Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

254xp on tehase poolt juba pöörded 13 800 [Pilt: ecblank.gif],mul 242xp on 15 500 ja sula alumiiniumit ei pritsi Big Grin ,Muidugi kui segu väga lahjaks keerata siis kokku jooksevad nad mõlemad.

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta

(07-02-2021, 11:29 AM)peeter11 Kirjutas:  254xp on tehase poolt juba pöörded 13 800 [Pilt: ecblank.gif],mul 242xp on 15 500 ja sula alumiiniumit ei pritsi Big Grin
No järsku siis, kui jahutus maha võtta täiesti.
Vasta

Dolmar käib mul ka 13800-14000 pöördel ning sulaalumiiniumi ei pritsi sellel ka ning echo 600kah pandud 12500 asemel 14000 peale ning ei mingit alumiiniumi. Muidugi törts läheb õli rohkem ka ca 1:45 või nii
Vasta

Ma lasen 1:40 kõikide oma saagidega,isegi 2t krossitsiklil kasutan sama suhtega kütet+98 bentsu.

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta

(07-02-2021, 18:18 PM)maisalup Kirjutas:  Dolmar käib mul ka 13800-14000 pöördel ning sulaalumiiniumi ei pritsi sellel ka ning echo 600kah pandud 12500 asemel 14000 peale ning ei mingit alumiiniumi. Muidugi törts läheb õli rohkem ka ca 1:45 või nii
Töö-pöörded? Siis ma mõistan, kuhu ka bensiin kulub. Ja ka see, et saed kiirelt otsa saavad. Selge, et hobuseid lisandub ja saab kiiremini jämedat puud saagida - kui olla proff ja lõikekiirusega raha teenida. Muul puhul ma sellest ikkagi lõpuni aru ei saa. On videosid, kus kruvitakse pillid 15K+rpm ka käima aga mis selle mõte on. Õigemini on see kulu-efektiivne?
Vasta

Ole müüd mõistlik, sellisel tööpöördel ei käi isegi autotüünid, kui puusse lasta kukub pööre litaki 9000 peale. Dolmar lõikab 9500-10000 peal ja echo hoiab ca 9200-9500 lõigates. Ikka tühikäigu pöörded on need ilma koormuseta
Muide dolmaril tehase manuaal ütlebki pöördeks 13800 ja stokker väitis, et echo mootor käib probleemideta 14000 peal ja pole ükski saag otsa saanud veel pöörde pärast. Kütet kulub palju kuna ma käin metsas ikka tööd tegemas nende masinatega.
Linnulaulu saab kodus ilma saeta ka kuulata
No ja mul ca 2/3 kütusest kulub alusmetsa koristamisele ja puhastamisele toomingast ning 1/3 läheb sellest ainult puude lõikusele. Pole mind õnnistatud nõmmemetsaga
Vasta

Nende 13800-14000 pöördega peab mõistust ka olema. Korraks põhja lasta ei tee midagi. Pikalt lastes on pilpad taga. 
Kusjuures sellistel kiiretel saagedel on materjalid ja liksud-loksud ka sellise kuuma jaoks hoolikalt valitud.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Seda hiina 60cc stihli ehitasin, siis alguses käis heal juhul veidi üle 13000 pöörde minutis. Peale portide avamist käib isegi üle 16000 kui kütusekruvi viimse piirini venitada. Paneb inmestama, et nii kõrgete pööretega 20" latti 8 hambalise tähikuga vedada jõuab ja saeb ka väga võimsalt. Metsa sellega minna igaljuhul ei julge
Vasta

(07-02-2021, 19:38 PM)maisalup Kirjutas:  Ole müüd mõistlik, sellisel tööpöördel ei käi isegi autotüünid, kui puusse lasta kukub pööre litaki 9000 peale. Dolmar lõikab 9500-10000 peal ja echo hoiab ca 9200-9500 lõigates. Ikka tühikäigu pöörded on need ilma koormuseta
Muide dolmaril tehase manuaal ütlebki pöördeks 13800 ja stokker väitis, et echo mootor käib probleemideta 14000 peal ja pole ükski saag otsa saanud veel pöörde pärast. Kütet kulub palju kuna ma käin metsas ikka tööd tegemas nende masinatega.
Linnulaulu saab kodus ilma saeta ka kuulata
No ja mul ca 2/3 kütusest kulub alusmetsa koristamisele ja puhastamisele toomingast ning 1/3 läheb sellest ainult puude lõikusele. Pole mind õnnistatud nõmmemetsaga
Miskid hullud viilivad oma riistad ikka nii et see 14K+ on koormuse all Wink Neid videosid on kohe hirmus vaadata. See 9-10K rpm on 2-taktilisele normaalne. Aga sellist asja on küll hirmus vaadata ja kuulata, erit iseda ühe käega saagimise ja tööpöörete mõõtmise osa. Aga näed, vido jagu kestab kindlasti Big Grin 
Vasta

No kräunub kõvasti.  Korralikku niidet nagu pole. Big Grin
Vasta

Vaatan sama, et mu poole lahjem ja 10000 jooksev akusaag hampsab magusamalt kui see videos olev lennuk. Palju kisa vähe tööd
Vasta

Suht peenet puru tundub tootvat. Ju siis kett niimoodi viilitud, et takistus väiksem?
Vasta

Võib-olla järgmine mees, kes ei oska puruhambaid maha käiata?
Vasta

No vaadates selle tegelase teisi videoid siis ilmselt ta ikka oskab puruhambaid käiata Big Grin See 346xp seal pole tõenäoliselt töösaag,vaid miskite saevõistluste jaoks mõeldud.

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta

(08-02-2021, 21:55 PM)peeter11 Kirjutas:  No vaadates selle tegelase teisi videoid siis ilmselt ta ikka oskab puruhambaid käiata Big Grin See 346xp seal pole tõenäoliselt töösaag,vaid miskite saevõistluste jaoks mõeldud.
Ma juba kartsin halvimat. Big Grin
Vasta

Ma ei ole iial puruhammast nüsinud. Õigemini kunagi võtsin ühel lapikviliga madalamaks.
Ei ole kasu sellest tegevusest leidnud. Seega olen loobunud.
Vasta
Photo 

Keti hammas on poolviltune ja mida rohkem teda teritada, seda madalamaks ta puruhamba suhtes jääb. Hea, kui seal mingi vahe ikka oleks.
[Pilt: depth-gauge.jpg]
Vasta

(09-02-2021, 08:05 AM)pannkook Kirjutas:  Ma ei ole iial puruhammast nüsinud. Õigemini kunagi võtsin ühel lapikviliga madalamaks.
Ei ole kasu sellest tegevusest leidnud. Seega olen loobunud.

Ketid lõpus saepuru asemel puidutolmu ei tooda? Mul küll närv ei kesta, igal viilimisringil ikka nähv viiliga puruhammast ka. Haukab kett lõpuni isukalt.

Samas olen ma halb viilija - viis-kuus ringi saan teha, siis on hammas otsas. Peaks tihemini ja vähem korraga tõmbama...
Vasta

Päris häid kette visatakse nurka tänapäeval. Puruhamba viilimisest ei teata essugi. Enamusel siia jõudnud saagidel on see töö tegemata. Väiksema kubatuuriga sae saab ju sellise ketiga lausa kokku kräunutada.
Miski peaks ju ikka märku ka andma, et ei sae enam nii hästi, kui tuliuus kett? Minul küll lööks lambi kergelt hõõguma, et midagi on viltu... Aga eks uuem põlvkond on juba targem, ostab jälle poest uue keti ja vahest ka kohe uue sae.  Et vana enam ei sae ja uus ei maksa ka enam midagi. Toungue
Vasta

Kas käsitsi, ilma abivahenditeta teritades on üldse võimalik, et pärast otse lõikab?
Või on selleks lihtsalt aastaid pidevat praktikat vaja?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne