Koll Molly
#1

Tere foorumlastele.
Minu versioon Gaz 66-st uue maasturi valmistamisest.
Koll on natuke tehniliselt erinev uhti mersust, aga peaprobleem on sama. Millise trikiga sellist asja registrisse saada?
Originaalkere on muidu ilusti registris.
Kõige reaalsem võiks olla omavalmistatud traktorina.Kuskohast alustada?Eksperdiga konsulteerimisest?

Sportautona registreerimine on ka variant,TR-3 võistlussõidukist lahutab küll ainult turvakaare puudumine, aga kahjuks pole sellisel kujul arvel olemisest suuremat tulu.Nimelt tohib võistlussõidukit avalikul teel kasutada ainult võistluse ajal.Isegi kohale sõita ei tohi.

Soojenduseks panen siia mõned varasemad pildid.
Ronimine kividel:
[Pilt: 19480677bb28e6_m.jpg]
Kõrvuni mudas:
[Pilt: 19480705b18abc_m.jpg]
90 sentimeetrit sulalund auto all:
[Pilt: 17527339c06b56_m.jpg]
Lumetõrje:
[Pilt: 21762235977c42_m.jpg]
Lumesaha juhtimine:
[Pilt: 2176222777c2d4_m.jpg]

Edaspidi plaanin oma tegemisi siin jooksvalt kajastada.
Vasta
#2

Väga hea teema.Cool

Alusta eksperdiga konsulteerimisest. Motamees sai ju nii oma kastiga nullnelja registrisse...

Millegipärast tundub loogilisem püüda legaliseerida kuuekümnekuue pealisehituse vahetust. Aga see on pelk arvamus, millel puudub tummisem põhjendus. See eeldab muidugi, et tol raamil on mingi paber olnud kunagi...

ARK büroosse tasub minna alles vormistama.

Kas hüdrosõlmel on mingi kate ka peal? Kõrgrõhuvedelik pole naljaasi...Rolleyes
Vasta
#3

Mulle su koll meeldib.Ta on ka tiba kompaktsem kui mu pill.
Kuidas sul roolimehhanism tehtud on?Mu autole on küll hüdrorooli vaja kuna tegelt ikka tiba raske.Samas tollega kindlasti vist arvele ei saa.
Vasta
#4

Uusi pilte on hädasti tarvis.Big Grin
Minu kollil puudub ka Gaz 66 raam, kasutusel on Terrano raam, millele on lisatud pikalt tugevdused.Seega Gaz 66 ümberehituse registreerimine jääks ära.
Praegu ongi kasutusel hüdrorool (algul oli roolikarp).Tegelikul pole kumbki lahendus perfektne.Traktor peaks ka hüdrorooliga lubatud olema.

(04-12-2013, 11:58 AM)v6sa Kirjutas:  Kas hüdrosõlmel on mingi kate ka peal? Kõrgrõhuvedelik pole naljaasi...Rolleyes
Ei oska seal eriti midagi karta.Hüdraulika max töösurve on 85 bar, voolik kannatab nominaalis 345, lisaks turvafaktor 4:1.
Vasta
#5

(04-12-2013, 12:07 PM)raulex Kirjutas:  Ei oska seal eriti midagi karta.Hüdraulika max töösurve on 85 bar, voolik kannatab nominaalis 345, lisaks turvafaktor 4:1.

Käršeri 100 bariga on varvastelt liha maha lastud. Ju sul ikka miskid puldanpüksid munade (ka silma-) kaitseks jalas on!

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#6

Kui survepesur vastu varvast panna, siis läheb tõesti valusaks.10 cm kauguselt võib õunu pesta, terveks jäävad.
Samas ma ei saa hästi aru, mida jagaja juures kaitsma peaks.
Suvaline netist pätsatud pilt tööstuslikust lahendusest:
[Pilt: f30ec8082501070eecd0bbe3f3649943.jpg]
Kaitsmeid ei hakka silma.Traktorite jagajatel nagu ka pole.
Vasta
#7

Inimkeha on surve all pihkuvale hüdrovedelikule väga hõlpsalt läbitav...

Eks need panevad katted, kes on seda omal nahal tundnud. Ülejäänud loodavad kvaliteedile.

Korralik loom. Cool
Vasta
#8

Peab siis paar juppi voolikukaitset igaksjuhuks lisaks kerima.Parem karta kui kahetseda.

Tekkis huvi täpsete teljekaalude kohta.Seda on vaja nii võimaliku registreerimise jaoks kui ka lihtsalt originaal Gaz kaaludega võrdlemiseks.Selleks sai digikaaluga rocla laenatud.
[Pilt: 230405610f9c3a_m.jpg]
Tulemused:
Tagatelg 1310 kg, see on täpselt sama kaal,mis Gaz 66-l.
Esitelg 1630 kg, no see number on ikka tublisti väiksem.
Kokku tühimass siis 2940 kg.
Praegu küljest puuduv tagumine vints lisab küll ca 60 kg kaalu, aga muudab kaalujaotuse veel paremaks.
Kolli mõttes projekteerides oli eesmärgiks luua Gaz 66-st kergem,parema kaalujaotusega,võimsam, mugavam ja ökonoomsem masin.Tundub, et need eesmärgid said täidetud.
Vasta
#9

Korralik koll valmis meisterdatud, edu. Moonika tormi ajal õnnestus korra isegi kõrvalistmel sõita.
Vasta
#10

Su koll kaalub ka ikka ka omajagu siis.
Ma käisin enda oma Cronimeti kaalu peal kaalumas ja sain tulemuseks 3180 kg
Vasta
#11

Gaz 66 agregaatite kaal seab kerge sõduki ehitamisele piirid ette.
Esisild 330, tagasild 250, jaotuskast 49, rehv koos veljega 113 kg.
Pika kerega Terrano pole ka just kõige kergem toorik.
Müratõkkest ja polstritest loobumine mulle ei sobi.
Väga kõva arvutamise ja kalliste materjalide kasutamisega saaks vast 200 kg kergemaks, aga ikkagi poleks tegu kerge sõidukiga.
Seega olgu see kaal nagu on, lumetõrjel on see isegi kasuks.Sügavale sohu lihtsalt ei lähe, igalpool mujal kompenseerib rehvi laius (madala rõhu juures vajub ikka väga laiaks) kaalu.
Tsentraalpumpamissüsteemi võiks ka taastada, saaks sõidu ajal rehvirõhuga mängida.Praegu panen eeldatavate sõiduolude järgi kodus rehvirõhu paika.
Vasta
#12

(04-12-2013, 16:46 PM)v6sa Kirjutas:  Inimkeha on surve all pihkuvale hüdrovedelikule väga hõlpsalt läbitav...

Eks need panevad katted, kes on seda omal nahal tundnud. Ülejäänud loodavad kvaliteedile.

Ma olen sama meelt. Mingi kergesti eemaldatav kate võiks ikka salongis paikneval hüdrokolal peal olla. Voolikutele võid ju rüü ümber mässida, aga kogemuste põhjal ütlen, et kui hõõrdumise oht puudub, on see liigne luksus ja raisukaup. Pigem meisterdada kasvõi presendist miskine kott asjadele peale. Kui mõni tuts järgi annab, siis õli kogu salongi suvalisse punkti enam hooga ei lenda. Klaasplast, plastämbrist või muust sobivate mõõtudega kergest asjast midagi, millest iganes.
Vasta
#13

Mitte, et ma asjast midagi teaks, aga kas ma lugesin seda siit või kuulsin kuskilt mujalt...Olevat keegi traktori juures vaadanud, et näe õli pritsib. Pistnud siis näpu ette ja oligi auk näpust läbi.

Pole midagi targemat teha
Vasta
#14

Siililegi selge, et pannes näpu lekkiva koha ette, lõpeb asi kehvasti.
Samamoodi lõikab mootorsae kett käe maha, kui seda töötamise ajal katsuda.Paljud peavad mootorsaagi üliohtlikuks?

Olen lahtiste silmadega vaadanud erinevaid tehaselalendusi, valdavalt pole hüdraulikal mingeid kaitseid.Tänapäevasel laotõstukil on näiteks käppade külgnihutuse solenoidjagaja ning silinder igasuguse kaitseta ja jääb teatud tõstekõrgusel poole meetri kaugusele juhi näost.Kõik panused on pandud kvaliteedile.

Elus juhtub muidugi igasuseid asju.Maxima konstruktsioon andis järgi, aga seal oli poltliide normist nõrgem.Kollil on salongis asuvad hüdraulikakomponendid kolm kuni neli korda normist vastupidavamad.

Kate tuleb.Teksariidest.Päkapikud lubasid tuua.
Vasta
#15

(12-12-2013, 07:28 AM)raulex Kirjutas:  ...
Samamoodi lõikab mootorsae kett käe maha, kui seda töötamise ajal katsuda.Paljud peavad mootorsaagi üliohtlikuks?

Mina pean.Rolleyes Mootorsaag on üks vähestest riistadest, mis suudab kasutaja hetkega tappa, seega tuleb teda (ja mitte seda!) käsitseda enesekindla ettevaatlikkusega.

(12-12-2013, 07:28 AM)raulex Kirjutas:  Olen lahtiste silmadega vaadanud erinevaid tehaselalendusi, valdavalt pole hüdraulikal mingeid kaitseid.Tänapäevasel laotõstukil on näiteks käppade külgnihutuse solenoidjagaja ning silinder igasuguse kaitseta ja jääb teatud tõstekõrgusel poole meetri kaugusele juhi näost.Kõik panused on pandud kvaliteedile.
...

Seal vist ei ole katmata voolikuid?
Eriti palju kokkuhoidu tööohutuse arvelt kohtab kaugelt idakagust pärineval kaubal.Toungue

Eks statistika järgi ongi asjad hästi. Paraku kipub See Üks juhus paarist miljonist enda kohale sattudes olema täpselt üks kord liiga palju.Toungue

Mul tekkis teine küsimu: raam näikse kenasti kere all mängivat maastikul. Kas rattad diagonaalis kraavist läbi ronides keret ei ampsa?
Vasta
#16

Loomulikult on laotõstukil katmata voolikud, üle rullikute jooksvat voolikut pole tehniliselt võimalik katta. Samamoodi on katmata ka need voolikud, mida saaks katta, tutsid, silindrid jne.Pole ka mingi kahtlane tõstuk, vaid paari aasta vanune nimekas riist. Marki ei laidaks, sest kõik minu nähtud tõstukid on sarnase tehnilise lahendusega.

Raam on kere suhtes paigal. Kogu mängimine on saavutatud 5-link vedrustusega. Max asendeid piirab amort, õigem oleks muidugi kummipuhver paigaldada. Samas on Gaz 66 amort piisavalt üledimensioneeritud, et sellisele valule vastu pidada.
Üks pilt kivi otsa ronimisest.

[Pilt: 19480669cd8cc7_m.jpg]
Vasta
#17

Alustan vaikselt tehnilise osa tutvustamist.
Esisild on kinni ühe põik- ja 4 pikivardaga.
Pikivardad on paigaldatud asümmeetriliselt,enamus jõududest kandub raamile üle omavalmistatud alumise varda kaudu.Ülemine varras on Terrano originaal, see hoiab ainult silda õige nurga all.
Põikvarras on ajutine, lõpliku pikkuse selgudes valmistan uue.

Vedrustus on karakatitsate eeskujul kolme spiraalvedruga.See tagab sillale väga hea liikuvuse ja väga lihtalt saab talveks lumesaha jaoks kolmanda vedru tugevamaga asendada.Amordid on 66 omad.

Hüdrorooli silinder on Gaz 66 originaal,millele on treitud uus kolb ja paigaldatud tänapäevased tihendid.

[Pilt: 23060597ff4d9b_m.jpg]
Tänane testsõit Maardu karjääris.
Koll on võimeline läbima sellist kraavi.Foto moonutab.Sügavusest saab aimu, kui arvestada ratta suurust 105 sentimeetrit.
[Pilt: 23060577f96536_m.jpg]
Väljasaamine oli sadanud lume ja porise kalda tõttu viimase piiri peal, aga välja sai.
[Pilt: 2306058326ddeb_m.jpg]
Parema pidamisega mäest läks vabalt üles.
[Pilt: 2306058919b7a0_m.jpg]
Pole olemas uppumatuid laevu ja nii sai ka Molly jaoks liiga raske koht leitud.
Soine savipinnasega mets neelas auto.Vints päästis olukorra.Nii rasket masinat tasubki vintsida kohe, kui enam omaljõul ei liigu.Muidu on hiljem tükk tegemist plokiga.Viie minutiga oli masin käes.
[Pilt: 2306060358f5eb_m.jpg]
[Pilt: 23060609a913e8_m.jpg]
Vasta
#18

Molly sai oma jõulukingi kätte.Selline tore kate hüdrojaamale.
[Pilt: 23090917aa4486_m.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne