t25 starter
#1

Tere.

Hetkel on peal mingi vene päritolu suure korupsega starter, mis vajab metsikut akut. Poes pakutakse ka väikse gabariidilisi startereid, mis sobivad t25-le. Tootjaid olen kohanud kaks. Kas hiina väi siis poola oma. Kumba valida? Kuna vana starter hakkas nii ehk naa streikima, siis tahaks välja vahetada. Hiina oma oli sirka 15 euri odavam. Kas peab vastu ka ? Vöi mida soovitate ? Või on kellegilseismas ja soovib müüa ?

Terv Timmo

Ehita, sõida, naudi
Vasta
#2

Hetkel soodsaim poolakas http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?opti...33&lang=et ,alve küsis äkki 120€,ise alles soetasin lingil oleva ja seni rahul.Ostas oli ka üks selline müügil ja läks mingi ca65€ kasutatud garantiita.
Vasta
#3

naljaks on see, et seal pöllumehe kaubamajas pärnu poes oli pakkuda ka poolakas aga üle 90 euri oli hind. Samas neti lehel mis esile töid on 70 euri. Tasub sealt vist ära tellida.

Ehita, sõida, naudi
Vasta
#4

Starter T25/40 *10 12V 2,7KW Tellisin oma T16M-le. Toodetud muide Leedus! kuna mul generaator hetkel ei lae, siis sai korduvalt käivitatud sõiduauto 65Ah akuga. Peale ca 10 käivitust aku väsimuse märke pole näidanud.
Vasta
#5

Mina ostsin, peale pikka pikka kaalumist, Tsehhi starteri, firmalt Magneton.
Pidi olema turul kõige kvaliteetsem. Hind oli üle 100 euri, kas 120 või 140, ei mäleta peast. Otsustasin selle kasuks, kuna starteri ostad korra 10 aasta jooksul ehk ja ei taha selle paarikümne euri pärast sipelda. Hiinaka oleks saanud kõvasti odavamalt, kuid nendega pidi liiga palju probleeme olema.
2,7kw, 55nm, 1500rpm, müüjaks nagu ikka VK Traktorikaubad.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#6

Pmkaubamajas ongi nii, et kui lähed kohapeale poodi ilma ettetellimata, siis on teine hind kui netipoes. Samas on lahked müüjad, kes aitavad kohapeal netitellimuse ära teha ja on võimalus saada odavama hinnaga, kui kaup kohal. Mul nende hiina-leedukate kohapealt ei ole usku kvaliteeti, vähemalt minu kätte sattunud detail oli juba uuena vigane.
Vasta
#7

Minu saskal on Magneton toimetanud 8 aastat. Hakkab väsima (ehk tahab head akut), kuid senini on otseveoga starteriparoodiast selgelt parem.

Hea aku = korralik sõiduauto oma. Senini pruugin saskal plusskraadide ajal (ehk sel aastal tänaseniBig Grin) sõiduautodelt mahakantud akusidToungue
Vasta
#8

(09-01-2014, 20:35 PM)TimmThaler Kirjutas:  ...Või mida soovitate?....

Mina enam ei tormaks niiväga seda uut starterit kalli raha eest ostma. Ise ostsin kunagi veidi üle 1800kr eest musta värvi Magnetoni.
Mulle ei meeldi, et on aeglasem kui originaal. Jõuab küll survetaktidest ilusti üle vedada, aga ega külmaga käima ikkagi ei lähe. Originaal kerib kompressioon maas pöördeid järjest kiiremaks kiiremaks ja siis kompressioon peale laksates ehmatab esimesest laksust käima. Magnetoniga sellist efekti ei saa, see kerib kogu aeg ühtemoodi aeglasemate pööretega.
Vasta
#9

(10-01-2014, 10:02 AM)Romka Kirjutas:  ...
Mulle ei meeldi, et on aeglasem kui originaal.
...
Magnetoniga sellist efekti ei saa, see kerib kogu aeg ühtemoodi aeglasemate pööretega.

Midagi on valesti.Sad
Juhtmed on ikka korras?
Kas akumiinust massilülitist mööda, otse mootorisse ühendades, ka uimane on?
Kas sama uimane on kõikide akudega?

Samas on kõikide reduktorstarterite puhul oluline meeles pidada, et need ei talu pikka piinamist: 15 s esimene üritus ja järgmised veel vähem. Ehk mootor peab ka mineja olemaCool
Vasta
#10

Ei hakka uut teemat tegema, küsin siin.
T-25-l on talvega aku ära surnud. Vana kah juba, üle 10 aasta.
Vaja nüüd siis midagi ette võtta. Kuidas siinsed kasutajad arvavad, kas osta lihtsalt uus suur aku või minna üle reduktorstarterile? Rahaliselt suurt vahet vist ei tule kas osta üks 120+ Ah aku või siis reduktorstarter ja keskmine sõidukaaku. Küberruumi seirates jäi silma mitu varianti reduktorstarteritele:
http://www.flintkaubandus.ee/et/a/starte...2%2C7kw%29
http://www.agroparts.ee/traktorid-4/t25-...p-min.html
http://www.agroparts.ee/traktori-starter.html
http://www.agroparts.ee/reduktoriga-star...p-min.html
Magneton peaks siis suht kindlapeale minek olema? Aga kuidas on lood nende odavamate kvaliteediga? See viimane on vist juba overkill?
Või siis lihtsalt vana ära hooldada ja ikkagi suur aku?
Vasta
#11

Reduktorstarter on kordades etem, kui originaal. Kergem ja kiirem ning küsib oluliselt vähem voolu. Tõsi, mootor peab ka mineja olema.

(09-03-2014, 13:42 PM)karel Kirjutas:  ...
Või siis lihtsalt vana ära hooldada ja ikkagi suur aku?

See variant sobib hõredale mootorile, mida peab kerima minuteid enne, kui katlas tuluke süttib. Reduktorstarter säärast piinamist ei talu.
Vasta
#12

Kaldun ise kah reduktorstarteri poole. Traktori poolest peaks kõik timmis olema. Napilt 1000tt täis, lääne õli sees. Küllap seetõttu saigi senist akut niikaua pidada. Dekompressiooniga tuli ikka suur hoog enne sisse lasta ja siis äkki surve peale laksates läks ühest taktist tööle. Omal jõul survetaktist üle lüüa ei jõudnud enam aastaid.
Oskab keegi meie kaubandusvõrgust mingit varianti soovitada? Traktorit kasutatakse aastas nii mõnikümmend töötundi. Seetõttu käraks ka mõni odavam Hiina/Poola/jne. toode või on tõesti kvaliteet niivõrd erinev?
Vasta
#13

(09-03-2014, 18:43 PM)karel Kirjutas:  .....Dekompressiooniga tuli ikka suur hoog enne sisse lasta ja siis äkki surve peale laksates läks ühest taktist tööle. Omal jõul survetaktist üle lüüa ei jõudnud enam aastaid.
....

Reduktorstarteriga sul sellist efekti enam pole, sellel pole sellist kiirust! Käradema külmaga jõuab see küll survetaktist üle vedada, aga käima ikkagi ei pruugi minna, ajab vaid valget auru summutist. Vähemalt nii on minu 1200TT T-16ga.
Vasta
#14

Mida eelistada? Avastada kõige ebasobivamal hetkel, et aku on nii surnud, et isegi uus reduktorstarter ei päästa?

Ma tean, et akud on kallid, aga mina ei leia, et see oleks asi, mille pealt peaks kokku hoidma. Kui on vaja traktoriga teha tööd, siis iga paus tekitab miinust. Olgu siis rahalist või hukkunud närvikava näol. Surnud aku ei sünni püha vaimu abiga uuesti.

Soovitus: võta vana aku ja minna kohta, kus on olemas vastav mõõteriist aku eluvõime hindamiseks. Enne on muidugi mõistlik aku laadida, et vältida näiteks kehvast generaatorist tingitud valenäite. Surnud aku korral asendada see väga hea uuega (tootjalt, kelle nimi ei tekita õlakehitust).

Lisaks: külasta olemasoleva starteriga sõbralikku autoelektrikut, kes puksid ja harjad üle kontrollib ning vajadusel vahetab/määrib. Veelgi parem: osta ka reduktorstarter ja jäta kordatehtud vana riiulisse mõnda hädalist ootama.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#15

(09-03-2014, 19:37 PM)Romka Kirjutas:  Reduktorstarteriga sul sellist efekti enam pole, sellel pole sellist kiirust! Käradema külmaga jõuab see küll survetaktist üle vedada, aga käima ikkagi ei pruugi minna, ajab vaid valget auru summutist. Vähemalt nii on minu 1200TT T-16ga.

Kusjuures viimasel variandil reduktorstarterist on juba ülekannet kiiremaks tehtud. http://www.agroparts.ee/reduktoriga-star...p-min.html
Tuttav aretas selle Valtrale peale ja veab mootorit ringi 450p/min.
Ei mäleta mitu hammast hammasvööl on aga kompressiooni mahavõtmise võimalusega mootorit võiks 500 pöördega vedada küll ja kui siis ka ei lähe siis ei lähegi.
Vasta
#16

(09-03-2014, 19:37 PM)Romka Kirjutas:  
(09-03-2014, 18:43 PM)karel Kirjutas:  .....Dekompressiooniga tuli ikka suur hoog enne sisse lasta ja siis äkki surve peale laksates läks ühest taktist tööle. Omal jõul survetaktist üle lüüa ei jõudnud enam aastaid.
....

Reduktorstarteriga sul sellist efekti enam pole, sellel pole sellist kiirust! Käradema külmaga jõuab see küll survetaktist üle vedada, aga käima ikkagi ei pruugi minna, ajab vaid valget auru summutist. Vähemalt nii on minu 1200TT T-16ga.

Defineeri käredam külm...Toungue

Need poolikud mootorid pole ju reduktorstarterile vastased - töömahtu vaid veidi mahlapakist enam. Kui akust nii 500 A võtta on ja juhtmed selle starterini suudavad toimetada, siis kerib mineja mootori käima küll. Küsija jutu järgi mootor mineja tundub olema.Cool

Otseveo- ja reduktorstarteri vahe tuleb sisse kehva akuga. Reduktorstarteri puhul on veel lootust tuli kolvile saada, otseveostarteriga jäädki lootma.

Hinnavahet neil ju pole...Rolleyes

(09-03-2014, 22:32 PM)2715 Kirjutas:  Kusjuures viimasel variandil reduktorstarterist on juba ülekannet kiiremaks tehtud. http://www.agroparts.ee/reduktoriga-star...p-min.html
Tuttav aretas selle Valtrale peale ja veab mootorit ringi 450p/min.
Ei mäleta mitu hammast hammasvööl on aga kompressiooni mahavõtmise võimalusega mootorit võiks 500 pöördega vedada küll ja kui siis ka ei lähe siis ei lähegi.

Huvitav, mida müüjad selle sujuva lülituse all mõtlevad? Et solenoid plaksatab aeglasemalt?

3,2 kW on poolikutele mootoritele liig. Aga väike liig tuleb ainult kasuksWink Kui rahakott vastu lööbRolleyes

Autoelektrikud ei oska tihti pöörata tähelepanu traktoristarteri eripärale: kolmandale puksile, mis toetab võlli keskelt. Selle seisukorda pole lihtne hinnata, kuid starteri jõule on kesktoel määrav mõju. Tihti on selle puksi flantsi kinnituskruvid ka lahti - tulemuseks jõukadu.
Vasta
#17

Sel juhul tellin selle odavama poolaka ära ja asi lahendatud.
http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?opti...33&lang=et
Käreda külma ja muude ekstreemsustega on niimoodi, et raha see trakor ei teeni ja leib tuleb lauale ikka palgatööga, mitte selle motoplokiga kohoosniku mängides. Kui ilm ei luba, siis viskan jalad seinale ja lasen seni vilet kuni päike jälle välja tuleb. Wink
Vasta
#18

See on Magnetoni starter, peaks üsna kindlapeale valik olema. Plaanisin oma T-40le ka sellist panna või siis 3,2kw, veel mõtlen.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#19

(10-03-2014, 11:55 AM)karel Kirjutas:  Sel juhul tellin selle odavama poolaka ära ja asi lahendatud.
http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?opti...33&lang=et
...

Tšehh siiski.Cool

Minu saskal on sarnane Magneton (koodi ei tea) 9 aastat vett ja vilet näinud. Seni töötab tõrkumataCool Enamasti saab jõu autolt ebausaldusväärsena väljapraagitud akust...
Vasta
#20

Selle tootenimetuse taga peitis ennast siiski Leedu päritolu, Jubana kaubamärki kandev agregaat. Kvaliteet ei paistnud küll päris Bosch, aga selle hinna eest pole ka õigust viriseda. Kruttisin nädalavahetusel peale ja tegin proovi. Akuks võtsin oma vana autoaku. Käivitus ilusti. Proovisin kohe kolm korda järjest. Neljandal korral ainult klõbises vastu. Selles mõttes aus värk, ega see aku mul autopealgi enamat lubanud. Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne