Iveco Eurocargo 75e14 95a

Hakkasin katsetama päiksega akude laadimist. 
Ega ma asjast midagi ei tea. Proovin. Kontroller on küll olemas, aga tahan ilma panna. Esimese prooviga (90 A/h) hakkas üle laadima. 
Autol on kongi tarbeks 460 A/h.  Ilma kontrollerita ei tohiks, suurte akude puhul, paljuks minna. Võib-olla polegi nii suurt "panka" vaja. Ja paneeli peaks siis vastava suurusega valima.

       
Vasta

Mota goes solar! Smile Sul ilmselt polnud aku tühi ka.

Aga ilma kontrollerita pead ise paneelide suurust muutma, et akusid mitte ää keeta päikeselisel päeval.

Või ehitad mingi ruloosüsteemi, mis liigsed paneelid ära katab. Või põhja keerab.

Ega keegi vist ilma kontrollerita viitsi jännata. Ikka on valvekoer vahel.
Vasta

Ei olnud tühi.
Tähendab paneeli võib vabalt ilma kontrollerita panna. Vaja ainult õige suurus leida.
Katma ei pea midagi. Kui mul on aega katta, siis on mul aega ka tarbijaid järgi lülitada. Nii ei laadita akusid ka üle.
Vasta

Tsitaat: Vaja ainult õige suurus leida.
Jaanipäva päikese kätte üks suurus ja äikesepilve alla 20 korda suurem?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Tundub, et äikesepilve all võib ka 100 korda suurem olla, tolku pole ikka. Aga eks ma õpin, katsetused käivad.

   
Vasta

Eile tõin auto objektilt ära. Ühtlasi mootor soe, läksin ka ülevaatusele. Teepeal pidurdasin paar korda intensiivselt ja sõitsin 3-4 kilti neljandaga , pöörded põhjas. Ülevaatuselt läks läbi, nigut niuhti. Aasta jälle mureta.

Juba mõnda aega on geneka laadimine olnud mittepiisav. Kui rohkem koormust taga, siis hakkab aku pealt tarbima. Uus dioodiplokk oli suhteliselt kallis, ostsingi siis hoopis uue geneka. Täna sai see ka peale. Loodan, et oli ikkagi geneka viga. Edaspidi näeb.
Vasta

Miks sa kontrollerit ei taha?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Tahan. On olemas ka.

Kui aga kleebitavad paneelid lähevad piisavalt odavaks, siis võib iga auto katusele panna ühe väikse paneelikese, mis hoiab akut täis. Kontroller ajaks sellise asja hinna jälle üles.

Praegu teen ühte veokat. Üks aku on tal viletsavõitu (nagunii on sõiduauto omad peal), aga tänu paneelidele olen ikka käima saanud. Muidugi võib ka automaatlaadijat kasutada, aga lihtsalt teadmise pärast katsetan.

   

Tänapäeva veokad on nii madalad, et kasutasin raami õlitamiseks pukke. Sellise kõrguse peal sai kuidagi õlipüstoliga eest taha ära roomatud. 
Seekord tegin segu ise. MLsegu ei tundu enam nii tõhus olema, kui ennemuiste. TAPi vedeldasin naftaga ära ja lisasin veel värviks põhjapigi. TAPi kulu 3L.

       
Vasta

Tööstuslik ja mõeldud autoakude laadimiseks. Ühendub OBD pistikusse.
flaier: https://www.sickert-hafner.de/wp-content...lyer-1.pdf
Oman kogemust, tõsi küll oli vaja ka garantiikorras välja vahetada, aga tootja esindaja oli väga vastutulelik ja asi sujus suurepäraselt.
Vasta

(18-09-2019, 11:03 AM)motamees Kirjutas:  Tänapäeva veokad on nii madalad, et kasutasin raami õlitamiseks pukke. Sellise kõrguse peal sai kuidagi õlipüstoliga eest taha ära roomatud. 
Seekord tegin segu ise. MLsegu ei tundu enam nii tõhus olema, kui ennemuiste. TAPi vedeldasin naftaga ära ja lisasin veel värviks põhjapigi. TAPi kulu 3L.

Et raami õlitamist tehakse korrosiooni ennetamiseks?
Vasta

(19-09-2019, 11:37 AM)Envir Kirjutas:  Et raami õlitamist tehakse korrosiooni ennetamiseks?

Ennetamiseks ja "vaoshoidmiseks". Läbi õlikelme ei saa talvine sool rauale ligi.
Vasta

(18-09-2019, 11:03 AM)motamees Kirjutas:  Kui aga kleebitavad paneelid lähevad piisavalt odavaks, siis võib iga auto katusele panna ühe väikse paneelikese, mis hoiab akut täis. Kontroller ajaks sellise asja hinna jälle üles.
 Kuliibini varjant oleks "kontrollerina" kasutada auto pingeregulaatorit ja kahte releed.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Kuliibinlus on minu ala, aga elektroonikat es jaga. Elektriga saan hakkama.
Kas mõeldud on auto peal, kasutuses olevat pingeregulaatorit või eraldi analoogset regulaatorit?
Vasta

(15-09-2019, 20:47 PM)motamees Kirjutas:  ...Juba mõnda aega on geneka laadimine olnud mittepiisav. Kui rohkem koormust taga, siis hakkab aku pealt tarbima. Uus dioodiplokk oli suhteliselt kallis, ostsingi siis hoopis uue geneka. Täna sai see ka peale. Loodan, et oli ikkagi geneka viga. Edaspidi näeb.

No nägin ... et eksisin. Ilmselgelt laadisid vanad genekad ja ka uus, aga voltmeeter näitab ikke sama. Hakkasin nüüd teisest otsast pihta. Mõõtsin aku pealt laadimise voolu. Seisab kenasti 28,1 peal. Kabiinis aga näitab tuledega sõites lõpuks 27,1v. Voltmeeter on korras. Kusagil läheb lihtsalt vool koormusega kaotsi. Mingi ühendus peab olema soe. Siiani pole seda veel leidnud. See võib olla ka massijuhe. Aga enam polegi nii tähtis, sest tean, et akud saavad laaditud. Küll lõpuks ka takistuse koht ennast välja näitab.
Muus osas OK.
Vasta

Kust see 27,1 kabiinis mõõdetud on, kaitsmeplokist kuskilt jämeda juhtme pealt? Kui samal ajal testri üks ots on akuklemmi peal mis siis näitab?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(07-10-2019, 01:09 AM)Laurts Kirjutas:  Kust see 27,1 kabiinis mõõdetud on, kaitsmeplokist kuskilt jämeda juhtme pealt? Kui samal ajal testri üks ots on akuklemmi peal mis siis näitab?

Loodan, et ei targuta liialt, aga... Arvestades vanust ja juhtmete-ühenduste kvaliteeti, siis mõõda pingeid töö ajal ja max. tarbijatega aku plussklemmil- geneka+-l ja starteril. (oletades, et on vanamoodsalt kus sisteem saab + starteri otsalt). Ise olen mitmel autol, avensisest-scaniani vedanud uue ja tummise juhtmed selle kolmiku vahele. Koormuse all kadus kuhugi samamoodi 1,..V. Paljalt takistuse mõõtmine ei pruugi kadu näidata.


Vasta

Mõõdetud on erinevatest sigareti süütajate aukudest ja kaitsmeplokist. Igal pool väheke erinevad vastused. Jämeda plussliini, kuni kaitsmeplokini, käisin üle. Seal viga ei paistnud. Pean üles otsima (panema) kabiini massijuhtme.
Auto on praegu objektil ja ei saa mõõta.
Vasta

Ehhh / Mul ntx. 2006 aasta Volvol on ees 14.3 genekal ja 12.9 akul kui koik tarbijad järgi. Leitud on ka lihtlabne orig. pressliite ühenduas kus see pinge enamaltjaolt kaob.... Uus kaabel ootab paigaldust genekast kaitsmeplokini et saaks asja talutavaks....


Aga täiesti kift auto.....


Mul ootel GMC Sierra 4x4 et saaks toimetama. Kah C kat

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

(13-10-2019, 20:06 PM)nustu826 Kirjutas:  Ehhh / Mul ntx. 2006 aasta Volvol on ees 14.3 genekal ja 12.9 akul kui koik tarbijad järgi. Leitud on ka lihtlabne orig. pressliite ühenduas kus see pinge enamaltjaolt kaob.... Uus kaabel ootab paigaldust genekast kaitsmeplokini et saaks asja talutavaks...

ot.
Uhiuued Volvo bussid tulid mingil ajal tehasest värvitud raamile, ilma tähikseibi vms-ta kinnitatud massijuhtmega, tavalise 8mm poldi all.
Hiljemalt paari aasta pärast avastad, et võtit keerates, on "akud tühjad"... Voltmeeter näitab klemmidel täis akut ja poldist on alles heal juhul pool.


Vasta

(13-10-2019, 21:10 PM)hulgus Kirjutas:  
(13-10-2019, 20:06 PM)nustu826 Kirjutas:  Ehhh / Mul ntx. 2006 aasta Volvol on ees 14.3 genekal ja 12.9 akul kui koik tarbijad järgi. Leitud on ka lihtlabne orig. pressliite ühenduas kus see pinge enamaltjaolt kaob.... Uus kaabel ootab paigaldust genekast kaitsmeplokini et saaks asja talutavaks...

ot.
Uhiuued Volvo bussid tulid mingil ajal tehasest värvitud raamile, ilma tähikseibi vms-ta kinnitatud massijuhtmega, tavalise 8mm poldi all.
Hiljemalt paari aasta pärast avastad, et võtit keerates, on "akud tühjad"... Voltmeeter näitab klemmidel täis akut ja poldist on alles heal juhul pool.

Samamoodi juhtus ka eelmise aasta sportagel. Sõidame oma ettevõtetes sellistega, mul aasta vanem ja pole mureisd, kolleegil oli uuem ja mingi hetk auto ei kävitunud ja viga oli ka mittehaljas massikontaktis. Ikka juhtub.

Aga et leida viga üles, siis tuleb hakata mööda ühendusi minema. paned ühe testri otsa aku klemmile ja teise akuklemmile, vaatad kas akust klemmini on pinge olemas (mõõda pinget ikka). järgmisena võtad akuklemmi ja mootori ja vaatad mitu V või mV sealt ära kukub. Ja nii liigud edasi kuni leiad vea  üles.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne