Auto VAZ 2121 "NIVA"
#1

Kas Nival on pidevalt mõlemad sillad sisse lülitatud või saab ka välja lülitada. Sõber kel Niva ütles,et ei saa välja lülitada.
Kui rääkida Nivast siis need uuemad pidid kehvemad olema kui vanemad tüüpi. Rehvid pidid ka väiksemad olema. Ning mootor pidi tuimem olema kui vanadel mudelitel.
[Pilt: 26938041.jpg]
Vasta
#2

Mootor on ju hilisematelgi 1990ndate ja 2000ndate mudelite puhul sama 1.7.Veider lugu et pidavat olema tuimem.Ning minu silmis on Nivad koguaeg suht vilkad olnud,seepärast ongi see tuimus veits kummaline.
Vasta
#3

Nival pidev nelikvedu.

Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#4

Nival saab nelikveo pidevaks lülitada läbi vahekasti differentsiaalluku(keskdiffer töötab nagu silla differgi, et kergem sild veab), lisaks on vahekastil ka aeglusti funktsioon.
Igati vinge liikuri saab, kui veidike kaasa aidata, kuid ainult mehele, kes ei karda käsi mustaks teha Big Grin
Nüüdseks paar aastat juba igapäevaselt niva kulguritega tegelenud !
[Pilt: 1456070_570161506394013_1543646130_n.jpg]
Vasta
#5

(12-12-2013, 21:19 PM)Autorehv Kirjutas:  Mootor on ju hilisematelgi 1990ndate ja 2000ndate mudelite puhul sama 1.7.Veider lugu et pidavat olema tuimem.Ning minu silmis on Nivad koguaeg suht vilkad olnud,seepärast ongi see tuimus veits kummaline.

Algselt oli mootor 1600-ne, 2106 oma.
Vilgas tundub Niva olema diislitega võrreldes. Aga seegi on suures osas vist näiline.
Vasta
#6

(12-12-2013, 21:28 PM)Buzzet Kirjutas:  Nival saab nelikveo pidevaks lülitada läbi vahekasti ...
Nagu juba eelnevalt öeldudon Nival ilma lülitamata pidev nelivedu.
Busset´i loogika järgi saab selle lülitada pidevast üksveost pidevaks kaksveoks.
Vasta
#7

(12-12-2013, 23:44 PM)motamees Kirjutas:  
(12-12-2013, 21:28 PM)Buzzet Kirjutas:  Nival saab nelikveo pidevaks lülitada läbi vahekasti ...
Nagu juba eelnevalt öeldudon Nival ilma lülitamata pidev nelivedu.
Busset´i loogika järgi saab selle lülitada pidevast üksveost pidevaks kaksveoks.

Jah, nelikvedu on Nival pidev, aga selle saab lülitada keskelt lukku.

Loogika on selles pidevas üksveos olemas, tavaoludes piisab ühest pidamiseta rattast, et igasugune liikumine seiskus. Lukustatud keskdiffri puhul kestab liikumine seni kui mõlemal sillal vähemalt üks ratas pidamise kaotab.
Vasta
#8

Mina eeldasin pideva neliku all seda, et vahekast lukustatud asendis Rolleyes
Vasta
#9

(13-12-2013, 13:50 PM)Buzzet Kirjutas:  Mina eeldasin pideva neliku all seda, et vahekast lukustatud asendis Rolleyes

Teeliikluses selliselt osaleda ju ei saa (v.a. rummulukkude puhul). Või noh, saab, aga see on autole väga ebatervislik ja toob kaasa kohutavalt halva juhitavuse.

Pidev nelikvedu tähendab ikka seda, et mõlemad sillad veavad, kumbagi ei saa välja lülitada ei juht, ega auto ise.
Vasta
#10

(13-12-2013, 14:27 PM)zazik Kirjutas:  ... ja toob kaasa kohutavalt halva juhitavuse...
Mis sel juhitavusel häda? Puhtal asfaldil saab autol jõud lihtsalt otsa. Kui siis tahad diffeplokki käde saada, pead jupi tagurpidi sõitma.
Vasta
#11

Aitab ka august, mühust ülesõitmine, peaasi et ratas korraks teepinnaga kontakti kaotaks blokeeringu väljakatkumise ajaks. Ja vaja tuleb sellist nihverdamist vaid siis, kui sildadel rehvid erinevalt kulunud. Eriti tore on sisselülitatud tagasillaga LUAz asfaldil- on võimalik variant et jeebike kerkib sõidul oma pool meetrit kõrgemaks...
Vasta
#12

(13-12-2013, 14:44 PM)motamees Kirjutas:  
(13-12-2013, 14:27 PM)zazik Kirjutas:  ... ja toob kaasa kohutavalt halva juhitavuse...
Mis sel juhitavusel häda? Puhtal asfaldil saab autol jõud lihtsalt otsa. Kui siis tahad diffeplokki käde saada, pead jupi tagurpidi sõitma.

Mina pidasin silmas rohkem seda kurvisõitu. Lukus keskdiffer kipub masinat kangesti otsesuunas liigutama, eriti libedal.
Vasta
#13

(12-12-2013, 23:44 PM)motamees Kirjutas:  
(12-12-2013, 21:28 PM)Buzzet Kirjutas:  Nival saab nelikveo pidevaks lülitada läbi vahekasti ...
Nagu juba eelnevalt öeldudon Nival ilma lülitamata pidev nelivedu.
Busset´i loogika järgi saab selle lülitada pidevast üksveost pidevaks kaksveoks.
Tegelikult on pidev nelivedu "libisevalt" läbi vahekasti s.t. kui tagumised hakkavad liigselt kraapima siis haagib esimesed appi.
1. EI PRUUGI ALATI LÜLITUDA Wink
2.JA KUI TALVEL TUISUVAALU KURVIS LÄBIDES OOTAMATULT LÜLITUB - isiklik kogemus koos katuse vahetusegaSad .
Saab sunniga panna ka neliveo s.t. "nullitakse sidur vahekastis". Kuna ise olen sõitnud mitu aastat mööda erinevaid maastikke kuid ei ole ise kaste sildasid lahti võtnud siis võib olla sõna "SIDUR" mitte kõige õigem aga põhimõtteliselt asi nii töötab.
Samas on nelivedu välistatud kuna neljast rattast saab tänu difritele haakida ainult kaks kergemini keerlevat ratast. Oleks venelastel olnud oidu teha kasvõi tagasild Nival teha (GAZ 66-vist) põhimõttel oleks tulemus juba tunduvalt parem (maastikul muidugi mitte maanteel) Big Grin
Vasta
#14

(13-12-2013, 23:11 PM)klaave Kirjutas:  
(12-12-2013, 23:44 PM)motamees Kirjutas:  
(12-12-2013, 21:28 PM)Buzzet Kirjutas:  Nival saab nelikveo pidevaks lülitada läbi vahekasti ...
Nagu juba eelnevalt öeldudon Nival ilma lülitamata pidev nelivedu.
Busset´i loogika järgi saab selle lülitada pidevast üksveost pidevaks kaksveoks.
Tegelikult on pidev nelivedu "libisevalt" läbi vahekasti s.t. kui tagumised hakkavad liigselt kraapima siis haagib esimesed appi.
1. EI PRUUGI ALATI LÜLITUDA Wink
2.JA KUI TALVEL TUISUVAALU KURVIS LÄBIDES OOTAMATULT LÜLITUB - isiklik kogemus koos katuse vahetusegaSad .
Saab sunniga panna ka neliveo s.t. "nullitakse sidur vahekastis". Kuna ise olen sõitnud mitu aastat mööda erinevaid maastikke kuid ei ole ise kaste sildasid lahti võtnud siis võib olla sõna "SIDUR" mitte kõige õigem aga põhimõtteliselt asi nii töötab.
Samas on nelivedu välistatud kuna neljast rattast saab tänu difritele haakida ainult kaks kergemini keerlevat ratast. Oleks venelastel olnud oidu teha kasvõi tagasild Nival teha (GAZ 66-vist) põhimõttel oleks tulemus juba tunduvalt parem (maastikul muidugi mitte maanteel) Big Grin

Oot oot, Nival peaks ikka kõige prostam differ olema vahekastis, mitte mingit sidurit. Tagumised rattad hakkavad enne kraapima, sest tagaots ju kergem. Ja kui siis kraapimine mingi pidamise leiab, hakkavad esimesed kraapima.

Aga see on õige, et Nival võiks lisaks muule ka lülitatav diffrilukk olla.
Vasta
#15

võib olla sõna "SIDUR" mitte kõige õigem aga põhimõtteliselt asi nii töötab.

Sellega ma midagi sellist mõtlesingi. Cool
Igatahes kui tagumised liialt kepsu hakkavad lööma siis tulevad esimesed appi. Ja nii sai minu masin L.-Virus esimese liimitud katuse. Lokteidi mehed nägid palju vaeva ja umbes aasta oli peale liimimist veel minu istumise all ilma probleemideta. Kuid pean tunnistama, et selline ootamatu tagaveolisest neliveoliseks muutumine ei ole eriti mõistuspärane. Sisened kurvi juhtides tagaveolist ja keset kurvi juhid neliveolist iga mees ei saagi hakkamaBig Grin
Vasta
#16

(14-12-2013, 00:46 AM)klaave Kirjutas:  ...
Igatahes kui tagumised liialt kepsu hakkavad lööma siis tulevad esimesed appi. ...

Kokkuvõttes. Tõstes ühe tagaratta maast lahti, peaks mingi hetk esivedu järgi tulema? Nu mitte ei usu.
Vasta
#17

See suur et ... antud lingil http://forum.4x4.ee/viewforum.php?f=41 on Niva kohta maakeelset lugemist tonnide kaupa!

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#18

Samas, kuna Niva kõik rattad saavad ühepalju momenti (kui kesk differ lukus pole) siis võiks eeldada, et trassi kiirusel jääl ja lumel peaks ta stabiilsem olema kui lihtsalt esiveoline või tagaveoline auto? See, et seisma jääb kui ratas õhus on ju ka loogiline-kui üks õhus oleva ratas annab 0 NM väänet edasi, siis teised peavad seisma et samuti 0 NM edasi anda.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#19

(14-12-2013, 00:46 AM)klaave Kirjutas:  ... Ja nii sai minu masin L.-Virus esimese liimitud katuse...
Ei maksa oma vigu teiste kaela ajada.
Pidev nelikvedu on pidev ja midagi järsku järgi ei tule.
Siduriga ei saa asja üldse võrrelda. Sidur annab momenti edasi, või ei anna ja vahepealsed võimalused. Diffe annab kõik edasi, aga jagab seda erinevatesse suundadesse.
Vasta
#20

Vähe teemasse, siis üks minu vanematest videotest.
http://www.youtube.com/watch?v=3tiArmGJEy0
Väga huvitav kogemus oli NIVA-ga sõita. Ükskord põllule sõites jätsin künni peal masina seisma ja läks alles pika vuristamise peale käima. Aga sellele vaatamata oli täitsa lõbus sõita. Siis oli tal hommikul käivitumisega raskusi jne. Aga vaatamata sellele oli sellega sõites rahulolev irve näol Big Grin

Almost Again
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne