24-02-2014, 10:49 AM
Ise teenisin paar aastat tagasi aega Kuperjanovis. Sattusin Tagalakompanii transpordirühma, mille üks ülesannetest on näiteks jalaväe sõdurite vedamine. Kõik transpordirühma autojuhid said D-kategooria load, et "inimesi ei veetaks nagu jahukotte". Üldiselt üritati vähemalt suurema pundi vedamisel ikka D-kati juhi autot kasutada. Kuigi seadus seda ei nõua, on see täiesti arusaadav, kuna autojuhtideks määratakse seal ikka täiesti suvalisi ajateenijaid. Mõned tegid C-kati kättesaamiseks teooria-, platsi- ja sõidueksamit kolm korda
Muidu liiklusseaduse § 34 ütleb nii:
(3) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada inimeste veoks kohandatud veoautodega, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.
(4) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada veoautodega vähemalt 18-aastane C- ja C1-kategooria auto juhtimisõigusega juht, kes on saanud sellekohase koolituse ja kellel on vähemalt 6-kuune veoauto juhtimise kogemus.
(5) Kaitseväe ja Kaitseliidu sõitjate ja veose veo korra kehtestab kaitseminister määrusega.
Kuna 6-kuulist veoautojuhtmise kogemust ei olnud kellelgi, siis "sellekohaseks koolituseks" loeti vist siis D-kati koolitust.
Muidu liiklusseaduse § 34 ütleb nii:
(3) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada inimeste veoks kohandatud veoautodega, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.
(4) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada veoautodega vähemalt 18-aastane C- ja C1-kategooria auto juhtimisõigusega juht, kes on saanud sellekohase koolituse ja kellel on vähemalt 6-kuune veoauto juhtimise kogemus.
(5) Kaitseväe ja Kaitseliidu sõitjate ja veose veo korra kehtestab kaitseminister määrusega.
Kuna 6-kuulist veoautojuhtmise kogemust ei olnud kellelgi, siis "sellekohaseks koolituseks" loeti vist siis D-kati koolitust.