Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

(19-04-2017, 03:40 AM)Ants80 Kirjutas:  ...ma ei viitsi tola mängida...

Aga viimast lehekülge vaadates mängid ju...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Aga mida arvate siis 98 kasutamisest? Ise kasutan, kuid eks on olnud kuulda arvamusi, et pole saele kasulik (võrreldes 95-ga). Big Grin
Vasta

eieieie aiaiaia nalja teed vää, diislit ei taha panna vääää...     Nagu eelpool juba maintu siis ainuult special chainsae värki võid sisse kallata mudu maailmalõpp õkva kohal.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

See teema arendus siin hakkab juba meenutama korda, kui käisin koju uut tolmuimejat ostmas, tahtmine oli soetada pestava/klopitava tolmukotiga imeja, hea lihtne, klopin õues lõkkeasemesse puhtaks, aegajalt pesen, aga võta näpust, ei ole enam selliseid. Müüja raius, et uus ühekordne kott kordades etem, puhas õhk jne., klopitav kott tekitab astmat ja ma ei tea veel mis tervisehädasid. Ei taibanud siis öelda, et töötasin saeveskis, kus päevas käis kopsudest tõenäoliselt rohkem tolmu läbi, kui see klopitava tolmukotiga masin oma eluea jooksul õhku suudab paisata. 
Ei jäänudki muud üle, kui tuli see ühekordse koti variant soetada ja nüüd iga paari kuu tagant 8 euri eest uus komplekt kotte osta, kuradi kapitalistid küll... Tagantjärgi mõeldes oleks konteineriga variant vist parem olnud.
Vasta

Telli aliexpressist riidest kott oma tolmuimejale. Mina nii tegin oma Kärcher wd2-ga.

   
Vasta

(19-04-2017, 07:29 AM)veix__ Kirjutas:  Aga mida arvate siis 98 kasutamisest? Ise kasutan, kuid eks on olnud kuulda arvamusi, et pole saele kasulik (võrreldes 95-ga). Big Grin

Tavabensiini oktaaniarvu mõõdetakse ja ka NÄIDATAKSE mistahes mootorsae kohtsa sellisel pöörlemiskiirusel, mida see mootor kunagi ei näe!!! RON ehk arvutuslik, on 600 rpm jaoks ja MON ehk mootorikatsetuse põhine 900rpm. Pluss lisatakse tavabensiinidesse täiesti kontrollimatut keemiat erinevate vajaduste rahuldamiseks. Osad on vajalikud otseloomulikult mootorite parema töö tagamiseks, osad jällegi hinnapoliitika tagamiseks ja mahu suurendamiseks. Nüüd lisab veel saemees ka sinna siiski märgatava osa MAHUST mingit tundmatut kraami (siin räägitakse süstlaga timmimisest, mida ma ise ka pole never teinud!) ja mis Sa arvad, kui TUNDMATU sisuga kokteil siis lõpuks Sul ninaees põleb ja tossab??? Mida Sa bensukast ostad: RON-märgistust, mis ei näita tegelikult suurt sittagi, MON on reaalne kvaliteedinäitaja. Aga selleni jõuame allpool...

98 on lihtsalt niipalju vähem hinnatundlik autobensiin, et seda solgitakse vähem ja see väga väike detonatsioonikindluse vahe küll mitte midagi saele halba teha ei saa, ikka head. Mis aga jäävad võrreldes moodsa spetsiaalbensuga, on KÕIK MUUD mürgised ühendid, eelkõige benseen ja aromaatsed süsivesikud, ning vähemalt Aspen-bensud ei sisalda ka piiritust-etanooli! Kõik ju teavad, et etanool on ise küll üliodav ja hea kütus kuid kogu mootorile üliagressiivne ja hügroskoopne!!! Tavabensiinides olev 5-10% otse ja kohe mootoreid ei hävita, ehitatakse ju ka spetsiaalseid alkomootoreid tipptasemegi autospordiks, aga saed ja ka muud väikemootorid ei ole selleks mõeldud. Nad töötavad tühikäigul pööretel, mis autodel on ka juba tavatööst kõrgemal. 

Kuna me oleme ju suhteliselt vanatehnika-lembeste tegelaste saidil ,siis tuletage meelde, kuidas ja millega töötasid vanasti sellised ülikõrgepöördelised mootorid??? Kas Teesalu valas oma Vihur-Rotaxile suvalist bensujaama solki; kas kordodroomi kiirusmudelid sõitsid-sõidavad A-76'ga jne, jne??? 
Nüüd ongi see MON-koht! 

Tsitaat:Another type of octane rating, called Motor Octane Number (MON), is determined at 900 rpm engine speed instead of the 600 rpm for RON. MON testing uses a similar test engine to that used in RON testing, but with a preheated fuel mixture, higher engine speed, and variable ignition timing to further stress the fuel's knock resistance. Depending on the composition of the fuel, the MON of a modern pump gasoline will be about 8 to 12 octane lower than the RON, but there is no direct link between RON and MON. Pump gasoline specifications typically require both a minimum RON and a minimum MON.
Mida me siit nüüd järeldame? Seda, et bensujaamade bensiinide MON minimaalne väärtus on ülimadal, tavabensul MON85 ja kallil bensul 88. Euroopas bensujaamas ei olegi kunagi müüdud bensiini, mille MON-arv oleks kõrgem kui 90!!! See oli/on Shelli V-Power98 / Super98, kus MON võib kõikuda 88-90 vahel!!! Aspeni MON on aga 92!!! FIA lubatud racing fuel madalapöördelistele autodele on RON102/MON90!! Ehk Aspen-väikemootoribensud ei oleks autospordis lubatud, kui liiga head kõrgetel pööretel Big Grin Selleks ongi neil veel ka AspenR'i kõrval Aspen+, kus RON98 aga MON 94! See on aladele, kus on vaid kõrgeim oktaaniarv ja "poest ostetav" määratud. Erand on F1, kus oktaniarv ei ole kütusel piiratud, küll on pöörded 15000rpm piiratud. 

MON on aga just see see pööretevahemik, kus töötavad võidusõidumootorid ja mootorsaed-trimmerid...ütleme nii, et 8000+rpm töötsooniga mootoritele peab ostma kütust MON-põhiselt! Siia alla käivad tegelikult ka baigid aga sõidetakse ju saastaga... ja siis on tsiklid kogu aeg laiali, sest kõrgepöörde detonatsiooni ei kuulda, mis vändaosa peksab. 
Ja siin tehnikameeste foorumis käib mingi ilgeim ila ajamine, kuidas pasaga on tore töötada??? See, et me vaesed oleme ja ei ole suutnud tihtipeale ÕIGEID või häid kütuseid osta, see on meie viga, mitte teadlaste, inseneride, keemikute jne viga, kes meile ÕIGEID asju välja mõtlevad! Mina olen täpselt samasugune "loll ja vaene" olnud aga ma nüüd mõned ajad juba vähemalt PÜÜAN "korralik" olla. Ja enam ei pea kaugelt "rikas" olema, et ÕIGEID bensiine VÄHEMALT mootorsaagides kasutada!  
Lihtsalt mulle potsatas postkasti ühe ksf!i pisike vihje, et "nende butiigist saab kunde Aspeni kätte juba ka 15-rahaga 5-lidrase kanku eest, ei pea Rootsi sõitma Big Grin "
Vasta

Ehk avaldad selle Aspeni müügikoha?
Ega ma tegelikult autoolilemb ole, see oli ikka Antsu närvide testimiseks Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Mulle võib ka Aspeniallika lingi turvakoopia saata hoiustamiseks. Luban säilitada keskkonnasõbralikult Big Grin

Väga hea, et keegi on nii ilusti mootoribensiiniks nimetatava aromaatsete süsivesinike kokteili olemust viitsinud lahata. Mis ei muuda kuidagi seda tõsiasja, et nii mootoribensiini valik kui kiirekäigulistele maismaamootoritele ette nähtud seguõli valik on mitu suurusjärku väiksema mõjuga sae elueale, kui kasutajapoolne vägivald elementaarse hoolduse tegematajätmise ja ebaõigete töövõtete näol. 

Kui sae kütuses õli ikka sees on, õhufiltrit kasvõi igal teisel saagimise päeval suuremast sodist puhtaks lükata ja nüri ketiga mitte vingutada, kestab tänane saag päris heaste.

Õlita kütus vormistab mootori ära kümne minutiga, nüri kett paari tunniga. Saest ülesõitmine traktoriga või puu pealekukutamine loetud sekunditega. Kontrollitud... Toungue
Vasta

(19-04-2017, 13:43 PM)v6sa Kirjutas:  Mulle võib ka Aspeniallika lingi turvakoopia saata hoiustamiseks. Luban säilitada keskkonnasõbralikult Big Grin

Väga hea, et keegi on nii ilusti mootoribensiiniks nimetatava aromaatsete süsivesinike kokteili olemust viitsinud lahata. Mis ei muuda kuidagi seda tõsiasja, et nii mootoribensiini valik kui kiirekäigulistele maismaamootoritele ette nähtud seguõli valik on mitu suurusjärku väiksema mõjuga sae elueale, kui kasutajapoolne vägivald elementaarse hoolduse tegematajätmise ja ebaõigete töövõtete näol. 

Kui sae kütuses õli ikka sees on, õhufiltrit kasvõi igal teisel saagimise päeval suuremast sodist puhtaks lükata ja nüri ketiga mitte vingutada, kestab tänane saag päris heaste.

Õlita kütus vormistab mootori ära kümne minutiga, nüri kett paari tunniga. Saest ülesõitmine traktoriga või puu pealekukutamine loetud sekunditega. Kontrollitud... Toungue
Kuldsed sõnad,tahtsin just midagi sarnast öelda Smile
Vasta

üle tüki aja kobiseks ise ka  Big Grin Nimelt kui sa oled paras pasa peeter sae vastu ei aita siin Aspenid ega muud asjad. Elementaarne Watson, elementaarsed asjad tuleb ära teha. (Lihtne saehooldus) Aga kes viitsib, ähhh homme teen! Neid homseid olen ise kogenud ja näinud.  ja mis veel neis küünaldest mis siin olid üleval. Küünal on küll 1 indikaator kuid mitte põhjustaja. mul on testimiseks nagu ksf Marko nimetab neid hiinlasi nikastusteks (tõesti nii need on) ja saab proovida päris uudishimust erinevaid asju. Erinevaid küünlaid, õlid ja päris Jackassi variandina joodan saele erinevaid küttesegusid. Jookseb kokku las olla, neid nikastusi leiab veel.

Veel pole maha löödud
Vasta

Vingugaas tekib enamasti mitte täielikust põlemisest (rikas segu)
Ühe suitsuga saad 20mg vingugaasi
Paar saemeest tuulevaikses metsas minestamas, oksendamas ja suremas.
Vs tuhanded autod tuulevaikses linnas (proovi hoomata kubatuuri erinevust ruumala kohta). Linnamehed peaks juba kõik surnud olema.

Keegi on vist liiga kauaks aspeni kanistril korgi maha jätnud ja ...

Miskipärast on kõige uuema tehnoloogiaga autod ja tsiklid nõus selle ülimalt "solk" 95ga sõitma probleemideta üle poole miljoni kilomeetri. Ja ei sure ega oksenda keegi nende kõrval. Ja nüüd karbussiga kõige prostamale ühekolvilisele ei kõlba antud toode suu sissegi sureb ise ja tapab kõrval seisjad???

Päris lolliks olete siin läinud või?
Vasta

(19-04-2017, 20:33 PM)Madlobster Kirjutas:  Vingugaas tekib enamasti mitte täielikust põlemisest (rikas segu)
Ühe suitsuga saad 20mg vingugaasi
Paar saemeest tuulevaikses metsas minestamas, oksendamas ja suremas.
Vs tuhanded autod tuulevaikses linnas (proovi hoomata kubatuuri erinevust ruumala kohta). Linnamehed peaks juba kõik surnud olema.

Keegi on vist liiga kauaks aspeni kanistril korgi maha jätnud ja ...

Miskipärast on kõige uuema tehnoloogiaga autod ja tsiklid nõus selle ülimalt "solk" 95ga sõitma probleemideta üle poole miljoni kilomeetri. Ja ei sure ega oksenda keegi nende kõrval. Ja nüüd karbussiga kõige prostamale ühekolvilisele ei kõlba antud toode suu sissegi sureb ise ja tapab kõrval seisjad???

Päris lolliks olete siin läinud või?

Jummala nõus,eriti jutu viimase küsilausega!

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

hundu , mis sina arvad asjast?Kas selle prosta sundjahutusega 2T mootori koormus metsas nii aasta lõikes on suurem kui ringrajal või väiksem?Sellega olen mina ka nõus, et ringraja autodel käib mootorikütus läbi karteri ainult siis kui mootor kokku jookseb.
Vasta

(19-04-2017, 20:33 PM)Madlobster Kirjutas:  ...
Miskipärast on kõige uuema tehnoloogiaga autod ja tsiklid nõus selle ülimalt "solk" 95ga sõitma probleemideta üle poole miljoni kilomeetri. Ja ei sure ega oksenda keegi nende kõrval.
...

Palun võta töötava katalüsaatorita ottomootori summuti läheduses toenglamang ja sooritada kätekõverdusi seal järgmised 15-20 minutit. Ning siis räägime uuesti oksendamisest ja peavalust, eksole. Toungue 

Mingil põhjusel kipub maailma teatud suurlinnades kuumadel ja tuuletutel päevadel nõrgemaid isendeid tavapärasest rohkem ära surema. Ilmselt lihtsalt juhus, eksole.
 
On tõsi, et tänased autod ja tsiklid kestavad pool milli ära. Suurte probleemidega siiski... Siinkohal on aus märkida, et enamuse probleemidest põhjustab liigusin materjalikasutuse optimeerimine ja tootearenduse viimase etapi ülekandmine tarbijale ning "standardile vastav bensiin" on harva automootori surmas süüdlane.

Võrdlusmärgi tõmbamine 4taktilise suurekubatuurilise ja aeglasekäigulise automootori ja seguõlitusega väikesekubatuurilise ning kiirekäigulise kahetaktilise väikemootori vahele näitab aga kas võhiklikkust või teadlikku provokatsiooni. Big Grin
Vasta

PlyVal i Hehh sae juures märkasin ühte plussi, mis on tip top brändide teatud mudelite üheks miinuseks.See täisplastikust käepide külmema ilmaga muutub hapraks ja murdub.
Kui ohtlik see võib olla kui käepide murdub töötamise ajal suure ketikiirusega....siia võib fantaasiarikkaid teooriaid lisada.

Kogenud mehaanik vaadates järgnevat pilti oskab seletada lihtsalt seda, mis on husqvarna 254 üheks miinuseks

Pildil husqvarna 254xp mootori detailid

[Pilt: 254.jpg]
Vasta

Ühe silindri kinnituspoldi alt on leke/läbipuhumine olnud. Põhjust ei tea muidugi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(19-04-2017, 21:58 PM)Ants80 Kirjutas:  hundu , mis sina arvad asjast?Kas selle prosta sundjahutusega 2T mootori koormus metsas nii aasta lõikes on suurem kui ringrajal või väiksem?Sellega olen mina ka nõus, et ringraja autodel käib mootorikütus läbi karteri ainult siis kui mootor kokku jookseb.

Mida mina ikka oskan arvata kui foorum tarku täis,niipalju oskan öelda,et seda aspeni paska ma kindlasti kardimootoritele söödaks ei paku,lihtsalt sellepärast,et kohe kindlasti järgneb väga kallis remont ning seda tean ka,et kui päev otsa kardiraja ääres võistlustel olla,või kui garaasis karti käivitada siis pärast pea valutab küll.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

(19-04-2017, 22:19 PM)v6sa Kirjutas:  
(19-04-2017, 20:33 PM)Madlobster Kirjutas:  ...
Miskipärast on kõige uuema tehnoloogiaga autod ja tsiklid nõus selle ülimalt "solk" 95ga sõitma probleemideta üle poole miljoni kilomeetri. Ja ei sure ega oksenda keegi nende kõrval.
...

Palun võta töötava katalüsaatorita ottomootori summuti läheduses toenglamang ja sooritada kätekõverdusi seal järgmised 15-20 minutit. Ning siis räägime uuesti oksendamisest ja peavalust, eksole. Toungue 

Mingil põhjusel kipub maailma teatud suurlinnades kuumadel ja tuuletutel päevadel nõrgemaid isendeid tavapärasest rohkem ära surema. Ilmselt lihtsalt juhus, eksole.
 
On tõsi, et tänased autod ja tsiklid kestavad pool milli ära. Suurte probleemidega siiski... Siinkohal on aus märkida, et enamuse probleemidest põhjustab liigusin materjalikasutuse optimeerimine ja tootearenduse viimase etapi ülekandmine tarbijale ning "standardile vastav bensiin" on harva automootori surmas süüdlane.

Võrdlusmärgi tõmbamine 4taktilise suurekubatuurilise ja aeglasekäigulise automootori ja seguõlitusega väikesekubatuurilise ning kiirekäigulise kahetaktilise väikemootori vahele näitab aga kas võhiklikkust või teadlikku provokatsiooni. Big Grin

Mis ma seal ikka laman ja kõverdan. Ma ei ole väitnud, et sisepõlemismootori jääkprodukt on vitamiin.

Mis sa sellest kuumast siia lisasid? Teadmatus või provokatsioon? Palaval päeval nõrgemad isendid viskavad lusikaid nurka ka ilma sisepõlemismootori läheduseta.


Jah siin on sul õigus. Standardile vastav bensiin ei ole reeglina mootori otsa lõppemise süüdlane.

Jah see oli tiba provokatsioon. Aga mitte üks kiirekäiguline kahetaktiline ei kesta sul neve ever samaväärselt (pool miljonit km) sega sa sinna aspenit koos tilga nõidusega või mida iganes kokku. 

See aspeni lugu on väga sarnane pooliku õuna kummardajate sektile. 
Ei ma ei ütle, et aspeniga mootor ei käi või õunaga pole võimalik helistada. Käib ja heliseb nii aspen kui õun.
Ostaks seda aspenit isegi kui ma oleks hambaarst ja mul poleks õrna aimu ka, mis toimub mootoris kuid hirmus soov on oma uue murutraktoriga ja trimmeriga ümber maakodu tähtsa näoga askeldada. 

See suvi täitsa huvipärast proovin oma trimmeris seda aspenit, et kui palju siis heitgaasi vähem on vs 95+ õiges koguses õiget 2t õli
Vasta

(20-04-2017, 07:25 AM)hundu615 Kirjutas:  ...
seda aspeni paska ma kindlasti kardimootoritele söödaks ei paku,lihtsalt sellepärast,et kohe kindlasti järgneb väga kallis remont
...

Mismoodi Aspen kardimootori loojakarja saadab? Puhas uudishimu ja teadmatus Cool
Vasta

(19-04-2017, 22:19 PM)v6sa Kirjutas:  Mingil põhjusel kipub maailma teatud suurlinnades kuumadel ja tuuletutel päevadel nõrgemaid isendeid tavapärasest rohkem ära surema. Ilmselt lihtsalt juhus, eksole.
 

 Kui paar aastat tagasi nädalate pikkune kuumalaine oli Lääne euroopas, siis avastati et vanades linna osades oli kuuma ohvreid vähem. Selgus, et uuemates linna osades polnud haljastust niipalju ning ka arhitektuur ei arvestanud päikese mõjuga niipalju kui varasematel aegadel.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne