IZ- Planeta3 aastast 1973
#1

Tere
Mõtlesin, et panen ka oma projekti päeviku siia ülesse.
Igasugune kriitika nii halb kui hea on teretulnud.
Kes arvab , et saab nõu ja jõuga abiks olla siis andku julgesti teada.


Sai garaasis veidi kultuurkihti liigutatud ja välja ilmus sinna unustatud nii umbes 20 aastat tagasi garažeeritud mootorratas IZ- Planeta3
Väljalaske aastaga 1973.
Mootorratas on ostetud uuena poest ja isa tegi sellega tööd umbes 20 aastat.
Ratas sai omalajal kõvasti vatti. Pole kohta eestis kus see ratas poleks käinud.Nimelt isa tegi eesti mulla kaarti. Ja teada olevalt oli toll ajal valdavalt kruusateed. Seega ratta liikumine oli valdavalt kas kruusa- või mulla teel.
Isa arvates on spidomeetril tiir peal ja alustab teist.

Sai siis ratas väheke avaramasse kohta aetud ja asja väheke uuritud.
Õnneks oli garaasis kuiv, kus ratas oli kõik need aastad.
Erilisi roostekahjustusi juurde ei ole tulnud.
Sai siis proovitud.
Eelnevalt muidugi kontrollitud õli olukorda mootoris.
Uus aku ja värske bensiin paaki Cool
Esimene mats võttis köhima
Teine mats , küsis kuhu minek ja tööle ta läkski. Uskumatu...
Sellega teenis ratas uudistajate käest kasti õlut Big Grin , kes olid ebausklikud vana ja truu töölooma suhtes.
Kuna ratas küsis koheselt kuhu minek Rolleyes oli ka vastus kiire tulema , hetkel lähed kosmeetiku juurde ja siis vaatab kuhu.
Mõned pildid ka vanast ja truust tööloomast

Piltide juures näeb asjatundja , et on vale margi mootorratta juppe.
Kui keegi näeb midagi mis on tema kaherattalise sõbra õnnest puudu, siis küsigu julgesti. Mine tea äki saame kaubale ja mõlemad rahul.

Teema kriitikutele, arutlejatele, abilistele ja muidu sõnasekka ütlejatele AVATUD.
Vasta
#2

Nii
Peal lammutus töid, enne pessu minekut nägi ratas välja selline
[Pilt: orig_28538857_ke8t.jpg]
[Pilt: orig_28538847_0Pdm.jpg]

Tänaseks teada mida vaja
Tagaratta pidurikoda koos keti kojaga (loodan , et nimetasin asju õieti)
vanad näevad välja sellised
[Pilt: orig_28538863_N1wJ.jpg]
[Pilt: orig_28538859_KFdr.jpg]
siis oleks vaja veel gaasi rutskat ja midagi teisele käele ka
[Pilt: orig_28538851_QwFa.jpg]
Paluks nüüd abi teadjamatelt
Kuidas käituda raamipeal oleva spilkaga, mis teadaolevalt sisaldab vajalikku infot
[Pilt: orig_28538901_lxue.jpg]

Veel oleks vaja vidinaid
paagi peale ümmargune märk mida täna ei ole
[Pilt: orig_28538879_Fb5S.jpg]
ja ka küljekarbi mõlemad märgid on läinud oma teed
[Pilt: orig_28538871_5qq7.jpg]
JA veel
kas keegi teab kust kohast saab esiamordi remondi komplekti ?
Või keegi äki teab kus taastatakse esiamorte.

Veel küsimusi!!!
Kindlasti on keegi välja uurinud originaal värvi koodid ?

Siit ka järgmine küsimus!
Kui teil on valida,
kas pulber värv ahjus või vedel värv, siis kumba eelistaksite?

Homme läheb suuremat sorti pesuks.
eks näis mis vel peale pesu välja koorub.
Vasta
#3

Tere! Põnev projekt, eriti see ratta ajalooline pool tööloomana. Samas ka meeldiv värskendus siia foorumi mitte just kõige aktiivsemasse rubriiki. Selle kasti õlle kohapealt: kui ratas garažeeriti viimati nö. sõitvana ehk siis töökorras olevana, siis ma leian, et see nüüd nii väga suur ime ka ei ole, et ta
peale 20 aastast seismist suhteliselt kergesti käivitus.

Natuke tahaks norida ka:
(16-01-2014, 01:12 AM)vaa11 Kirjutas:  Kuidas käituda raamipeal oleva spilkaga, mis teadaolevalt sisaldab vajalikku infot
"шпилька" tähendab vene keeles tikkpolti, seevastu väikest sildikest tähistab sõna "бирка". Olen sama viga mõnedes foorumites varemgi kohanud, aga tavaliselt ei viitsi eriti kobiseda.
Vasta
#4

(16-01-2014, 01:12 AM)vaa11 Kirjutas:  JA veel
kas keegi teab kust kohast saab esiamordi remondi komplekti ?
Või keegi äki teab kus taastatakse esiamorte.
Esiamordi puksid ja tihendid sain Põlva motopoest - http://www.varuosakeskus.ee/?filiaal=885&mis=vaata

Aeg-ajalt on üht-teist ka Tondi motopoes olnud. Amordi ülemiste või alumiste torude taastamine ei ole ilmselt rahaliselt mõtekas - neid liigub kasutatuna päris tihti.
Vasta
#5

"шпилька" - "бирка".
Tänud , võtan teadmiseks.!!
Hea kui keegi juhib pisiasjadele tähelepanu, muidu arvame , et kõik on õige ja nii peabki olema.
Tänud.
Aga küsimus ikkagi jääb : kuidas käituda, selle väikese märgiga ratta raamil??
1. lahti puurida ja hiljem tagasi
2. kinnikatta ehk teipida ja loota, et peab liivapritsile vastu
Vasta
#6

Need birka needid peaks saama paraja heebliga välja suruda ja siis näpitsatega eemaldada. On saada spets. birkaneedid, hetkel ei oska aadressi öelda. Ka käib see jutt Jawade kohta, kuid tasub proovida.

Tervitab Veteran.
Vasta
#7

Nii asjad suurest porist ja muust jamast survekaga puhtaks pestud.
Nüüd värvimist vajavad detailid liivapritsiga üle suristada.
Eks hakkan uurima, kes kui palju selle eest küsib
ja töösse.
Vasta
#8

Põnev teema tundub tulema,kuna Planeta 3, on selline vahepealne vanatehnika. Ehk,et mitte liiga vana ega mitte uus ka.


Vasta
#9

Nii

Nüüd vaja veidi teadjamate abi!!!

Kas keegi on välja uurinud selle isendi originaal värvi koodi ???
Kui jahh, siis äki avalikustad selle.
Kui ei, siis ootan infot kus seda teha saakas !!
Teada olevalt värvi spektromeeter vajab sirget pinda, et õiget asja saada
aga rattal ei ole ühtegi sellist sirget kohta.
Vasta
#10

Kõige lihtsam, võta mõni originaal värviga detail. Värvipoodi kaasa ja lase seal:
a. endale sobiv ja täpne toon segada
b. võtta ligilähedast tooni värv.

Pole vaja asja väga keeruliseks ajada spektromeetriga Big Grin


Vasta
#11

Nu väike lootus on ikka must number saada Big Grin

Seega võiks värv jääda rohkem kui suht lähedale

Täna sai ka kultuurkihist välja kaevatud tuuleklaas koos plekiga
Klaas versus pleks on küll suht kehvas olekus aga loodan selle korda saada.

Seega hetkel soolo ratas terviklikult üles leitud

On ka külgkorvi koordinaadid teada -- vajab väheke väljakaevamisi ja saab selle ka kätte.

Nii, et kõigepealt ratas korda ja jooksma
siis korv korda ja ratta külge
Kui see lõpuks kõik koos liikvel siis loeks projekti õnnestunuks.

Isa juba 73a vana
seega aega väga palju pole
Soov on selline , et isa saaks täiskoosseisus rattaga kokkutulekule minna

Et siis
kellel kuskil garaasi nurgas vedeleb ja õiget kohta ei ole siis võib pakkuda

1. tagaratta pidurikoda koos ketikojaga ja klotsid
2. gaasi rutska koos vasaku poolega
3. sidurikettad
4. esiamordi kõik tihendid- simmerid
5. esi- tagaratta laagrid -- isegi mõõdud oleks abiks- mitte, et ei viitsi ise mõõta, vaid kiirendaks asjade kulgu
6. paagipeal olev märk/märgid
7. vasakpoolne küljekarp
8. küljekarbi märk/märgid
9. tagumiste amortide puksid-- või taastamiseks välja mõeldud nipid/ asendus varjandid.
10. üks suunatule klaas on ka praguline - siis see ka
11. summutid
12. kui on, siis ka leegitorud

pagan juppidest sai päris korralik loetelu
seega loodan aktiivset osavõttu
teretulnud on kõik pakkumised ja vihjed kust võiks midagi saada
Vasta
#12

(18-01-2014, 00:27 AM)vaa11 Kirjutas:  .......
5. esi- tagaratta laagrid -- isegi mõõdud oleks abiks- mitte, et ei viitsi ise mõõta, vaid kiirendaks asjade kulgu

Soovin edu ja hoian pöialt, et "projekt" tõesti rattalaagrite mõõtude puudumise tõttu väga venima ei hakkaks! Toungue
Vasta
#13

Loodan ise ka , et just laagri mõõdud takistuseks ei saa.

Eile sai kokkulepitud liivaprits-krunt ja värvimine.
Järgmine nädal asjad töösse aga enne tuleb värvikood saada.
Eks võtan jupid näppu ja matkan mõnda värvipoodi sisse ja hakkame uurima milline kõige paremini sobib.

Siit jällegi uus küsimus kerkimas Wink
Kuna ise väga värvidega ei tegele, siis äki keegi soovitab millise firma või margi värv on kõige mõistlikum ??
Kas lakk eraldi või värvi sees -- või hoopis ilma ??

Liivaprits - seda mitte kõige otsesemas mõtte - vaid metalli puruga tehakse jupid puhtaks
Hetkel on teada , et kruntvärviks läheb "Teknos" , kuna see on olemas.
ja peaks sobima selleks. Sest auto raamidele läheb sama krunt.
Vasta
#14

Haavlipritsi viid?

Pinnakate sõltub ju otstarbest. Kui poose pill siis kindlasti lakialusega, kui tööloom (ja autentsem) siis akrüüli või rekka polüuretaanvärv. Hiljem saad vajadusel lakki selga kah lasta, matiks ja tuld.
Vasta
#15

Ei pidanud olema haavlid vaid mingi jahvatatud metall.
Eks esmaspäeval uurin täpsemalt ja küsin ühe peotäie materjali , siis saab pildid teha.
Ja samas loodan ka enne kruntimist pilte teha ja ka peale kruntimist.
Siis on asi ilusti näha - mis , kus ja kuidas.

Vahepeal tekkis selline mõte , et laseks leegi torud ka üle ja viiks uuesti nikklisse/kroomimisele !?
Kas on siin keegi sellist asja teinud, kui on kuidas on välja tulnud ja kuidas kestab ??
Vasta
#16

(18-01-2014, 19:45 PM)vaa11 Kirjutas:  Vahepeal tekkis selline mõte , et laseks leegi torud ka üle ja viiks uuesti nikklisse/kroomimisele !?
Kas on siin keegi sellist asja teinud, kui on kuidas on välja tulnud ja kuidas kestab ??

Vana kroomi võtab maha Volta galvaanika. Tulemus sõltub eeltööst, kestmine samuti. Siingi foorumis on paljudes taastamise teemades lenksud, torud, stanged jms. uuesti kroomitud. Vaata kasvõi 61.-se aasta Gaujat Big Grin
Igatahes jõudu-jaksu väärika ajalooga tsikli taastamisel! Teeks isegi paar kiiremat ringi...

Do'nt panic
Vasta
#17

..ei olnudki haavlid, vaid mingi jahvatatud metall...Seda millegipärast haavliks kutsutaksegi!

Tervitab Veteran.
Vasta
#18

Tere taas.

Sai vahepeal arheoloogiliste väljakaevamistega tegeldud.
Ja leiud oli hämmastavad.
Tänaseks siis suurim mure murtud
tagaratta keti ja piduri korpus leitud ja ohh üllatust isend on tuttuus Toungue

Mõned pildid
Kõigepealt siis varem juba leitud tuuleklaas.
Tuuleklaasi päris korralikult lapitud Smile
Kas on väga hull mõte uus tuuleklaas välja lõigata pleks klaasist??

[Pilt: orig_28547097_jQWh.jpg]

Nüüd siis kõigemagusam osa
Pidurikoda
[Pilt: orig_28547099_Ll3y.jpg]
Ketikoda koos uue hammasrattaga
[Pilt: orig_28547095_FH7a.jpg]
Sai täna veel külastatud Tondi moto poodi
Ütleme nii, et sellele rattale sealt suurt midagi ei leia.
Kuigi sai sealt lunastatud uus kett
Mõtlema jäin esimese hammasratta suhtes kui vana ütles hinna 25 euri.
Siis oli seal veel esikahvli simmerid Cool Cool
kaks paari simmereid ühed suuremad , teised väiksemad-- suurtest saan veel aru , et amort on ka esikahvli osa ja on amordi simmerid aga väiksemad kaks tükki neile ma küll ei oska hetkel kohta leida-- muidugi ma pole amorti veel päris algosadeks teinud - võibolla lähevad kuskile sinna.
Mõtlesin , et need peaks sealt ära tooma -- enne muidugi mõõdan amordi simmeri ära ja kui need ühtivad siis ju ok.

Veel natuke leidudest.
Kahjuks paremat pilti ei ole.
[Pilt: orig_28547101_oUHc.jpg]

Sai täna sadul lahti lammutatud Rolleyes
poluuretaan vahtkumm on suht otsas- sellele saan rohtu- leitud juba toorik millest väljalõigata.
Aga istme alumisel plekil ja ka vahtkummil on augud sees mis viitavad sadula keskel olevale jäigale käetoele-- KAS TÕESTI ON SEE NII ??Sad
Ja veel -- Sadulsepp kes hakkab sadulale nahka õmblema väidab, et omalajal pandi kunstnahk aga minu omal oli naturaalne nahk.-- KUMB ON ÕIGE??
Minul igal juhul on plaanis panna uuesti naturaalne nahk

Nii sai jälle hunnik küsimusi millele vastuseid ootaks ToungueWink
Vasta
#19

Usu sadulseppa!

Tervitab Veteran.
Vasta
#20

Kui esiklaasi vastu huvi peaks olema, siis mul kaks veneaegset tuuninguklaasi pakkuda, alumine pool plekist ja ülemine pleksiklaasist. Paras porno , aga sellisele tsiklile vist täitsa sobib.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne