Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Siin eespool oli juttu akusaagidest.Ise kokku puutunud pole seega ei oska kiita ega laita.Tekkis küsimus,et kuidas selliste külmade ilmadega nagu praegu meil on näiteks kuskil kodust kaugemal saega majandada?Mul tööl kõik Makita 18V tööriistad 5Ah akudega.Kogu varandus autos .Koguaeg miski jama,küll ei hakka laadima enne kui üles on soojenenud küll näitab õhtul laetud akuga hommikul ainult kahte kriipsu jne.Soojaga kõik Ok.Et kui tuleb mõte praeguse ilmaga kuskil kaugemal aianurgas natuke toimetada siis peale paari oksa saagimist masin rahulik ja vängete vandesõnade saatel bensusaag käima.Iseenesest soojemal ajal kindlasti ülihea asi aias toimetamiseks ja olen mõelnud ka endale soetada midagi Makita valikust.
Vasta

Külm on probleem tänastele akudele. Sad Selle eest hoiatatakse kõigi akuseadmete juhendites.

Mul on laadija ja akud kojas umbes +5 peal. Kuni -10 peale (jahedamaga ma polegi metsa jõudnud) ei jahtu paari tunniga nii palju, et sellest häda tekiks. Pigem õnnestub isegi veidi kauem töötada, kuna aku ei kuumene. Samuti olen näinud selle ära, et tunde saskakastis tööd oodanud täislaetud aku kolmele pulgale on mõneminutine saagimine neljanda pulga juurde kasvatanudSmile Aga metsas tühjana õhtuks  maha jahtunud akud tahavad mõne tunni kojas soojendeda enne, kui on nõus laadijas jutule võtma. Metsas otse saest võttes hakkab kohe laadima. Ja siis laadijas ei tundu jahtuma ka.

Aga kel on vaja homme hommikul kindlasti metsa minna, siis öösel mahajahtunud akud ilmselt eriti jutule ei võta tõesti. Õnneks on bensusaed endiselt lubatud Big Grin

Soojast võetud aku ja saag ei tundunud eelmise kolmapäeva õhtul, kui oli vaja ühte mahasõidetud kuuselatva rappida, väljasvalitsevast miinuspaarikümnest (OK; tegelikult näitas auto vaid -18) küll midagi arvavat: suristas mõnusalt vajalikud lõiked ära.
Vasta

Mitte küll saagidega seoses aga Makita drelli ja hekilõikuriga järgmine tähelepanek. 
Makita drell. Võetud soojast ruumist ja laetuna. Hommikul kannatas kruvida vaevalt kolmveerand  tahvlit trapetsprofiili. Tahvlile läks 70 kruvi. Ja nii mõlema akuga. Peale teist laadimist lasi kaks tahvlit ära panna ühe akuga.  Ja sama pull ka järgmine päev.
Hekilõikur soojast ruumist sama suhtumisega. Hommikul esimese laadimisega laseb ca 15 min vähem töötada kui teise laadimisega. 
Mulle tundub, et välistemperatuur pole ainus määraja. Aku tahab veel sisemiselt ülesäratamist.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Ma siin laadida pole proovinud, kuid -14 toimisid echo 50.4v akud justkui normaalselt. Terve öö autos olnud akudel -10 kraadi juures ei täheldanud ka mingit olulist muutust tegid kõik lõiked ära mis vaja oli. 
Algul käivad justkui veidi lahjema pöördega aga kui soojaks aku saab töötatud on justkui normaalne kõik
Vasta

(18-02-2021, 01:41 AM)Daff Kirjutas:  Mitte küll saagidega seoses aga Makita drelli ja hekilõikuriga järgmine tähelepanek. 
Makita drell. Võetud soojast ruumist ja laetuna. Hommikul kannatas kruvida vaevalt kolmveerand  tahvlit trapetsprofiili. Tahvlile läks 70 kruvi. Ja nii mõlema akuga. Peale teist laadimist lasi kaks tahvlit ära panna ühe akuga.  Ja sama pull ka järgmine päev.
Hekilõikur soojast ruumist sama suhtumisega. Hommikul esimese laadimisega laseb ca 15 min vähem töötada kui teise laadimisega. 
Mulle tundub, et välistemperatuur pole ainus määraja. Aku tahab veel sisemiselt ülesäratamist.

kunagi õpetati autode puhul, et külmadega samuti aku "üles äratamisek" enne käivitamist panna täistuled põlema.
ise ei oska kommenteerida pole kasutanud.
Vasta

Seda tarkust hakati juba nõukaajal levitama. Kui tolleaegsete normide järgi korras aku suutis -15 veel Volga esimese pöördega käima venitada siis peale 30 sekundit täistulesid tuli hakata täkku otsima....
Vasta

(19-02-2021, 21:01 PM)Meelis2 Kirjutas:  Seda tarkust hakati juba nõukaajal levitama. Kui tolleaegsete normide järgi korras aku suutis -15 veel Volga  esimese pöördega käima venitada siis peale 30 sekundit täistulesid tuli hakata täkku otsima....
Seda õpetati autokoolis sügaval nõukaajal ja ise nii vanasti ka toiminud. Korraks tuled, no sekund-kaks, siis 5-10 sek pausi ja starterit, muidugi sidur lahutet, benss käsipumbaga üles pumbatud jne
Vasta

Need toimingud olid ju vene autoga primaarsed Big Grin
Nojah 1-2 sekundit tulesid vast jah akut ei tühjendanud aga ega ta külmaga akule vunki juurde ka ei suutnud anda, igasuguse reaktsiooni kiirendajaks on vast ikkagi lahuse temperatuuri tõus? Seda paari sekundiga ei muuda. Keegi targem ehk täpsustab?
Vabandust, teema ju mootorsaagidest!
Vasta

(19-02-2021, 22:47 PM)Meelis2 Kirjutas:  Need toimingud olid ju vene autoga primaarsed Big Grin
Mitte, et see juba mõnda aega üldse teemasse oleks siinses lõimes, aga..
Olin siis laps, aga mäletan, et suuremate külmadega toodi aku ööseks kööki, hommikul siis jälle peale.
Vist oli isegi periood, kui jahutusvedelik oli vesi, see käis siis päevasõidu lõpus välja ja hommikul uus soe vesi sisse.
Täna õudne mõeldagi, milline kadalipp oli vaja läbida, saamaks autoga liikuma..
Vasta

Seda nüüd küll aga aeg ei maksnud sel ajal midagi.
Vasta

(20-02-2021, 13:04 PM)Meelis2 Kirjutas:  Seda nüüd küll aga aeg ei maksnud sel ajal midagi.
Jah, ja seda kasutati paremini ära. Samuti oli sundseis. Kui nii ei teinud, sõita ei saanud. Wink
Vasta

Aku tuppa- see oli nii loomulik, nagu standardprotseduur!
Maal olles hakkas auto elustamine ikka kõva tund enne väljasõitu.
Mootorist lasti ikkagi mõned kuumad veed läbi ja kaeti siis tekkidega.
Aku eluiga sõltub ikka suhtumisest. Kurb on vaadata kuidas seistes autodel ei suvatseta isegi tulesid maha tõmmata, et pisutki
kenekas saaks laadida.
Meie "väikses riigis" nagunii suht lühikesed otsad.
Olen oma silmaga näinud kolmteist aastat vana Optimat (punane) Mtz´i peal.
Vasta

(21-02-2021, 12:52 PM)volvota Kirjutas:  Kurb on vaadata kuidas seistes autodel ei suvatseta isegi tulesid maha tõmmata, et pisutki
kenekas saaks laadida.
Kas tulede põledes töötab genekas oma võimete piiril ja aku laadimiseks enam võimsust ei jätku?

Aku laadimise kiirus sõltub rohkem aku sisetakistusest. Takistus on nii suur, et pinge tõuseb praktiliselt kohe peale mootori käivitumist maksimaalse väärtuseni ja muude tarbijate välja lülitamine aku laadimise kiirust praktiliselt ei muuda.
Vasta

mitte et see mootorsae teemasse läheks aga tühikäigul annab genekas nii vähe ampreid välja et tühikäigul tiksuv põlevate tuledega auto laeb akut pigem tühjemaks.
Vasta

(21-02-2021, 13:34 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  mitte et see mootorsae teemasse läheks aga tühikäigul annab genekas nii vähe ameteid välja et tühikäigul tiksuv põlevate tuledega auto laeb akut pigem tühjemaks.
 Nii on, mingi rasketehnika saadeti garantiisse kuna aku saab tühjaks. Lõppeks selgus, et vabrik polnud sellepeale tulnud et aparaat jäetakse tühikäigul soojaks lõksuma, soojendus põhjas töötuled põlemas jne.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

No siis on mul vist vedanud. Ühelgi omatud masinal pole sellist probleemi esinenud. Tühikäigul ja tulede põledes on pinge olnud vähemalt 14,1V
Vasta

(21-02-2021, 14:05 PM)Tegelane5 Kirjutas:  
(21-02-2021, 13:34 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  mitte et see mootorsae teemasse läheks aga tühikäigul annab genekas nii vähe ameteid välja et tühikäigul tiksuv põlevate tuledega auto laeb akut pigem tühjemaks.
 Nii on, mingi rasketehnika saadeti garantiisse kuna aku saab tühjaks. Lõppeks selgus, et vabrik polnud sellepeale tulnud et aparaat jäetakse tühikäigul soojaks lõksuma, soojendus põhjas töötuled põlemas jne.

Uuemad koned tunnevad juba ära selle situatsiooni ja lisavad ise pöördeid, et oleks voolu suund õige. Narvast tarbijani mitte vastupidi.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Lahe!
Pöördeid on vaja jah, muidu mootor tiksub "külmaks".

Sapikal oli vaja lisaks pööretele ka kiirust, muidu aknaid suht raske jääst lahti
hoida- või piimanõuga kuum vesi salongi võtta! Big Grin
Vasta

Igastahes lõpetas eile töölepingu mõisapargis saaresurma ja tormimurru puid tükeldades Dolmari lati otsatähik. Määritud, õlitus olemas. Muidugi, mida tahta olematu hinnaga tootest ehk ei põe. Lihtsalt sajandivahetuse odavsae P351 odavlatt kestis iidkaua võrreldes sellega. 
Kaasas oli muidugi ka Hecht, mis peale poolt aastat seismist jääkülmas käivitus teise tõmbega. Jah, võimu on ka palju rohkem aga peale kergsaagi raskekaallane kätte võtta oli paras ikaldus küll  Big Grin Ma olin jätnud viimaseks just kerget saagi vajavad tööd nagu mõned noorte kuuskede laasimised, peened võsalaadsed jms. See näokõrguselt tegemine oli peale paaritunnist tööpäeva väsitav küll. Tahaks VEEL kergemat ehk peab rahakotiga läbi rääkima ja ikka seda Echot katsuma minema!
Vasta

Osad oregoni odavplaadid( makita ja dolmar kasutavad oregoni plaate) on tehtud hiinas ja nende plaatidega on olnud tõsiseid probleeme vastupidavuse osas. Sama tootja kanadas toodetud kallimad plaadid kestavad ilusti. 
Siin ka põhjus miks neid oregoni kett-plaat komplekte odavalt müüakse. See komplekt hiina toodang ja tõsiseks metsatööks ei sobi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne