Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

(21-11-2019, 17:32 PM)mossepower Kirjutas:  Üks elupõline metsamees, kellele metsa tegemine ka igapäevase leiva eluaeg on lauale toonud, andis mulle õpetussõnad, et uuel sael esimene paagitäis lastakse niisama tühipööretel ära tiksuda. Selline sissetöötamine pidi sae eluiga märkimisväärselt pikendama. Seetõttu selline tegevus, et uus saag kohe käima ja pöördesse tundub natuke loogikavastane.
Samas pühapäevasaagijate jaoks see sae eluiga vist üsna tähtsusetu, enne kustub tõenäoliselt enda tervis vanadusest ära kui sae oma.

Big Grin  Ma tegin ka kunagi 1986 tulitera Mossega sissesõitu ja ka peravurre töödeldakse sisse... sest nendega ei pea täsituuridel töötama. Mootorsaag on nii peen värk, et sellega ei juhtu kohe tööle hakates midagi. Selge, et lased korra-paar pöördesse et masinasse elu tuleks, siis teed esimese paagiga midagi kergemat ja siis lähed jämedate kallale! See norrakas oma kuusega  sai natuke ka mulle saatuslikuks, sest eile vähe uurisin, et mis loom see PS-352 siis ka on  Toungue Teadnud sellest ju midagi. 24 tundi ja otsustatud.
Soome Kuulsus saagis siis iga hooajaga poolteist saagi läbi, 55 aastat ja lõpuks 75 saagi. Saaks 75 paagitäitki saetud  Cool Need elupõlised on täna just sellised 70+ ja nende jaoks oli saag Druzba, mis lisaks sisstöötamisele vajas ka kohest remonti kõige ülekeeramise näol! Nagu ka 2140  Toungue Täna ei hakka keegi uuel Toyotal mutreid üle keerama... paak täis ja tuld!
Vasta

(21-11-2019, 15:14 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(21-11-2019, 14:51 PM)ivo86 Kirjutas:  Ma ei saa nüüd aru - sa ostad kokku neid või töö tegemiseks või saebrigaadile? nimega saed + noname saed, 7 tk kokku juba?
Millest selline küsimus???

Sellest, et kui on vajadus 7 erineva sae järele ühel ja samal mehel, siis osta 7 erinevat saagi..  nohh..  testimise mõttes on jah tore, aga kas on mõtet?
Üldiselt on ühele mehele töö tegemiseks piisav üks suur saag ja üks väike saag. Ja kui on kolm saagimise kohta, siis ma ostaks 3 ühesugust väikest ja 3 ühesugust suuremat. Või vähemalt sarnast, kasvõi lattide ja kettide mõttes. Kui on segapudru, on tore testida küll, aga iga sae viid eri kohta remonti? Igal sael oma latt ja oma mõõtu kett? Selles mõttes.. ei tundu ju praktiline. Kui nad kõik muidugi ühtivad, võtan sõnad tagasi, aga sellise kirju valiku juures ei tahaks uskuda seda.
Vasta

Tsitaat:Sellest, et kui on vajadus 7 erineva sae järele ühel ja samal mehel, siis osta 7 erinevat saagi..  nohh..  testimise mõttes on jah tore, aga kas on mõtet?

Üldiselt on ühele mehele töö tegemiseks piisav üks suur saag ja üks väike saag. Ja kui on kolm saagimise kohta, siis ma ostaks 3 ühesugust väikest ja 3 ühesugust suuremat. Või vähemalt sarnast, kasvõi lattide ja kettide mõttes. Kui on segapudru, on tore testida küll, aga iga sae viid eri kohta remonti? Igal sael oma latt ja oma mõõtu kett? Selles mõttes.. ei tundu ju praktiline. Kui nad kõik muidugi ühtivad, võtan sõnad tagasi, aga sellise kirju valiku juures ei tahaks uskuda seda.

 Paljude puhul on tegemist CAD-ga ( chainsaw addiction disease).
Vasta

Keegi kodanik ilgub siin jälle, tegelikult võiks enda üle ilkuda. Siis kui PlyVal64 veel uue Mosse üle õnnelik oli ja märgi unenägusid nägi, olid päris metsameestel juba korralikud saed. Eks nad teadsid jah Sõpruse tooteid ka ja olid nendega saaginud. Isegi viletsamates kontoorades olid juba SAED kasutusel. Mina sain esimese isikliku uue sae 1987 aastal, pidas kolm lehte ära, mootor oleks veel kestnud aga sangad, korpused ja katted hakkasid järjest pudenema. Väiksemate kaitseks nii palju, et alati polnud see suurem eriti parem midagi, natuke võimsam, tolli jagu pikem latt, suuremad paagid ja kilo kuni kaks raskem. Muide paak saab ikka samalajal tühjaks.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Seda uut pisikest dolmarit ootasin minagi kunagi. Edasimüüja aga väitis, et sellist saagi pole olemas ega tulemas, kuid poole aasta pärast oli ta juba turul olemas.
Nüüd oleks aeg dolmaril uuendada ka oma 45 ja 50ccm profisaagesid kaalu poolest Smile
Kuna mu echo endiselt ilma sobivate osadeta, siis tuleb ka hakata jälgima dolmarite sooduspakkumisi ja üks jõulukink teha endale
Vasta

Nii tore et foorumisse on usuteema tekkinud. Halleluuja...

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Aga see dolmar kaalub ju hirmsasti, selle kaaluga saab 3kw 50cc mootorsae.
Vasta

Seal võis see vana metsamees rääkida druzbast ja autoolist..
Kuid tänapäeva õlidega masinad seda tühikäigul tuksumist küll ei vaja.
Pigem on just tühikäigul tuksumine halvemapoolse õhuvooluga kahjulik.

Ning tänapäeva materjaliteadus on ka natuke rohkem arenend selles osas.

Olen kunagi Stokkeris nö praktikal olnud ja saagisid ja trimmereid remontind seal..
Tol ajal olid nad stihli esindajad ning uute saagidega küll mingit probleemi ei olnud.

Enamus probleeme saagidega on siiski vanast kütusest kehvast õlist jne .. seotud, kui kinni jooksevad.
Okei ka hullu aruga vales suunas pöörete reguleerimine ei ole mõistlik.
Vasta

Teema algatajana viskan õli tulle. (ehk andke aga minna) Ma ostsin ka portsu Hiina saelaadseid tooteid (lehepuhur, trimmer ja hekilõikur) Hekilõikur teenis kohe tasa koos trimmeriga. Oli vaja 120m kuusehekki pügada ja üks eraisik pakkus et teeb asja ära tuttavale 600.- euroga ehk 5m meeter (küljed ja pealt) ma siva ostsin Hansapostist HPG komplekti https://www.hansapost.ee/et/aed-ja-toori..._8d124577/ ja asi toimib

Veel pole maha löödud
Vasta

(21-11-2019, 22:20 PM)Xtreme Kirjutas:  Aga see dolmar kaalub ju hirmsasti, selle kaaluga saab 3kw 50cc mootorsae.
Ei kaalu. Täpselt sama kaal kui husq. Pole mingit muud vahet kui autotüüni puudumine. Kiirendus ja lõikevõimsus sama.
Vasta

(21-11-2019, 22:20 PM)Xtreme Kirjutas:  Aga see dolmar kaalub ju hirmsasti, selle kaaluga saab 3kw 50cc mootorsae.

Kuskohast??? Reaalses elus on sellise 3kW sae töökaal 6 kilo ja see on minu teada kergeim selline. Sain ka jämedat kuuske saagida, oli hea küll. Ja uus PS550 on kahjuks tõesti raske Stihliga võrreldes. 

Selle pisikese sae kere kaal on 4,2kilo pluss latt ja kett. Sellest saest KERGEMAD samas võimsusklassis ongi vaid kaks pikimootorit + mõned paremad arboristisaed. 362WES puhul on "sama" ikkagi miinus 0,2kW, Stihl on 0,1 võimsam. Samas kaalus on Husq 435mk.II aga see on nõrgem ja ka muudes näitajates "halvem". MS211 on võimult sama aga juba 100g raskem. Lisade poolelt täpne konkurent oleks see aga hind on ju ebaloogiline ja kaalu ka palju rohkem. 

Kulla inimesed, võtke oma saed, kalakaal ja kaaluge need ära! Jutt on koerasitt. Või ka köögikaal, igat juppi eraldi saab ikka kaaluda. Näiteks 18latt + 1,5milli kett kaalub üle kilo. Dolmaril siis latt+kett ~600grammi mis on ka üks kergemaid komplekte. Husky 14tolline LoPro laminaatlatt on veel tsipa kergem, 395grammi.  Kõige-kõige 14tollistest on kerguselt aga see Stihli latt, 325 grammi on ulmekerge. 
Nagu fsf!MaisaluP ütles, on tegu uue mootoriga, kuigi kilovatid on vanemaga samad. Juures on "väänet" lisandunud 0,2 kuubiku pealt  Big Grin  ja kadunud 200 grammi kaalu võrrrledes PS35'ga. Mudelit TLC ei näita Saksa Dolmari leht aga üldse, see on äkki Eesti eritellimus. Ka kiirkinnitused on teistel vanad Makita omad, sel on täiesti teistlaadi. Tavakaanega 352 on ka hoopis uuema disainiga ehk kogu saag on uus. 550 on ka uue disainiga. 

Hind oli "ebaloogiline", tekkis huvi ja sai tehtud kiire ning põhjalik uuring. Ja seda ebaloogilisem tundub, mis raha ma selle eest maksin. See, et Dolmar Eestis ei müü ja tahetakse "makiitat" - see on puhtalt müüjate enda tegemata töö! Maisalu on rohkem müünud, kui ametlikud müüjad kokku  Toungue  319€ eest ma seda ostnud ei oleks...kuigi on vist täpselt sama saag, ainult roheline.
Ühesõnaga "plaaniväline kulu" aga kui ikka peaaegu "niisama" ülihead asja jagatakse, tuli varajane jõulukink omale ikkagi teha. Peaks vist homme plaaniväliselt maale minema... Cool
Vasta

Sain valesti aru, arvasin ,et saag 'paljalt' ~5kg.  Aga kui 4,2kg siis muidugi teine teema.
Vasta

Pärast kuulsat tormi saavad mu 20 aastane Stihl 025 ja paariaastane Dolmar 5105 kõvasti vatti, koduõue neli raagremmelgat kännuläbimõõduga ca 1,5 m, üks saar kännuläbimõõduga 1 m ja veel 5 saart ja vahtrat kännuläbimõõduga 0,5-0,7 m tahavad kõik lõplikult maha laskmist ja tükeldamist. 
Dolmariga olen väga rahul, jõudu on, käivitub hästi ja raske ka ei tundu - samas pole ka päris metsamehe töö. Stihl vist saab lisaõhku vända simmerist, tükib tühikäigul välja surema paku peal ja jõudu on tal ka vähem 2,2 kW vs 2,8 Dolmaril. Ainult kuna Dolmari sooduspakkumuses (350€) oli 13'' latt, siis jämedamate puude juures tuleb ikka 16'' latiga Stihl välja otsida. Samas 25-40 cm leppa kütteks tehes paar aastat tagasi oli väga mõnus toimetada.
P.S. kunagi tuleb jõuda ka okste põletamise ja puulõhkumiseni, paar aastat paistab hooletu olevat vabade talvepäevade sisustamine
P.P.S. Kes teab, kes müüb Dolmarit, kui vaja see lati pikendamise teema ette võtta? Makservi netipoes ei paista praegu Dolmari nime tunnistavat, ehkki ise sealt ostsin.
Vasta

Dolmar on nüüd makita.
Vasta

Mina võtsin 5105 le hortulusest 15 tollise kerge alulati,kaal sama mis dolmari originaal 13 tollisel.
Vasta

Dolmaril on sama kinnitus nagu husqvarna. Ja kui originaalis on latt lühike, siis saab alati makservis kirjutada müügimehele, et nii ja naa suguse keti ja plaadiga soovid saagi. Tehasest pannakse vastav komplekt kokku. Oma 420 on ka just 13 tollise plaadiga kaalu säästu eesmärgil. Originaalis oli 15 tolline pakkuda aga ma tellisin lühemas varustuses. 
Kaalu teema on nii ja naa. Husqvarna mark2 on 5.3kg kui dolmar 5105 katalüsaator välja visata summutist saad samuti 5.3kg sae mis paugutab 3.0kw välja...
Kaalu lahates...
Stihl ms291 mis kaalub? https://www.mehka.ee/mootorsaag/stihl-ms-291
Husqvarna 555 mis kaalub? https://www.mehka.ee/mootorsaag/husqvarna-555
Dolmar 550 https://www.dolmar.de/produkte/kettensae...index.html
Ise ma valiks pigem 6100, kuna siiski prohvi mudel ka mõned eelised veel
https://www.dolmar.de/produkte/kettensae...index.html
Kui nüüd võrrelda võrreldavaid siis puudub eelis nii husqvarnal kui ka stihlil dolmari ees. Kui katalüsaator eemaldada, on täpselt võrdne teiste prohvi mudelitega.
Olen katsunud käes ka palju kiidetud stihl 261c, terve kilo kergem echost, kuid lõikevarustusega koos sama kaal millegi pärast 60ccm echoga ja 60ccm dolmariga. Üks on number paberil teine on reaalne töökaal...
Vasta

(22-11-2019, 19:07 PM)Xtreme Kirjutas:  Sain valesti aru, arvasin ,et saag 'paljalt' ~5kg.  Aga kui 4,2kg siis muidugi teine teema.

Pole hullu  Cool Ma ajasin kaalu taga ja täiesti kogemata sattusin õige asja peale! Me ei tea, miks ma Makservist läbi läksin...lihtsalt tuli uitmõte et äkki on midagi imeodavat. Ma isegi ei teadnud sellisest saest midagi sest mingit eestikeelset asja Makita/Dolmari mootorsaagidest kusagil pole.  Ehituspoe saed... 

Aga kaaludest: Poja auhinnasaag, peal kirjas kaal 6,5kilo. Ehmatasin kohe ära... aga tegelikult on sellel hiinlasel antud reaalne töökaal 14-tollise latiga, sest täpselt sellise kaalu ma täispaakidega ka sain. Eespool viidatud pikem latt+kett olid lühemast mingi 350 grammi äkki raskemad. Kubatuuri või võimsuse poolt vaadates on raske aga mitte midagi hullu. Selline Rootsi/Saksa saag sajandivahetusel. Nii võttes on minu Hecht oma 45 kuubiku ja 2,1kW'ga samas kaalus, küll 16-tollise latiga, isegi "raskem" kuigi kaal näitab täpselt sama seisu  Big Grin Aga kas 99 kastiga koos või HPS on äkki migi 80 kahe latiga... Enam vahet pole. 
Ma sain aga uue saega puhtalt 1,5kilo käeotsast ära. 150€ = 10senti/gramm. Nagu must kalamari või nii. 

Ahjah, kuna juba niigi käib grammi poolitamine: kaalusin ikkagi ka lati ja keti ära. Dolmari latt 477g ja kett 163g, kokku siis 640 grammi. Kett 52 lüli ehk 3,13g/lüli. Selle järgi saab lühema/pikema keti kaalu arvutada. Husky plaat oleks siis 395g, saaks 82 grammi maha  Toungue 
Suur/jäme kett on suurusjärk 4 g/lüli, ehk siis kange aga kerge kerega MS-261 saab latiga juurde 700 grammi ja kett 63X4 elik 250grammi. Reaalne metsamehe saag on aga karpa ja käepidemesoojendusega ning need lisavad toorikule 300 grammi, C-M VW kaalub kerena 5,1kg ja ongi 6 täis! Lisame vedelikud. Ehk pole need profisaed ka töökaalus mingid kergekaallased. Samas: see on kõigest üks kilo aga kuipalju võimsam ja efektiivsem. Aga ka hinnalt hobiks ulme. Siin maksab lisa 300 grammi 100€  Big Grin 

Ja kui juba see õnnetu MS170 hambus oli/on, siis selle peaks saama, kui valida 12-tolline MiniLight latt ja 1,1-milli kett, töökaaluks 4200+290+120 ehk 4,6kilo+vedelikud.  Ja siis on 1,2kW ja lühike latike. Või paljude unistus 201C-M kaaluks siis kalli ja kerge 14-tollise latiga 4,5kg. 

Miks ma tegelikult Makservi sattusin, oli lintsae vajadus. Aga käsi ei tõusnud selliste hindadega asju ostma, sai enen veebist otsitud. Lihtsalt oli teepeal ja astusin ikkagi sisse.  Hoopis tõin täna Bauhausist noname-Toolsoni ära - täiesti piisav kadakaseibide saagimiseks. Selleks saigi 129 jälle kulutatud Big Grin Proua tahtis talveõhtutel käsitööd teha ja kadakat meil ometi jagub. Ja jõulukingid vajavad tegemist... Ehk igatsugu saage muudkui koguneb.
Vasta

Ostetud Dolmar PS-32 ära proovitud.
         

Kõige suurem pettumus on välja kuulutatud kergkäivitus. Olin ise ka tumba, et täpsemalt ei uurinud, mis põhimõttel antud sael asi lahendatud on.
Neid kergkäivitus süsteeme on tegelikult päris palju variante. 
Näiteks Stihlil on vähemalt kaks eri varianti.
Elastostart süsteem. Ehk siis käepideme sees vedru ja mõnel juhul ka dekompressiooniklapp. Eks see vedru tagasilööki vähendab ja sussklapp vajatavat jõudu. Tõmbamise kiirust peab ikkagi olema.
   

Ergostart süsteem. Sees miskine nagu üleskeeratav kellavedru, mis siis teatud ajal vabaneb ja mootori pöörlema paneb. Suureks eeliseks see, et saab täis rahulikult käepidet tõmmata, ei pea rapsima. Vot sellist ongi taadile vaja.



Mis kergkäivitus nüüd selles ostetud Dolmari sees on, ei tea. Lahti ka ei viitsinud kruvida. Ribide vahelt paistab tavaline üldse mitte kergkäivitus olevat. Tänaste miinuskraadidega tõk-tõk vastupunniv kompressioon arvestatav. Lihtsalt, kuna kuubikuid pole, siis muidugi suuremast profisaest kergem tõmmata.
   

Lihtsalt huvist küsin ja keegi ehk oskab vastata. Kas sellele Dolmarile praeguse 1.1 soonega lati asemele on võimalik ka 1.3 paigaldada koos siis sellele sobiva ketiga?
   

Kuna nüüd ostetud Dolmar meie vajadusi ei täida, siis läheb müüki ilmselt. Kahte väiksest saagi nagu vaja pole.
 Olemas olevale Stihl MS211 aga lasen Ergostart süsteemi külge panna ja taat saab metsas tegutseda.
   

Dolmari juures muidu meeldis loogilisem õhuklapisüsteem oma kolme asendiga. Stihli neli asendit, pluss klapi täiskinni panemiseks vajatav gaasivajutus oli taadil algul raske selgeks saada.
         

Bensiinilutist on ka abi, 4 korraga saab külmalt käima.
   

Reguleeritav õlipump olemas. Plaadi kinnitus kahe mutriga.
         

Iseenesest täitsa kasutatav saag oleks muidu, kui vaid see kergkäivitus Stihl Ergostart baasil töötaks.
Huvitav, kuidas Echode kergkäivitus lahendatud on?
Vasta

(18-11-2019, 11:16 AM)v6sa Kirjutas:  ...
Mis aga puudutab laadimist, siis Makita tavalaadija töötab täitsa kenasti 1 kW modifitseeritud siinusega inverteri pealt. Kiirlaadijat pole veel proovinud. Autolt maha tõstetud kümneaastane 100 Ah aku traktori peal (milles üle poole jaksu enam küll ei ole) igatahes küll ei andnud märku, et 6 h laadimist oleks märgatavalt voolu võtnud. Ehk metsas laadimine pole probleem, kui seda korraldada. Tõsi, kaheakulise sae korral peab olema ka kaheakuline laadija ja kas see ka inverterilt käib, vajab veel selgitamist.
...

Täna selgus kaks asja. Esiteks käib Makita ühepesaline kiirlaadija kenasti 1 kW modifitseeritud siinusega inverteri pealt. Aga... Kui tavalaadijat seesinane "traktoriaku" söötis muretult, siis kiirlaadija tõmbas pinge sedapalju alla akujuustul, et inverter lülitus välja. Samas traktor purtsas ikka muretult käima.

"Laost" väljakirjutatud 77 Ah tavaline elus kaltsiumaku ei teinud teist nägugi, et kokku neli tundi kiirlaadima pidi. Tõsi, lõpuks oli klemmipinge vaid 11,8 (inverter paneb nii 11 V pealt kisama).

Teiseks on  Makita kaheakuline kettsaag   täitsa pädev näriline. Järjest palki nüsides on 5 Ah akud loomulikult veerand tunniga tühjad. Aga hõredat võpsikut rappides lõi akupaar tunni vastu. Mõnus on küll - ei mingit käivitamist ega suitsu: vajutad aga triklit ja läheb. Seekord ei viistinudki bensusaagi kasutada, kuigi prooviks sai enne väljaminekut käima pandud küll.

Seni on Hortulus küll suutnud kõigile minu tutvusringkonna saagidele pasliku "tava-Oregoni" lati riiulist võtta.
Vasta

(23-11-2019, 21:04 PM)meli666 Kirjutas:  Ostetud Dolmar PS-32 ära proovitud.

Kõige suurem pettumus on välja kuulutatud kergkäivitus. Olin ise ka tumba, et täpsemalt ei uurinud, mis põhimõttel antud sael asi lahendatud on.
Lihtsalt huvist küsin ja keegi ehk oskab vastata. Kas sellele Dolmarile praeguse 1.1 soonega lati asemele on võimalik ka 1.3 paigaldada koos siis sellele sobiva ketiga?

Dolmari juures muidu meeldis loogilisem õhuklapisüsteem oma kolme asendiga. Stihli neli asendit, pluss klapi täiskinni panemiseks vajatav gaasivajutus oli taadil algul raske selgeks saada.

Kahju kuulda.
Minu omal tundub olevat samalaadne asi aga ega mingi isestarter see pole, ikka peab vähe tõmbama ka  Big Grin Lihtsalt tundub on "võimendatud" kuidagi. Mingi teisega proovisin, äkki oli ka Stihl, oli vähe teistmoodi. Ja ka üks Hiinast saadetud näidis, mida kunagi katsetasin, oli selle stiilikiku startiga. Vaikselt vedasid nööri välja ja siis "klõpsti!" käivitus. 

Miks ei peaks latti saama vahetada? See võiks sobida - vist? On ju 3/8 lopro, aga 1,1. 1,3mm on ikka vähe teine teema, see ka profiriistade mõõt. 28raha 83grammi kaaluvähenduseks... võib kunagi mõelda. 

See korpuse uus disain, kaitsekraega suretusnupp, ongi uute Dolmarite juures ka oluline - osadel hiinlastel (osadel on punane klahvlüliti, see on ok), Echol jms dumbler-lülitid on üks ikaldus, vähemalt mina suudan pidevalt sae seisma saada. Vanematel Dolmaritel on ka see klahv selline turritav ja seda on ette heidetud, pidi ka igalepoola taha jääma? Uuel sael on tegelikult ka neljas asend - tugevamalt vajutades jääb suretus alumisse asendisse paika ja süütevool lülitub välja. Niisama suretuseks ei ole vaja väga muljuda aga vooluring jääb lahti. 
Ahjah, ma suutsin, lisaks pidevale väljasuretamsiele, oma Hechtil näiteks turritava toorenupu ära murda oksa taha... õnneks jäi jupike plastikut vardale külge ja kullinokad tegid selle mõnusalt lamedaks, et saab näppudega kinni võtta. Seega tänuväärne areng Dolmaril!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne