19-01-2021, 17:43 PM
(19-01-2021, 12:42 PM)Matvei Kirjutas:(19-01-2021, 10:03 AM)v6sa Kirjutas:Mul on maakodus priimus Šmel-2. Tööpõhimõte leeklambiga sarnane. Mõned korrad aastas ikka kasutan, näiteks väga hea seente kupatamisel või suure koguse supi keetmisel. Sisse olen valanud nii tavalist piiritusega 95-te kui ka Sirklist ostetud 98 Miles Plus-i Töötab tõrgeteta mõlemaga. Lõkke süütamise kohta bensiiniga ei oska midagi öelda, las see jääb Darwini auhinna kandidaatidele.(19-01-2021, 09:56 AM)Daff Kirjutas: Leeklamp pole aegade algusest ehk juba vene ajast tahtnud käia kõrgemate kütustega. Sinna otsiti juba tol ajal ikka 76 sisse.
...
Lihtsalt, bensiinid 95/98 tahavad kõrgemat surveastet kui elavhõbeda sammas suudab garanteerida.
Huvitav info leeklambi kohta. Kinnitab keegi seda?
98 tegelikult ei nõua kõrgemat surveastet mootoris, aga võimaldab seda. Nagu ka varasemat süüdet. 95 puhul peab ette vaatama. Vabas õhus peaks 98 lenduma paremini ja täielikumalt.
Lõkkeväidet peab kohe kontrollima
Nii, tööpäev läbi.Nüüd aega targutada. See kui keegi peab lõkke süütamist kergestisüttivate vedelikega Darwinluseks siis see on rohkem lumehelbekeste valdkonda kuuluv teema.
Tegin oma esimesed saemehe paberid 87. aasta talvel. Sain raamita sae tunnistuse kuigi olin raamita saagi näinud ainult pildil. Vot seal räägiti põgusalt ka kuidas lõket teha ja kuidas süüdata. Tänapäeval pannakse vist sellise õpetuse eest kinnimajja. Lektor, kes oli käinud rootsis neid raamita saagi õppimas ütles järgmise lause. "Ärge lõket 95 süüdake, see fekaal ei põle aohunnikus." Kusjuures tol korral jagati 95 nagu elueliksiiri. Meie saime seda läbi ATK ja 30l kankudega metsaülem tõi.
Ja mõned aastad hiljem kui lätimaal käisin autokoolis KAMAZ-i lube tegemas siis õpetaja, vana juht, rääkis järgmist.
"Linnadevahelisel autojuhil (polnud veel leiutatud sõna kaugsõiduautojuht) peab talvel olema kaasas kolm asja. Leeklamp, kanku A-76 bensiiniga ja pakk majapidamisküünlaid. 93 bensiin on seni hea kuni hätta pole sattunud. Kui aga kõik on s...i siis võite kindlad olla, et ka leeklampi käima ei saa. 76 peale võid alati kindel olla, et sellega leeklambi tööle saad."
95/98 puhul on see põlemiskiiruse jama. Need põlevad aeglasemalt kui lahjemad bensiinid ja midagi oli veel tegemist rõhuga. Tahtsid korralikuks põlemiseks saada rõhku. Aegadel kui oma T-40 pidi vahel leeklambiga praadima, et käima saada siis oli hea võrdlusmoment olemas. 76 hakkas lamp väga kiiresti müristama ja põles kenasti ilma suitsuta aga saebensiiniga läks tükk aega. Enne kui pea hõõguma ei olnud aetud ajas musta tahma.
Aquila captas non muscas.