Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Ei ole see asi ei väikeste küttekrattide ega palavusega seotud. Kadu algas märtsis. Praegu on asi juba nii hull et pole mõtet paaki kütet eriti sisse jättagi. Kui nädal aega tööl käimise ajal sael puhkepäevad siis laupäeval ainult tilk heal juhul sees... Teisest Stihlist ei kao ka kuu pikkuse seismise järel midagi märgatavat.
Samas ruumis seisavad kõrvuti kaks Stihli saagi, võsalõikur ja trimmer. Samas kõrval ka kanistrid Aspeni bensiiniga. Ainuke koht kus kadu märgata on see 026. 
Päikse käes ega kuumas autos ei hoia, kui ei tarvita parajasti on masinad paksude maakivimüüride taga palavuse eest kaitstud.
Vasta

(09-03-2021, 00:54 AM)hendrik Kirjutas:  
(08-04-2019, 21:51 PM)Xtreme Kirjutas:  Mina ostsin ketiõli viimati erimellist    10L    ~14 eurot, oma taaraga. Ei ole aimu ka mis baasil ta on, võrreldes bauhofi õliga kleepub kõvasti vähem.

Postitus on iidne, kuid kuulsin hiljaaegu ühelt vanalt, et Erimell ostab vana mootoriõli jäätmejaamadelt kokku ja toodab sellest ketiõli. Protsess on midagi sellist nagu alumises videos (pürolüüs):



või 



Puhastatud mootoriõlile lisatakse kleepainet ja paisatakse ketiõlina müüki. Antud ketiõli puuduseks olla halvenenud jahutusvõimekus (latt kuumeneb rasketes tingimustes üle ja tõmbab siniseks (kuigi ketipinge, kett, latt, õli pealeanne jms on korrektne). Kas keegi oskab sellel teemal kaasa rääkida ja selle vana juttu kinnitada või ümber lükata?

Selle postituse tõttu võttis minuga mõni päev tagasi ühendust Erimelli esindaja ja uuris, kust see pürolüüsi jutt pärineb. Lisaks kinnitas ta, et Erimell ei töötle ühtegi õli, vaid ostab need sisse. Samuti kinnitas ta, et Erimelli ketiõli ei ole pürolüüsitud ja kui on kahtlusi, viige kasvõi laborisse. Valeinfo allikaks olla osad nende konkurendid. Minu ettepanek Erimellile on lisada ketiõli etiketile info, et tegemist ei ole pürolüüsitud tootega, et lõpetada lament.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

mulle tundub, et seda s.tast saia tegemise juttu ei tasuks nagunii väga tõsiselt mõelda.
enamasti läeb ju vana õli tünni kõik, mis üleliigne ja enam-vähem vedel. et sellest soustist veel miskit viisakalt eraldada peab palju raha olema ja saadava toodangu müügihind oleks kosmiline.
Vasta

(03-07-2021, 13:28 PM)diesel Kirjutas:  mulle tundub, et seda s.tast saia tegemise juttu ei tasuks nagunii väga tõsiselt mõelda.
enamasti läeb ju vana õli tünni kõik, mis üleliigne ja enam-vähem vedel. et sellest soustist veel miskit viisakalt eraldada peab palju raha olema ja saadava toodangu müügihind oleks kosmiline.
Vaata poes riiulis õlikanistrite hindasid - mina küll ei näe seal midagi kosmilist :-)
Kogu kokku kogutav vana õli (tahaks siia kirjutada "maailmas", aga see ilmselt ei oleks 100% õige) läheb taaskasutusse, mootoriõlina kasutusse jõuab pärast filtreerimist, puhastamist jms. ainult osa sellest, aga see ei ole väike osa.
Oil Recycling 101: Oil Waste Facts, How to Recycle and Benefits (greenandgrowing.org)
Kusagilt lugesin, et baasõli sisaldab kuni 25% taaskasutatud õli, aga ei suutnud seda enam kiiruga leida.
Vasta

võhikuna arvaks, et enamus taaskasutust on ahju ajamine.
väga viisakalt kogutud kindlast kraamist ehk saab miskit muud ka kätte.
antifriisi-sillaõli-detailide pesu-hüdroõli-pintslipesu segu seest midagi kätte saada tundub küll liiga kirves olevat.
Vasta

(03-07-2021, 13:28 PM)diesel Kirjutas:  mulle tundub, et seda s.tast saia tegemise juttu ei tasuks nagunii väga tõsiselt mõelda.
enamasti läeb ju vana õli tünni kõik, mis üleliigne ja enam-vähem vedel. et sellest soustist veel miskit viisakalt eraldada peab palju raha olema ja saadava toodangu müügihind oleks kosmiline.

Ei ole kosmiline midagi - maailmas kogutakse vähemalt veerand (mõnedel andmetel suisa pool) õlist (suured tööstusettevõtted, laevandus, logistikaettevõtted jms) liigiti ja säärane teadaolev mant on üsna hõlpsalt taaskasutatav. Meil kipub küll nii olema, et tihti valatakse kõik soga ühte tünni ja nii keeratakse paljulubav tooraine istelihasesse. Kuskiltmaalt tõesti jookseb piir, kus lisandite väljavõtmine enam ära ei tasu, aga arvestades mahtusid, on see ikka päris tulus äri:
https://www.oilrecyc.com/news/waste-engi...n-process/

Ega looduslikust naftast rafineerimisel järele jääv ollus kah tasuta tarwitamiskõlblikuks õliks muundu...
Vasta

Kes vene aega kolhoosides mäletab siis tol ajal oli väga pop taastatud õli kasutamine. 
Oli küll kahvatu jumega ja mitte nii läbipaistev kui tutnoi õli aga käras.
Mootorid käisid enamus selle halli ollusega.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Olen ka kuulnud õlide taaskasutamisest.
Aineid eraldada osaliselt saab settimise teel.

Kvaliteetsemad õlid olevat väidetavalt toodetud põhjamaade naftast ja odavamad araablaste toodangust.
Vasta

(05-07-2021, 19:51 PM)Daff Kirjutas:  Kes vene aega kolhoosides mäletab siis tol ajal oli väga pop taastatud õli kasutamine. 
Oli küll kahvatu jumega ja mitte nii läbipaistev kui tutnoi õli aga käras.
Mootorid käisid enamus selle halli ollusega.
90.-te alguses oli M8V2 vaadiga järgi minnes lahtisena saadaval. Sisuliselt separeeritud-filtreeritud ja midagi vist ka lisatud Kogu cccp tehnikale pidada sobima. v.a. Kamaz ja turbutatud mootorid. Raske aeg, lääne õlid olid €€, "LADA" õli, Avtool jms peenemad margid liikusid piiratud koguses ja seltskonnas.
Sobis see vedelik kõigile (ühe ettevõtte) masinatele, st korgiaugust läks alla kõigil,  Gaz52 kap.rem.mootor kestis 10-20´000km, Moskvitšil rohkem, sõltuvalt kasutajast. Saaled olid kulumaterjal, ja õlikulu mõõdeti ämbriga kuniks 2.-l korrusel jõuti järeldusele, et see ollus sobib vaid kütteõlile lisamiseks ja et ka Addinoli ja BP õlid on norm. hinnaga.

Et vähegi teemas püsida, siis kasutati ja kasutasime ka ise mootorsael, seda nii segu- kui ketiõlina. Nii Družba kui legendaarne 254 pidasid vastu küll, ainult see sinine vine ja kipitavad silmad...


Vasta

(05-07-2021, 19:51 PM)Daff Kirjutas:  Kes vene aega kolhoosides mäletab siis tol ajal oli väga pop taastatud õli kasutamine. 
Oli küll kahvatu jumega ja mitte nii läbipaistev kui tutnoi õli aga käras.
Mootorid käisid enamus selle halli ollusega.
90.-te alguses oli M8V2 vaadiga järgi minnes lahtisena saadaval. Sisuliselt separeeritud-filtreeritud ja midagi vist ka lisatud Kogu cccp tehnikale pidada sobima. v.a. Kamaz ja turbutatud mootorid. Raske aeg, lääne õlid olid €€, "LADA" õli, Avtool jms peenemad margid liikusid piiratud koguses ja seltskonnas.
Sobis see vedelik kõigile (ühe ettevõtte) masinatele, st korgiaugust läks alla kõigil,  Gaz52 kap.rem.mootor kestis 10-20´000km, Moskvitšil rohkem, sõltuvalt kasutajast. Saaled olid kulumaterjal, ja õlikulu mõõdeti ämbriga kuniks 2.-l korrusel jõuti järeldusele, et see ollus sobib vaid kütteõlile lisamiseks ja et ka Addinoli ja BP õlid on norm. hinnaga.


Vasta

Õhtust!

Panin müüki Partner 351

https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=159249619

T.
Vasta

On jalgu jäänud üks husqu 55, sael on silindri/kolviga midagi väga paha kunagi juhtunud ja neid ei ole. Selle eedt on vägagi kabe vänt, karterid, karpa, korpused terved jne. Hetkel broneeritud!
56938583, järvamaa

[Pilt: D83C97C5-1957-49EA-9908-AAA3CF294BA3.jpeg]
Vasta

Kas mõni Stihli mees on kuskil esinduses või edasimüüa juures märganud pildil olevat Stihli progresseeruvat puruhamba malli?

   
Vasta

Aga miks just Stihli oma peab olema?

Pähkliajude hirm
Vasta

Sest teised tootjad ei valmista progresseeruvat puruhamba malli 3/8p ketile.
Vasta

Oled sa päris kindel... Husqawarnal on samasugune nn progresseeruv puruhambamall lihtsalt teise kujuga. Mida madalamaks lõike hammas kulub seda madalamaks viilib puruhamba...
Vasta

(03-07-2021, 13:28 PM)diesel Kirjutas:  mulle tundub, et seda s.tast saia tegemise juttu ei tasuks nagunii väga tõsiselt mõelda.
enamasti läeb ju vana õli tünni kõik, mis üleliigne ja enam-vähem vedel. et sellest soustist veel miskit viisakalt eraldada peab palju raha olema ja saadava toodangu müügihind oleks kosmiline.
 No samahästi võib ju lammutamisel klaasi, tellised ja eterniidi ühte kasti sokutada ning siis kõik eterniidi raha eest ära anda.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(18-07-2021, 09:29 AM)maisalup Kirjutas:  Oled sa päris kindel... Husqawarnal on samasugune nn progresseeruv puruhambamall lihtsalt teise kujuga. Mida madalamaks lõike hammas kulub seda madalamaks viilib puruhamba...
Olen päris kindel ,et ei husqvarnal ega teistel tootjatel ei ole 3/8p progresseeruvat malli. 
Husqvarna .325 ning 3/8 mallid on progresseeruvad aga 3/8p jaoks neil progresseeruvat malli ei ole.
Vasta

Jälle mingi lammas müüb teadlikult hiina närakat Makita nime all, kahju sellest kes oksjoni võidab.
https://www.osta.ee/kettsaag-makita-ea61...42349.html
Vasta

Äkki on kellegil siit pakkuda korralikke kartereid husqvarna 254 mootorsaele?

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne