Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

1:25 on isegi hiinlasele palju. Minul käivad kõik 1:50 ja probleeme ei ole ning mootorid on seest ilusad puhtad mitte nõgised... ning parasjagu õlikilega kaitstud
Vasta

Härrased, 1:25 on mineraalõliga vahelord.  Sündiga on ikka 1:50 .

Aquila captas non muscas.
Vasta

(22-08-2019, 17:34 PM)diselist Kirjutas:  Sai rootsis käidud kevadel,Ostsin siis ka sae jaoks palju kiidetud 2T aspenit.Maksis 5l mingi 13 eur.
Nüüd võtsin kodus puid maha maja ümber.Järgates kadus tühikäik ära,puhastasin õhufitrit ja vahetasin küünla, pooli, kütusefiltri ja sda muud imet.Ei lähe enam käima rsk.tõmbasin laiali sae, kolb ja silinder nägid välja nagu ilma õlita oleks  bens olnud, silindril, kolvil peenikesed vaod sees kôikjal tööpinnal..Õnneks oli  uus silindri komplekt riiulil olemas, sai töö lõpetatud.Vb olla ka juhus et aspeniga juhtus, olen ainuke kel aspeniga nii juhtunud?

Aspen tahab teistsugust seadistust küll, aga kas ta ikka päris kokku jooksutab? Alguses oli mul ka hirm, aga mitmel sael ja võsakal hoolega valu andnud, ei ole Aspen 2Tga kokku jooksnud. Kuigi palju maksab vähemalt minu silmis ka mitme hooldemehe kinnitus, et Aspen 2T sobib kasutamiseks. Samas ei saa öelda, et üldse probleeme poleks.  Minu riistadest HQ 545 ja 165r käivad nigu kulda. HQ 45ga oli karpa õige seadistuse leidmisega tükk tegemist, kõrged veel, aga tühikäigul ei tahtnud käia. Mingi hetk oli ka tunne, et viska või saag minema. Aga veidi kannatust ja nikerdamist ning praegu on peaaegu rahuldav. Kõige suurem probleem on Dolmar 4510ga, mis 98 seguga käib korralikult igal reziimil, aga Aspeniga puudub tühikäik sootuks. Gaasi maha lastes sureb välja lihtsalt, olen proovinud sättida, aga seni pole korralikult käima saanud. See Dolmar on kõvasti kulunud vana risu ka muidugi, kolvigrupp üsna läbi.

Kas nii ei võinud olla, et saag oli enne kulunud aga käis ja nüüd Aspen tekitas lihtsalt segaduse kuna tahab teist seadistust?  Smile
Vasta

(23-08-2019, 10:48 AM)Envir Kirjutas:  
(22-08-2019, 17:34 PM)diselist Kirjutas:  Sai rootsis käidud kevadel,Ostsin siis ka sae jaoks palju kiidetud 2T aspenit.Maksis 5l mingi 13 eur.
Nüüd võtsin kodus puid maha maja ümber.Järgates kadus tühikäik ära,puhastasin õhufitrit ja vahetasin küünla, pooli, kütusefiltri ja sda muud imet.Ei lähe enam käima rsk.tõmbasin laiali sae, kolb ja silinder nägid välja nagu ilma õlita oleks  bens olnud, silindril, kolvil peenikesed vaod sees kôikjal tööpinnal..Õnneks oli  uus silindri komplekt riiulil olemas, sai töö lõpetatud.Vb olla ka juhus et aspeniga juhtus, olen ainuke kel aspeniga nii juhtunud?

Aspen tahab teistsugust seadistust küll, aga kas ta ikka päris kokku jooksutab? Alguses oli mul ka hirm, aga mitmel sael ja võsakal hoolega valu andnud, ei ole Aspen 2Tga kokku jooksnud. Kuigi palju maksab vähemalt minu silmis ka mitme hooldemehe kinnitus, et Aspen 2T sobib kasutamiseks. Samas ei saa öelda, et üldse probleeme poleks.  Minu riistadest HQ 545 ja 165r käivad nigu kulda. HQ 45ga oli karpa õige seadistuse leidmisega tükk tegemist, kõrged veel, aga tühikäigul ei tahtnud käia. Mingi hetk oli ka tunne, et viska või saag minema. Aga veidi kannatust ja nikerdamist ning praegu on peaaegu rahuldav. Kõige suurem probleem on Dolmar 4510ga, mis 98 seguga käib korralikult igal reziimil, aga Aspeniga puudub tühikäik sootuks. Gaasi maha lastes sureb välja lihtsalt, olen proovinud sättida, aga seni pole korralikult käima saanud. See Dolmar on kõvasti kulunud vana risu ka muidugi, kolvigrupp üsna läbi.

Kas nii ei võinud olla, et saag oli enne kulunud aga käis ja nüüd Aspen tekitas lihtsalt segaduse kuna tahab teist seadistust?  Smile
Sael oli enne kompressioon kõva,pidi ikka kinni hoidma , et starteri käepide näppude vahelt ära ei libiseks.Ja nisanäpp ka nagu ei ole.Jämedate nottide järkamiseks peab olema segu kindlalt rasvasem,pmt.põhjagaasiga töötamine , kuni paak tühi.Saag husqu 254.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta

Ei saa aru mis kuradi pärast on vaja selle õliga uputada. Rohkem õli = rohkem kuumust.
Kolbi jahutabki ainult sisse tulev õhk ja kütus.
Vasta

Silinder kolb on kraabitud, on õli puudus , mitte kuradi uputamine.Aga las olla , see on esimene kord ,kus nii juhtus, enne olen uputanud õliga ja pole selliseid probleeme olnud.Asi ei ole jahutuses, vaid määrimises, kui jahutuses oleks asi olnud, siis oleks ka kinni jooksnud.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta

Ülekoormuse ja piinamise(nüri kett,gaas põhjas pikalt,toore jõuga seljas elamine vms.) jookseb kinni reeglina väljalaske poolt.
Vähese õli või selle puudumise tõttu sisselaske,ülepuhumis kanalite juurest.Kui võiduka löpuni lasta siis ka terve ringi.
Vasta

Käin teatud asutuses pidevalt jälgimas kettide seisukorda ja ma pean tõdema järjekordselt,et ära visatakse täiesti elujõus ketid... millel põhihäda- saepuruhambaid pole keegi maha käianud. Uus kett pannakse peale ja lastakse seni kuni saeb ja siis nah. Aga saag saab sellise härra käes tõsiselt vatti ja pole ime kui palava ilmaga lahjemad eksemplarid otsad annavad. Teine häda tundub olema õli puudus. Ketil kikud nagu uued aga lõtkud nagu lõõtsapillil. Big Grin
Vasta

(26-08-2019, 10:53 AM)diselist Kirjutas:  Silinder kolb on kraabitud, on õli puudus , mitte kuradi uputamine.Aga las olla , see on esimene kord ,kus  nii juhtus, enne olen uputanud õliga ja pole selliseid probleeme olnud.Asi ei ole jahutuses, vaid määrimises, kui jahutuses oleks asi olnud, siis oleks ka kinni jooksnud.

Kindel, et oli Aspen 2T ja mitte Aspen 4T? Soomes oli võimalus näha samasuguses kankus, kuid erineva kirjaga plänne... 4T pnhas Aspen jooksutab sae ilmselt mõne minutiga kokku küll, kui juhtub olema keskmisest tihedam eksemplar.

Kontrollküsimus: kui kaua paagitäis vastu lööb tavaliselt? Ning teine küsimus: kust kolb kõige rohkem on viga saanud?

Kurb muidugi kuulda, et kellelgi on spetsiaalse kahetaktimootori kütusega säärane probleem. Mul on seni õnne olnud Flexoilist soetatuga. Kusjuures, minu MS4510 sai just Aspeniga karbu hääste paika kruvida, tankla 98 (Olerexi väidetavalt biovaba) kippus täisvõimsus iga paagitäiega järjest vähenema. Ja haises ka, kut kurat. Tühikäiku see mul pikalt ei käi, kuid mõnekümne sekundiga ei osanud midagi ette heita. Samas - ma käivitan poolgaasiga ka. Peakski proovima, kas nüüd Aspeniga saab ka poolgaasita traksides käima tõmmata.
Vasta

(26-08-2019, 21:50 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Käin teatud asutuses pidevalt jälgimas kettide seisukorda ja ma pean tõdema järjekordselt,et ära visatakse täiesti elujõus ketid...
...

Rääkimata kettidest, mil kuklad läikivadWink
Vasta

(09-09-2019, 10:54 AM)v6sa Kirjutas:  
(26-08-2019, 10:53 AM)diselist Kirjutas:  Silinder kolb on kraabitud, on õli puudus , mitte kuradi uputamine.Aga las olla , see on esimene kord ,kus  nii juhtus, enne olen uputanud õliga ja pole selliseid probleeme olnud.Asi ei ole jahutuses, vaid määrimises, kui jahutuses oleks asi olnud, siis oleks ka kinni jooksnud.

Kindel, et oli Aspen 2T ja mitte Aspen 4T? Soomes oli võimalus näha samasuguses kankus, kuid erineva kirjaga plänne... 4T pnhas Aspen jooksutab sae ilmselt mõne minutiga kokku küll, kui juhtub olema keskmisest tihedam eksemplar.

Kontrollküsimus: kui kaua paagitäis vastu lööb tavaliselt? Ning teine küsimus: kust kolb kõige rohkem on viga saanud?

Kurb muidugi kuulda, et kellelgi on spetsiaalse kahetaktimootori kütusega säärane probleem. Mul on seni õnne olnud Flexoilist soetatuga. Kusjuures, minu MS4510 sai just Aspeniga karbu hääste paika kruvida, tankla 98 (Olerexi väidetavalt biovaba) kippus täisvõimsus iga paagitäiega järjest vähenema. Ja haises ka, kut kurat. Tühikäiku see mul pikalt ei käi, kuid mõnekümne sekundiga ei osanud midagi ette heita. Samas - ma käivitan poolgaasiga ka. Peakski proovima, kas nüüd Aspeniga saab ka poolgaasita traksides käima tõmmata.
On 2T suurelt peal,Rootsist biltemast ostetud.kolb, silinder terve ülemine osa mõlemal ühtlaselt kare.(kriimuline),terve ring.
Kaua paagi täis vastu lööb??
Ei saa küsimusest aru?

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta

(09-09-2019, 13:34 PM)diselist Kirjutas:  Kaua paagi täis vastu lööb??
Ei saa küsimusest aru?

Ma siis seletan. Sama saega on olenevalt karbu seadistusest võimalik saagida paak tühjaks veerand tunniga või kolmveerand tunniga. Esimesel juhul on kõik kohad tahma täis, teisel juhul jookseb varem või hiljem liiglahjast segust kinni. Mõlemal juhul saab puu katki nühitud küll. Eriti juhul, kui võrdlust ei ole ja kett nürivõitu on. Terava ketiga on tunda, et jõudu ei ole.

Kolvipeast kinnijooksmise korral ilmselt on mureks mittepiisav õlitus. Paraku ei saa me seda mitte kuidagi teada, kuna me ei tea, kas algsel kolvi-silindri komplektil oli nõutav lõtk või mitte. 

Mida edasi teed: lased tanklakütusega, et olla kindel? Paned õlisema seguga, et sääraseid asju tulevikus kindla peale vältida? Lisad Aspenise topelkoguse õli?

On esitatud väide, et ülilahjad segud (1:50 kuni 1:100) on vaid mootorivalmistajate lobitöö tagamaks pidevat varuosade voogu. Rolleyes
Vasta

Lasen jah 98 ga edasi ja rasvasemaga , nagu siiani.Järele jääv aspen läheb ATV paaki.
Ma ei saa ju 100% aspeni kaela ka ajada,aga no nii igaks juhuks panen 98+õli=kindlam tunne.Et ikka on õli pandud Toungue

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta

Aspen 4-le võid ka ise õli panna nii palju kui tahad. Toungue Ma Aspen 2-le panen ka natuke juurde, et saaks kokku 1:40 kuna eelmisel mootorsael oli nii nõutud. Praegu on küll teine saag, aga ei näe põhjust, miks see vähem õli peaks tahtma.
Vasta

Pange siis aspen2-le törts õli juurde, kui kardate, et kokku jookseb.
Vasta

(09-09-2019, 21:00 PM)raulp Kirjutas:  Pange siis aspen2-le törts õli juurde, kui kardate, et kokku jookseb.

Aspenil on olemas nii nende enda 2-takti õli lisaseguks kui ka puhas ketiõli. Miks arvatakse ,et rootslased lollid on ja ei oska asju ajada? Neil on seda tehnikat ikka vägapalju rohkem ja vägapalju laiematest ajastutest, et "rammusam mant" on elementaarne. On ka diisel ja kõik muud asjad. Aspen on tuntuim ja omamoodi selel valdkonna vedaja Euroopas, neil on kõige laiem valik võidusõidubensudeni välja. Ja ei ole üldse kõige kallim! 

Prantslastel on selline tootja nagu Marline, ja neil on olemas tavabensu põhine biolisandivaba segu kui alkülaadipõhine sama asi. Samamoodi ketiõlid jms.
Rootslastel on veel ka selline tootja ehk Rootsi ongi Euroopa esirinnas alkülaatides. Isegi Husqvarnal on "oma" tootesari alkülaatbensiine ja ökoõlisid. Kallim kui Aspen. 
Soomlastel on lisaks Apeni kasutusele oma Neste värk, Fortum Metsuri sari, mingine Teho+ asi jne, jne. 
Hollandlastel Oest Oecomix 2T, Kroon Oil Optimix 2T, Arnold 2T etc, etc - LÕPUTULUT erinevaid kohapealseid oma kaubamärke jällegi Aspeni kõrval.  
Sakslastel Storz, lisaks juba öeldud Oestile Hercutec, Hoesch etc. 

Reaalselt on igal tõsisemal maal ka omad alkülaadi-kaubamärgid ja see näitab probleemi tõsidust ja TEGELIKKU alkülaatide kasutuse mahtu Euroopas!
Vasta

(09-09-2019, 21:58 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(09-09-2019, 21:00 PM)raulp Kirjutas:  Pange siis aspen2-le törts õli juurde, kui kardate, et kokku jookseb.

Aspenil on olemas nii nende enda 2-takti õli lisaseguks kui ka puhas ketiõli. Miks arvatakse ,et rootslased lollid on ja ei oska asju ajada? Neil on seda tehnikat ikka vägapalju rohkem ja vägapalju laiematest ajastutest, et "rammusam mant" on elementaarne. On ka diisel ja kõik muud asjad. Aspen on tuntuim ja omamoodi selel valdkonna vedaja Euroopas, neil on kõige laiem valik võidusõidubensudeni välja. Ja ei ole üldse kõige kallim! 

Prantslastel on selline tootja nagu Marline, ja neil on olemas tavabensu põhine biolisandivaba segu kui alkülaadipõhine sama asi. Samamoodi ketiõlid jms.
Rootslastel on veel ka selline tootja ehk Rootsi ongi Euroopa esirinnas alkülaatides. Isegi Husqvarnal on "oma" tootesari alkülaatbensiine ja ökoõlisid. Kallim kui Aspen. 
Soomlastel on lisaks Apeni kasutusele oma Neste värk, Fortum Metsuri sari, mingine Teho+ asi jne, jne. 
Hollandlastel Oest Oecomix 2T, Kroon Oil Optimix 2T, Arnold 2T etc, etc - LÕPUTULUT erinevaid kohapealseid oma kaubamärke jällegi Aspeni kõrval.  
Sakslastel Storz, lisaks juba öeldud Oestile Hercutec, Hoesch etc. 

Reaalselt on igal tõsisemal maal ka omad alkülaadi-kaubamärgid ja see näitab probleemi tõsidust ja TEGELIKKU alkülaatide kasutuse mahtu Euroopas!

Kahe käega poolt alkülaatbensiinile. Oleks ma varem teadnud alkülaatbesniinist, siis oleks juba ammu kasutanud. Lihtsalt oma piiratuses ma arvasin, et need valmissegud on tavabensiin õliga segatult ja selle eest küsitakse veidi kõrgemat hinda. Ma isegi ei uurinud hinda varem, sest minu jaoks polnud ise segu valmistegemine probleem. Ma arvan, et minutaolisi on palju, kes üldse ei teagi, misasi see alkülaatbensiin on. Hind on krõbe ja seetõttu paljud isegi ei kaalu selle kasutamist. flexoilist sain ma viimati siiski 15 euriga poti, kuid ostma pidin 10 tk korraga. Mina aspen-2-le õli juurde pole pannud, et segu rasvasemaks muuta ja saed käivad senini normaalselt, kuid olen ka lugenud, et 50:1 seguga on mõnel mehel saag kokku jooksnud küll.
Vasta

Aspen on mõeldud vast nendele kes paar korda aastas sae kätte võtavad. Ainult mootorsaagi kasutades talvel kuluks minul vähemalt 2000€ aspeni peale Big Grin
Vasta

(10-09-2019, 10:28 AM)Xtreme Kirjutas:  Aspen on mõeldud vast nendele kes paar korda aastas sae kätte võtavad. Ainult mootorsaagi kasutades talvel kuluks minul vähemalt 2000€ aspeni peale Big Grin

Talvega lased ühe saega vähemalt 650L läbi? Ei usu!
Vasta

(10-09-2019, 10:28 AM)Xtreme Kirjutas:  Aspen on mõeldud vast nendele kes paar korda aastas sae kätte võtavad. Ainult mootorsaagi kasutades talvel kuluks minul vähemalt 2000€ aspeni peale Big Grin

Märkus õige. Ja neile, kelle jaoks tervis on oluline. Alkülaat põleb puhtamalt.

Meil tanklas müüdavad kütused haisevad rämedalt. Ka peale katti. 

650+ liitrit talve peale tähendab kanistrit (ehk kuut-seitset paagitäit) igal päeval, kui pidada talveks kolme kuud... Ma julgen arvata, et säärase kütusetarbega inimesi on Eestis paarkümmend järel. Enamus metsamehi ja arboriste teeb neli-viis paaki päevas pika perioodi peale.

Minusugune hobisaagija teeb harva üle kahe paagitäie päevas. Ning neid päevi on kuus mitte üle kümne. Minu jaoks on probleem segukütuse riknemine ja räme hais viimasel paaril aastal, mida Aspeniga pole seni täheldanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne