Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

(14-04-2021, 12:17 PM)ak75 Kirjutas:  ...
läksin ostsin väikese ja nõrgukese akusae Makita DUC254.
...
kõrvalkastist jäi näppu 4Ah aku, millel voolu ühe pulga jagu. Veel enne pärispimedat saagisin õunapuul küljest kaks käsivarre jämedust kuivanud oksa. Jupitasin ära ja siis sai aku otsa. Ostuga rahul. Saag on mõnusalt kerge ühe käega toimetada ja sobib ideaalselt puuvõrade lahtisaagimiseks. Teise käega majandad okstega. Meeldib hetk, kus päästikult käe võttes saabub kohe vaikus, samuti jääb ära kogu möll käivitamisega. Vajutad vaid nuppu ja töötab. Ostuga rahul!
Tüvede jaoks on teised saed.

Värske terava ketiga elusat oksa niimoodi haukabki. Kui hakkab "voolu kulutama", on kett nüri. Väga tundlik onWink

Aga abisaeks väga mõnus.

Teine tüütult tundlik asi on käeandur: kui sae asendit kohendades haare liiga lõdvaks läheb, suudab turva sae välja lülitadaWink Mida väiksem on käsi, seda närvilisem on. 12-aastane tütar peab üldse käe käepideme esikolmandikul hoidma, et saag käima nõustuks. Võib muidugi olla ka isendi viga.
Vasta

Tänud v6sa, hea info! Mul ta mõned korrad välja lülitas küll, aga pidasin süüdlaseks liig tühja akut.
Vasta

Puhastamata (tolmuse mootoriga) lülituab välja ka mootori termokaitse. Väljast pole tunda, aga pöörlevast mootorist tulev õhk on kuum siis. Puhud puhtaks (seda tolmu sinna ikka kogub) ja lased edasi.

Teine asi on tagasilöögikaitse hoova asend - meie omal oli mingil hetkel miskine sodi niimoodi vahel, et kui hoob vähegi nihkus, kohe oli seis. Sai siit ja sealt puhutud ja asi muutus paremaks.

Tühja aku annab tulukse vilkumine kätte. Siis ka ei lülitu, pead välja lülitama ja aku korraks eemaldama ja tagasi panema, siis saab ühe-kaks sutsakat veel. Aga see võib aku peeti keerata väidetavalt.
Vasta

Ülekoormusega lülitab ka välja. Mõned korrad olen suutnud echo ka ajada välja lülituma, aga originaalketiga on see võimatu. Makita on nii palju jõuetum, et päris lihtsasti lülitub välja kui tarvis suurema gabariidilisi asju lõigata.
Vasta

Ülekoormuskaitse triikraual igatahes saagi välja ei lülita. Kett seiskub, lased päästiku lahti ja järgmisel vajutusel stardib taas. Ei pea vahepeal pausi pidama.

Seda juhtub tihemini nüri ketiga puud kulutades...
Vasta

ikalduste test
 
Vasta

Milline suurepärane video valede saagimisvõtete ja teadmatuse näitamiseks. Plusspunktid maakeelse kanali ja ettevõtlikkuse eest kaupa reklaamida.
Vasta

(15-04-2021, 11:31 AM)pannkook Kirjutas:  ikalduste test

Lugesin kauges lapsepõlves targast raamatust, et väikese naela saab suure haamriga ju kuidagi löödud, aga kõige osavam mees jääb jänni kui peab suure naela pisikese haamriga sisse lööma. Jätsin selle lause meelde ja pole edaspidi pidanud ühtegi tööriista ikalduseks nimetama......

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Selleks, et õieti teha, tuleb ka valesti teha. Ma nagu kuulsin ka, et esimese puu langetus...
Ma tean ühte meest, kes esimest korda langetas Druzbaga. Plaat puru ja kõver. Nüüd on aga mehest saanud kõva tegija. Meedias aeg-ajalt näha. Smile
Ja huvitav on praeguseaegseid videosid vaadata. Palju on esinejaid kelle tegevus näitab, et nad ei oska suurt midagi. Aga näitleja-esinejaoskus täitsa tasemel. Jutt jookseb ja pilt hea vaadata. Harjutamine teeb meistriks!
T.
Vasta

selle videoga meenus mul üks anektood, kus tsukts ei saanud uue druzbaga enam normi täis. tulid siis targemad tsuktsile näitama, et kuidas saagimine käib ja siis tsukts tõdes, et tal küll see saag niimoodi ei põrisenud. seal videos on ka sellised liigutused nagu tahaks ilma põristamata saagida Smile. aitähh, tegi tuju heaks.

Pähkliajude hirm
Vasta

Täna Maalehe vahel olevas Maaelu lugedes oli mulle uudiseks, et kui biolisandiga kütus on õhku saanud läbi tuulutuse, kogub niiskust, küttesüsteemi tekib vesi ja see võib viia mootori kokkujooksmiseni. Väidetakse, et kui vesi on kütuses, siis kolvi eesmine pind läheb laineliseks ja see pidavat näitama kokkujooksmise põhjust.
Mida arvate sellest jutust? Ma ise natuke olen skeptiline selle lainelise kolvi osas...
T.
Vasta

(15-04-2021, 13:17 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Täna Maalehte lugedes oli mulle uudiseks, et kui biolisandiga kütus on õhku saanud läbi tuulutuse, kogub niiskust, küttesüsteemi tekib vesi ja see võib viia mootori kokkujooksmiseni. Väidetakse, et kui vesi on kütuses, siis kolvi eesmine pind läheb laineliseks ja see pidavat näitama kokkujooksmise põhjust.
Mida arvate sellest jutust? Ma ise natuke olen skeptiline selle lainelise kolvi osas...
T.
ei suutnud sellist artiklit praegu leida. mis mootoritest jutt oli? kui mõni tõlkeartikkel, siis võib igasugust nalja sees olla.

Pähkliajude hirm
Vasta

(15-04-2021, 16:43 PM)ounou Kirjutas:  
(15-04-2021, 13:17 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Täna Maalehte lugedes oli mulle uudiseks, et kui biolisandiga kütus on õhku saanud läbi tuulutuse, kogub niiskust, küttesüsteemi tekib vesi ja see võib viia mootori kokkujooksmiseni. Väidetakse, et kui vesi on kütuses, siis kolvi eesmine pind läheb laineliseks ja see pidavat näitama kokkujooksmise põhjust.
Mida arvate sellest jutust? Ma ise natuke olen skeptiline selle lainelise kolvi osas...
T.
ei suutnud sellist artiklit praegu leida. mis mootoritest jutt oli? kui mõni tõlkeartikkel, siis võib igasugust nalja sees olla.
Maalehe vahel asuvas Maaelus. Minu viga....  OÜ Saemeistri juhatuse liige L.V. jutt.
Vasta

(15-04-2021, 16:47 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Maalehe vahel asuvas Maaelus. Minu viga....  OÜ Saemeistri juhatuse liige L.V. jutt.
No teeme veel ühe iteratsiooni: "Postimehe" vahel asuvas "Maaelus" Wink
Vasta

(15-04-2021, 16:47 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  
(15-04-2021, 16:43 PM)ounou Kirjutas:  
(15-04-2021, 13:17 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Täna Maalehte lugedes oli mulle uudiseks, et kui biolisandiga kütus on õhku saanud läbi tuulutuse, kogub niiskust, küttesüsteemi tekib vesi ja see võib viia mootori kokkujooksmiseni. Väidetakse, et kui vesi on kütuses, siis kolvi eesmine pind läheb laineliseks ja see pidavat näitama kokkujooksmise põhjust.
Mida arvate sellest jutust? Ma ise natuke olen skeptiline selle lainelise kolvi osas...
T.
ei suutnud sellist artiklit praegu leida. mis mootoritest jutt oli? kui mõni tõlkeartikkel, siis võib igasugust nalja sees olla.
Maalehe vahel asuvas Maaelus. Minu viga....  OÜ Saemeistri juhatuse liige L.V. jutt.

https://maaelu.postimees.ee/7224597/kutu...koonerdada

äkki mõeldi soonelist, kriibitud kolbi? kellel tellimust ei ole, siis artikli sisu on, et mõistlik on kasutada akülaatbensiini (Aspen jms).

Pähkliajude hirm
Vasta

Täitsa tore video... 
Ma igavusest lugesin kokku täna tehtud lõiked ja sain 96 keskmise diameetriga 25cm. Kaks suurt sangleppa, üks suurem metsakuiv mänd ja posu pliiatseid lisaks, viimaseid ümardasin pundiga. 45-sendise männi  ja sanglepaga pole ka 1,7kW Dollariga miskit teha, ikka peale keeratud ja sellega uhkelt benssu tarbiva endise 2,1kW Hechtiga. Tegin testi ehk lükkasin 16-tollise 1,5ketiga lati otse sisse ja nüüd pöörde langemist ei olnud. Tundub, et peab Dolmari modimisele ka mõtlema aga Aspeni kulu võiks mõistlikuks jääda. Need siis 99€ ja 149€ maksnud saed. Mida ma teeks siin paljusajalise akusaega, kui laadimispostini on majast 300 meetrit ?
Vasta

Õhtust!

Paiskasin müüki järgmise sae- Stihl 023C
https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=154882796&message=description_updated

T.
Vasta

(15-04-2021, 17:09 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Täitsa tore video... 
Ma igavusest lugesin kokku täna tehtud lõiked ja sain 96 keskmise diameetriga 25cm. Kaks suurt sangleppa, üks suurem metsakuiv mänd ja posu pliiatseid lisaks, viimaseid ümardasin pundiga. 45-sendise männi  ja sanglepaga pole ka 1,7kW Dollariga miskit teha, ikka peale keeratud ja sellega uhkelt benssu tarbiva endise 2,1kW Hechtiga. Tegin testi ehk lükkasin 16-tollise 1,5ketiga lati otse sisse ja nüüd pöörde langemist ei olnud. Tundub, et peab Dolmari modimisele ka mõtlema aga Aspeni kulu võiks mõistlikuks jääda. Need siis 99€ ja 149€ maksnud saed. Mida ma teeks siin paljusajalise akusaega, kui laadimispostini on majast 300 meetrit ?
Antud Dolmar reageerib väga hästi muffler modile ning timing advancile.

Vasta

(15-04-2021, 13:17 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Täna Maalehe vahel olevas Maaelu lugedes oli mulle uudiseks, et kui biolisandiga kütus on õhku saanud läbi tuulutuse, kogub niiskust, küttesüsteemi tekib vesi ja see võib viia mootori kokkujooksmiseni. Väidetakse, et kui vesi on kütuses, siis kolvi eesmine pind läheb laineliseks ja see pidavat näitama kokkujooksmise põhjust.
Mida arvate sellest jutust? Ma ise natuke olen skeptiline selle lainelise kolvi osas...
T.

Kokkujooksu jutt tundub küll kahtlane. Etanool seob vett küll ja probleeme on see tekitanud aga see on siiski mitte käivitumine või ebaühtlane käik, mitte kokkujooks. Pigem tundub, et paagis oli puhas bensiin, mis selle lainelise kolvi tekitas  Rolleyes
Vasta

Ma arvan seda, et järsku tahetakse ajada kõik hädad bensiini peale. Aga sellise asutuse esindaja poolt aetud jutt... arusaadav, et naisterahvas ei pruugi kõike teada ja välistatud pole ka spetsialistide jutt asjast, kes head nõu annavad. Wink 
Minu arvamus asjast on selline, et see ikka pigem üleküpsetamise, karb. vale reguleering ja lahja segubensiin+kõrged saepuruhambad ja nüri kett lahja sae puhul.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne