Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

(23-11-2019, 21:04 PM)meli666 Kirjutas:  ...Huvitav, kuidas Echode kergkäivitus lahendatud on?

õhta ei viitsind proovima minna, aga nüüd katsetasin ää.
mul siis echo 352 mudel ja es ka nimes kenasti kirjas.
siiamaani olen käima tõmmand nagu ikka saagi käivitad.
aga nüüd katsetasin.
ja tõepoolest, tasahilju tõmmates hüppab ühel hetkel käima.

kui mingi fotoaparaadi toimima saan, siis võin proovida video ka teha.
Vasta

Dolmaril vähemalt minu sael on lehtvedru starteri sees. Tõmbad selle mingi piirini ja kui survetaktist üle tuleb, siis vedru kiirendab ja veab mootori käima
Vasta

Üldiselt on kaks kergkäivitussüsteemi. Üks on vedruga nagu Maisalup just kirjeldas ja teine on dekompressiooniklapiga. Need vedrud mis on käepideme sees on lihtsalt mingid löögikompensaatorid.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(24-11-2019, 14:16 PM)Daff Kirjutas:  Üldiselt on kaks kergkäivitussüsteemi. Üks on vedruga nagu Maisalup just kirjeldas ja teine on dekompressiooniklapiga. Need vedrud mis on käepideme sees on lihtsalt mingid löögikompensaatorid.

mu dolmari kohta on kirjas sedasi: EasyStart: lihtne käivitamine kompressiooni ületamise vedru abil ja optimeeritud mootori juhtimisega. Ise pole aru saanud erilist vahet käivitamise kiiruses ilma kergstardita stihliga võrreldes, ainult jõudu tuleb vähem rakendada, stihl rapsib rohkem vastu ja dolmar on pehmem. St et äkki vedru aitab käele kaasa tõmbamises?
Vasta

Selline putukas on jube soodsalt saadaval. Kiidate heaks? https://www.verkter.ee/kettsaag-makita-e...origa.html
Vasta

(24-11-2019, 15:47 PM)pannkook Kirjutas:  Selline putukas on jube soodsalt saadaval. Kiidate heaks? https://www.verkter.ee/kettsaag-makita-e...origa.html

See on Dolmar ps-32.
Siit saad dolmari nime all 145 euroga, https://wometo.ee/toode/dolmar-ps-32c-mo...7b8491d1d8
Väike saagidest on ta parima kvaliteediga.
Vasta

Tundub, et tuleb ikka lõpuks karbussi reguleerimine omale selgeks teha. Plaan nimelt echol hingamist vabamaks muuta. Katalüsaator ( kui on) välja visata ja mõni auk sumpsi juurde puurida. Hetkel tundub, et masinal on hingamine natuke kinni. Õhufiltri puhastasin ära , läks paremaks, kuid vahepeal ikka on selline tunne, et saag lämbub kätte ära. Kas keegi võiks hästi lihtsalt ära seletada, kuidas/mis  järjekorras reguleerkruvisid keerata tuleb. 
Varuosade koha pealt kinnitan juttu echo kohta. Nimelt juba kolmandat nädalat ootan alla eurost juppi - ketipidur või kuidas seda nimetatakse. Echol on see plastikust. Tellisin 5 tk.
Vasta

(24-11-2019, 16:23 PM)Xtreme Kirjutas:  
(24-11-2019, 15:47 PM)pannkook Kirjutas:  Selline putukas on jube soodsalt saadaval. Kiidate heaks? https://www.verkter.ee/kettsaag-makita-e...origa.html

See on Dolmar ps-32.
Siit saad dolmari nime all 145 euroga, https://wometo.ee/toode/dolmar-ps-32c-mo...7b8491d1d8
Väike saagidest on ta parima kvaliteediga.

Kui nüüd keegi neljapäeva õhtu/reedel minu reklaami peale Makservist viimast PS-352TLC'd ära ei ostnud, on see põlvkond uuem, klass kangem ja samas hinnas saag. See oleks esimene valik, kui otsas, siis Wometost 32C ja ku iseal ka enam pole, mõtleks edasi. 

Käisin just riistamarketis ja nägin vana lapsepõlve- ja vanakalt slallituttavat, tuntud pääste- ja metsameest, kellega sai koos Luual riigieksamit ka tehtud. Tal oli olnud see imesaag 201, et liinialustes jms võsasaega tehes hea seljakotis kaasas tassida jämeda saagimiseks. Selle materjali, kuhu ketas peale ei hakka. Paagitäiega sai päevas vabalt hakkama. Vaat milleks kasutatakse... Rolleyes
See 1,8kW selliseks tööks paras, jämeda kuuse laasimiseks jääb juba lahjaks. Tiidu väide. Nagu soomlased/rootslased kuusikutes harvendust teevad, sinna olevat hea. Selline kuni 20cm puud ja peened oksad. Oli maha müünud, kohe oli ka ära läinud. Teeb 261'ga. Olevatki 2 tükki, soojaks ajaks kergem tavaline tavakarpaga ja talveks siis see kallim/raskem soojendustega ja elektroonikaga. Ja et võiks 462 ka autos olla... 

1,5-1,8kW teeb midagi, alla selle ei saa ikkagi väga saeks pidada. 2 kW juba loob universaalsemat ja 3 kW on lõbus. Kui püüda "püsida kaalus" , siis kipub kiirelt hind käest minema. Miskit pole teha, kilovatt saeb sest lõikavat saeketti on iga ajahetk vaja kiirendada ja selelks ongi arvutuslik näitaja võimsus! Kubatuur kirjeldab momenti ehk kui jõhkrat laastu kui pikal lõikel saagida saab.  Seega tuleb ikkagi kilovatti taga ajada.
Vasta

Kas keegi võiks hästi lihtsalt ära seletada, kuidas/mis  järjekorras reguleerkruvisid keerata tuleb. 

 ..mind juhendas kunagi rämeammu üks guru nõndaviisi: 
 ...segukruvid kinni mõlemad ja üks tuur+veerand lahti, siis peab käima minema kui muud viga küljes pole... säält edasi tühikäik, et isepäi tuksuma jääks ja edasi tunde järgi õhku, ehk "kõrgeid" vähemaks-rohkemaks, et pöördeid saaks, ja kütet, ehk " madalaid" nii, et jõudu oleks aga lämmatama ei hakka.  
  Meeles tuleb pidada, et rohke õhu ja vähese küttega saab küll maru ägedad pöörded üles, ent õlitus/jahutus muutuvad suht olematuks...

  See jutt käis omaaegsete "Tillotsoni" ja "Walbro" karbusside kohta, mis rootslastel käibel olid.. Uuema aja tegelaste siseelundeid  põle uurind...

Terv. Ivar

loll on loll olla.
Vasta

(09-04-2019, 23:57 PM)Xtreme Kirjutas:  Keera tühikäigu kruvi (T) nii palju ,et kett hakkab vaikselt ringi käima ja jäta see niimoodi.
Nüüd keera L kruvi natuke pikipäeva, kui pöörded langevad siis keera kruvi  vastupäeva nii kaua kuni leiad ülesse koha kus pöörded on maksimumi peal ja siis keera nii kaua vastupäeva kuni pöörded hakkavad langema ja jäta ta niimoodi, nüüd peaks saag sul ilusti pöördesse minema.

Ehk siis põhimõtteliselt otsid ülesse punkti kus pöörded tühikäigul on kõige 'kiiremad' ( saad hääle järgi aru ) ja siis keerad nii kaua vastupäeva kuni kuuled ,et pöörded hakkavad natukene langema.


Ja nüüd kui vaja võid tühikäigu kruvi T keerata vastupäeva, kuni enam kett tühikäigul ringi ei käi.




H kruvi seadistamine käib gaasi põhjas hoides.
Keera see kruvi niimoodi paika nagu manuaalis öeldud. Ma isegi ei hakka sulle seda seletama, sest valesti seadistatud H kruviga võid oma masina ära tappa.
Seda tehakse kas kõrva järgi või siis ideaalis tahhomeetriga. Aga sa pane ta paika nagu manuaalis öeldud, siis ei ole riski.

edit: Siin päris hea video ka
https://www.youtube.com/watch?v=M6T5JoGXcHY&t=295s
Vasta

seuke filmike sai tehtud ja juutuubi riputatud.
https://youtu.be/sN11H97SfqQ
Vasta

(24-11-2019, 22:16 PM)diesel Kirjutas:  seuke filmike sai tehtud ja juutuubi riputatud.
https://youtu.be/sN11H97SfqQ
Ja ma olen enda oma nagu tavalist käima tõmmanud ja pole nagu midagi aru saanud. Nüüd siis tean, et sael on selline asi nagu easy-start. Kui nüüd järele mõelda, siis soojas garaaziz läks täna paugust käima esimesest tõmbest. Tavakarpaga stihl 261 vajas umbes 7 tõmmet, et eluvaim sisse tulema hakkaks, aga tal on õnneks dekompressiooni nupp, mistõttu neid tõmbeid ei ole väga raske teha. Kõige hullem on aga see, kui sael on midagi viga ja käima ei lähe. Naabrimehe ilma dekompressiooni nuputa 254- seda ükskord tahtsin lihtsalt proovida ja sikutasin ennast lolliks. Tõsiselt hingeldama võttis ikka ja ei saanudki käima.


Tsitaat:H kruvi seadistamine käib gaasi põhjas hoides.
Keera see kruvi niimoodi paika nagu manuaalis öeldud. Ma isegi ei hakka sulle seda seletama, sest valesti seadistatud H kruviga võid oma masina ära tappa.
Seda tehakse kas kõrva järgi või siis ideaalis tahhomeetriga. Aga sa pane ta paika nagu manuaalis öeldud, siis ei ole riski.

Minu arust manualis kirjas ei olnud H seadistamist. Ma leidsin sellise teema:
https://www.arboristsite.com/community/t...aw.113538/

Ma saan seal olevast videost niimoodi aru, et täisgaasiga ilma koormuseta peab mootor 4 taktilise heli sisse viskama ja koormuse all lõigates peab puhtal kõlama. Et siis on enam vähem õige. Ma loodan et kui ma sumbutajat veidi modin, siis ehk piisab ainult H kruvi õige väheke rikkamaks keeramisest, natuke vastupäeva 1/8 pööret või nii. Teisi kruve esialgu võibolla ei peagi näppima.
Vasta

(24-11-2019, 22:35 PM)raulp Kirjutas:  
(24-11-2019, 22:16 PM)diesel Kirjutas:  seuke filmike sai tehtud ja juutuubi riputatud.
https://youtu.be/sN11H97SfqQ
Ja ma olen enda oma nagu tavalist käima tõmmanud ja pole nagu midagi aru saanud. Nüüd siis tean, et sael on selline asi nagu easy-start. Kui nüüd järele mõelda, siis soojas garaaziz läks täna paugust käima esimesest tõmbest. Tavakarpaga stihl 261 vajas umbes 7 tõmmet, et eluvaim sisse tulema hakkaks, aga tal on õnneks dekompressiooni nupp, mistõttu neid tõmbeid ei ole väga raske teha. Kõige hullem on aga see, kui sael on midagi viga ja käima ei lähe. Naabrimehe ilma dekompressiooni nuputa 254- seda ükskord tahtsin lihtsalt proovida ja sikutasin ennast lolliks. Tõsiselt hingeldama võttis ikka ja ei saanudki käima.


Tsitaat:H kruvi seadistamine käib gaasi põhjas hoides.
Keera see kruvi niimoodi paika nagu manuaalis öeldud. Ma isegi ei hakka sulle seda seletama, sest valesti seadistatud H kruviga võid oma masina ära tappa.
Seda tehakse kas kõrva järgi või siis ideaalis tahhomeetriga. Aga sa pane ta paika nagu manuaalis öeldud, siis ei ole riski.

Minu arust manualis kirjas ei olnud H seadistamist. Ma leidsin sellise teema:
https://www.arboristsite.com/community/t...aw.113538/

Ma saan seal olevast videost niimoodi aru, et täisgaasiga ilma koormuseta peab mootor 4 taktilise heli sisse viskama ja koormuse all lõigates peab puhtal kõlama. Et siis on enam vähem õige. Ma loodan et kui ma sumbutajat veidi modin, siis ehk piisab ainult H kruvi õige väheke rikkamaks keeramisest, natuke vastupäeva 1/8 pööret või nii. Teisi kruve esialgu võibolla ei peagi näppima.

Jah täpselt nii ongi.
Muffler modiga on nii ja naa olnud, mõnel peab H rikkamaks keerama, mõnel ei pea.
Aga eks seda kuuled siis, kui oled ära modinud.
Vasta

(24-11-2019, 22:16 PM)diesel Kirjutas:  seuke filmike sai tehtud ja juutuubi riputatud.
https://youtu.be/sN11H97SfqQ

Stiilne! Ehe vanakool  - vähem möla, pikem samm!

Edit: tegin samalaadse taadivideo. Uue sae teine käivitus üldse. Täiesti toimiv kergkäivitus. Lihtsalt harjumus on "käes viskega", Dolmariga ei pea üldse nii "jõuliselt" seda tegema, kerge "nõks" ja käib. Ei ole üldse paha! Ahjah, ma olen harjunud metsas saagi pidevalt seisma jätma - kui oksi koondan, hetkelist mõttepausi pean jms, siis ei karju saag üksi maas. See kergkäivitus teeb asja vel lihtsamaks. See "nõks" on ju kukepea teha... 

Vasta

(24-11-2019, 18:41 PM)raulp Kirjutas:  Tundub, et tuleb ikka lõpuks karbussi reguleerimine omale selgeks teha. Plaan nimelt echol hingamist vabamaks muuta. Katalüsaator ( kui on) välja visata ja mõni auk sumpsi juurde puurida. Hetkel tundub, et masinal on hingamine natuke kinni. Õhufiltri puhastasin ära , läks paremaks, kuid vahepeal ikka on selline tunne, et saag lämbub kätte ära. 
...

See on nüüdisajale omane, et kodanik, kes on võimeline tuvastama pelgalt tunde järgi sae lämbumise ei tea karburaatori seadistamise algseisu.

See, kas kruve tuleb lahti keerata ring või poolteist, sõltub ikka karburaatorist ka natuke. Ning enne modifitseerimaasumist tasuks veenduda, et bensufilter läbi käib ja vändatihendid ei käiks. Ja et karbu membraanid ikka peavad, vetruvad ja ei leki kuhugipoole.

Soome metsamees õpetas mind nii: saagi saab reguleerida ainult töösoojalt. Esmalt keerad algseisu (vastavalt tootja juhendile ring kuni poolteist lahti põhjast) ja siis sätid tühikäigu L kruvist sellise koha peale, kus ketti veel kaasa ei veeta, aga mootor jookseb lõbusalt. Vajadusel lased seguklapituge (T kruvi) sedapalju järele, et kaasa ei veaks. Seejärel kontrollid kiirendust - kui ära ei lämbu, võid H kruvist sättida põhjagaasi kergelt "plödistama". Õige on teha muidugi tahhomeetriga, et mitte saagi laiali lasta ahnusest, aga saab ka ilma üsna lähedale. On võimalik, et korraga ei saa head kiirendust ja puhast põhjagaasi kätte, siis otsidki endale sobiliku kompromissi. Kui kiirendamisel lämbub ja viskab tahma, on tühikäik liiga rikas. Kui kiirendamisel lämbub ja köhib, aga tahma ei viska, on segu liiga lahja.

Enne reguleerimaaasumist tasub veenduda, et selleks on olemas sobiv priboor, sest paljudel uutel saagidel ei kõlba enam enam mitte lapikkruvikeeraja, vaid on 21-sooneline "XYI".
Vasta

Käisin ja tellisin echo karbussi regullimise komplekti+tahhomeetri. Suurusjärk 100 eurine väljaminek siis tavakarbussiga saele. Panin tellimuse ka ilma katalüsaatorita sumbutajale, loodetavasti läheb täkkesse , kindel ei ole, et sobib . Echo 355 tes-i sumbutaja. Vaatasin olemasolevat sumpsi ja proovisin isegi algust teha avamisega, painutades liitekohast natuke servi lahti , kuid  näha oli, et vähemalt ühest nurgast oli kinni keevitatud vms ja ma ei hakkanud rohkem enam lõhkuma. Plaan siis selline, et mõõdan tühikäigu ja max pöörded enne ja pärast muffleri modimist ja siis regullin karpa paika  samadele väärtustele, mis enne. Kuna asjade tulek võtab aega, siis teen vahepeal veel ühe loomkatse xado-ga. Mõõdan pöörded ilma xadota ja siis lasen poti aspenit läbi, kuhu lisan xadot , ja möödan pöörded pärast xadot. Ma eeldan, et kui xado toimib ja sisehõõrdumine väheneb mootoril tunduvalt, siis ehk tühikäigu pöörded ja max pöörded veidi suurenevad.
Vasta

Nii, küsimus oregoni lattide kasutajatele. Milles on vahe Powercut ja AdvanceCut lattide vahel peale hinna Wink ?  Plaan ikkagi 18'' latt Dolmarile soetada. Ega Hortuluses ei osatud ka telefoni teel öelda, milline latt mu 5105C mudelile peaks sobima, arvati vaid et Husqvarnaga ühte patta lähevad ehk 095 lõpuga koodid, Oregoni kodukas justkui pakub 5100-le 4 tüüpi, mitte kõiki 095 lõpuga. Neist neljast on Hortuluses siis kahte tüüpi ...
Vasta

Vaatan homme milline minu omale sai.
Vasta

(27-11-2019, 19:54 PM)honkomees Kirjutas:  Nii, küsimus oregoni lattide kasutajatele. Milles on vahe Powercut ja AdvanceCut lattide vahel peale hinna Wink ?  Plaan ikkagi 18'' latt Dolmarile soetada. Ega Hortuluses ei osatud ka telefoni teel öelda, milline latt mu 5105C mudelile peaks sobima, arvati vaid et Husqvarnaga ühte patta lähevad ehk 095 lõpuga koodid, Oregoni kodukas justkui pakub 5100-le 4 tüüpi, mitte kõiki 095 lõpuga. Neist neljast on Hortuluses siis kahte tüüpi ...
Mis kett? Variante on ju vähemalt 2  Big Grin Kas 3/8 või .025, eeldame 1,5mm elik .058 soon. 1,3/.050 vast pole. Siis väidab targem sait nii:
Cannon (starts) H1
GB (starts) UHL
Husqvarna (starts) 585-08
Oregon (ends) K095
Sugihara (starts BC2 or BC3)

Oregonilt siis seem Husqvarna isegi ei anna .025 ja 1,5mm suure kinnitusega plaati Eestis, on 3/8 ketile. Muid latte pole meil ju saada.
Edit: Soomest leiab ka Dolmari enda 18-tollise lati.
Vasta

(27-11-2019, 23:05 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Mis kett? ...

Oregonilt siis seem Husqvarna isegi ei anna .025 ja 1,5mm suure kinnitusega plaati Eestis, on 3/8 ketile. Muid latte pole meil ju saada.
Edit: Soomest leiab ka Dolmari enda 18-tollise lati.
tehasest oli küljes 13 tolline latt 1,5 mm soonega, .325 sammuga tähik. Hortuluse leht näitab mitut K095 lõpuga toodet ja telefonitsi oldi ka optimistlikud, et on olemas.
http://www.hortulus.ee/index.php?product_id=620&group_id=39&page=120&action=show_product_details
http://www.hortulus.ee/index.php?product_id=623&group_id=39&page=120&action=show_product_details
Aga oregoni leht https://www.oregonproducts.eu/en/parts-l...guide.html (mitte see sinu viidatud Hortuluse Oregoni maaletooja leht) seda mudelit ei tunne, 5100 järgi võiks oletada et sobivad mudelid 188PXLBK095,  188RNBK095,  188VXLG095 ja  188PXBK095.
Milles on nende tähtedest tulenevad erinevused? Samas on Hortuluse veebipoes müügil veel ka 095 lõpuga plaadid nagu nt 188SLBK095   ja 188SLGK095mida oregoni leht ei paku dolmarile. 
Kokku pakutakse K095 lõpuga Eesti laos 6 latti http://oregon.ee/9-juhtplaadid#/juhtplaa...m/samm-325
P.S. Soomlaste saadavus on "Saatavuus tavarataloissa:

 Ylivieska
0 kpl
 ilmoita kun saatavilla

 Oulu
0 kpl
 ilmoita kun saatavilla

 Jyväskylä
0 kpl
 ilmoita kun saatavilla

 Lahti
0 kpl
 ilmoita kun saatavilla

 Ii
0 kpl
 ilmoita kun saatavilla"

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne