Weobagi 2
#1

Soovitati teha teema bagi ehitusest. Proovin siis midagi kirja panna ja mõned pildid ka üless riputada. Eesti keel pole mul just kõige tugevam külg ja noh eks see järjepidevus on ka nii nagu on aga ma vähemalt proovin. Kuna pole ise suur inseneer ja tundmine arvuti maailmas on ka natuke nadi siis seoses sellega tuleb kindlasti palju küsimusi, nii et ootan igasugu häid ja kasulike nõuandeid. Mis siis toimub.
Rolleyes

Suvel sai korrastada liikumis kõlbulikuks omalajal ehitatud bagi ja viidud see JJ Varjubaika. Tänu Varjupaiga peremehe lahkusele sai käidud proovimas ja vanu aegu meelde tuletamas kõrvaloleval motokrossi rajal ja see oli suur viga, sealt sündis või siis süttis säde uuesti tahtmine rajal võidu kihutada. Vähe aega asju uuritud-puuritud Peremehega läbiräägitud tekkis mõte vana bagi kohendada võistluskõlbuliseks ja tuld. Aga tänaseks oleme Tiimiga jõudnud arusaamale et vana ümberehitus on aja ja raha raiskamine ning kaob ära ka tema ajalooline väärtus. Nüütseks on otsus vastu võetud et hakkame ehitama uutBig Grin

Täna saigi Hr. Tuvega varjupaiga pakutavad Gaz 51 raamid üle vaadatud. Kahjuks tundusid olema liiga kaua seisnud ning nende üles äratamiseks liiga palju vaeva ja vahendeid kulutama. Vähe aega tagasi kui uurisin millised on 52 ja 51 raamidel vahe tuli ka pakkumisi raamidele ja autodele. See kord jätsin asja pooleli kuna oli lootus/mõte vana duunida. Aga täna sai siis numbrid välja kaevatud ja Papiga Simuna poole kihutada et sealt siis kaks 52 autot ära tuua. Ühte oli hakatud juba ehitama autokrossi tarbeks ja teine oli tavaline porte kuid kiigedega (vedrustus). Krossika haakisime pritsiauto taha ja portele puhusime tuule alla ning see veeres omal jõul Järva Jaani. Simunas peremehega vesteldes selgus et porte mis oli siis mõeldud lammutamiseks on täitsa originaal ja sõitnud kõigest 35tuh. Teel JJ sai mõlgutatud mõtteid ning südagi hakkas verd jooksma ja plaan lammutamiseks läks luhta. Noo kuidas siis hakkad sellist autot lõhkuma, nii et Varjupaik on kahe auto jagu rikkam aga peremees arvas et küll lahenduse leiamaRolleyes


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#2

Mõnda aga olen siin tegelenud ka mootori ehitusega või siis ettevalmistusega. Sai hangitud üks Gaz 66 mootor ning selle sisse piilutud. Siis kui olin terve mootori laiali arutanud ja viimasena nukkvõlli välja võtnud siis selgus et see plokk on kasutus kõlbmatu. Nimelt kunagised remondimehed olid vahetanud nuka saalesid, keskmised olid valesti sisse pandud ja nukk ei saanud määrimist ja siduri poolne viimase saale pesa oli ära rikutud. Spetsalist vaatas seda ja ütles et selle pesa saab korda küll aga lihtsam ja odavam on leida uus plokk. Noo ja saigi siis garaazi veetud järgmine 66 mootorBig Grin

Samuti tekkis probleem eelmise moortori hülsidegaSad Kuus hülsi tundusid olema ok aga kaks olid juba kahtlased. Kuna sisse puuritakse 95,5mm (orginaal 92,0mm) kolvid siis iga mill tähtis. Pildil olevatest hülsidest vasem on ok ehk siis välimine mõõt 105mm(veesärgis olev peenem osa) aga parem hüls on mõõdus 102mm ja siis need rooste augud. Aga noh loodan selle teise seest saada ka paremad hülsidSmile

Kui mootorist veel pajatada siis liikumine on selles suunas et tavalise (80mm kolvi käik) ploki sisse läheb 88mm käiguga vänt, kolbed tulevad siis 95,5mm (kahjuks vene toode), kuna endal pole nutti ja võimalust siis tehasest tellitud spets pikkusega kepsud, tehase sport nukkvõll koos reguleeritava hammakaga, kaantel suuremad klapid(volga 402markeeringuga mootori omad), Holley 650mf (nelja auguga) karbuss ja nii edasi, aga eks sellest hiljem.Wink

Nüüd siis tekkinud küsimused millele sooviks asjalikke soovitusiBig Grin
1. kas gaz 66-e esi ja taga silla reduktorit saab omavahel vahetada (pean silmas sisu, sest esimesel korpusel on roolisilindri hoidmis kõrv)? ehk siis kui tahan panna esireduktori südamiku taha kas siis lukusti toimib?
2. kas gas 51/52 tagasillas kasutati erinevaid ülekandeid, kui oli siis millistel markidel/mudelitel?
3. kas keegi siinsetest foorumi kasutajatest on paigaldanud gaz 51 tagasilla sisse mingeid muid kiiremaid reduktoreid?
4. olen kuulnud et Tartus pidi saama tasakaalustada väntvõlli koos hooratta ja siduri korviga. Kes, kus ja millist raha küsitakse?

Hetkel vist kõikSmile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#3

Tuli telefoni küsimus miks just 51 tagasild aga mitte 53 oma?Rolleyes Aga vastus lihtne, küsimus on kaalus. 53 tagasild on raskem. Bagi miinimum kaal on lubatud 1300kg. alla selle ei tohi minna aga mida kergem seda parem ju.Smile
Vasta
#4

GAZ-66 esimene ja tagumine reduktor on omavahel vahetatavad. Tehase andmetel on nendel blokeering aga erinevalt reguleeritud. Esimene reduktor reageerib kiiremini kui tagumine. Seda on väidetavalt vaja libedal teel paigaltvõtul, et auto püsiks stabiilsem.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#5

Tartus tasakaalustab firma nimega Astro Moto Ringteel mehe nimi on Margus.Muidugi peab ära rääkima milleks on vaja kaaluda ,et hiljem ei tuleks probleeme.Ise olen väga rahul.
Vasta
#6

(30-11-2013, 20:06 PM)einota Kirjutas:  Soovitati teha teema bagi ehitusest. Proovin siis midagi kirja panna ja mõned pildid ka üless riputada. Eesti keel pole mul just kõige tugevam külg ...
Ole nüüd tore ja ära põe.Mis sel keelel/grammatikal viga(Eesti keel ongi raske ja igaüks võib eksida)
Vot tehnilise poole pealt ei osaka nõu anda aga moraalselt küll.
Veobagi aastal 2013 oli väga kehva just võistlejate arvu poolestSad
Ilma lätlasteata poleks nagu õiget võistlust toimunudki.Eestlastest osalesid kõigil etappidel vaid kaks meest klassis 53 ehk "krokodill". Need olid:
Vahur Lillman Tartust ja Mart Henning Võrust.Paistab et need ajad on möödas kui ainult Valgamaalt oli umb.kuus bagi + Tartumaa,Võrumaa,Lääne-Virumaa,võistlejad Lätist ja Leedust.Aastal 2007/08 ei jagunud kõigile kohti finaalis ja peeti tõsist "lahingut" juba poolfinaalides.
Iga uus võistleja on väga oodatud(veel enam juba kogemustega sõitja)
Veelkord mis keelteoskusesse puutub siis balti karikavõistlustel suhtlesid võistlejad/konkurendid ,kohtunikud jne. vene keeles sest see kõigile arusaadav.
Üks paljudest videotest kui veobagisi/"krokodille" veel palju oli.

Ja mõned pildid.Tääksi 2008.

Lisaks veel niipalju et rahvasuus "krokodill" ei käi kõigi veobagide kohta.
"Krokodilli staatus" on vaid V mootoriga(gaz-53/Tshaika) isenditel ,Gaz 51/52 baasil on lihtsalt veobagid.
Vot see pildiseeria on veobagidest gaz 51/52. Neid oli siis üle kümne stardis ja teine samapalju võimsamas ehk "kroko" klassis.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                               
Vasta
#7

(01-12-2013, 02:47 AM)krossifänn Kirjutas:  
(30-11-2013, 20:06 PM)einota Kirjutas:  Soovitati teha teema bagi ehitusest. Proovin siis midagi kirja panna ja mõned pildid ka üless riputada. Eesti keel pole mul just kõige tugevam külg ...
Ole nüüd tore ja ära põe.Mis sel keelel/grammatikal viga(Eesti keel ongi raske ja igaüks võib eksida)
Vot tehnilise poole pealt ei osaka nõu anda aga moraalselt küll.

+1
kui päris suvaliselt klahve ei vajuta saab ikka aru millest jutt. ma ei tea tehnikast mitte midagi aga tsiteerides klassikuid, siis: "Teil on julget peale hakkamist, aga miks ka mitte, noorus, usk enesesse. Mnjah. Tubli! Kui raskeks läheb, toetame. Igatahes!".
Moraalne tugi on tugev küll .... Rolleyes

_____________________________________
Kuldsete kätega soss-sepp.

Vasta
#8

Loeme, huviga.Big Grin

Ning mehele, kes suudab toppida kaasiku mootori pereauto tagaistmele, peab igaks juhuks austama niikuinii.
Cool
Vasta
#9

(01-12-2013, 02:47 AM)krossifänn Kirjutas:  Veobagi aastal 2013 oli väga kehva just võistlejate arvu poolestSad
Juba AMMU olnuks aeg pisut laiema silmaringiga olal ja "ringi vaadata" pisut mujale, kui vaid talumeestest traktoristide poole .Üldse mitte paha pärast ega halvustades: vinged Mehed ja igati AUS amet. Aga: see kildkondlik tegevus ei ole jätkusuutlik; gazoonid sisuliselt absoluutne pask kuubis, ehita neid palju tahad jne.
Samas on täiesti huvi tekitav suund pro-truckid ja muud sedasorti maastikuringraja autod. K.a. avatud ratastega ehk bagi-tüüpi asjandused. Aga neil on kõigil üks eesmärk - kiirus, hüpped ja jõulibisemine, mis tuleb vaid MOOTORIST. Mootoreid aga ehitatakse Ameerikas. Ja sedasorti tehnikat harrastatakse enamasti mujal kui paksudes kuuselaantes ja vanades kolhoosikeskustes. Ehe pro-truck veel Eestisse ei kõlbaks, sest palstikud maksavad ka mingi raha: seega oleks "teema" plastikuteta maisnad, mis ongi plastkatte all peaagu bagid. Toruraam ja PALJU jõudu. Ei pea olema keskmootor, võib olla.
Lisaks on tänaseks ehitatud palju off-road "Kolle" ehk Protosid, just eile vaatasime isand Tai'ga ühte sellist pool-valmis masinat. Põhimõtteliselt jälle bagiautod, ainult ei sildade poolelt aeglased turnijad. Ma nii "omaette" vaatasin seda aparaati ja just mõtlesin täpselt sellele teemale: kui asendada ülirasked (ja täiesti arutu hinnaga müüdavad) Unimogi või Volvo portaalsillad kergete ja kiirete ning väga kättesaadavas hinnas "võidusõidu"sildadega, ongi kohe ringraja-bagi olemas. Päris DIY-toruraami asemel on Toyota tehaseraam koos modifitseerimistega (ikkagi päris õppinud inseneride projekteeritud) aga kõik muu peal ruumiline tuvapuur, alumiinium jne. Kui veel 2WD teha, pole küsimus 1300 kg ülikiire masin ehitada! 4WD'na oleks mõistlik 1500 kg kaalupiirang.

Põhimõtteliselt ei ole keeruline ehitada SBC+manualshiftiga tomatiga bagilaadset kiiret autot. Ja neid ehitahaid oleks ka - täits apalju, ma olen peaaegu kindel! Miks neid ei ole: mida sa ehitad, kui ei ole kusagil sõita/võistelda! Dragi sellega ei sõida, autorallit ega sprinte ka mitte, praeguse off-roadi mõistes on kiire RWD täiesti kõlbmatu, baja-sõite meie regioonis ei ole jne. Üldse on kiireid veoautosid Eestis ehitatud kolm: Madise BB-mopariga rwd-bensukas ja KKK-meeste Wagoneeri ja AS Trossi 4WD vedurimõõdus masuudipressid. Mitte üks GAZ-WRC ei ole kiire - need on sigaaeglased junntükid.

Ja siit julgeks ka EnoTA'le öelda: MIKS Sa raiskad aega, raha ja ressurssi lollusele? GAZ veokana on saast, nõukogude V8 on saast, isetehtud käigukastid, krusade tagasillad jne on SAAST!!! Seda kõike aastaarvu 2014 kontekstis. Üldse kogu Veokakomiteele ja sõitjatele soovitaks teha "diil" kasvõi seesinase KKK-klubiga, minna Elvasse Rauli/Ivari/Marti juurde vms ja lasta meestel PÄRIS kiirete veoautodega kõrvalistmel sõita. Saab ettekujutuse, KUIDAS "Käib edasi" kasvõi nende Talverallisid kordi sõitnud Apache'. Ja siis kujutad ette, kui see teha poole kergemaks, teha sobilik sillageomeetria, panan õiged võidusõidurehvid ja minna sellega Hinsa rajale möllama...
Vasta
#10

(01-12-2013, 15:59 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(01-12-2013, 02:47 AM)krossifänn Kirjutas:  Veobagi aastal 2013 oli väga kehva just võistlejate arvu poolestSad
Juba AMMU olnuks aeg pisut laiema silmaringiga olal ja "ringi vaadata" pisut mujale, kui vaid talumeestest traktoristide poole .Üldse mitte paha pärast ega halvustades: vinged Mehed ja igati AUS amet. Aga: see kildkondlik tegevus ei ole jätkusuutlik; gazoonid sisuliselt absoluutne pask kuubis, ehita neid palju tahad jne.
Samas on täiesti huvi tekitav suund pro-truckid ja muud sedasorti maastikuringraja autod. K.a. avatud ratastega ehk bagi-tüüpi asjandused. Aga neil on kõigil üks eesmärk - kiirus, hüpped ja jõulibisemine, mis tuleb vaid MOOTORIST. Mootoreid aga ehitatakse Ameerikas. Ja sedasorti tehnikat harrastatakse enamasti mujal kui paksudes kuuselaantes ja vanades kolhoosikeskustes. Ehe pro-truck veel Eestisse ei kõlbaks, sest palstikud maksavad ka mingi raha: seega oleks "teema" plastikuteta maisnad, mis ongi plastkatte all peaagu bagid. Toruraam ja PALJU jõudu. Ei pea olema keskmootor, võib olla.
Lisaks on tänaseks ehitatud palju off-road "Kolle" ehk Protosid, just eile vaatasime isand Tai'ga ühte sellist pool-valmis masinat. Põhimõtteliselt jälle bagiautod, ainult ei sildade poolelt aeglased turnijad. Ma nii "omaette" vaatasin seda aparaati ja just mõtlesin täpselt sellele teemale: kui asendada ülirasked (ja täiesti arutu hinnaga müüdavad) Unimogi või Volvo portaalsillad kergete ja kiirete ning väga kättesaadavas hinnas "võidusõidu"sildadega, ongi kohe ringraja-bagi olemas. Päris DIY-toruraami asemel on Toyota tehaseraam koos modifitseerimistega (ikkagi päris õppinud inseneride projekteeritud) aga kõik muu peal ruumiline tuvapuur, alumiinium jne. Kui veel 2WD teha, pole küsimus 1300 kg ülikiire masin ehitada! 4WD'na oleks mõistlik 1500 kg kaalupiirang.

Põhimõtteliselt ei ole keeruline ehitada SBC+manualshiftiga tomatiga bagilaadset kiiret autot. Ja neid ehitahaid oleks ka - täits apalju, ma olen peaaegu kindel! Miks neid ei ole: mida sa ehitad, kui ei ole kusagil sõita/võistelda! Dragi sellega ei sõida, autorallit ega sprinte ka mitte, praeguse off-roadi mõistes on kiire RWD täiesti kõlbmatu, baja-sõite meie regioonis ei ole jne. Üldse on kiireid veoautosid Eestis ehitatud kolm: Madise BB-mopariga rwd-bensukas ja KKK-meeste Wagoneeri ja AS Trossi 4WD vedurimõõdus masuudipressid. Mitte üks GAZ-WRC ei ole kiire - need on sigaaeglased junntükid.

Ja siit julgeks ka EnoTA'le öelda: MIKS Sa raiskad aega, raha ja ressurssi lollusele? GAZ veokana on saast, nõukogude V8 on saast, isetehtud käigukastid, krusade tagasillad jne on SAAST!!! Seda kõike aastaarvu 2014 kontekstis. Üldse kogu Veokakomiteele ja sõitjatele soovitaks teha "diil" kasvõi seesinase KKK-klubiga, minna Elvasse Rauli/Ivari/Marti juurde vms ja lasta meestel PÄRIS kiirete veoautodega kõrvalistmel sõita. Saab ettekujutuse, KUIDAS "Käib edasi" kasvõi nende Talverallisid kordi sõitnud Apache'. Ja siis kujutad ette, kui see teha poole kergemaks, teha sobilik sillageomeetria, panan õiged võidusõidurehvid ja minna sellega Hinsa rajale möllama...

Aga tehke siis reeglid, mille järgi neid ehitada ja tehke 5 tk valmis mitmepeale, pange esimestele välja mingi auhind ja kindlasti saab igale krossirajale peale eraldi klassina!
Kui rahvale meeldib muutub ala popiks ja tekib uusi sõitjaid.
Ja ongi olemas uus klass, mis käib teie jaoks piisavalt edasi ja on muidu meelepärane.
Meil vaba maa ja igaüks võib alustada omale sobiva võistluse, kui see seadusi ei riku.
Vasta
#11

Big GrinBig GrinNojahhBig GrinBig Grin

Eks ole nii ühel kui teisel õigus. Aga lõpp kokkuvõttes midagi peab ju tegema ja kuna on tehtud küllaltki suuri kulutusi ning ettevõtmisse pühendunud juba ka teisi inimesi siis tuleb lihtsalt edasi minna. Loodan et järgmise aasta suvel ikke Gaziku bagid sõidavadBig Grin
Vasta
#12

Kindlasti edu, ära kuula muidu targutajaid ,et need on tegiad firmad Mopar, GM ja nii edasi lapivad olematut autot,üheks sõiduks minu meelest on see pulli zhit.
Vasta
#13

Novott, õpetlik näide valesti korraldatud autoprojektist. Inimene tahtis minna võidu sõitma ja jõudis auto ka juba enamvähem kokku korjata, aga vot näe, "teenelise poliittöötajaga" jäi suures õhinas konsulteerimata! Milline häbematu tegu!

Teinekord läbige kõigepealt ideoloogiakontroll ja võtke vajalikud kooskõlastused kolmes eksemplaris, siis alles võib käed õliseks teha.
Vasta
#14

Minu meelest võib ka tänapäeval põhimõtteliselt igamees teha oma võistlussarja koos vastavate tehniliste tingimustega jne., aga ega sellepärast ei pea veel teise mehe projektiteemasse ennast välja elama (põhimõtteliselt lällama) ning teemaalgataja tegemisi halvustama tulema.

Las sõidavad GAZikud rahus edasi seni, kuni sõitjaid jätkub (ja kuna sõidavad siiani, ju nad siis ikka päris PASK ei ole). On ju ka igati tervitatav, kui veoautode/veobagide (pean antud juhul ikka vanu häid GAZikuid silmas) klassis sõitjaid juurde tuleb, kuid samuti on hinnatav teemaalgataja suhtumine mitte hakata võistlusauto ehitamise tarbeks lammutama pea ideaalses originaalkorras autot.

Samuti oleme ksf! einota`le tänulikud eheda nõukogudeaegse veobagi restaureerimise ning varjupaigale annetamise eest.

Teemaalgatajale edu soovides ning loodetavasti on uuel hooajal vähemalt üks veobagi rajal juures!

(01-12-2013, 15:59 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(01-12-2013, 02:47 AM)krossifänn Kirjutas:  Veobagi aastal 2013 oli väga kehva just võistlejate arvu poolestSad
Juba AMMU olnuks aeg pisut laiema silmaringiga olal ja "ringi vaadata" pisut mujale, kui vaid talumeestest traktoristide poole .Üldse mitte paha pärast ega halvustades: vinged Mehed ja igati AUS amet. Aga: see kildkondlik tegevus ei ole jätkusuutlik; gazoonid sisuliselt absoluutne pask kuubis, ehita neid palju tahad jne.
Samas on täiesti huvi tekitav suund pro-truckid ja muud sedasorti maastikuringraja autod. K.a. avatud ratastega ehk bagi-tüüpi asjandused. Aga neil on kõigil üks eesmärk - kiirus, hüpped ja jõulibisemine, mis tuleb vaid MOOTORIST. Mootoreid aga ehitatakse Ameerikas. Ja sedasorti tehnikat harrastatakse enamasti mujal kui paksudes kuuselaantes ja vanades kolhoosikeskustes. Ehe pro-truck veel Eestisse ei kõlbaks, sest palstikud maksavad ka mingi raha: seega oleks "teema" plastikuteta maisnad, mis ongi plastkatte all peaagu bagid. Toruraam ja PALJU jõudu. Ei pea olema keskmootor, võib olla.
Lisaks on tänaseks ehitatud palju off-road "Kolle" ehk Protosid, just eile vaatasime isand Tai'ga ühte sellist pool-valmis masinat. Põhimõtteliselt jälle bagiautod, ainult ei sildade poolelt aeglased turnijad. Ma nii "omaette" vaatasin seda aparaati ja just mõtlesin täpselt sellele teemale: kui asendada ülirasked (ja täiesti arutu hinnaga müüdavad) Unimogi või Volvo portaalsillad kergete ja kiirete ning väga kättesaadavas hinnas "võidusõidu"sildadega, ongi kohe ringraja-bagi olemas. Päris DIY-toruraami asemel on Toyota tehaseraam koos modifitseerimistega (ikkagi päris õppinud inseneride projekteeritud) aga kõik muu peal ruumiline tuvapuur, alumiinium jne. Kui veel 2WD teha, pole küsimus 1300 kg ülikiire masin ehitada! 4WD'na oleks mõistlik 1500 kg kaalupiirang.

Põhimõtteliselt ei ole keeruline ehitada SBC+manualshiftiga tomatiga bagilaadset kiiret autot. Ja neid ehitahaid oleks ka - täits apalju, ma olen peaaegu kindel! Miks neid ei ole: mida sa ehitad, kui ei ole kusagil sõita/võistelda! Dragi sellega ei sõida, autorallit ega sprinte ka mitte, praeguse off-roadi mõistes on kiire RWD täiesti kõlbmatu, baja-sõite meie regioonis ei ole jne. Üldse on kiireid veoautosid Eestis ehitatud kolm: Madise BB-mopariga rwd-bensukas ja KKK-meeste Wagoneeri ja AS Trossi 4WD vedurimõõdus masuudipressid. Mitte üks GAZ-WRC ei ole kiire - need on sigaaeglased junntükid.

Ja siit julgeks ka EnoTA'le öelda: MIKS Sa raiskad aega, raha ja ressurssi lollusele? GAZ veokana on saast, nõukogude V8 on saast, isetehtud käigukastid, krusade tagasillad jne on SAAST!!! Seda kõike aastaarvu 2014 kontekstis. Üldse kogu Veokakomiteele ja sõitjatele soovitaks teha "diil" kasvõi seesinase KKK-klubiga, minna Elvasse Rauli/Ivari/Marti juurde vms ja lasta meestel PÄRIS kiirete veoautodega kõrvalistmel sõita. Saab ettekujutuse, KUIDAS "Käib edasi" kasvõi nende Talverallisid kordi sõitnud Apache'. Ja siis kujutad ette, kui see teha poole kergemaks, teha sobilik sillageomeetria, panan õiged võidusõidurehvid ja minna sellega Hinsa rajale möllama...

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#15

Big GrinBig GrinHei talupojad ja trakturistid ning ise ka, ei ole mõtet ühe PÄÄÄlinna vurle pärast meelt heita, vahest on selline solvamine ja pesimismi süst kasulikCool ehk siis hakkad vihaga nulneljaks hambad risti projekti ellu viima et näidata linnavurledele mes puust need metsas ja põldude vahel elavad mehe pojad onBig GrinBig GrinBig Grin Nii et pole midagi, sellist eestit tahtsime kus iga inimene võib öelda ja teha mes iganes mõttesse tulebBig GrinBig Grin

Kuna nüüd tuleb tegemistesse kaheksa päevane paus(peab ju vahepeal raha teenimiseks tööd rügama)Smile siis viimased tegemisedRolleyes
Sai muretsetud mõned Unimogi veljed ja rehvid. Kohaliku Saue metalli firmadest sai muretsetud vajaminev toru ja teine firma hakkab neid painutama. Pildi materjali tuleb siis kaheksa päeva pärastSmile
Vasta
#16

Nüüd siis paar päeva jälle toimetanudSmile Eile sai infot ammutatud, mõned jupid muretsetud ja väänaja juurest kaare torud ära toodud. On küsitud kus torusid väänasin, http://www.mainsten.ee/ Siin siis firma koduleht ja esimesel pildil massin koos torudega


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#17

Täna oli siis töisem päevBig Grin Need Järva Jaani mehed on ikke visad ja hulludRolleyesRolleyes
Hommikul kell 9.30 sai massin platsile aetud/veetud ja 14.30 juba veeres alusvanker Tammsalu poole. Vedu sellise libedaga oli omaette tegu aga kohale jõudisBig Grin Hommsed tegemised siis homme. Pildiseeria siis järgmine:
1. Doonor auto
2. Teel tapamajja
3. Nina maas
4. Vajamine vanker
5. Start Järva Jaanist
6. Finis Tammsalus
Autost veel nii palju et sellega olen kutsekas õppesõitu teinudSmile ja tegu ei ole niisama rivist võetud vaid sai siis asenduseks antud parem autoRolleyes

Eilse info ammutamisel selgus et vedavaks sillaks oleks vaja panna Gaz 63 sild, turuplatsil panin kuulutuse üless aga kui kellegil pakkuda siis oleksin õnnelikRolleyes


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
Vasta
#18

Auto raam varju all ka.
Vasta
#19

Nagu ksf. Vanameister VON mainis siis jah sai see vanker ulualla ja just Tema alles vabanenud garaazi boksi. Suuuuuur tänu Talle ja mine tea võibolla saab Tema pojast tulevikus selle bagi roolikeerajaRolleyes

Nii nagu eile oli ka tänane päev tempokas ja nii tempokas et ei olnud aega 9 tunni jooksul lõunatki pidadaSad

Täna sai raamilt eemaldatud kõik mittevajalikud detailid/talad/kronsteinidSmile töö käigus kulus lausa 125mm kettaid 11tk. Hommikul kui alustasin siis pakuti et boksis pannakse soojendus ka tööle aga mina tagasihoidlikult ikke ei ole vaja ja hea oli et lisa sooja ei tulnud kusagilt sest nende nõuka aeksete needide välja peksmisega hakkas lausa higi jooksmaBig Grin Tehti ikke tugevaid ühendusiToungue

Kui oli mittevajalikud detailid eemaldatud siis veeretasin vankri varjualt vanniBig Grin ehk siis sai teostatud esialgne survepesuSmile
Vasta
#20

Peale vannis loputamist tagasi garaazi ja nii nagu oli plaan siis alustasin esisilla vedrude vahetusest ja remondist. Ette tulevad siis umbes 20-25cm pikemad vedrud ja kuna lehed paksemad siis jääb järgi suurest pakist vaid neli lehteRolleyes Mille omad need uued/asendatavad vedrud on jään täna juba vastusega võlgu sest ennist arvasin et on 51-e tagumised aga kui võrrelda lehti siis minu omad on kandilise servaga ja vähe paksemadCool Nüüd mõtlen et äkest Zil 150-151 või siis mõne põllumajandus käru altBig Grin Kuna tulevad uued vedrud siis nihkub esisild umbes 10 cm tahapooleRolleyes

Päeva lõpuks saabus ka peremehe poeg koolist ja alustas raami puhastust roostest ja bigist. See auto on olnud kui nõuka armee oma, bigi kiht on mõne kohapeal ikke päris mitu milliBig Grin aga noh see näitab et auto haldaja/kasutaja suhtus heaperemehelikultSmile roostet on aga mitte midagi hullu ja lootus on et kui järgmine kord Tammsalu garaasi jõuan siis see lausa läigibSmile

Aga järgmised kolm päeva mööduvad Saue garaazis mootori kallal ja vahepeal ehk on mahti otsida vedru polte, pukse, kääntelje pukse/polte/laagreid, ehk siis vaja leida kõik esisillas olevad liikuvad jupidSmile

ja siis pildimaterjaalBig Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne