Gazel varuosade saadavus eestis?
#61

Minagi mainisin, et ilmselt ei ole ohtlik...
Ära turtsu, inimesed püüavad sind aidata ja siiani asi toimis ju, uued variandid lihtsalt. Väike offtopic kuulub asja juurde.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#62

Hea küll, ärge pikka viha pidage. Ma ei peagi ennast teist ju targemaks.
Mul just ongi vaja kogenud meeste / mehaanikute nõu.
Ja seni antud info ja abi ees olen Teile Väga Tänulik.

Ilma naljata.

EDIT: kusjuures nüüd auto jälle külmetas mõned tunnid väljas, läksin sõitma ja sooja õrnalt tuli, mitte palju, natuke. Miks, ma ei tea. Võibolla eelmisest sõidust ei jahtunud päris ära. 3-4h sellise pakasega, peaks ju jahtuma küll.
Vasta
#63

No aga võta salongiradikal üks lõdvik lahti järsku on õhumull sees ikka?Ega see asi sul jutustamisega ise korda ei lähe pead natu tegutsema ka Wink
Vasta
#64

Testi tulemused siis järgmised:
Auto töötas pool tundi tühikäigul. Enne seda oli ka pikem sõit.

Salongiradikasse minev voolik / toru oli võimalik näppudega hoida ca 10 sek, enne kui kõrvetas, et pidi näpud ära võtma.
Salongiradikast väljuv voolik / toru oli võimalik hoida ainult 3-4sek.

Sülitasin õrnalt peale, auras suht hästi ära. Mitte väga kiiresti.
Oletades, et mu eelneval nooltega näidatud pildil olevad torud on nii, et ülemine salongiradika sisend ja alumine salongiradika väljund.
Ehk siis need mõlemad olid kuumad, aga mitte nii kuumad, et peale sülitatud pritsmed paari sekundiga kaoks.

Põhiradiaatori (mis asub kapoti all) ülemine jäme voolik läks ka mingi tunnikesega soojaks ja peale pikka sõitu 10-14 km. Soojaks, mitte tuliseks, käsi oluliselt ei kõrveta.
Ehk edasi tagasi ca 28km.

Alumine jäme voolik oli aga ka peale ca 28km läbimist täiesti jääkülm (välisõhuga sama külm).
Täiesti külm.

Seal salongiradikast väljuval voolikul ja sellel põhiradika jämedal voolikul on selline T tähe moodi kolmik ühendus. Salongiradikast tuleb see T tähe alumine osa, T tähe parem pool on see põhiradika jäme alumine voolik ja T tähe vasak pool läheb mootoriplokki vist.
Seal terastorud.


Ühesõnaga alates sellest T kolmikust edasine on kõik külm. Isegi mitte leige.


Radikakorgi võtsin ka maha:
[Pilt: iu7IFHaXicodf.bmp]

Kummitihendi asemel on mingi poolkivistunud mögin, mis lagunes tükkidena.



Ootaks väga teie kommentaare nüüd!!
Vasta
#65

Võiksid nüüd ka öelda,palju sooja salongi tuli? Juhul kui ei tulnud,on soendusradikas umbes,sest kui radikasse minev ja sealt tulev on võrdlemisi kuum.....pole ju viga vaja kaugelt otsida. Radika ülessanne on ju vedelikku jahutada....ja kui kuum vedelik sisse läheb,peale jahutamist...tuleb teisest otsast hulga jahedam vedelik välja.... nii oleks normaalne. Ja salong peaks siis soe olema.
Vasta
#66

Midagi tuli, aga väga vähe. Regulaator oli punase peale, ehk siis maksimumil, vent ka uhas täistuuridel, ikka tuli leiget.

Aga miks alumine jäme voolik suurel radikal täiesti külm oli? Mis valemiga siis suures radikas vesi ringi käib?

Sest sealt T liitmiku juures peab ju see salongiradikast väljuv kuum vesi edasi minema, aga alates T liitmikust kõik külm.
Seisab siis lihtsalt seal kuskil.
Müstika.
Vasta
#67

(26-01-2014, 21:44 PM)A.V.S.K Kirjutas:  ....
Aga miks alumine jäme voolik suurel radikal täiesti külm oli? Mis valemiga siis suures radikas vesi ringi käib?
.....

Alumine on külm, sest radikas täidab oma ülesannet - jahutab!
Vasta
#68

Ja kui ma 100km sõidan asi ikka külm on? Isegi mitte leige?

Korgi kohta ka kommentaare?
Vasta
#69

Vaat,katelde puhul ka sama lugu,et soe liigub üles,külm allapoole...... minu kadund onu oli katlakütja....Big Grin
Hakka aga soendusradikat pesema,siis vaata edasi.
Mis korki puutub siis kumm ikka vananeb. Vaheta välja,et tükid süsteemi ei pudeneks. See kork on Sinu kõige väiksem mure.Wink
Vasta
#70

Tee korgile kohe uus tihend, siis kalla ääreni täis. Ilma surveta sõidavad Sierra ja Molotov, sinu omal jääb ilmselt sinna jahtudes õhumull, mida salongist läbi ei lükata. Siis saab edasi juurelda.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#71

(26-01-2014, 22:03 PM)Marko Kirjutas:  Tee korgile kohe uus tihend, siis kalla ääreni täis. Ilma surveta sõidavad Sierra ja Molotov, sinu omal jääb ilmselt sinna jahtudes õhumull, mida salongist läbi ei lükata. Siis saab edasi juurelda.
Survet hoiab ikka too pildil olev ülemine tihend,alumine hoiab,et vedelik maha ei jookseks.... kui ülemine läbi siis pole survet ja ülejääk jookseb paisupaaki.....
Vasta
#72

Ülemine ja alumine on siin seoses pildiga vahetuses. Seega siis: suurem tihend garanteerib, et jahtudes tõmmatakse puudujääv paisupaagist, mitte atmosfäärist.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#73

(26-01-2014, 22:13 PM)Marko Kirjutas:  Ülemine ja alumine on siin seoses pildiga vahetuses. Seega siis: suurem tihend garanteerib, et jahtudes tõmmatakse puudujääv paisupaagist, mitte atmosfäärist.
Täitsa nõus. Mõlemad peaksid korras olema. Aga antud mure puhul ei tohiks selles asi olla,pigem ikka radikas rämpsu täis.
Vasta
#74

Sooja tulemise ja mittetulemise vaheldumine viitaks nagu õhule rohkem. Ja see voolikutemperatuuri jutt ka.Voolikud lähevad ka auruga soojaks, salongi jaoks ei jätku. Suure radika alumine voolik ei oma antud juhtumi puhul mingit tähtsust.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#75

(26-01-2014, 22:13 PM)Marko Kirjutas:  Ülemine ja alumine on siin seoses pildiga vahetuses. Seega siis: suurem tihend garanteerib, et jahtudes tõmmatakse puudujääv paisupaagist, mitte atmosfäärist.

Lugesin mitu korda te vastused läbi, mina saan nii aru, et ikkagi suur tihend mängib ka rolli. Kui atmosfäärist tõmbab, siis tõmbab ju õhku süsteemi, mitte jahutusvedelikku paisupaagist?!
Või sain valesti aru?

Ja kui ta poolkõva juba, siis ei tihenda ta seal suurt midagi, pigem pudeneb, niikuinii puutud.

Teen uue tihendi. Muidu jah, selle kuuskantkruvi kohta seal korgi juures sain seda teada:
Tsitaat:Most GM vehicles have a little brass plug located near the thermostat that one can loosen while the engine is running. When coolant comes out tighten it and the air is gone.

Peale uut tihendit proovin.
Vasta
#76

Said õigesti aru, suur tihend on väga oluline. Ja võid julgelt silmini täis kallata, auto saab liigsega iseseisvalt hakkama.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#77

(26-01-2014, 21:44 PM)A.V.S.K Kirjutas:  Midagi tuli, aga väga vähe. Regulaator oli punase peale, ehk siis maksimumil, vent ka uhas täistuuridel, ikka tuli leiget.

Mull jäi küll selgusetuks teemat läbi lapates, kas sellel masinal on soojenduse reguleerimiseks kraan, või mitte? On masinaid, millel kraani pole ja õhk juhitakse vastavalt regulaatori asendile soojenduse radiaatorist läbi või mööda.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#78

Lisasin selgitava pildi.
[Pilt: i3RsBE5mMinfT.jpg]

Võibolla kuskil radika ja torude vahel on veel mingi klapp vms kus õhk parajasti jookseb, aga selleks peaks salongi lahti lammutama, et seda kätte saada.

Otseselt mingist kraanist ma ei tea.
Vasta
#79

Need pliidinupud ei tähenda sel pildil suurt midagi.
On vaja kindlat fakti, kas sooja-külma juhtimise nupp juhib soojenduskraani nagu vanal tagaveolisel klassikalisel Ladal või klappi (luuki) nagu Ford Sierral (sellel loomal kraan üleüldse puudub, pole olemaski!) või mõlemat nagu Lada Samaral.
Selleks peab leidma netist pildi või laskuma äärmusesse - füüsiliselt kohapeal kindlaks tegema, kus mis asub.
Mis selle pilli mark täpselt on?
Kui ise guugeldamisega hakkama ei saa, siis mul aega hetkel paistab olevat. Vihmaperiood, veevalaja tähtkuju algamas jne... Toungue

Ja veel..
Kui ventilaatori täispööretel tööle paned, siis on täiesti loogiline, et salongi jõuab õhk, mis on jahedam, kui ventika vaiksemalt ringi käies.
Radikast läbituiskav õhuhulk on ju suurem ja seda kiiremini ta küttekeha ka jahutab.
Kui radikas mudru täis, siis kohapeal seistes lülita vent mõneks minutiks üldse seisma ja seejärel tunned, kui uuesti tööle lülitades alguses sooja puhub, pärast enam mitte.
Vasta
#80

Sul pildil ju viga näha-kui korgil tihend puudu imeb jahtudes õhku süsteemi,uuesti käivitades lükkab soojuspaisumine õhu väikesesse ringi ja ongi tuba külm.Otsi parem uus kork ja vaata ka see voolik üle,mis läheb paisupaaki.Japsidel ka sarnased süsteemid kasutusel nn ilma surveta paisupaak ja seal radikakork ülitähtis detail.Alumine lõdvik peabki külm olema-see näitab,et radikas töötab.Tosooli lisa hommikul külma mootoriga,siis saad õhu kiiremalt välja ja praeguse korgiga hommikul süsteemi täis valades peaks sooja tunduvalt rohkem tulema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne