Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Pole veel kasutatuna ühtki saagi ostnud. Husq ja stihl olid profiklass, dolmarid on olnud pigem kodukasutaja klassist. Üks profi echo käis ka läbi. 
Üldiselt töötavad stihlid ka, aga iga suvaline mees sellega ei tööta, kuna käivitusel jälle kindlad liigutused muidu võib mootori ennem soojaks joosta kui käima lähevad. 
Ühegi dolmariga pole veel probleeme käivitamisel esinenud ja iga loll saab aru kuidas käivitushoob peab olema.
Vasta

(28-01-2021, 15:13 PM)maisalup Kirjutas:  ...
Üldiselt töötavad stihlid ka, aga iga suvaline mees sellega ei tööta, kuna käivitusel jälle kindlad liigutused muidu võib mootori ennem soojaks joosta kui käima lähevad. 
...

See on huvitav väide. Müüja arvates nii peabki olema, et peab tundma ussisõnu ja õigel ristteel kassi ohverdama?

Või on siin mõeldud äärmiselt mugavat ja loogilist kombilülitit üldiselmalt?
Vasta

(28-01-2021, 15:13 PM)maisalup Kirjutas:  ... võib mootori ennem soojaks joosta kui käima lähevad...

Big Grin hästi üteldud. ma olen ka kohanud inimesi kellele stihli "üks" lüliti ei meeldi, mulle endale jällegi meeldib. paljud ei oska kasutada kuna ei teata, et lüliti liigutamiseks alumisse asendisse peab gaasihooba all hoidma ja eelviimase astme jaoks peab kõigepealt viimase astme valima ja sealt tagasi ning tööasendisse läheb gaasi vajutamisega. eks kui juhendit ei viitsita lugeda on jah mõistatamist.

Pähkliajude hirm
Vasta

Noh, ma ostsin endale Stihli arboristisae siin aasta tagasi, MS 193t. Ja kohe algusest peale oli käivitus täpselt nagu siin räägiti - esimesed kolmkümmend tõmmet mittemidagit, siis paarkümmend tõmmet nii, et natuke lubab ja ei luba ka ja siis vb läks käima ka. Oli ka hetki, kus viskasin sae nurka ja läksin miskit muud tegema. Ei saanudki käima. 

Viisin siis parandusse, parandusmees vahetas ära küünla ja filtrid ja helistas tagasi, et tal läheb iga kord esimese teise tõmbega käima. Nii soojast, kui külmast peast. Eks siis läksin saele järgi ja näitas nipid ära ja tõesti, saan nüüd ka ise kohe käima. Peab gaasiihoova alla vajutama ja panema neljandasse astmesse ja toore ka peale panema, siis läheb. Ilma tooreta proovimisega saadki lolliks joosta sellise saega.
Vasta

Nojah. Kui neid viimaseid arvamusi lugeda siis küll enam ei julge tõsiselt võtta siinseid arvustusi.

Aquila captas non muscas.
Vasta
Information 

Selline lumehelbekeste jutt.Tundub uskumatu ...Stihlil on see sama külmkäivitus loogika vähemalt 40a juba või varem.Kui millestki aru ei saa,siis tuleks juhend läbi lugeda,kui ikka aru ei saa siis müügimees näitab.Siit foorumist saab ka teada.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta

Sama siin. Stihl 23C vabriku konditsioonis, 1995 aasta väljalase. Peale paari kuud seismist kümmekond korda nibust benssu peale ja teisel-kolmandal korral käib. Soojast peast tavaliselt esimesel korral.
Vasta

Kae, Stihli "triikraual" on poolgaas ja tooreklapp eraldi niblud. Samas - väga loogilised iseenesest:



Jälle targemSmile
Vasta

(28-01-2021, 22:13 PM)v6sa Kirjutas:  Kae, Stihli "triikraual" on poolgaas ja tooreklapp eraldi niblud. Samas - väga loogilised iseenesest:

ketaslõikuritel ka enamasti selline lahendus

Jälle targemSmile

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta

Ostan Husqvarna 346xp, võib vajada remonti. Pakkumised privasse.
Vasta

Mul oli üks 261 ja 280 millega käivitusprobleemid. 261 sai käidud müüja juures, prooviti vahetada karburaatorit ja lõpptulemus oli, et käivitub jah raskesti aga viga ei tea/leia.
280-nega ma enam ei viitsinudki otsida viga, võtsin kui stihli loomulikku käivitust, et hommikul saab kohe naha märjaks Big Grin
Selle sae puhul lugesin kakasutusjuhendi läbi, sest tundus tõesti, et ise olen loll kuna saagi käima ei saa Smile Lõpuks läbi katsetamise sai selgeks kombinatsioon kinnisest klapist ja poolgaasist kuidas ta mingi õige tõmmetearvu kombinatsiooni käivitus kõige kindlamini aga kui keegi teine selle võttis, ega ta seda siis käima ei saanudki.
On olnud ka normaalselt käivituvat 261-te au katsuda seega minule sattusid ilmselt need sinise esmaspäeva saed. 
Edaspidi panustan tootjatele kelle tooted töötavad lihtsasti ja saab igale mehele kätte anda ja nad saavad sellega hakkama.
Vasta

Kurb kuulda, et Sulle on sattunud vigased eksemplarid.

Aga miks Sa neid kohe tagasi üle leti ei andnud? Firma või eraisik - mittetoimivat asja ei pea kumbki taluma. Mingit erikohtlemist vajav uus saag kohe kindlasti ei ole korras. Normaalne on, kui külm saag tahab mõne tõmbe kinnise toorega, seejärel klapp lahti (poolgaas peal) tõmme või paar ja peab käima jääma. Mingi kümneid tõmbeid vajav trenažöör ei ole korras saag!

Stihli tavasae kombilülitil (see neljaasendiline, ülalt alla liikuv must või hall hujoobin) ei ole võimalik sulgeda õhuklappi ilma poolgaasita. See pole lihtsalt võimalik. I asend on vool keres, teine asend on tööasend (vool poolis), kolmas asend on poolgaas ja selle saamiseks tuleb gaasitriklit vajutada. Neljas asend, sealt edasi, sulgeb alles õhuklapi. Kui nüüd õhuklappi avada, siis jääb hoob poolgaasiasendisse (III asend) ja sellest vabaneb alles gaasitrikli vajutusega. Täpselt nii, nagu "normaalsetel saagidel" õhuklapi hooba tagasi lükates jääb gaasihoovastik kandma ja alles gaasivajutus vabastab poolgaasi.

Küll on võimalik paljutöötanud (või: minu näitel puu alla jäänud) saagidel, et hoova võll on viga saanud (või toetushargid keres) ja seetõttu tõmmatakse õhuklapi hooletul avamisel kogu võll pesast välja ning siis ei tööta hoovastik enam ettenähtud viisil. Mul kulus mitu head külmkäivitust mõistmaks, miks lauapeal töötav hoovastik metsas enam ei toimi... Taipasin alles hiljem, et puu alla jäädes murdunud kombilüliti hoob on väänanud ka vasakpoolset võllituge nii palju, et hoova jõuga ülestõmbamisel õhuklapi avamiseks tõmbasin kogu kupatuse pesast välja ja sedapalju viltu, et õhuklapp ei jäänud enam avatud asendisse, vaid vajus kinni. Andis nuputada, mis viltu, kui kaane mahavõtmisel hoob pessa  tagasi vajus... Andsin hargile veidi kuuma ja mudisin tihedamaks ja nüüd on kümneid kordi toiminud muretult.

Aga mu MS170 on vana, kui taevas ja ma suutsin sellel puu kah pähe kukutada. Kahest kokku ehitatud peale seda.
Vasta

Ma olen lahendanud sitaltkäivitujad karburaatori puhastaja pihustamisega õhupuhastisse-suts ja käib.Käib ka piduripuhastaja.
Vasta

No lõpuks nad läksidki tagasi üle leti, aga ennem tuleb ikka proovida ja katsetada. Garantiikorras ei taha keegi niisama asja tagasi võtta kui on juba müüdud asi. 
Eks ma andsingi endale võimaluse harjuda sellega ja müüjale võimaluse viga üles leida. Eks kõigil juhtub jamasid ka tuntud tootjatel. Ja see oli veel see keeruline aeg kus stihlil ei olnud õiget esindajat eestis või ma ei teagi milles jama oli aga spetsiifilisemad osad mis polnud igapäeva kuluosa tulid tehasest pool aastat
Vasta

Järsku on kellegil mulle pakkuda husqvarna 42/242/246 summutit?Või on lausa terve saekorjus üleliigne?
[Pilt: genuine-husqvarna-exhaust-muffler-fits-4...-p.jpg?v=1]

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta

(29-01-2021, 11:09 AM)maisalup Kirjutas:  No lõpuks nad läksidki tagasi üle leti, aga ennem tuleb ikka proovida ja katsetada. Garantiikorras ei taha keegi niisama asja tagasi võtta kui on juba müüdud asi. 
Eks ma andsingi endale võimaluse harjuda sellega ja müüjale võimaluse viga üles leida. Eks kõigil juhtub jamasid ka tuntud tootjatel. Ja see oli veel see keeruline aeg kus stihlil ei olnud õiget esindajat eestis või ma ei teagi milles jama oli aga spetsiifilisemad osad mis polnud igapäeva kuluosa tulid tehasest pool aastat
discovery pealt oli saade kus näidati stihli tehast ja seal väideti, et iga saag käivitatakse ja kontrollitakse, et töötab. äkki siis kunagi seda ei tehtud.

Pähkliajude hirm
Vasta

(29-01-2021, 09:49 AM)ahtos Kirjutas:  Ma olen lahendanud sitaltkäivitujad karburaatori puhastaja pihustamisega õhupuhastisse-suts ja käib.Käib ka piduripuhastaja.
Hea mõte!
Aga käivitusabiga (eetriga) tasub ettevaatlik olla.Olen näinud diisel maasturimootorit
millel kolb nagu munakoor lõhki.
Meil Makita DCS 5000´ga oli uuest peast käivitusprobleemid- just soojastpeast!
Vana Dolmar 110´(vla.87) ideaalse käivitusega iga kell.
Vasta

Saagide käivitumine. Vaatad sinutorust asju, just proffe tööd tegemas, ja see sitasti käivitumine torkab suisa silma just kahe kuulsama margi puhul! OK, ma saan aru 500i puhul surve pumpamise vajadusest aga karpasaagide puhul soojast peast 3-4 korda tõmmata??? Ja külmast vaat et tuleb enen rihmaga soojaks peksta, et käima saada. Nagu paganama sapikut ajaks käima... 
Siin ma pean nimekaimuga sama meelt olema - Dolmar koos oma käivitusabiga on ikka super küll! Kuna ma ei armasta müra, meeldib mul saagi vahepeal seisma panna, kui koondan oksi vms teen. Ma ei kujutaks ette, et ma pean neid mitu korda tirima et edasi teha! Kerge "tõks" 10cm tõmmet ja käib jälle. See on nüüd akusaagide ülikõva külg!
Vasta

Mingeid pseudoprobleeme imetakse endale välja. Misuke saag käivitub. misuke mitte...Kui Youtubest muud vaadata pole peale sae käivitamise videote, vaadake kas või musa Smile
 Korras saag peaks soojast peast esimese matsuga käima minema. Vähemalt minu 346 XP, mida siin just otsiti, teeb seda juba ca. 20 a. Ilmselt enamus teisi ka.
Vasta

(29-01-2021, 17:34 PM)vant Kirjutas:  ...
 Korras saag peaks soojast peast esimese matsuga käima minema. Vähemalt minu 346 XP, mida siin just otsiti, teeb seda juba ca. 20 a. Ilmselt enamus teisi ka.

Teeb küll, x3.

Kusjuures sel aastal on mul kahel vanal sael ikaldunud karburaatori membraanimajandus ära mõnekuulise vahega nii, et nii külm, kui soekäivitused on priimad, aga jõudu saagida ei ole. Täpselt nii, nagu mahapõlemas olev süütepool teeb. Midagi näha ei ole, kõik on pealtvaadates ja näpu vahel mudides timm, aga ei käi. Paned uued membraanid ja käib jälleSmile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne