Moskvics 402/408 taastamine
#21

Nii, üle pika aja teemasse ka natuke arengut.

Sai otsitud siis uus siduri korv. http://public.fotki.com/phyl9/moskvitc-4...79923.html

Ka hooratta lasin üle treida. http://public.fotki.com/phyl9/moskvitc-4...79921.html

Ja täna sai siis masinat proovitud käima. Ennäe, aega kulus käima saamiseks umbes pool tundi - selleski pool aega kulus võtmete otsimise ja jutustamise peale. Nagu vene masinale tüüpiline oli käsi pumba membraan natike kuiv ja tahtis törts bensiini saada - siis hakkas toimetama täisesti normaalselt. Muid asju nagu näppima ei pidanudki - sai kontrollitud sädet ja õlisid - kõik normis ja õlid puhtad ja sai esimesed proovi käivitused tehtud.

Käivitus põhimõtteliselt peale 5 pööret juba. Tuksub nagu ema süda - maru hästi töötab igatahes.

Töötamise ajal sai siis leitud, et radikas lekib (keegi on juba kunagi lappinud) ja karpal üks tihend natike immitseb.

Hämmastav on see, et elektri osa toimib laitmatult. Kõik tuled toimivad "lisad" ka toimivad. Ainukesed asjad mis puudu on on signaal ja piduri tuled. Tuuleklaasi pesurid ka ei toimi (olgem ausad, süsteem on ka puudulik).

Soojast peast sai siis ka proovitud käivitada - poole pöörde pill ja seda sõna otseses mõttes.

Asjad mida nüüd siis otsin on:
1. korralik radikas (402)
2. Korralikke salongi detaile (402) (pakkuda võib muutki - ehk saab kompunnida)
3. Käigukasti hoovastiku pukse
4. Piduri osasid (erinevaid mansette, silindreid, klotse, trumleid)
5. Küünla juhtmed tuleb ka uued panna (puidust tikud hoiavad praegu kinni juhtmeid Big Grin )

Kellel vedeleb eelpool mainitud juppe - teab kellel vedeleb, andke aga julgelt teada, kuna juppe on vaja Cool.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#22

Pluss kraade paar-kolm ja niiske ilm võtavad 408 karbussi härma. 90 pealt hakkab kiirus vähenema ja lõpuks ei saa 50 sõita. Teed suitsu ära tee ääres ja läheb jälle nagu uus. Tal pole ju karbussi all soojendust.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#23

Suitsetamine on kahjulik. Parem on tõmmata ribikatik kinni või katta osa iluvõre kinni. Nii täitub kapotialune soojema õhuga. Nõnda käitudes oli karburaatori härmaminek üliharv. Hästi aitas kaasa ka kahe labaga tiivik neljalabalise asemel.

402-e juppidest:
1. korralik radikas (402) - 402 originaal oli justkui vändaauguga alumises paagis. Mingist 407-e tootmise ajast hakkasid tulema radiaatorid, kus vänt käis radiaatori alumisest kronsteinist läbi. Kered on aga nii vähe erinevad, et neid peaks saama omavahel vahetada. Ka 408 esimestel väljalaskeaastatel oli masinatel peal kitsas radiaator, mälestuste järgi võiks sama olla, mis 407-l.
2. Korralikke salongi detaile (402) (pakkuda võib muutki - ehk saab kompunnida) - Korraliku plastiku leidmine saab raske olema. Tolleaegne plastik oli tehtud ei tea millest ja nende aastatega on vist kõik kõveraks läinud. Sarnaseid detaile võib leida 403 ja 407 mudelitelt, kusjuures armatuuri nuppude ja uksekäepidemete fasong on mingist aastast muudetud. Uuemate mudelitega midagi ühist ei ole, peale armatuuri valgustuse pirnide.
3. Käigukasti hoovastiku pukse - Taastataval masinal on käigukang põrandal. See pole originaal ja juppe peab siis järelikult samuti interpreteerima. Võiks vaadata põrandakangiga Moskvitsi remontkomplekti kotti. Mõni aasta tagasi oli "Ülo äris" Tartus selliseid müügil.
4. Piduri osasid (erinevaid mansette, silindreid, klotse, trumleid) - Kõik mansetid 402-l on kauss, mõõduga 22 mm. klotsid ja trumlid peaks ka uuemate mudelite (408, 412, 2140 trummelpiduriga) omad sobima, mõõdud on samad, välimus tiba erinev.
5. Küünla juhtmed tuleb ka uued panna (puidust tikud hoiavad praegu kinni juhtmeid) - Juhtmed oli tol ajal ehtsast vasktraadist sisuga. Piip keerati vindiga otsa, jagaja kaane poolsesse otsa oli joodetud õhukesest plekist "poolkübar", mille elastsus koos kaitse-kummikübaraga hoidis juhet jagaja kaanes kinni.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#24

(17-11-2013, 16:59 PM)phyl Kirjutas:  Asjad mida nüüd siis otsin on:
1. korralik radikas (402)
2. Korralikke salongi detaile (402) (pakkuda võib muutki - ehk saab kompunnida)
3. Käigukasti hoovastiku pukse
4. Piduri osasid (erinevaid mansette, silindreid, klotse, trumleid)
5. Küünla juhtmed tuleb ka uued panna (puidust tikud hoiavad praegu kinni juhtmeid Big Grin )

Kellel vedeleb eelpool mainitud juppe - teab kellel vedeleb, andke aga julgelt teada, kuna juppe on vaja Cool.

1.Radikas: Soovitan vana ära tinutada, üldiselt neid liigub aega ajalt aga tavaliselt on asi nii,et siis kui sinul vaja on seda ei ole kusagil(loe:Murphi seadus).
2. Salongi detailid: Ainsad kohad,kust neid saab on vaid sovietcarparts.com või retrodetail.ru Ainsad asjad,mis on 408 samad on sisemised ukselingid ja aknavändad ning laevalgusti!
3. Hoovastiku puksid! Saab ka ise teha, kui on vastava mõõduga messingtoru võtta. Rauasaage ,peaks iga vanatehnika huviline ikka käsitleda oskama.Smile
4. Piduriosad: võta vanad asjad kaasa ja leiad lähimast kauplusest vajalikud osad. Või siis ka mõne tuttava riiulist. Piduriosad on 408 ja 412 kohati kattuvad.
Trummlitega on kitsas seega need peab üritama ellu äratada.
5. Küünlajuhtmed: Otsi raibestunud GAZ 51/52/53. Sealt saad õige pikkusega juhtmed ja piibud ka veel pealekauba. Kui originaalsus pole oluline on see kõige kergem lahendus.


Vasta
#25

reyrodetali pealt jäi silma üks selline toode, mida saate minu käest kui vajate või äkki on Antol Märjamaal veel kapis seda ka alles ja midagi (erinevaid värve) viisime veel Disainpolstrisse ka:
[Pilt: b_169_8.jpg]

Kodus siis vaid roheline, sinine ja must, ei ole nii laia õmblusservaga aga selle eest õige plastine retrovärk.
[Pilt: DSC_0440.jpg]

Siseplastid, käepidemed jms on vist tõesti ainus ja mõistikeim võimalus Venemaalt tellida/osta.
Vasta
#26

Täna sai siis käigu osa kokku laotud ja esimesed proovi sõidud tehtud.

Vähemalt uutest siduri osadest on kasu - kõik toimib nii nagu vaja. Käigukasti hoovastikku sai siis "gin-i" plekiga, uute poltidega ja ühe kummi muhvi tuunimisega muudetud normaalsemaks. Pole ideaalne, aga kõik käigud lülituvad.

Käsi pidurit sai uuritud ja ennäe seda pole vaja näppidagi - toimib nii nagu vaja.

Aga pidurid iseenesest ei toiminud - seega sai hakatud uurima mis-kus-miks ei toimi.

Esimese laksuna lasin siis piduri torud silindrite küljest lahti - valasin puhast piiritust piduri süsteemi ja pumpasin sodi torudest välja. No idee oli vähemalt selline - praktikas said muud torud puhtaks, aga esimesed kummi voolikud tekitasid pea valu. Sai siis suru õhuga ja traadi jupiga hakatud ummistust otsima. Peale 2 minutilist mõõtmist sain selgeks, et ummistus on kummivooliku ümber oleva kinnituse juures http://public.fotki.com/phyl9/moskvitc-4...89928.html pilt ütleb vast rohkem kui pikk loba.

Egas midagi - tuleb nüüd jahtida uusi klotse, uusi esimesi piduri voolikuid, uusi silindreid ja piduri pea pumba remont komplekti.

Trumlid tunduvad kasutatavad - kui muidu asja ei saa, siis lasen üle treida ja kui trumlid jäävad liiga õblukeseks, siis tuleb lasta võru ka sisse teha (loodame, et seda ei pea tegema)

Pilte ka huvilistele: http://public.fotki.com/phyl9/moskvitc-402/

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#27

(18-11-2013, 23:13 PM)phyl Kirjutas:  ...
Trumlid tunduvad kasutatavad - kui muidu asja ei saa, siis lasen üle treida ja kui trumlid jäävad liiga õblukeseks, siis tuleb lasta võru ka sisse teha (loodame, et seda ei pea tegema)
...

Ilmselt asjatu meeldetuletus, kuid lase siis ikka klotsid ka samale läbimõõdule - muidu pidurite efektiivsusest rääkida ei saa...

Kui häda käes, siis mul seisab üleliigsena üks 4xtrummelpiduritega 1976. aasta IZ 412, mille esipidurid ketaste vastu vahetuvad. Tõsise vajaduse korral võib teatav vahetuskaubandus üleliigsete osade suhtes kõne alla tulla.
Kui 412 trumlid üleüldse sobima peaksidki...Rolleyes
Vasta
#28

Õige tähelepanek, et klotsid tuleb ka mõõtu lasta.... endal oli juba hetkeks meelest läinud.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#29

Ma usun et ksf! v6sa pidas klotside mõõdu all silmas seda, et ületreitud trumli korral on tarvis ka paksemaid klotse. Suure trumli ja tavaklotsi kontaktpind on raadiuste mitteühtimise tõttu väike ja väike on ka seetõttu pidurite effektiivsus. Ka jääb piduripedaal vetruma, kuna kontakteerub ainult üks koht ja ülejäänud hüdrojõuga tegeletakse klotsi keha paenutamisega. Moskvitsi remontkatted on küll veidi paksemad (kas piisavalt?), aga raadiuste kattumise nüanssi tasuks ikka jälgida.
Võiks ikkagi proovida ka uuema moskvitsi trumlit, minuarust peaks see ka peale minema. Seda selleks, et mingi M408/412 uut/korralikku trumlit on lihtsam leida, kui 402 oma.
Tjah, kunagi, kui lääne autod hakkasid alles eestimaale saabuma, sai mingi masina ülisuureks kulud trumli probleem lahendatud nõnda, et klotsile sai peale needitud mingi vene masina kate ja katte ja klotsi vahele sai jäetud plekiriba, mis viis raadiuse veidi suuremaks. Aga see selleks, ega niimoodi enam ise ka ei teeks.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#30

Jep, trumlit suuremaks treides suureneb raadius ja väheneb klotsi töötav pind. Lõpuks kulub see trumliga samasse mõõtu, kuid reeglina lõpeb enne kannatus. Ning väikese leiutamisega treipingis on seda peavalu võimalik oluliselt leevendada. Täpse ja tundliku käega tegijal ilmselt ka lihtsalt töölaual...
Vasta
#31

Pidurimeistril on võimalus klotsid trumliga sobitada. Just suhtlesin, Eestis olev masin on suht logu aga Soomes on uus aparaat. See tähendab siis paksema katte treitud trumli järgi õige raadiusega käiamist. Väga teravmeelne aparaat, sõnadega raske selgitada.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne