Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

(22-12-2020, 10:16 AM)v6sa Kirjutas:  
(22-12-2020, 00:24 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(21-12-2020, 23:28 PM)Meelis2 Kirjutas:  Tahtsin novembris võtta ühe metsatüki juurde Hecht 163 profi, aga lõpuks tuli vastus et otsas on. Ka väiksemad numbrid müügilt kadunud.
Kahtlane! Ikkagi on kõige aluseks võimsus. Kui metsa ,siis on võimu vaja. Heina ja ka roogu niidab lahjem ka. Saekettaga toimetades on ikka hobuseid vaja!

Ja palju siis austet multitalendi arvates on metsa miinimum, kui 43 kuupi on vähe?

Hobuseid on siis vaja, kui on kiire. Kui on aega teha (ja ilmselgelt algselt Hechti vaadanul on aega teha), saab kenasti ka väiksemaga hakkama. Ei saa kurta, et 45-kuubine Dolmar  lahja oleks. Töö kiirus jääb ikka mehe taha meil, mitte masina.

Ei tasu unustada, et viidatud Makita on 4-taktimootoriga. Mitte võrr selja taga.
Aga kuubikud ei sae!!! F1 või WRC puhul sõidavad ka olematud kuubikud VÕI ikka seal välja pumbatavad kilovatid???
Ma pole küll Makita 4-takitilist proovinud aga muid küll ja 4-takti ikkagi võsasael ikaldus. Ta on ikka rohulõikur, mitte võsasaag! Millega olen pikemalt teinud, on FS 410C oma 2kW 'ga ja isegi see jääb lahjaks tõsisemas võsas. See ongi  aeglase töö pill, teed rahulikult - "tagumise poolega". Sellega ei lase nagu loovikatiga. Sama ka too minu 154. Ei peksa nagu sõge...  Aga 1,5kW??? Saeb KIIRENDUS, mitte pöördemoment! On see auto, kettsaag, võsasaag, mootorlaev või propellerlennuk/pörlöktör - KILOVATT on ainus, mis asja edasi viib! Pöördemomendiga lõikadki muru - madalal pöördel et ei loobiks paska laiali. Puud saed ikka joonkiiruse ja kiirendusega ehk võimsusega! Ma  nüüd ei tea, äkki on Makita 4-takti mingi imemootor, mis käib koledal kombel pöördesse ja on ka eriline reduktor, mis seda olematud jõudu ära ei kasuta aga usku mul sellesse pole! FÜÜSIKAseadused on selle vastu.  

Gögöšhi-mögöšhid on ju eheda videogi teinud ja masinale sobiliku töö ette võtnud Big Grin Videost häälest kuuled ära, et sellega võidki maksimaalselt kolmikteraga muru niita. 
Ma võtaks sama hinna 500€ eest raudselt valikusse ka Stiga 656DX, see +0,2kW ja pöörded võivad teha imet. Siin saab jällegi häälest aru, et see asi töötab! Stiga tugevus odavate nonamede a'la Hecht ees on veel see, et on olemas võsaketta kaitse, millest ma jubedalt puudust tunnen. Reaalselt on Stiga samasugune hiinlane, lihtsalt kontrollitud toode. Aga tuleb selle 1,7 kilovatiga ka ikkagi kõvasti meelitada võsasaena! 

Rääkides TEISTKÜMNETEST hektaritest, siis ma isegi ei mõtleks, kas osta 1000-eurone jämeda võlli ja sirge reduktoriga õige asi või jah! Mul oli dilemmaks hind vs Noarootsi hõreda pohlamänniku puhastus. Kui ma peaks minema praegu Järvamaale paari hektarit lepikut tegema + muud metsad, siis Hechti isegi ei tooks ära. Kas kettsaag (seesama odav Dolmar!) või FS460/545FXT. 

Ka see on kooliskäimise hea pool - saab proovida. Ja et nii paljud erinevad saed on ikka asjapärast Big Grin Kultuurihoolduse saega võsa ei lõika ja vastupidi. Õigemini universaaliga teed aga siis võsatöö efektiivsus langeb. Isegi sama mootori taga võsakas vs trimmer on lenksud erinevad, reduktorist rääkimata. Kettsaag on jumala lihtne pill võsakate kõrval Big Grin Võsasae ost on ikka täielik teadus kettsaega võrreldes  Toungue Ja kurat - kallis!  



Vasta

Ise vist ei julgeks Makitat vaadata ühe hiljuti läbi käinud uudise tõttu. Kui ikka Makita lõpetab sisepõlemismootorite baasil toimetavate tööriistade müügi, siis tulevikus võib varuosadega olla kehvasti.
Jah, võibolla tondi nägemine, võibolla keegi ostab Makitalt selle õiguse ära või mis iganes.
Kindlasti mingi aeg on ka varuosade saadavus tagatud, aga...
Üldiselt, korralik nimega lõikur kestab hobimetsanduses kaua kaua. Meil peres kasutuses Husky 244rx aastast 90-date lõpp kuskil. Varuosi siiamaani saab osta.
Vasta

(16-12-2020, 07:23 AM)Meil on Husg. 322c linnas ja maal 345 rx- mõlemad sai soetatud 2000 a. Kirjutas:  Üks süütepool ja kogu kulu.
Keeratud nokaga trimmeril ei ole isegi trossi pidanud vahetama, muidu väidetakse nõrk koht olevat.
Vasta

(22-12-2020, 18:10 PM)meli666 Kirjutas:  Ise vist ei julgeks Makitat vaadata ühe hiljuti läbi käinud uudise tõttu. Kui ikka Makita lõpetab sisepõlemismootorite baasil toimetavate tööriistade müügi, siis tulevikus võib varuosadega olla kehvasti.
...

Makitast on seal ilmselt vaid nimi ja kleepsud. Asja teeb neile keegi kolmas PRC. Seega kuluosa on kindlasti  ka tulevikus saada, mudelispetsiifilisi osi võib-olla tõesti ei saa. Aga selles mõttes ei erine ju Hechtist - ka need asjad on pahatihti ühe konteineri ostud.

Kuigi tõsi on ka see, et kaks korda kallimale asjale tõenäoliselt saab varuosa inipõlve.
Vasta

Hechtile igatahes tulid tšehhist jupid veel paar aastat peale apastraadi ostu ka kohale, nädalaga. Ja tšehhikeelsete kirjadega kilepakendites iga jubin.
Vasta

(22-12-2020, 21:03 PM)v6sa Kirjutas:  
(22-12-2020, 18:10 PM)meli666 Kirjutas:  Ise vist ei julgeks Makitat vaadata ühe hiljuti läbi käinud uudise tõttu. Kui ikka Makita lõpetab sisepõlemismootorite baasil toimetavate tööriistade müügi, siis tulevikus võib varuosadega olla kehvasti.
...

Makitast on seal ilmselt vaid nimi ja kleepsud. Asja teeb neile keegi kolmas PRC. Seega kuluosa on kindlasti  ka tulevikus saada, mudelispetsiifilisi osi võib-olla tõesti ei saa. Aga selles mõttes ei erine ju Hechtist - ka need asjad on pahatihti ühe konteineri ostud.

Kuigi tõsi on ka see, et kaks korda kallimale asjale tõenäoliselt saab varuosa inipõlve.
Makita on Dolmari toode ja juhul kui dolmar siiski jääb oma asju tootma, on makita varuosad ka tagatud või ilmselt müüakse tootmisõigus kellelegi edasi. Üle maailma on palju dolmareid laiali ja vaevalt et need varuosadeta jäetakse. Lihtsalt nad ei viitsi enam järjest karmimate keskkonna nõuetega võidelda nagu osad autotootjad enam diiselmootoreid sõiduautodele ei paku...
Vasta

(23-12-2020, 07:59 AM)maisalup Kirjutas:  
(22-12-2020, 21:03 PM)v6sa Kirjutas:  
(22-12-2020, 18:10 PM)meli666 Kirjutas:  Ise vist ei julgeks Makitat vaadata ühe hiljuti läbi käinud uudise tõttu. Kui ikka Makita lõpetab sisepõlemismootorite baasil toimetavate tööriistade müügi, siis tulevikus võib varuosadega olla kehvasti.
...

Makitast on seal ilmselt vaid nimi ja kleepsud. Asja teeb neile keegi kolmas PRC. Seega kuluosa on kindlasti  ka tulevikus saada, mudelispetsiifilisi osi võib-olla tõesti ei saa. Aga selles mõttes ei erine ju Hechtist - ka need asjad on pahatihti ühe konteineri ostud.

Kuigi tõsi on ka see, et kaks korda kallimale asjale tõenäoliselt saab varuosa inipõlve.
Makita on Dolmari toode ja juhul kui dolmar siiski jääb oma asju tootma, on makita varuosad ka tagatud või ilmselt müüakse tootmisõigus kellelegi edasi. Üle maailma on palju dolmareid laiali ja vaevalt et need varuosadeta jäetakse. Lihtsalt nad ei viitsi enam järjest karmimate keskkonna nõuetega võidelda nagu osad autotootjad enam diiselmootoreid sõiduautodele ei paku...
Küsimus on pigem ajas, mil sellele odavtootele on üldse mõtekas varuosi toota! Autod, mis on väga kallid tooted, toodetakse ka varuosi teatud aja. Me saatsime just Omega B puhkusele (viimane sõit vanarauda on tegemata) sest varuosi enam eriti saada pole. 20 aastat vana auto ja näiteks läbiroostetavad tagapidurite plekid on saadaval enam-vähem vaid oksjonitelt! jne. Põhimõtteliselt maksis ju kasutatud auto samapalju kui tuliuus profisaag. Zafira juba läks Betooni uulitsale.

Kohati on kodanikud ikka kolekummalised. Odavat kräppi lapitakse nagu liimiks "kantosse" ja hädaldatakse. Selge, et mingi 10 aastat ikka ka tööriistadele varuosi tehakse, selle ajaga on ka 1000-eurone asi ennast tagasi teeninud sest nii kallist saagi ostetakse vaid asjapärast??? Kes ostis niisama, sel see ka ei lagune. Üldiselt on see nii, eranditega. Probleemsed võivad olla odava otsa asjad, kus võibki juhtuda, et viskad 100-eurose vidina suhteliselt kohe lilhtsalt minema. Mina olen elus ÜHE sellise asja suht kohe olnud sunnitud ära viskama - päravurri, millest jäi järgi vaid kokkujooksnud jalg! Vaat nende kohta julgen öelda: ostke VAID ja AINULT parimat, Honda, Yamu, Merc, Suzu. Isegi Tohatsu "tundub" juba kahtlane, kui sellest peaks ulgumerel elu sõltuma... Kõik muud odavriistad on ennast õigustanud või kestavad siiani elik igaviku! Üks odav rellakas on ka ennast umbes tunniga sisse põletanud aga 14.99 eest tegi plasti lõikamisel oma töö ära sest oli materjalikulusse arvestatud! Kunde maksab kinni, kestnuks kauem, olnuks mulle kasu. Seekord ei olnud... 

Mis Te põete mingite varuosade pärast? Jah, see tarbimis-raiskamise ühiskond on omamoodi vastik aga ilma ka ei saa! Ilma tarbimisühiskonnata poleks me saanud kuu aega kaasa elada ksf!i uue kastika ostule Big Grin Sada aastat tagasi toonuks honkomees naabri juurest täku ja lasknud sel kodus märale kotid taha tõmmata, et uus vedur vankri ette saada...
Vasta

Mis Te põete mingite varuosade pärast? Jah, see tarbimis-raiskamise ühiskond on omamoodi vastik aga ilma ka ei saa! Ilma tarbimisühiskonnata poleks me saanud kuu aega kaasa elada ksf!i uue kastika ostule Big Grin Sada aastat tagasi toonuks honkomees naabri juurest täku ja lasknud sel kodus märale kotid taha tõmmata, et uus vedur vankri ette saada...


Nii on- kas te ostate tööriistu remontimiseks või milleks? Ajate paari aastaga selle läbi ja korras. 
Mul dolmari võsasaag juba üle 10 aasta. Kahjuks pole mingeid olulisi varuosasid veel vaja läinud.
Kui tahate varuosasid osta pidevalt ja teeninduse vahet joosta võtke parem uus husqvqrna või stihl Big Grin
Vasta

(23-12-2020, 12:32 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ... Selge, et mingi 10 aastat ikka ka tööriistadele varuosi tehakse, selle ajaga on ka 1000-eurone asi ennast tagasi teeninud sest nii kallist saagi ostetakse vaid asjapärast??? Kes ostis niisama, sel see ka ei lagune. ...
Mis Te põete mingite varuosade pärast? Jah, see tarbimis-raiskamise ühiskond on omamoodi vastik aga ilma ka ei saa! Ilma tarbimisühiskonnata poleks me saanud kuu aega kaasa elada ksf!i uue kastika ostule Big Grin Sada aastat tagasi toonuks honkomees naabri juurest täku ja lasknud sel kodus märale kotid taha tõmmata, et uus vedur vankri ette saada...
Ostaks ikka korraliku asja ja peaks teda oma elu lõpuni (vanaisa kandis terve elu neid saapaid, isa kandis terve elu neid saapaid, mina kandsin 30. a. neid saapaid ja poiss 10 aastaga nigu põletas läbi need hääd saapad). Mu 20 a vana stihl 025 töötab siiani, paar mutrit vahetatud ja nüüd vist peaks vända tihendi vahetama, kuna tühikäigul tükib välja surema. St et kvaliteetne asi oma vajaduste (küte jms) juures on muretum pidada kui odavkräpp aga tahaks ikka ka järgmised pikad aastat edasi pidada ja loota varuosade saadavusele.

Aga hobuste valik on kindlasti keerulisem kui auto valimine, olen üle poole elust koos hobustega elanud, viimane hobune elamises andis hinge 1996, senimaani kündis ja kultiveeris, muldas ja äestas ... Ning 100 a tagasi oli meie talus ikka oma täkk olemas, naabri juurde ei pidanud minema ...
Vasta

https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=149224001
Stihl 024 karter koos väntvõlliga, äkki kellegil vaja.
Vasta

Ega igapäevavõsaka valimine pole naisevõtt, et naksti ja valmis!
Vaata kaalu, võimsust, universaalsust et mitte pidevalt mitut kaasas tassida jne. Objektid ju erinevad, ühel peenvõsa, teisel pilliroog, kolmas rägudikus heinamaa. Stiga läks kohe valikust välja kaalu tõttu, Makita oma 4-taktiga oleks rohulõikurina liiga ränk. Lõpuks valisin Husqu ja Stihli vahel. Loosi läks seekord Husqvarna 366FR. Olemuselt selline steroididel rohuniiduki/ lahja võsaka sohilaps aga paberil paistab mulle sobivat. Eks teen lähipäivil sissesõidu ära, paras metsateelt kaislaid madalamaks lõigata.
Vasta

No ma ei tea....  Mis see nüüd siis on Big Grin  Ma ei suuda sellel näkatsil muud paremat näha kui see, et nimi algab h tähega ja kaal on 1.6kg väiksem. See 1.4 kw purskab sealt välja ainult tühikäigul, niipea kui tera puutub rohtu või võsa ja pööre langeb, on alles 1.0 kw ja mootoril pole mahtu ka, et ta jaksaks pikalt tööd teha. Minu silmis pole sellel masinal ühtki eelist. See on pigem aiaääre murutrimmer, ja äge müügijutt on kirjutatud. Makital on ikka reaalne 1.5 kw olemas ka tööd tehes ja madalal pöördel.
Eks anna ikka teada kuidas oled rahul masinaga ja kas täidab kõik ootused või tuleb ise ka steroide süüa et töö tehtud saab.
Vasta

Pole hullu, mul on kergemata tööde jaoks kergem massin ja raskemate tööde jaoks ka raskem ja võimsam massin. Otsisingi sellist juurde mis oleks kergem, universaalsem ja et ei peaks kogu aeg pirukas mitut bensu järgi haisevat masinat kaasas tassima. Ja veel oluline kriteerium- kuna väga mitmekesised pinnavormid peab jõudma niites korralikult võimelda. Aga proovin ära.
Vasta

Ma võsaka puhul seda kaalu niiväga ei vaataks, see ei anna suurt midagi. Kui, siis käeotsas tassides, kui langile lähed. Nõus, 7 või 11 kilo on vahe, 7,7 või 8,8 mitte. 
Kettsaag on teine teema, see on kogu aeg "käes" ehk liigutad lihastega. Võsakal on olulised traksid ja balanss. Ja profid, kes palju või ainult võsakaga tööd teevad, siis traksil ja traksil pidi üüratu vahe olema! Ma pole pikemalt muud head traksi kasutanud kui Echo profi omi, Ergo Pro'd. Stihlil olid kaasas pooltavalised traksid ja võrreldes Hechtiga küll paremad aga ei midagi erilist. Rihmalukud ei veni vähemalt järgi ehk regullid är aja nii on. Muud odavtoodete traksid on pigem traksilaadsed tooted Big Grin 100-eurose masinaga e isaa ju midag itahta ka... 
Makita/Dolmari trakse pole isegi vist näinud, nendest tea midagi arvata. Honda omi on korar selga pandud aga mälestus puudub. Maamessil selga proovitud 100+ eurot Husqu või Stihli asjad on ikka hoopis teine teema! Nende puhul masina kaal mingit mõju ei abvalda, meil on tänaval käies üleriiete kaaluvahed ka suuremad! Korra käid t-särgi peal sulejopega ja siis lähed ülikonna ja villase mantliga. Pikka maad viimasele bussile joostes saad kaaluvahest aru, niisama restosse jalutades küll mitte...
Vasta

Odavad makita/dolmari traksid ei ole midagi erilist, profid ütlevad, et pole suuremasi, ise ei kurda, päev otsa kannatab ringi tuiata aga alati võiks paremad olla. Profi traksid pildi järgi tunduvad nagu täitsa head, aga kuna vanad teevad ka töö ära, siis ei ole raatsinud uusi profitrakse osta, muud väljaminekud on tundunud olulisemad siiani.  Big Grin
https://www.dolmar.de/produkte/zubehoer_.../7176.html
Vasta

(30-12-2020, 13:22 PM)maisalup Kirjutas:  Odavad makita/dolmari traksid ei ole midagi erilist, profid ütlevad, et pole suuremasi, ise ei kurda, päev otsa kannatab ringi tuiata aga alati võiks paremad olla. Profi traksid pildi järgi tunduvad nagu täitsa head, aga kuna vanad teevad ka töö ära, siis ei ole raatsinud uusi profitrakse osta, muud väljaminekud on tundunud olulisemad siiani.  Big Grin
Sama asi, nii vähe tehes pole rahakulutamisel mõtet. Aga eks need libisevad pandlad jms pisut "närviajav" on aga ma lohutan ennast masina olematu soetusmaksumusega vs kallid riistad Big Grin Aga muidu, trimmid seljas ära ja 20 mindi uhmerdamsie järel ripub saag jälle suvakohas... 
Dolmari omad tunduvad Saksas maksvat ka 70€ kanti, samas hinnas on Eestis ka Echo profitraksid. Ehk kahest "kuulsast" peaaegu poole odavamad. Kas nad nüüd poole halvemad on? Echo omad olid küll mõnusad vs suvahiinakas.
Vasta

Millist kombikanistrit kasutate ja kuidas vastu on pidanud?
Vasta

Stihli oma ca 10 aastat ja kestab veel. Ei ole märke veel peatsest lagunemisest.
Vasta

Mul on miskine Muruniiduk.ee kollane aastast ... eee, 2008 äkki. Teine bensuotsak, kuna esimene pundus "standardile vastavava kütuse" toimel sedapalju, et klapp enam ei sulgunud. Jämedad ja lühikesed otsakud tähendavad, et väikese avaga ketiõlipaagiga saagidel tuleb nõrutada. Näiteks Echo-l - käepide jääb ette.

Väga rahul. Saevõti ja karbukruvikas reisivad ka kenasti kahe paagi vahel kaasas. Ja varuketid täitekaela ümber. Kriipse-kraapse on üksjagu, aga seni veel peab.
Vasta

Ära antud  

Ära anda piltidel olevad saed ja varuosad. Sobivad pigem varuosadeks. Ketti ja latti pole kummalgi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne