(24-11-2019, 18:41 PM)raulp Kirjutas: Tundub, et tuleb ikka lõpuks karbussi reguleerimine omale selgeks teha. Plaan nimelt echol hingamist vabamaks muuta. Katalüsaator ( kui on) välja visata ja mõni auk sumpsi juurde puurida. Hetkel tundub, et masinal on hingamine natuke kinni. Õhufiltri puhastasin ära , läks paremaks, kuid vahepeal ikka on selline tunne, et saag lämbub kätte ära.
...
See on nüüdisajale omane, et kodanik, kes on võimeline tuvastama pelgalt tunde järgi sae lämbumise ei tea karburaatori seadistamise algseisu.
See, kas kruve tuleb lahti keerata ring või poolteist, sõltub ikka karburaatorist ka natuke. Ning enne modifitseerimaasumist tasuks veenduda, et bensufilter läbi käib ja vändatihendid ei käiks. Ja et karbu membraanid ikka peavad, vetruvad ja ei leki kuhugipoole.
Soome metsamees õpetas mind nii: saagi saab reguleerida ainult töösoojalt. Esmalt keerad algseisu (vastavalt tootja juhendile ring kuni poolteist lahti põhjast) ja siis sätid tühikäigu L kruvist sellise koha peale, kus ketti veel kaasa ei veeta, aga mootor jookseb lõbusalt. Vajadusel lased seguklapituge (T kruvi) sedapalju järele, et kaasa ei veaks. Seejärel kontrollid kiirendust - kui ära ei lämbu, võid H kruvist sättida põhjagaasi kergelt "plödistama". Õige on teha muidugi tahhomeetriga, et mitte saagi laiali lasta ahnusest, aga saab ka ilma üsna lähedale. On võimalik, et korraga ei saa head kiirendust ja puhast põhjagaasi kätte, siis otsidki endale sobiliku kompromissi. Kui kiirendamisel lämbub ja viskab tahma, on tühikäik liiga rikas. Kui kiirendamisel lämbub ja köhib, aga tahma ei viska, on segu liiga lahja.
Enne reguleerimaaasumist tasub veenduda, et selleks on olemas sobiv priboor, sest paljudel uutel saagidel ei kõlba enam enam mitte lapikkruvikeeraja, vaid on 21-sooneline "XYI".