Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

mul ühel tõmbas midagi ringi. Kett ringi koormuse all ei käi, mootor käib, nigu elajas. Sad
Vasta

Kas keegi kõvasulamkette ka ise teritanud on? Ja kui siis millega?
Üks 72 hambaga kett tahab kohendamist.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Tere. Husqvarna 435 saag töötamisel jäi seisma nagu oleks kütus lõppenud. Edasi ei käivitunud. Tõmmates teeb törtsu ja rohkem ei midagi. Siis mingil suvalisel hetkel läheb käima ja tööta ilusti, ei mingit probleemi. Käivitub tõmbest - pole mingit probleem. Jättes seisma ja veerant tundi hiljem sama jama, korra lubab iga tõmbega aga käima ei jää. Küünal kuiv ja pruun, säde on. Sai ka karburaator lahtivõetud ning uued membraanid pantud, tulemus sama, ei mingit muutust. 
Kas kellegil midagi sarnast juhtumit on olnud?? Mida veel uurida. Karburaator veel lahti puhatada? Kütusepaagi filter/voolikud kontrolli? Või on vända otsalaagritel tihendid??? Siis peaks tühikäigul mitte töötama....
Vasta

(05-05-2022, 11:01 AM)nokitseja30 Kirjutas:  Tere. Husqvarna 435 saag töötamisel jäi seisma nagu oleks kütus lõppenud. Edasi ei käivitunud. Tõmmates teeb törtsu ja rohkem ei midagi. Siis mingil suvalisel hetkel läheb käima ja tööta ilusti, ei mingit probleemi. Käivitub tõmbest - pole mingit probleem. Jättes seisma ja veerant tundi hiljem sama jama, korra lubab iga tõmbega aga käima ei jää. Küünal kuiv ja pruun, säde on. Sai ka karburaator lahtivõetud ning uued membraanid pantud, tulemus sama, ei mingit muutust. 
Kas kellegil midagi sarnast juhtumit on olnud?? Mida veel uurida. Karburaator veel lahti puhatada? Kütusepaagi filter/voolikud kontrolli? Või on vända otsalaagritel tihendid??? Siis peaks tühikäigul mitte töötama....
Dolmaril oli sellisel puhul süütemooduli viga. See vahetati välja. Ise vist kontrollida ei saagi, sest läheb ju käima ehk on ka mingil hetkel säde olemas. Olin samamoodi "nagu loll", keeran kõike aga ei midagi. Prooviti teise mooduliga ja kõik korras.
(05-05-2022, 10:55 AM)Daff Kirjutas:  Kas keegi kõvasulamkette ka ise teritanud on? Ja kui siis millega?
Üks 72 hambaga kett tahab kohendamist.
Ma enda oma tavaviiliga teinud, nii Hiiul soovitati. Läks küll teravaks, lihtsalt nürib kauem.

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

(05-05-2022, 11:01 AM)nokitseja30 Kirjutas:  Tere. Husqvarna 435 saag töötamisel jäi seisma nagu oleks kütus lõppenud. Edasi ei käivitunud. Tõmmates teeb törtsu ja rohkem ei midagi. Siis mingil suvalisel hetkel läheb käima ja tööta ilusti, ei mingit probleemi. Käivitub tõmbest - pole mingit probleem. Jättes seisma ja veerant tundi hiljem sama jama, korra lubab iga tõmbega aga käima ei jää. Küünal kuiv ja pruun, säde on. Sai ka karburaator lahtivõetud ning uued membraanid pantud, tulemus sama, ei mingit muutust. 
Kas kellegil midagi sarnast juhtumit on olnud?? Mida veel uurida. Karburaator veel lahti puhatada? Kütusepaagi filter/voolikud kontrolli? Või on vända otsalaagritel tihendid??? Siis peaks tühikäigul mitte töötama....
Trimmer käitus samamuudi kui nurga all olev kütusevoolik kinni paisus selle meie olluse peale.

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta

(05-05-2022, 12:16 PM)Walter Kirjutas:  
(05-05-2022, 11:01 AM)nokitseja30 Kirjutas:  Tere. Husqvarna 435 saag töötamisel jäi seisma nagu oleks kütus lõppenud. Edasi ei käivitunud. Tõmmates teeb törtsu ja rohkem ei midagi. Siis mingil suvalisel hetkel läheb käima ja tööta ilusti, ei mingit probleemi. Käivitub tõmbest - pole mingit probleem. Jättes seisma ja veerant tundi hiljem sama jama, korra lubab iga tõmbega aga käima ei jää. Küünal kuiv ja pruun, säde on. Sai ka karburaator lahtivõetud ning uued membraanid pantud, tulemus sama, ei mingit muutust. 
Kas kellegil midagi sarnast juhtumit on olnud?? Mida veel uurida. Karburaator veel lahti puhatada? Kütusepaagi filter/voolikud kontrolli? Või on vända otsalaagritel tihendid??? Siis peaks tühikäigul mitte töötama....
Trimmer käitus samamuudi kui nurga all olev kütusevoolik kinni paisus selle meie olluse peale.
Minu trimmer käitus samamoodi, kui isoleerimata küünlapiibust viskas sädet üle papist termoekraanile. Aastaid nu**is ajusid kuni ükskord hämaras garaažis ilma kaaneta starterit juhtusin tõmbama. Karbuss sai samuti enne uue sisu. Nüüd veedab noor pensionär ilusaid ja väljateenitud vanaduspäevi vist kusagil Holstre kandis...
Sae piibud on küll isoleeritud ja viga vast selles pole. Aga ehk kogemus kedagi aitab, et vahel tasub korra hämaramas starterit vedada.
Vasta

(05-05-2022, 11:01 AM)nokitseja30 Kirjutas:  Tere. Husqvarna 435 saag töötamisel jäi seisma nagu oleks kütus lõppenud. Edasi ei käivitunud. Tõmmates teeb törtsu ja rohkem ei midagi. Siis mingil suvalisel hetkel läheb käima ja tööta ilusti, ei mingit probleemi. Käivitub tõmbest - pole mingit probleem. Jättes seisma ja veerant tundi hiljem sama jama, korra lubab iga tõmbega aga käima ei jää. Küünal kuiv ja pruun, säde on. Sai ka karburaator lahtivõetud ning uued membraanid pantud, tulemus sama, ei mingit muutust. 
Kas kellegil midagi sarnast juhtumit on olnud?? Mida veel uurida. Karburaator veel lahti puhatada? Kütusepaagi filter/voolikud kontrolli? Või on vända otsalaagritel tihendid??? Siis peaks tühikäigul mitte töötama....
Süütepool,see nende väga levinud viga,neil muutuv ajastus,see hakkab jebima.Odava allhanke tulemus.Kuuma ei kannata,neil see pool silindri ülaosas ,kus kõige kuumem,teoreetiliselt hooratas peaks jahutama,aga väheks jääb sellest.Otsatihendid läbi ,siis tühikäigu pöörded just tõusevad

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta

(05-05-2022, 11:49 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(05-05-2022, 10:55 AM)Daff Kirjutas:  Kas keegi kõvasulamkette ka ise teritanud on? Ja kui siis millega?
Üks 72 hambaga kett tahab kohendamist.
Ma enda oma tavaviiliga teinud, nii Hiiul soovitati. Läks küll teravaks, lihtsalt nürib kauem.

Nagu ma aru olen saanud on neid "kõvasulam" kette mitut varianti.
Need millel hammas on üleni kõvemast materjalist kannatavat isegi viilida.
Need millel on hamba külge kõvasulamplaat joodetud alluvat ainult teemanttöötlusele.

Mul see Stihli joodetud plaatidega kett. Sellega saab majandada ainult puu ja mulla kombinatsioonis.
Vana maja lammutada ei saa. Plaat ei kannata lööke. Näiteks naela palgi sees. Pidi lööma ketil suu puhtaks.

See minu kett toimis pikalt kände siludes aga lõpuks kulus ikka hamba lõikeserv valgeks.


Ääremärkusena veel, et on olemas  päästeametile mõeldud kõvasulam kett. See maksab samapalju kui kõvemat sorti saag ise.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(06-05-2022, 08:36 AM)Daff Kirjutas:  
(05-05-2022, 11:49 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(05-05-2022, 10:55 AM)Daff Kirjutas:  Kas keegi kõvasulamkette ka ise teritanud on? Ja kui siis millega?
Ma enda oma tavaviiliga teinud, nii Hiiul soovitati. Läks küll teravaks, lihtsalt nürib kauem.

See minu kett toimis pikalt kände siludes aga lõpuks kulus ikka hamba lõikeserv valgeks.

Ääremärkusena veel, et on olemas  päästeametile mõeldud kõvasulam kett. See maksab samapalju kui kõvemat sorti saag ise.
Ma saagisin just äsja selle 700-aastase Koge n-sada aastat mereliivas seisnud tammebiimidest 2 juppi vanuse määramiseks ja suures piires võib keti ära visata Wink Oleks ka seda päästjate ketti vaja olnud. Känd ja põlev maja on sellised lahjad asjad umbes aastal 1000 AD kasvama hakanud tamme kõrval Wink Peale lõikeid pole mingit värvivahet, ülemine biim oligi poolik ja sealt sai kultuurselt jupikesed saagida.  Toungue

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

Eeldan ,et siin nii mõnigi DIY kettsaeraami valmistaja/kasutaja, seega sooviks teada, millise sae (mark, mudel) tähikut olete kasutanud ?
Plaanis kasutada Stihl PMX 3/8 lp (picco) 1.3mm pikipuu ketti.
Vasta

seal ei kasutatagi kettsae tähikut, vaid müüakjse spetsiomm saeraami tähikut, kuna mootoril on pöördeid vähem, siis see tähik on palju suurem kui sae oma, ning latile käib ka laiendus, või siis spetsiomm latt laiema persega....
Vasta

Mu vene kettsaeraamil on ka spetsiaalne tähik ja ilma laienduseta latt, lati algusest kipub kett soonest väljas olema aga lõikamist ei sega.
Konkreetsel isendil on tähik otse võlli küljes ja mõtlesin sebida uue mootori ning rihmarattad ,et protsessi vähe kiirendada ja kuna vene saeraamide varuosi enam saada ei ole, siis mõtlesingi tavalisele tähikule ümber teha.

Mootorit oleks uut vaja kuna antud isendil on võll ümber tehtud, rihmaratta saaks sinna kinnitada ainult muttriga, kui aksepteeritav sihuke lahendus on, ei oskagi öelda.

Logosoli raamidel tundub olema kasutusel tavaline 3/8 - 8 mootorsae tähik aga arvatavasti on siis kiiremad mootorid.
Vasta

Oregon tegi mootorsae millel iseterituv kett (iseterituv halb tõlge, võib-olla parem tõlge tööriistavaba teritus/automaatne teritus). 
https://youtu.be/nsnvcNO2nJI?t=269

Amazonis saag 150 euri, koos akude laadjaga peaks 400-ga kätte saama. 

Kuna dolmari/makita bensiinimootoriga saagesid enam ei tehta siis ostsin prooviks stihli paljukiidetud sae. Varasemalt olen kõigile rääkinud, et kui ma midagi peale dolmari peaksin ostma siis andke mulle kaikaga vastu pead. Miski GTA mudel, järgmine päev ostsin kohe ka lisaaku, sest üks väike aku saab ennem tühjaks kui igav hakkab saagimisest. Ketiõlituse puudumine muidugi täielik fail stihli poolt, peab ikkagi sortsu õli laskma ketile enne kui üks aku tühjaks saab - tunda on et sael on raske. Muidu hea saag aias tegutsemiseks ja traktori peal on ka kaasas kui kuskil peaks olema vaja võsa karistada.
Lisaks on mul veel ilmunud kollektsiooni 70 kuubikuline dolmar. Leiab üllatavalt palju kasutust - jämedate küttepuude tükeldamine, jämedate puude langetamine, kõrgete kändude ligi maad lõikamine. Pole ta midagi nii raske kaasas kanda, isegi laasida kannatab 18 tolli latiga.

Mis mootorsae ostan järgmiseks? Oregoni saag läheb kindlalt bucket listi. Aga siiski tahaks sellist saage mida kellelgi pole - ehk keegi hea inimene müüb mulle kasutatud 90 kuubikulise dolmari või saab soodsalt kasutatud stihli monopritsega sae (uuena 1200 eur + latt + kett, seda ei tahaks niisama eputamiseks osta).

Edit: Videos 4:55 - https://www.amazon.com/The-MINGO-inside-...B0013LGQ3A küttepuu pikkuse märkimiseks vigur
Vasta

Kui echo ja stihli vahelt käid, siis stihliga hakkad saagi seisates kangi alla suruma ja oh seda ehmatust kui pöörded seisma jäämise asemel lakke lendavad Big Grin
Vasta

(25-05-2022, 10:16 AM)Mihkus Kirjutas:  Kui echo ja stihli vahelt käid, siis stihliga hakkad saagi seisates kangi alla suruma ja oh seda ehmatust kui pöörded seisma jäämise asemel lakke lendavad Big Grin
mul sama seis, stihl ja dolmar paarisrakendis.
Vasta

(05-05-2022, 11:01 AM)nokitseja30 Kirjutas:  Tere. Husqvarna 435 saag töötamisel jäi seisma nagu oleks kütus lõppenud. Edasi ei käivitunud. Tõmmates teeb törtsu ja rohkem ei midagi. Siis mingil suvalisel hetkel läheb käima ja tööta ilusti, ei mingit probleemi. Käivitub tõmbest - pole mingit probleem. Jättes seisma ja veerant tundi hiljem sama jama, korra lubab iga tõmbega aga käima ei jää. Küünal kuiv ja pruun, säde on. Sai ka karburaator lahtivõetud ning uued membraanid pantud, tulemus sama, ei mingit muutust. 
Kas kellegil midagi sarnast juhtumit on olnud?? Mida veel uurida. Karburaator veel lahti puhatada? Kütusepaagi filter/voolikud kontrolli? Või on vända otsalaagritel tihendid??? Siis peaks tühikäigul mitte töötama....

Sai süütepool vahetatud, nüüd käib nii nagu peab. Tänud vastanuile!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne