Postitused: 161
Teemad: 49
Liitus: Nov 2009
Maine:
0
Mingi aeg oli siin juttu Lokomo 909 metsa vedajast. Nüüd oleks samalaadsed küsimused 928 kohta.
Ehk siis millised on selle aparaadi head ja vead?
Millised on nõrgemad kohad ja minevamad varuosad?
Kuidas on varuosade saadavusega?
Kui suur on kütusekulu?
Ehk on kellelgi olnud lähemat kokkupuudet?
Postitused: 237
Teemad: 4
Liitus: Oct 2010
Maine:
5
Kas õnnestus säärane riistapuu kuskilt hankida? Kui nii, siis kust täpsemalt?
Pole otseselt nimetatud masinaga kokku puutunud, aga paar sõna oskan sekka öelda lähtudes kogemusest enam-vähem sama ajastu Valmet-vedajaga.
Peaks olema 909 eelkäija. Juppe sa temale Eestist ülisuure tõenäosusega ei leia. Soomestki on osi keerukas leida, lisaks jääb üles logistiline probleem ning nii võid endale saada suurte kuludega mittetöötava või suures ulatuses kulunud sõlme. Sõrmede-pukside ja muidu lihtsamate kohtade juures aitab treipink ja keevitus, katlale võib hea näkkamise korral Soomest rõngaid-hülsse leida. Tööriistamarketi kaudu peaks saama. Kast peaks sel aparaadil juba hüdromuunduriga olema ning eks selle juures tuleb ikka jälgida seda, palju ta töötades "libisema" hakkab. Mis kast seal täpselt on, seda ei tea, aga kaheksakümnendatest alates levinud Clark ilmselt mitte. Tõstuki suunaventiili juhtimine käis vist originaalis tal kahe servoõlide pealt töötava käsikuga, mis ei ole monteeritud istme külge. Taas selline sõlm, mida keerukas remontida ja lihtsam ise kombineerituga asendada. No tegelikult kogu hüdraulika ümbertegemine uuemale ei ole üldse keeruline, küll aga maksab küllalt palju. Rehvimõõte ma antud masina juures ei tea, taas selline koht, mis võib probleeme valmistada. Sildade töökindluse kohta ei oska midagi öelda, kui õlid sees olnud ei tohiks probleeme olla. Tolle ajastu masinad on üldiselt väga pommikindlad, praeguseks lihtsalt väga palju töötanud ja tugevalt vananenud.
Lühidalt öeldes usun, et varuosi sellisele masinale leida on äärmiselt keeruline, aga loova mõtlemise ja osavate kätega on võimalik töös hoida küll. Kui talumetsa jagub, võib end isegi tagasi teenida. Pigem jääb siiski küllalt kulukaks hobiks. Kui on plaan sellist masinat elus hoida, olen väga huvitatud asja nägemisest.
Postitused: 10,875
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
137
Kütusekulu on korrashoiukuludega võrreldes olematu.
Mootor ju tänapäevases mõistes alamõõduline.
Postitused: 161
Teemad: 49
Liitus: Nov 2009
Maine:
0
909 paistab olevat pisut väiksem variant nii kaalu kui mootori võimsuse poolest.
Postitused: 161
Teemad: 49
Liitus: Nov 2009
Maine:
0
Üks masin on silmapiirile tekkinud jah. Töö seni põhiliselt omas metsas belarussi ja käruga. Nüüd küsimus selles, et kas on mõtet sellise elukaga jamama hakata.
Nendest erinevatest maailmadest võiks keegi ikka natuke täpsemalt ka pajatada. Nii palju, kui mina aru olen saanud, on erinevad jagaja juhtimine ja jõuülekanne.
Postitused: 700
Teemad: 26
Liitus: May 2004
Maine:
10
Ei ole mõtet.Olen näinud kunagi ühte sellist lähedalt.Selle kolakaga mis käbist üle ei saa ei tehta midagi.