Nüüd saab harvakastatavad rasked varud panna voodi alla ja isegi vajadusel rihmadega kinnitada. 
   
Vasta

Suvi tulemas, vaja vahel ka tuba tuulutada. Tegin siis esimese akna. Paar tükki peaks veel tulema, aga see siis, kui sisemised segavad faktorid selged.
Kõigepealt otsisin üles roovituse kohad ja märkisin akna koha. Puuriga saab ka mõõdud sissepoole üle tuua.
   
Väline ava tikksaega sisse ja soojustus noaga välja.
   
Sisemise ava lõikasin väiksema, nii saab akna kinnituse kruvid läbi siseseina kruttida. Pole vaja mingeid muid kinnituselemente siis teha. Aknapõsed nikerdasin ka kuidagi valmis ja kruttisingi akna ette.
   
Materjali jääkidest sai teha akna alla pisikese laua.
   
Vasta

Küsimus elust enesest, kuna väga imelik oli sõita Laidoneri mõisa suure Vautoga. 
Kui ma nüüd sõidan oma M1 kategooria "veoautoga" mingi tänava otsast sisse, kus on üles pandud märk "Veoauto sõidu keeld". Mida sellest arvata? Kas see on keelatud või lubatud?
Sama kategooria küsimus on parkimise lisatahvliga. Kui P märgi all on lisatahvel "Sõiduki liik" (sõiduauto), kas siis tohib parkida?
Hea oleks vastused koos vihjetega, sest neid vihjeid võib mul tulevikus vaja minna. Kindlasti ei jää tähelepanuta, kui "veoautoga" sõita veoautode keelu märgi alt sisse. Või sõiduautode parklas "ilutseb" üks suur must koll. Sellistel puhkudel peab tõene vastus olema "varnast" võtta.
Vasta

märk 313a „Veoauto sõidu keeld” keelab C-kategooria sõiduki, traktori ja liikurmasina liikluse


Olgugi, et M1, kui täismass üle 3,5T, siis tegu C-kategooria sõidukiga. Järelikult liiklemine keelatud.
Vasta

(09-05-2018, 16:52 PM)olli Kirjutas:  märk 313a „Veoauto sõidu keeld” keelab C-kategooria sõiduki, traktori ja liikurmasina liikluse...

Noneh, seda minagi lugesin. Samas C kategooria on hoopis lubade küsimus, autodel on M; N kategooriad. 
Kuna on M kategooria sõiduk, siis ei küsita meerikut, ega allasõidutõkkeid, kumme aga peab talvel-suvel vahetama (ehk sõitma pidevalt M+S kummidega).
Vasta

(09-05-2018, 17:31 PM)motamees Kirjutas:  
(09-05-2018, 16:52 PM)olli Kirjutas:  märk 313a „Veoauto sõidu keeld” keelab C-kategooria sõiduki, traktori ja liikurmasina liikluse...

Noneh, seda minagi lugesin. Samas C kategooria on hoopis lubade küsimus, autodel on M; N kategooriad. 
Kuna on M kategooria sõiduk, siis ei küsita meerikut, ega allasõidutõkkeid, kumme aga peab talvel-suvel vahetama (ehk sõitma pidevalt M+S kummidega).

Imelik jah see C mainimine aga liiklusseaduses on:

5) C – auto, mis ei kuulu D-kategooriasse ega D1-alamkategooriasse ja mille täismass on üle 3500 kilogrammi ning mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega;

Vastus ilmselt on ja jääb "ei".
Vasta

Huvitav kust see C-kategooria sõiduki märk tõlgitud on.
Vasta

Liiklusmärkidega on, nagu on. Ju siis ikka ei tohi sõiduauto alasse minna. Suve/talvekummid on ikkagi teema. Sõiduautol peavad talvekad olema, aga C kategooria autodel ei pea. Küsisin ülevaatuse mehe käest, ta ei teagi täpset vastust. Polegi oluline, käin ju ülevaatusel suvel. Eks talvel pean ise vaatama.
Kuumad ilmad käes. Kongi tuulutamiseks on vaja kahte akent. Nüüd ongi suvine tuulutusvõimalus olemas.
       
Kuna mul järgmise jutu "tegelase" teemat ei ole, siis panen siia. Tegelikult on neid tegelasi rohkem, mille kallal sellist asja olen teinud. Nimelt proovin ma iga masinal, mis soetan, vahetada ära esiistmete kohad. Istmeraame ei saa reeglina vahetada, kuna need on erinevad, aga pehmendus ja katteriie ikka. Teavad ju kõik, et juhiiste kulub ukse poolt ära ja ka see on üldtuntud tõde, et kunde iste on alati korras.
Eks istmekatte tagasiõmblemine on tüütu, aga olen saanud selleks mingid nipid. Lahti võttes lõikan traatrõngad katki ja pärast panen krõpsude/nipude/eurotraat (kuidas iganes keegi tahab) tagasi. Plastiktraati on väga raske polstrist läbi saada, siis kasutan selleks toru. Toru ots on terav ja saab pehmendusest läbi lükata ja nipu sinna sisse torgata. Toru äratõmbamisel jääbki "niit" paika. Hiljem, kui kõik on paika pandud tõmban kaablisidemed kinni ja lõikan ülearuse ära.
                               
Esimese pildi peal on näha kulunud iste. Saksa müügikuulutuses oli see ilusti näidatud. Viimase pildi peal on näha, et katkine koht on kolinud kunde tooli sissepoole. Seal ei kulu ta enam edasi. Loomulikult panin istmeraamil oleva ääretraadi peale mistrast kaitse.
Vasta

Kuna masina ehitamise ajal said paika vanad piduriklotsid, siis vähehaaval vahetan neid uute vastu. Ootasin klotside vahetusega, sest plaanisin ka kummide muudatust. Sain vahepeal komplekti 17,5 tolliseid velgi ja neil ka kummid peal. Velgede pärast muretsesin, kuna mõned veljed olid olnud mingil ajal lahti ja veljeauke rikkunud.
Kaks kummi olid täiesti praagid. Kaks aga täitsa korralikud. Otsustasingi need siis ette alla panna. Tahtsin esimest otsa natuke kõrgemaks ka saada. Kumme reastades aga tuli välja, et 16tolli  ja 17,5tolli kummidel pole mingit kõrguse vahet. Isegi ümbermõõt on sama. Pildil keskmine talvekumm on 16tolli ja teised 17,5tolli.        
Esimese sõiduga sai selgeks, et midagi on mäda. 80km/h hakkas masin värisema. Otsustasin siis vanad kummid uuesti ette alla (kõrguse vahet ju polnud) ja "suuremad" lähevad siis taha. Vähemasti on neil koormusindeks hulga suurem. 
Ajasin alt tulnud kummid uuesti "tasakaalupinki", aga dispalantsi ei tuvastanud. Väheke viskasid ainult. Ilmselt on pikast seismisest (umbes 2 aastat) vajunud mõlki ja see nii kergesti välja ei tule. Ehk kõlbavad ikkagi taha panna. Seal kaks kummi kõrvuti ja teine balanseerib teist. Taga pole tunda ka nii kangeste.
Esimese mustriga kumm aga ei sobi hästi veoteljele. Mõtlesin siis väheke kumme tuunida. Sain ühe tuttava käest mustrilõikaja. Enne mustri lõikamist peab otsima kummilt kirja "regroovable". Ainult sellise kirjaga kummi võib uue mustri lõigata. Minul need kirjad kenasti olemas.             
Ennem lasin ka veljed liivapritsiga puhtamaks ja roostesurmaga surmasin järgijäänud roostet. Väga palavate ilmade korral kuivab roostesurm kohe ära ja ei reageeri roostega. Tegin selleks "hautamise masina". Kastsin maa märjaks ja panin puvanooliga määritud veljed maha. Seejärel katsin lauavakstuga. Ööpäev hautamist ja esimene krunt peale.
       
Mõni värvimine veel ja siis saab "uued" kummid alla panna. Muidugi ka tagaklotsid ära vahetada.
Vasta

Continentali kummid on kõvad tükid. Vaata kah tootmisaega. Esisillale sobivad vaid esisillarehvi märgistusega rehvid.
Vasta

Las nad siis olla kõvad, kuluvad vähem. Aastaarvu ei leidnud. Ühel 16tolli veljel leidsin, kummil vanust 9aastat.

Millist märki pean esisilla tähenduseks otsima? Kas sellist /-----/ või on veel miskit?
   
Mis märgised on pildil?
Vasta

(15-06-2018, 08:30 AM)motamees Kirjutas:  Las nad siis olla kõvad, kuluvad vähem. Aastaarvu ei leidnud. Ühel 16tolli veljel leidsin, kummil vanust 9aastat.

Millist märki pean esisilla tähenduseks otsima? Kas sellist /-----/ või on veel miskit?

Mis märgised on pildil?

S - steer (juhtimine) - esisild
D - drive (vedu) veosild, võib hädapärast kasutada ka esisillal)
T - Treiler - mittevedav sild. Võib olla ka markeering FRT (free rolling tyre - vabalt veerev rehv).  Käib haake alla või abisilla alla.

Too teema, et neid markeeringuid siis mitte segi ajada kiirusindeksitega.
Esisillale lõigatud rehve ei panda.
Vasta

Ei leidnud esi/tagasilla tähti. Ju nii väikestel masinatel pole siis. Pildil olev tähistus ka veel selgusetu.
Vahetasin ühe tagumise poole välja. Töö käigus selgus, et sellel poolel ei töötanud ka seisupidur enam. Klotsid läksid nagunii uued, sai siis seisupiduri reguleering ka ümber tehtud.
Vanad veljed olid tsentreeritud plekikiiludega, kuna rattapoldid olid mingil ajal lahti olnud ja loksutas augud suuremaks.
   
 Praegused veljed istusid kenasti rummu peale.
   
Teine pool läheb peegelpilti.
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne