Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Tajumine ja talumine on kõigil erinev. Big Grin 
Toon näiteks enda. Aastaid ei häirinud bensuhais mind üldse. Hiljem peale tervisehädasid ei olnud ka nagu midagi tunda aga peale seda,kui kurgumandlid lõigatud said,hakkasin vääga tundlikuks muutuma. Ei kannatanud isegi lahusti auru.Värvidest rääkimata. Olin nagu pillikeel.... Bensiinijaamas käies tundsin kuidas juuksed tõusevad püsti... ja vaatasin,et sealt kiiresti vehkat saaksin teha. Pikapeale harjusin ära aga siiamaani ei taha midagi sisse hingata üleliigset.
Metsas saagisin talvel ja ühe suure sae paagi lasin vaikse ilmaga ära. Lõpupoole tundsin väsimust. Kui oli tuuline ilm siis sai paar paaki lastud ja nagu väga hull ei olnud. Siiani vaatan metsa minnes kas tuult on või ei ole. Vaikse ja sombuse ilmaga ei lähegi....

Plaan siis ka üks kanku Aspenit osta ja kui keegi üldse siin on võimeline omal nahal seda järgi proovima siis olen see mina. Big Grin  Võin Teile lambist ära öelda kas on parem või ei ole. Seniks nuhin välja,kust august siin seda osta saab. Olge kannatlikud. Annan teada.

T.
Vasta

Viljandis Stokker ja Flexoil näiteks.
Pärnus saaksin hea hinnaga aidata kui huvilisi on ja mitme peale kokku mingi normaalne kogus tuleb, 1 kanistri pärast või mitu korda ei viitsi aitähi eest ostmas käia (1 korra võib). Big Grin
Ise ostan ainult Aspen 4, sest kuigi kasutan ka 2-taktilistes ja on olemas ka Aspen 2, siis see on õliga segatud 1:50 ja oma masinate jaoks pean ikkagi veidi õli lisama, seega siis juba parem puhas bensiin ja ise panna õli sobivas koguses. Kui oled heitgaaside lõhna suhtes tundlik, siis muidugi suvalist žiguli õli ei tasu panna, ikka näiteks Husqvarna LS+, mis on just tehtud sellisena, et võimalikult vähe suitsu tuleks.
Vasta

Väga suur vahe ka sael ja sael. Ennem kui polnud proovida saanud,, siis väga ei häirinud, kuid kui nüüd dolmar on katalüsaatoriga, siis vana echo ajab jubedat vingu summutist välja. Ennem justkui ei saanud aru, kuid nüüd enam seda vingu nuusutada ei taha ja echo läheb käima ainult juhul kui muud moodi enam ei saa- puu liiga jäme või teine kinni, aga seda peaaegu kunagi ei juhtu õnneks Big Grin
Viimasel ajal hakanud häirima ka vana dolmar võsaka ving- peab vist uuema tüübi katalüsaatoriga summuti sellele ka külge monteerima, odavam kui iga suvi 100 liitrit aspenit osta
Vasta

(31-05-2018, 19:26 PM)Daff Kirjutas:  ...

Võtaks asja kokku järgmiselt: Aspeni mehed on rahul ja bensiini mehed on rahul aga Aspeni mehed ei ole rahul, et bensiini mehed on rahul.

Mulle on jäänud nagu arusaamine, et minusugused alkülaati kasutavad mehed on ikkagi need pahad, keda tuleb tanklabensuusku tagasi pöörata. 

Aga las see jääb - meil on vaba maa ja igaüks võib end tappa nii, nagu ise soovib.  Big Grin

Mis puudutab akutehnoloogiat, siis elektrimootori kasutegur ja pöördemomendi graafik teeb kõigile teistele jõuallikatele silmad pikalt ette. Ainult elektri purkitoppimise osa on veel nigel ja purgid väiksevõitu. Sad

Olen kasutanud nii Makita akusaagi kui muruniitjat ja mulle meeldis. Hind küll mitte. Aga mul pole ka kiiret, esialgu on lahustipõletajaid piisavalt majapidamises Big Grin
Vasta

(01-06-2018, 23:10 PM)veix__ Kirjutas:  Viljandis Stokker ja Flexoil näiteks.
Pärnus saaksin hea hinnaga aidata kui huvilisi on ja mitme peale kokku mingi normaalne kogus tuleb, 1 kanistri pärast või mitu korda ei viitsi aitähi eest ostmas käia (1 korra võib). Big Grin
Ise ostan ainult Aspen 4, sest kuigi kasutan ka 2-taktilistes ja on olemas ka Aspen 2, siis see on õliga segatud 1:50 ja oma masinate jaoks pean ikkagi veidi õli lisama, seega siis juba parem puhas bensiin ja ise panna õli sobivas koguses. Kui oled heitgaaside lõhna suhtes tundlik, siis muidugi suvalist žiguli õli ei tasu panna, ikka näiteks Husqvarna LS+, mis on just tehtud sellisena, et võimalikult vähe suitsu tuleks.

Aga, mis see hea hind oleks? Sihuke mõte nagu oleks proovida, aga ... . Ja mis se normaalne kogus oleks ?
Vasta

Eks annab kokku leppida, ilmselt uuel nädalal lähen omale niikuinii ostma ja siis saab tuua, kogusest vahet pole. Lihtsalt mõte oli rohkem selles, et eriti ei viitsi ühel päeval ühele 1 kanistri ja teisel päeval teisele 1 kanistri tuua jne. Cool Kui keegi rohkem ei soovi, siis võin sulle 1 kanistri tuua kui on soov.
14 eur/5 L.
Vasta

(31-05-2018, 00:19 AM)hulgus Kirjutas:  
(30-05-2018, 22:16 PM)Marko Kirjutas:  ...
Teemasse ka - hulgus pole öelnud, mismoodi saag seestpoolt välja nägi Sad
Pole miskit öelda, muud asjad peksavad jalaga alaselga. Usaldan kohalikku meistrit, aga sellel järjekord uksest välja...
Homme lähen uurin seisu.
Järjekord osutus liig pikaks, "laenasin" korraks, et proovida.
Uus bensiin 98 +valvoline 2T, summuti tagant paistis peegelsile õlikihiga kolb, rõngas ok.
Käivitus ok, ilma dekompressita võttis sõrmed valusaks.
Käis mingi aeg, aga ei olnud õige. Soojaks minnes jõud kadunud.
Keerasin H kruvi pool tiiru maha, (segu paksemaks?), läks veel hullemaks + suits taga, pool tiiru algasendist
koomale, läks küll pisut paremaks, aga ei käinud tühikäigul.
jäänud on veel bensiini filter, mis talvel sai uus, peale seda pole suurt midagi lõiganud.
Vasta

(31-05-2018, 10:06 AM)PlyVal64 Kirjutas:  PPS: isand viplala vaidleks vastu ka siis, kui ma väidaks, et atsetoon on mürk ja mürk imbub läbi naha ka organismi ning tark oleks kasutada kummikindaid ja suuremahuliste tööde puhul (näiteks GRP-paadiehituses) isegi maski. EI OLE, atsetoon ongi Värska vee pisut kangem versioon. On nii, viplala???

Aga täpselt nii ongi kui sa just atsetoonist räägid. Atsetooni kui sellist toodab ka su enda organism. Kummikindaid pead oma naha pärast kandma. Se palju su nahast organismi seda läheb ei ole teema kuniks sa ujuma atsetooni sisse ei lähe või seda kuidagi teisiti ei kuritarvita. 

Enivei, ma saan aru küll mida sa öelda tahad aga... las ta jääb.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Järjekord osutus liig pikaks, "laenasin" korraks, et proovida.Uus bensiin 98 +valvoline 2T, summuti tagant paistis peegelsile õlikihiga kolb, rõngas ok.
Käivitus ok, ilma dekompressita võttis sõrmed valusaks.
Käis mingi aeg, aga ei olnud õige. Soojaks minnes jõud kadunud.
Keerasin H kruvi pool tiiru maha, (segu paksemaks?), läks veel hullemaks + suits taga, pool tiiru algasendist
koomale, läks küll pisut paremaks, aga ei käinud tühikäigul.
jäänud on veel bensiini filter, mis talvel sai uus, peale seda pole suurt midagi lõiganud.




Kas soojalt säde on küünlal normaalne? Kui küünal istmikkusse minema hakkab siis ka soojalt ei taha käia, või hakkab süütepool istmikusse minema. Kütusefiltril on sügavalt savi kas mootor soe või külm...
Vasta

Tellisin täna selle Farmerteci Stihl 036 klooni ära. On origninaal "Made in Germany" Versioon varuosadena võtta, osaliselt vähemasti...
Arvatavasti väntvõlli laagrid ostan siiski OEMid... Need pidid suhteliselt kiirelt laiali lendama.
Eks siis panen pilte ja näeb kaua see saag minusuguse käes elab.

Siin oli nendest mingi aeg juttu kui küsiti kust saaks varuosi tellida. Paar latti ja ketti olen sealt tellinud, samamoodi veotähikuid, küünlaid, õhufiltreid ja muid kuluosi.

Pakuks süütepooli või simmereid.. Proovi kas vaakum eksisteerib
Vasta

Huvitav just anti teada, et üks Stihl 036 lendas laiali. Sai maha müüdud ühele ksf-le kes oma korda parseldas mu tuttavale maha.

Veel pole maha löödud
Vasta

(31-05-2018, 18:29 PM)veix__ Kirjutas:  On reklaamitud, et Aspenis (jms) väävlit 10 x vähem, aromaatseid süsivesinikke 350 x vähem, benseeni 100 x vähem, olefiine 50-180 x vähem.

Aromaatsed süsivesinikud: lühend PAH. PAH-idega kokkupuutest tuleb püüda hoiduda nii palju, kui see on võimalik, sest on kindlaks tehtud, et osa PAH-e on genotoksilised kantserogeenid. PAH-ide toksilisus avaldub peaaegu kõigis organismides olemasoleva AhR-retseptori abil, mis on võimeline tekitama võõrühendeid metaboliseerivaid ensüüme[7]. PAH-id on toksilised, sest nad on võimelised seonduma rakumembraani ja membraanensüümidega ning oma väikese molekulmassi tõttu on PAH-id suutelised tekitama muutusi pinnamamebraanides, suurendades sellega ka rakumembraani läbimisvõimet, mille tõttu tekivadki molekulaarsed muutused. Kõrget sünnieelset ekspositsiooni PAH-idele on seostatud madalama IQ ja lapsepõlveastmaga[12]. Laste Keskkonnatervise Keskuse (The Center for Children's Environmental Health) andmetel on raseduseaegsel kokkupuutel PAH-idega seos sündivate laste väikese sünnikaaluga, enneaegsete sünnitustega ja laste südame väärarengutega. Uuringud on näidanud ka, et kõrge sünnieelne ekspositsioon PAH-idele põhjustab arenguhäireid kolmeaastastel ning käitumisraskusi kuue- ja kaheksa-aastaste

Benseen:  on kantserogeen ja pikaajaline suures koguses kokkupuude benseeniga võib põhjustada leukeemiat. Väga suures koguses benseeni sissehingamine võib põhjustada surma. Suures koguses lühiajaline kokkupuude benseeniga sissehingamisel või allaneelamisel mõjutab kesknärvisüsteemi ja võib põhjustada halvatust, koomat, krampe, peapööritust, magamatust, kiirenenud südamelöögisagedust, pingeid rindkeres, värinaid ja kiirenenud hingamist. 
Suures koguses benseeni sissehingamine töötades benseeni kasutavas ettevõttes võib põhjustada pöördumatut ajukahjustust, teadvusetust, südame seiskumist, hägusat nägemist, peavalusid, värinaid, segadusesolekut ja väsimust. Naistel võib see põhjustada emaka suuruse vähenemist ja menstruaaltsükli ebaregulaarsust. Benseeni nahale sattumisel põhjustab see punetust, haavandeid, armide teket ja naha kuivust. Silma sattumisel kahjustab see sarvkesta ja põhjustab ärritust. 
Pikaajaline kokkupuude benseeniga võib vähendada punaseid vereliblesid, mis võib viia aneemia tekkeni. See võib samuti põhjustada ülemäärast veritsust ja mõjuda immuunsüsteemile suurendades nakkuste ohtu.

Võrdluseks:
Tsitaat:Keelustagem divesinikoksiid!
Divesinikoksiid (DVO – tuntud ka kui divesinikmonoksiid ja vesinikoksiid) on värvitu, lõhnatu ja maitsetu kemikaal, mille tõttu sureb igal aastal tuhandeid inimesi.
Enamiku surmadest põhjustab DVO juhuslik sattumine kopsudesse, kuid kemikaali ohud ei piirdu sellega.
Kestev kokkupuude selle aine tahke vormiga tekitab tõsiseid kahjustusi organismi kudedele.
Kemikaali sattumine seedetrakti põhjustab tugevat higi- ja uriinieritust ning vahel ka turset, iiveldust ja oksendamist.
Sellest ainest sõltuvusse sattunu jaoks tähendab DVOst loobumine kindlat surma.
Divesinikoksiid:
• on happevihmade oluline koostisosa;
• soodustab kasvuhooneefekti;
• võib põhjustada ränki põletushaavu;
• tekitab erosiooni;
• kiirendab paljude metallide korrosiooni;
• võib elektrisüsteemides põhjustada lühiseid;
• võib vähendada autode juhitavust.
DVOd on leitud pahaloomulistest kasvajatest.
DVOd on kõikide mandrite veekogudes – peaaegu igas ojas, jões ja järves.
Seda on palju meredes ja ookeanides.
Reostus on sõna otseses mõttes ülemaailmne – seda kemikaali esineb koguni Antarktika jääs.
DVO on viimastel aastatel tekitanud ülisuurt kahju nii keskkonnale kui ka majandusele kogu maailmas.
Riskidest hoolimata kasutatakse divesinikoksiidi sageli:
• tööstuses lahusti ja jahutina;
• tuumaelektrijaamades;
• tulekustutusvahendina;
• loomkatsetes;
• pestitsiidides (isegi pärast pesemist jäävad tooted selle kemikaaliga saastunuks);
• põllumajanduses (kuigi kemikaal suurendab tunduvalt paljude kultuuride saagikust, satub see paratamatult lõpptoodangu koostisse);
• alkoholi tootmisel.
Paljud kompaniid juhivad suures koguses DVOd jõgedesse ja meredesse.
Takistada neid ei saa, kuna selline tegevus on siiani juriidiliselt korrektne.
Divesinikoksiid on meie koduplaneedi loodusele avaldanud juba tohutut mõju.
Seda ei tohi enam eirata!
Veel ei ole hilja keelustada see nähtamatu tapja!
Ja kes veel seda koletislikku ainet ära ei tundnud siis neile teamiseks, et see on VESI. 
Sedapidi saab iga ainet ohtlikuks kuulutada ...
Vasta

Tsitaat:Divesinikoksiid
Ülimalt kahjulik ollus! Kord poisipõlves põllul jõin ühe korraga seda mingi 2 või rohkem liitrit sisse ja pärast oli väga raske olla. Kurivaim tagurpidi tagasi ka ei tahtnud tulla. Inimloom kannatab kõike - elama jäin.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(07-06-2018, 23:04 PM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Divesinikoksiid
Ülimalt kahjulik ollus! Kord poisipõlves põllul jõin ühe korraga seda mingi 2 või rohkem liitrit sisse ja pärast oli väga raske olla. Kurivaim tagurpidi tagasi ka ei tahtnud tulla. Inimloom kannatab kõike - elama jäin.

See on ka enamus alkohoolsete jookide üks komponentidest, tänu millele inimesed nii alkoholilembelised ongi. Teen siinkohal ettepaneku vesinikoksiidile aktsiis selga lajatada.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

200€ ja 3 tundi nokitsemist.. Läks kokku nagu üks tavaline stihl ikka. Mõned osad panin originaalid: ketipiduri liigend, tikkpoldid, väntvõlli laagrid ja simmerid, ketipinguti, kütusevoolik ja dekompressiooni junn on veel tulemas.
Laupäevaks ehk saab käima tõmmata. Pole just hetkel aega. Mõned asjad ikka kohe üldse ei meeldi.. Kolb käib silindris nagu käredalt, ehk vaja käima panna, nühib end siledaks või jookseb kokku...

[Pilt: 20180619_112326.jpg] [Pilt: 20180619_112445.jpg]
Vasta

On keegi akutrimmerit katsetanud juba? 
Proua avaldas soovi akutrimmeri järgi, ta minu pläriseva ja suure võsalõikajaga ei soovi niita.
Silma jäi selline-  http://www.makserv.ee/toode/akutrimmer-m...5uz-akuta/
Vasta

(19-06-2018, 11:31 AM)Mihkus Kirjutas:  200€ ja 3 tundi nokitsemist.. Läks kokku nagu üks tavaline stihl ikka. Mõned osad panin originaalid: ketipiduri liigend, tikkpoldid, väntvõlli laagrid ja simmerid, ketipinguti, kütusevoolik ja dekompressiooni junn on veel tulemas.
Laupäevaks ehk saab käima tõmmata. Pole just hetkel aega. Mõned asjad ikka kohe üldse ei meeldi.. Kolb käib silindris nagu käredalt, ehk vaja käima panna, nühib end siledaks või jookseb kokku...

[Pilt: 20180619_112326.jpg] [Pilt: 20180619_112445.jpg]

Ei saa täpselt aru mida tegid? Oli mingi Stihli kloon (tellitud, uus) ja panid sinna Strihl originaalosad või mis? Rolleyes
Vasta

(19-06-2018, 21:12 PM)maisalup Kirjutas:  On keegi akutrimmerit katsetanud juba? 
Proua avaldas soovi akutrimmeri järgi, ta minu pläriseva ja suure võsalõikajaga ei soovi niita.
Silma jäi selline-  http://www.makserv.ee/toode/akutrimmer-m...5uz-akuta/
Naabrimees viskas oma bensutrimmeri mulle üle aia ja ostis omale husqvarna akutrimmeri ja on vahetusega rahul, krunt 1000m2.

Hansapostis on see makita odavam.
Vasta

(04-06-2018, 13:43 PM)maisalup Kirjutas:  ...
  Kas soojalt säde on küünlal normaalne? Kui küünal istmikkusse minema hakkab siis ka soojalt ei taha käia, või hakkab süütepool istmikusse minema. Kütusefiltril on sügavalt savi kas mootor soe või külm...

Täitsa õiges suunas pakkumine oli. Peale süütepooli-juhtme vahetust hakkas oluliselt paremini käima. Tänu ksf. Autojuht jagatud doonorile, oli asendus kohe võtta. Tellides oleks !"##¤%& € ja samapalju aega läinud.
Vasta

https://m.huztl.net/Complete-Repair-Part...25727.html

Vaatasin youtubes neid Farmerteci ja Hyway osadest ehitatud saage ja oli just midagi sellist vaja... Originaaljuppe oli endalgi ja ei tundunud nagu halb asi olevat.
Igasugu posti, tolli jm maksud tõstavad hinda kahekordselt...
Stihl deklar peale ja ega väga vahet ei teegi. Täpne koopia

"Full repair kit" Nendest osadest paneb terve sae kokku...

Selline vanameeste konstruktor, kas saab tööriista.. seda on veel vara öelda.

Paugutasin 4 paaki läbi ja sai karburaator enam vähem reguleeritud ka.
Midagi järgi ei andnud aga ilmselt pean veel jubinaid vahetama. Tikkpoldid latile, õhufilter ja plastik käepide on ebamugav.

Silindri sisu on minu silmale äärmiselt rõve. Nagu keegi oleks K24 liivapaberiga seda nühkinud. Kompressiooni tõstan alles siis, kui silindri seinad on siledad...
Paar pilti, Echoga võrreldes on hiina Stihl koopia sitanikerdis. Aga võimsus originaaliga täiesti võrdne.
Echo peale aastast piinamist:
[Pilt: Screenshot_20180623-145422.png]

Hiina Stihl koopia:

[Pilt: 20180623_134648.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne