Jossi kolb
#1

Üritan ühte vana mootorit taastada. Väidetavalt peaks selle sees liikuma Jossi kolb. Kolb on silindris kinni ja ilmselt ei saa silindrist asja, tuleb puurida või hülssida. Kuid ka kolvi saatus on kahtlane. Kas on kellelgi Jossi kolbi? Uuriks esialgu, missugune see Jossi oma välja näeb, mul nimelt kahtlus, et see ei sobi ikkagi. Ja kas Jossile ka remontmõõdus kolbe tehti? Kui on võimalik, siis palun pange siia teemasse Jossi kolvist pilte koos mõõtudega. Ka plokikaanetihend huvitab, kui kellelgi äkki on olemas.

raudpats1@hot.ee
55670500
Vasta
#2

Kas ma saan õigesti aru,et vaja on mootori kolbi? Eeldan,et taastatakse siis miskit kuumpea mootorit?


Vasta
#3

kuumpea jah, väidetavalt Jossi kolviga.
Vasta
#4

Kas keegi teab, kuidas nimetatakse kuumpead vene keeles? Ei leia ühestki sõnaraamatust.
Vasta
#5

Jossi kolviga kuumpea?Ilmselt siis vana KDM100kolb.Säändest asja siit maalt vist küll enam ei leia,venest võibolla.Kolvil 145mm jämmust iseenesest.
Vasta
#6

137mm on läbimõõt. Silindripea tihend on millestki ringi tehtud, pidavat algselt olema vana Joss. Ja ka kolb pidi olema samalt mootorilt. Kui saan kolvi silindrist kätte, siis teen pildid. KDM-i kolb peaks olema alumiiniumist, minu oma on aga malmist
Vasta
#7

Malmist siis DT54
Vasta
#8

(25-11-2013, 22:00 PM)sass Kirjutas:  Kas keegi teab, kuidas nimetatakse kuumpead vene keeles? Ei leia ühestki sõnaraamatust.


Нефтяной двигатель, керосиновый двигатель, двигатель с калильной головкой, калоризаторный двигатель, полудизель


Lehelt wikipedia.ru. Mingi pagana anomaalia pärast ei saa linki pasteerida, ainult protsendid tulevad. Proovin pärast uuesti.

Edit: Opera on võimekam: Link uuesti

Aga ksf! nunu jõudis juba niikuinii ennem valmis teha. Enne proovisin Mozilla ja Cromega proovisin teises, minu hooldusalas olevas, kuid mitte minu masinas.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#9

(26-11-2013, 10:48 AM)Wiki432 Kirjutas:  
(25-11-2013, 22:00 PM)sass Kirjutas:  Kas keegi teab, kuidas nimetatakse kuumpead vene keeles? Ei leia ühestki sõnaraamatust.


Нефтяной двигатель, керосиновый двигатель, двигатель с калильной головкой, калоризаторный двигатель, полудизель


Lehelt wikipedia.ru. Mingi pagana anomaalia pärast ei saa linki pasteerida, ainult protsendid tulevad. Proovin pärast uuesti.

Nii vast
http://ru.wikipedia.org/wiki/Нефтяной_двигатель
Olin ise kah sama probleemi taga, aga väikese trikitamisega sai ikka link paika. (UTF tugi ei ole ilmselt foorumi mootoril hää (?))
Vasta
#10

Sain ühe vanema mehega jutule, kõnekeeles pidavat olema керосинка , sama sõna käib petroolilambi ja priimuse kohta.

Mis selle DT54 kolvi mõõt võiks olla?
Vasta
#11

D-54, D 20 kolb 125 mm. Esimese jossi C-60 (mootor M-17)kolb 165. Edasi järgmise C-65 kuni D-180`ni kõigil 145 mm. Tanki T-34 diisli D-12 kolbi vaevalt kuumpeasse raisati, diameeter tal 150 mm.
Vasta
#12

no siis mõõdu järgi ei sobi justkui mitte ükski.
Vasta
#13

(26-11-2013, 09:11 AM)uko Kirjutas:  Malmist siis DT54
Pigem järsku petroolinatt,sest mulle sattus aastaid tagasi täpselt DT-54 kuju ja mõõduga kolvid ja külamehed rääkisid,et vana petroolinati kolb.
Vasta
#14

Kolb ja silinder on nüüd peaaegu aasta olnud diiselkütte sees leos. Alguses leotasin mingi roosteemalduskeemiaga, siis veel mingi pigieemaldiga ja Penetrating Oil nimelise tootega - tulemus kahjuks null. Kolb on silindris kinni ja ei liigu. Tegu siis kahetaktilisega ja akende kohalt on kuigipalju niiskust ilmselt saanud. Roostet ei ole, ei kolvi peal ega silindri seintel. Akende kohal on mingi pigi taoline ollus. Kas on kellelgi ettepanekuid,kuidas kolb silindris liikuma saada? Kolb on malmist. On väike lootus, et ehk saab silindrit kasutada, kui kolvi liikuma saan. Uuesti läbi puurida on muidugi võimalik, aga malmist kolbi ilmselt uut ei leia kusagilt. Ja sellel on kolvi peas ka põlemiskambri kanalid, niiet isetegemine vist jääb ära. Hüdropressiga ettevaatlikult proovisin, aga kardan ära lõhkuda. Gaasipõletiga soojendasin silindrit, ei mõjunud. Ettepanekuid???
Vasta
#15

Kui kuumutamine ei aidanud, siis ehk võimalik kolbi jahutada (näiteks alt poolt kolvi seest?). Iseenesest igasugu vedelas olekus ja väga külmi aineid olemas. Alustades nt CO2 tulekustutiga ja lõpetades igasugu lämmastiku või muu laadsega, mida mõne tuttava füüsiku/keemiku käest kindlasti saaks. See on muidugi lihtsalt uitmõte ning väga ei oska arvata, kuidas malm sellele reageerida võiks. Väga äkilist temperatuurimuutust talle tekitada ei tasu igatahes.
Vasta
#16

Eriti tõhus võiks olla silinder kuumaks ca 200C ja kolb vedela lämmastikuga ca -200C juurde. Külma kolvi jõulisest koputamisest maksaks ilmselt hoiduda.

Tundub teemakohane link
Vasta
#17

Kas silindrit eemaldada ei anna sedasi, et keps jääb kolvi külge? Siis saaks ehk paremini töödelda, kepsust kuidagi proovida keerata. Ehk niheleb lahti
Iseasi, kuidas kepsu alumine silm lahendatud on. Kahetaktilistel on seal vist enamustel nõel/kuul laagrid ja siis ilma vänta poolitamata asja kätte ei saa. Rääkimata karteri poolitamisest, kui seda on võimalik/vajalik teha, et vänt kätte saada. Ah kurat! Ajasin asja liiga segaseks Big Grin

Almost Again
Vasta
#18

silinder on mootori küljest ära, kolb on silindri sees ja keps ripub kolvi küljes. Kepsust pööramine ei anna küll mitte mingit effekti. Eelnevalt pakutud link on huvitav, peab kusagilt seda vedelat lämmastikku hankima ja proovima. Või siis tegema silindrile kaane koos tavotinipliga ja prooviks tavotipritsiga, nii nagu lingil soovitatud. Kas mingist sellel otstarbel kasutatavast ultra- või infraheli vibraatorist on keegi midagi kuulnud?
Vasta
#19

Õhumeisel annab head vibrat,olen nii mõnegi asja selle abil liikuma saanud.
Vasta
#20

Deeremees, tsistern ja ... , mõni neist tundub laudale lähemal olema, vast viivad sind preili kunstpulliga kokku. Sel ju aastaringi tuhanded alged tabletina vedelas lämmastikus (Devari anumas). Saab kindlasti alt leent( vedelat lämmastikku) kulbitäie kolvile uhada. Varemalt Halliste bagimehed panid sellega klapipesi vaevata paika. -183`ga olid väga lohvkad.
[Pilt: 1]
Kord kuus maakonna "pullidele" lämmastiku lisamine-müük selleks kohale tulnud autolt. Vaat sel päeval võid onult kruusitäie N`i välja rääkida, kui mootori kohale tarid. Müügihind üllatavalt odav ja mõõtmine nõudes tollipulgaga...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne