Opel Vectra A

Vaata massiühendused kere, mootori ja aku vahel üle.

Näide Fordi toodangust. Genekas ei taha laadida enne, kui pöörded on korraks üle 2000 käinud. Senikaua käib mootor tühikäigul küll ilusasti, aga kiirendades hakkab puterdama, nagu kaoks üks silinder järelt ära. Kui laadimine 14,3 peale kerkib, on kõik ok ja mingit puterdamist ei ole.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(28-01-2016, 15:34 PM)13piisab Kirjutas:  ei saa aru, mis pingel häda on - täitsa normaalne ju.

...

Akupingeks jah. Auto pardapingeks talvisel aal vähevõitu. Mis siiski ei selgita õlikulu, eksoleWink

Mul on hetkel lihtsalt säärane naljakas EcoTec pruukida. Õlikulu on enam, kui liiter 1000 km peale. Leket ei ole. Nähtavat suitsu ei ole. Lõhna on ainult külma mootoriga. Küünlad valged, summutist õli välja ei lenda. Sõidab ka hästi. Loomkatse jätkub.
Vasta

Oma kogemusest võin soovitada õlirõngaste lahtisaamiseks ööpäevaks petrooleumiga likku panna. Umbes pool liitrit nelja silindri vahel ära jagada, küünlad peale tagasi ja järgmine päev käima. Asenduseks kõlbab ka mõni "rostlöser" isegi mugavam on. Kõik seisnud mootorid on selle tehnoloogiaga andnud silmnähtava tulemuse, nii õlikulu kui suitsu vähenemise näol.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Ma selle õlivärgi kohta ei tea kosta, kuid mul oli üks sajandivahetuse Volvo, mis hakkas ka üks hetk igasugu elektrinalja tegema.
Põlesid suvalised tuled suvalisel ajal, ei töötanud aknad-lukud-peeglid ja siis jälle töötasid.
Lõpp oli see, et kogu armatuur oli pime, 'priboorid nullis', enamus nuppe ei toiminud.
Auto sõitis normaalselt, isegi justkui mingis 'lonka koju'-režiimis. Kojamehed töötasid ainult ühes astmes, tuledest põlesid lähid, pargid ja stopid (suunad ei), kliimaplokk toimis, aknale puhus.
Lõpuks hakkas põlema airbagi tuli.
Siis käisin targa juures. Viga algaski tollest Airbagi juhtplokist, segastel asjaoludel oli selle pistik ussitama läinud ja vigased signaalid, levides mööda auto CANi, tekitasid kogu mistika.
Võibolla on abi.
Vasta

Kui kat töötab siis ei tulegi tagant sinist, kui siis külma mootoriga (kat'iga). Enda 98a mazda 626'el vahetasin just kolvirõngad, külma mootoriga tuli küll mehiselt suitsu. Sooja mootoriga olid ülevaatusel ka näitajad korras. Peale rõngaste vahetust kõik ok. See muidugi 626 tüüpviga. 

Eesti Ladaklubi
Vasta

laupäev tõi asjadesse kuigipalju selgust:

0) laadimispinge on konkreetsel isendil alati ülalmainitud kandis olnud ja kui keegi just kiilrihmaga 70+A BOSCH generaatorit ei paku (vist saaks ka rihmaflantse vahetada, aga ei taha - tean juba, kui hästi need kinni on...), siis las ta olla. Massijuhtmed ja generaatori harjad (odavat tabletti ei hakanud ostma, usutava tableti ca 40eur hind tundub aga vale planeedi kataloogist pärinevat Wink ) on mingi laadimispuudujäägi tõttu ca aasta-poolteist tagasi uuendatud ja need on head.
1) salongitulede anomaalia ja äkki ka kompuutrianomaaliad tulid ühest läbipõlenud kaitsmest. See on vahetatud ja üks mure on justkui vähem
2a) leidsin ühest küünlaavast sinna mootori survepesu käigus voolanud vett. Täpselt nii palju, et küünla portselaniosast natuke allapoole jääda. Ilmselt loksus / aurustus (ei julge aurustumisele rõhuda, kuna veeaur peaks olema suht mineraalivaba ehk siis dielektrik) see vesi sooja mootoriga ning kõrgepinge leidis massi liikumiseks seeläbi kergema tee, kui klassikaline trajektoor, mis läbi küünlaelektroodi kulgeb
2b) lootsin, et nn aju-veakood on "probleem 2a"-st tekkinud ajutine anomaalia, aga ei olnud nii hästi: õnnestus küünlaava kuivatamise järel CE-tulukest koos aju-veakoodiga taastekitada. Proovin ühel õhtul muud aju. Võimalik, et küünlapinge keressepeksmine tekitas mingit sorti permanentse ajukääbiklu-olukorra. Loodame, et põhjus on ikka nii lihtne Smile
3) kuigi kolvirõngad ei tundu kinni olevat (küünlad olid kenad), tegin mootorile "kallan sisselaskesse vett ja puhastan silindreid"-meetodi puhastuskuuri. Paistab, et töötava mootoriga (ja ainult töötava mootoriga) märgistab masin oma territooriumi ning teeb seda kusagilt hammasrihmapoolsest otsast. Praeguse märjaga ma auto alla roomama ei kipu, niiet neljapäeval viin masina remondikotta. Annan kaasa uued karteritihendid (olemas) plus varu-karteripõhja (olemas) ja väntvõlli hammasrihmapoolse simmerlingi (tulemas) ning ehk õpetatakse mootorile selgeks õli seespool-hoidmine. Uus hammasrihm läheb kah kaasa - äkki tekib uuendamismõte.
(õnneks ei paista käigukasti poolne väntvõlli simmerling lekkivat - selle simmerlingi vahetus oleks küll "palju õnne teema": taas mootor-kast maha jne...)
varusin ka uue klapikambrikaane tihendi ning nukkvõllide simmerlingid: ilmselt plaanin nende vahetuse enda näputööks.

vahetasin NV-l ka termostaadi ning sain temp seieri liikumisele natuke amplituudi juurde.

ehk siis Vectra põtkib jätkuvalt sõitmismõtetele igatmoodi vastu. Loodame, et lõpetab praeguste hädade likvideerimisel selle viimasel ajal krooniliseks muutunud jonni Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Petrooli/rostlöseriga ei taha proovida? Kuuma vee niristamine pigem ikka tahma väljakeetmiseks, kahtlased rõngad tahavad määrimist.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(28-01-2016, 15:53 PM)Marko Kirjutas:  Oma kogemusest võin soovitada õlirõngaste lahtisaamiseks ööpäevaks petrooleumiga likku panna. Umbes pool liitrit nelja silindri vahel ära jagada, küünlad peale tagasi ja järgmine päev käima. Asenduseks kõlbab ka mõni "rostlöser" isegi mugavam on.

Kas see tähendab ka õlivahetust pärast? Gravitatsioonloogika järgi peaks see 0,5L ju rõngaste vahelt läbi pugema ja karterisse maanduma. Või on läbistuv osa siiski nii vähene, et ülemise kolvipeale jääva portsu ajab enne küünalde tagasipanekut ja käivitamist starteriga välja ning allapoole pääsenud paar tilka teeb õli ainult paremaks ? Smile
Vasta

Ma olen elustamised alati enne hooldusse investeerimist teinud, seega õlivahetuse vajaduse kohta päris kindlat vastust anda kahjuks ei oska Sad
Samas on kogus ju tühine, näiteks lühikesi otsi tegevatel masinatel on õliga segunenud allajooksnud bensiin alati pikemate sõitude ja kohapeal tiksutamisega välja aurutatud, küll lahkub see petroolitilk ka tuulutuse kaudu lõpuks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Üldiselt need rõngad mis ka peale esimest kiiremat ringi maanteel liikuma ei hakka on nii või teisiti hukule määratud, ei tule need lahti ei püssi ega ussirohuga... ikka kolb välja ja pühid puru soontest ära ja uued rõngad sisse... Wink Elu on korduvalt näidanud.

Petrool...  paneb liikuma kergelt kinniroostetanud mootorid ja käigukastid jne, tagitanud rõngad on tavaliselt juba ammu surnud.. tavaliselt...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Uued jupid on paremad, ei vaidle üldse. Samas peab siis hoonijälgi silindri seinal alles olema, et tekiks sissetöötamise lootus... Ja ridade vahelt loen välja, et härra 13-l on investeerimisest siiber, siis võib viiekaga ja poole töötunniga riskida küll, vahet seal enam Big Grin
Ma isiklikult sellises segases olukorras kougiks kati alt ära kõigepealt ja vaataks teda vastu valgust. Nende kadunud koguste juures on kardetavasti selle toreda lisaseadmega juba kellad enamvähem.

PS otsing "rostlöser" annab ka WD40 vastuseks, ei ole see, peab olema tugeva petroolilõhnaga vedelik.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(01-02-2016, 20:51 PM)Marko Kirjutas:  Ja ridade vahelt loen välja, et härra 13-l on investeerimisest siiber, siis võib viiekaga ja poole töötunniga riskida küll, vahet seal enam Big Grin
aga loe õige ridu endid kah - siis saad vastuse, miks ma ei leota ega osanda: õli kaob plokist ilmselgelt gravitatsiooni tõttu ja jõuab auto alla. Ehk siis unusta need rõngad ja nendest jutustamine nüüd õige ära! Smile

igaks-petteks tellitud simmerlingid jõudsid pmst kohe kohale. Arvata on, et tegu margiüleste mõõtudega, mis kodumaistel riiulitel olemas. Erinevalt hammasrihmast ja karteritihenditest, mis kahe päevaga kohal olid. Lõhnab selle järele, et kulujupid hakkavad kaubandusvõrgust kaduma. Peaks vist spetsiifilisema kola nimistu tegema ja oma riiuleid nendega koormama - igapäevaselt pruugitavale masinale peab varuosa kaubandusest ikka (vähem, kui nädala-paariga) saadaval olema.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

pildinoppeid kah.

- küünlaavas loksuv vesi (keeruline pildistamiskoht: läikiv = vesi):
http://teet.luarvik.org/d/7013-1/DSC_0055.JPG

- küünlad (pärast 3km sõitu ehk mitte päris töösoojalt mootorilt):
http://teet.luarvik.org/d/7016-1/DSC_0057.JPG

- praegu kaasasolev varuratas on praktikas mittekasutatav: liiga väike (16" 115/70 R16) ja veermik ei aktsepteeriks seda:
http://teet.luarvik.org/d/7019-1/DSC_0062.JPG
kui kellelgi on pakkuda Rover75 "seib-varuratta" rehvi (125/90 R16), siis see on teretulnud! Annab diameetri 631,4mm (ja ümbermõõdu 1983mm), mis on alloleva ratta 631,9mm-ga (ümbermõõt 1984mm) pmst sama. 115/70 ehk praegune varuratas on 567,7 / 1782mm ehk väga teine ooper. Nagu ka pilt kinnitab Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

siiski oli lisaks karteripõhjale (väntvõlli simmerit uuritakse veel) ebatihe ka 4.sil õlirõngas. Mu "veeprotseduurid" (töötava mootoriga vesi sisselaskesse) olid karteripõhjas niredena näha. Kui see tõesti märkimisväärse panuse andis, oleks samas ju ka küünal võinud sellest konkreetsemalt rääkida? Võimalik, et pildil on 3. ja 4.sil (parempoolsed) küünlad vahetuses ning mingi õrn viide oli ikka olemas - kuigi päris probleemiks nimetamist vääriva rõngahäda puhul ootaks ju ikka enamat? Mitte päris töösoojaks saanud mootorilt maha kruvitud küünlad:
http://teet.luarvik.org/v/vectra/hilisem...7.JPG.html

pärast "veeprotseduure" sõidetud 40km järel oli õlitase veel maksimumis. Võimalik, et vesi "ehmatas" rõnga lahti. Saame näha: peagi on masin altpoolt koos (vana karteritihend oli ikka päris hõre) ning see muutuja loodetavasti elimineeritud. Järgnevad "testsõidud".

nn veeprotseduur + karteri uurimine seejärel tekitas huvitava "(õli)rõngaste diagnoosimise" võimaluse Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(02-02-2016, 10:58 AM)13piisab Kirjutas:  - küünlad (pärast 3km sõitu ehk mitte päris töösoojalt mootorilt):
http://teet.luarvik.org/d/7016-1/DSC_0057.JPG

Vabandan ette aga mul on ülimalt raske uskuda et need küünlad on ainult 3 km autol peal olnud.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Selle veenirediagnostika peab meelde jätma. Hea kunagi hiljem jälle kusagil targutada Big Grin

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

vahepeal on mõned paagitäied kütust põletatud ja võib väita, et õlikulu pole enam teema.
viimati masinale remondikotta järele minnes seisis teine muidugi avatud kapoti ja eemaldatud ülemise radikalõdvikuga väljas - radikas olla "proovitiksumisel" töölepingu üles öelnud. Pärast väikest selgitust saavutasime ühise seisukoha, et remondikoda pole asjas süüdi. Õnneks oli mul eelmine (kergelt lekkiv) jahutusradikas võtta ning pistsin selle vahele. Ei saagi tegelikult aru, et "paugu teinud radikas" tegelikult katki oleks - peab ükspäev tõsisemalt uurima, kas ja mis tal häda on.

aeg-ajalt ilmutab end CE tuluke ning masin polnud rahul lambda toimetamisega - arvab selle "laisa" olevat:
13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit
ka mina polne rahul: viimase paagitäie kütusekulu (linn-maantee ca 50:50) oli lausa 16,2l/100km. Kuna nelikveo nautimise ilmasid on nappinud, on see ilmselgelt liiga suur...

olen püüdnud tulukest rahustada, aga seni tulutult:
- hakatuseks vahetasin aju. Lambda-viga ja aeg-ajalt süttiv CE-tuluke jäi alles.
- vahetasin lambda - 5km järel lõi taas CE tulukese põlema ning see jäigi põlema.
Nn uus lambda oli küll natuke erinev Saabi 4-juhtmeline (algne on 3-juhtmeline), aga ühed Boschid ju kõik...
- kui nn uue lambda ülejäänud juhtme massiga ühendasin, jäi tuluke justkui kustu, aga hiljem on end taas ilmutanud. Niiet olen algolukorras tagasi ja heade mõtete jagamised on teretulnud!Smile

nädalavahetusel vahetan kapoti all kiilrihmad (midagi teeb seal häält) ja generaatori pingeregulaatori - ehk saab pardapinge praeguse ca 13V (tarbijatena salongisoe + lähituli) pealt kõrgemale ning loodan (loota ju võib - samas eriti suurt panust ma sellele ei pane...) selle ka lambda-mure lahendavat. Juhtmetesse muidu pinge ei takerdu.
vahetan ilmselt ka klapikambrikaanetihendi ning kui leian vajaduse, siis ka nukkvõllide simmerlingid.

huvitav on jälgida kompuutri kütusekulu. Sõidurezhiimid on erinevad, niiet võrdlen tühikäigukulusid (pöörded on alati kellaploki-tahhomeetri järgi natuke alla 1000 olnud) sooja mootoriga:
- eelmise lambdaga (aeg-ajalt jupikese aega põleva CE-tulukesega) suutis töösoe mootor tarbida tühikäigul 1,1..1,2l/h (kompuutrinäit)
- uuega tõusis kulunumber 1,4..1,5l/h peale - kui CE-tuluke pidevalt põles
- parendades uue lambda kaabeldust (CE tuluke kustus) jäi kulu 1,4..1,5 peale
- aju restart (aku minutiks-paariks maha) tõi tühikäigukulu taas 1,1..1,2 peale
- kui CE-tuluke oli end taas korra ilmutanud (ja siis kustunud), oli ka kulunumber 1,4..1,5 peal tagasi

mu järeldus: Motronic peab tõesti lähiajalugu meeles ning toimetab seda arvesse võttes. Mingit hiljaaegset jama mäletades hoiab ilmselt segu turvaliselt rikkama ja äkki ka eelsüütenurga väiksema. Ilmselt ei tasu nn jamade-mälu omava Mortonic-masinaga TÜVle heitgaase mõõtma minna Wink
ses osas on nt Trionic7-Saab erinev. Sellega olen lausa põleva tulukesega ilusaid heitgaase näinud - IAT / Intake Air Temperature anduri rike ei seganud TÜV normide väga viisakat täitmist.

muidu kas Motronicult (2.5) saab ka mingite koduste / koju hangitavate abivahenditega anduri- ja mootoritöö hetkeandmeid kätte? Ma mõtlen analoogselt OBD2 pistikut omavatele masinatele, millel <10eur "OBD scanner" ja telefoniäpp (mul nt kasutusel Torque Lite) head abimehed on.

Vectra nokitsemisnimistu kipub salongi ja "lisavidinate" osas suht staatiline olema. Nagu ka vajalike juppide nimistu: http://vectraclub.net/forum/viewtopic.php?f=12&t=15173

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

aa nägin ka ükspäev ära , kuhu see tagurdab , täitsa kohalik poiss ! Big Grin
Vasta

nn kodusemaid tagurdamisi harrastan ma tegelikult kahes kohas - nii pealinn-Sakus kui sadamalinn-Tallinna Soo tänaval Wink

sadamalinnas juhtus eile väike jama - tuult justkui ei olnud, aga jalgvärav leidis siiski mingi puhangu ja tuli autole külge. Värav kiilus kuidagi nii kinni, et masina liikumine tõmbas ta kangina kaasa ja kõrvalistuja uks sai korraliku jõu abil hästi muljutud. Suht õnnetu juhus - õnnelik vaid ses osas, et peegel ja uksespoiler puutumata jäid. Aken tundus ok-lt liikuvat, niiet uksesisu jäi puutumata.
ilmselt lihtsalt mõlgi väljalükkamine (tegelen laupäeval) asja ilusaks ei tee - ülalt on pilt suht kole:

[Pilt: DSC_0001_001.JPG]

[Pilt: DSC_0006.JPG]

[Pilt: DSC_0008_001.JPG]

kuidas on õige välja lükata - ilmselt tuleb hakatuseks ikka liist eemaldada? Maamehe loogikaga püüaks välja lükata ülevalt / terava nurga kohast. Käepärase vahendina mingi lauajupiga - ilmselt ma üles päris ligi ei mahu, niiet kangisüsteemiga ukse siseplekilt tuge otsides? Fööniga laseks pleki murdekoha kandist soojemaks - nii 40..50 kraadi peale?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(03-03-2016, 10:08 AM)13piisab Kirjutas:  nn kodusemaid tagurdamisi harrastan ma tegelikult kahes kohas - nii pealinn-Sakus kui sadamalinn-Tallinna Soo tänaval Wink

sadamalinnas juhtus eile väike jama - tuult justkui ei olnud, aga jalgvärav leidis siiski mingi puhangu ja tuli autole külge. Värav kiilus kuidagi nii kinni, et masina liikumine tõmbas ta kangina kaasa ja kõrvalistuja uks sai korraliku jõu abil hästi muljutud. Suht õnnetu juhus - õnnelik vaid ses osas, et peegel ja uksespoiler puutumata jäid. Aken tundus ok-lt liikuvat, niiet uksesisu jäi puutumata.
ilmselt lihtsalt mõlgi väljalükkamine (tegelen laupäeval) asja ilusaks ei tee - ülalt on pilt suht kole:


kuidas on õige välja lükata - ilmselt tuleb hakatuseks ikka liist eemaldada? Maamehe loogikaga püüaks välja lükata ülevalt / terava nurga kohast. Käepärase vahendina mingi lauajupiga - ilmselt ma üles päris ligi ei mahu, niiet kangisüsteemiga ukse siseplekilt tuge otsides? Fööniga laseks pleki murdekoha kandist soojemaks - nii 40..50 kraadi peale?

proovi soojas garaažis kraanikausi pumbaga väljastpoolt tõmmata, solidool abiks vaakumi tekitamisel Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne