Akude tark laadimine

5A cetek laadis veoka 180ah aku 7 tunniga täis.Vähe soe oli hommikul.Kuigi see on mõeldud kuni 100ah akudele.Atv ja murutraktori akudel teeb vaheldumisi talvel hoolduslaadimist.4a kasutanud .kiidan. Üldiselt ostan lumelabida ja oksakäärid fiskarsi .Kui midagi on tehtud soomes või rootsis, siis on ka tagatud kvaliteet.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta

Ju see veoka aku oli siis üsna täis juba varasemalt või mahtuvus kehv kui sinna ainult 35 Ah (miinus kaod) sisse läks. Täiesti tühja aku korral võiks aega võtta 2 ööpäeva.
Vasta

(08-01-2019, 22:26 PM)diesel Kirjutas:  mul on see riistamarketi laadija.
ma täpselt ei tea, mida temaga teha saab, akusid ta igatahes ei lae.
kui aku vähegi tühjavõitu on, siis selle asja sabas tuleb ainult error ette ja
igasugu laadimine lõpetatakse.

Riistamarketi arvates nii peabki olema?

Minu CTEK kipub ühe põdurama peale pahandama, aga seda saab petta, pannes laadimise alguses teise aku rööbiti. Kui kord laadima hakkab, siis võib teise ära korjata. Või teine trikk on pana laadija peale töötava mootoriga ja siis mootor seisata - kah jääb laadima.

Ühel kamraadil on miskine hiinakas, mis tahab enamasti <12V aku puhul teist kõrvale, et kord laadima hakkaks. Muidu kuulutab aku peediks.
Vasta

(09-01-2019, 09:16 AM)v6sa Kirjutas:  Riistamarketi arvates nii peabki olema?
pole uurinud.
kasutasin teist lekkiva sisteemiga masina peal aku elus hoidmiseks.
sellega sai hakkama.
Vasta

(09-01-2019, 10:48 AM)diesel Kirjutas:  
(09-01-2019, 09:16 AM)v6sa Kirjutas:  Riistamarketi arvates nii peabki olema?
pole uurinud.
kasutasin teist lekkiva sisteemiga masina peal aku elus hoidmiseks.
sellega sai hakkama.
mul ka sama aparaat, ei kurda. Päris tühja laeb kaua küll, eriti kui on tegu suurema akuga kui laadijal kirjas. Samas on sellise aku, mille kohta esinduse hoolduse aegu öeldi et üle 30% alalaetud ja vaja teha laadimine, ilusasti täis laadinud ja igasugu vanu poolpiduseid hoiab ka elus. Päris räbal ei tahtnud jah digilaadijast voolu sisse võtta, sellele sai algul stardiga tunnike laadimist tehtud ja siis jäetud targa laadija hoolde lõpuni laadima. Lõpuks ühe lolli laadija algtsükli ajal plahvatas aku, ju oli tark ikka piisavalt tark, et mitte seda laadida.
Arvatavasti peaks konkreetse eksemplariga müüja poole pöörduma ...
Vasta

koondkokkuvõte on siis, et need õigustavad ennast siiski?
Mul raibe ei lähe kõlmaga käima ja saab talle 230V plokisoojendus takka aetud tunnikeseks. Sama aeg võiks miski ju akut ka laadida. Selleks mõtlesin. Rolleyes
Vasta

Nu siis, master pannkook, mõtle ühe jutiga salongi puhuri pääle ka, nagu see põhjamaades kombeks ja ongi korralik talvepakett autos olemas  Cool
Mootor soe, salong soe, aku laetud.
Vasta

(09-01-2019, 16:29 PM)pannkook Kirjutas:  koondkokkuvõte on siis, et need õigustavad ennast siiski?

Hooldus- ja pooleldi tühjaks käiatud aku laadimiseks õigustavad. Recond taastuslaadimine on ka äratanud nii mõnegi aku elule.
Endal vahel on traktoritel mass sisse ununenud või mõni auto pool aastat seisnud. Sel juhul ikka peab Start ka majapidamises olemas, Ctek MXS 10 neid laadima ei hakka ja kuulutab kõlbmatuks. Tund aega Starti ja Ctek tunnistab kõlbeliseks.
Vasta

(09-01-2019, 17:58 PM)meli666 Kirjutas:  ...
Endal vahel on traktoritel mass sisse ununenud või mõni auto pool aastat seisnud. Sel juhul ikka peab Start ka majapidamises olemas, Ctek MXS 10 neid laadima ei hakka ja kuulutab kõlbmatuks. Tund aega Starti ja Ctek tunnistab kõlbeliseks.

Ma kohe täitsa huviga kuulaks kogemust, kas Sinu isendit ka õnnestub korras aku rööbitiühendamisega laadimise alustamiseks alt tõmmata.
Vasta

(09-01-2019, 17:58 PM)meli666 Kirjutas:  
(09-01-2019, 16:29 PM)pannkook Kirjutas:  koondkokkuvõte on siis, et need õigustavad ennast siiski?

Hooldus- ja pooleldi tühjaks käiatud aku laadimiseks õigustavad. Recond taastuslaadimine on ka äratanud nii mõnegi aku elule.
Endal vahel on traktoritel mass sisse ununenud või mõni auto pool aastat seisnud. Sel juhul ikka peab Start ka majapidamises olemas, Ctek MXS 10 neid laadima ei hakka ja kuulutab kõlbmatuks. Tund aega Starti ja Ctek tunnistab kõlbeliseks.
Mul on Ctek MXS25 ja laeb ka täiesti surnud akut. Algselt peab küll "supply" valima, natuke ootama ja sujuvalt siis "normal" peale tagasi minema.
Vasta

miski ctek mul on, vist 7, see ei ole ühtegi mu akut ära põlganud. Aga ühele autole tahaks statsioaarselt kapoti alla m idagi visata. Ostan siis miski ää Big Grin
See kabiini soojendamione on ka hea mõte
Vasta

(09-01-2019, 18:14 PM)ziim Kirjutas:  
(09-01-2019, 17:58 PM)meli666 Kirjutas:  Hooldus- ja pooleldi tühjaks käiatud aku laadimiseks õigustavad. Recond taastuslaadimine on ka äratanud nii mõnegi aku elule.
Endal vahel on traktoritel mass sisse ununenud või mõni auto pool aastat seisnud. Sel juhul ikka peab Start ka majapidamises olemas, Ctek MXS 10 neid laadima ei hakka ja kuulutab kõlbmatuks. Tund aega Starti ja Ctek tunnistab kõlbeliseks.
Mul on Ctek MXS25 ja laeb ka täiesti surnud akut. Algselt peab küll "supply" valima, natuke ootama ja sujuvalt siis "normal" peale tagasi minema.
 Ju siis on mõeldud et liiga madala pinge korral võib olla mõni purk lühises ning tavakasutaja kes ei süvene asjasse võib kõvasti vesinikku toota.
Eriti veel siis kui ühe lühises purgiga akut taastada üritatakse. Kindlam on kui sellist akut laadima ei hakatagi. Aga nö advanced useritele on tagauks jäetud et vajaduse korral saaks siiski tühja akut laadida.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(09-01-2019, 18:14 PM)ziim Kirjutas:  Mul on Ctek MXS25 ja laeb ka täiesti surnud akut. Algselt peab küll "supply" valima, natuke ootama ja sujuvalt siis "normal" peale tagasi minema.

Targemad kunagi rääkisid, et ei ole surnud akut suuremate ampritega hea algul kostitada. Supply reziim tähendab aga laadija töötamist toiteallikana ja välja saadetavat täisvõimsust, MXS25 25A, minu omal siis 10A.
Vat ei tea, kas eelnev soovitus õige, aga senini Stardiga olen miinimum astmes hakanud elustama. Kui ikka mõnikord pea kaks nädalat on mass sees olnud, siis alalisvoolu generaator on aku tühendanud täis nulli. Teinekord on ka Stardi taga üle tunni olnud, enne kui ampermeeter laadimist üldse näitama hakkab.
Rööbiti korras akuga Ctek ärapetmist pole proovinud, aga miks ei peaks MXS10 puhulgi see toimima.
Vasta

kõige soodsamad analoogid leidsin sellelt lehelt. https://www.avaruosad.ee/akud/akulaadijad
4A 23Eur.
Lisaks saadaval ka 8A pea poole kallimalt.
Lisaks leidub selliseid mõisteid, Täisautomaatne, Smart ja Impulss.
Kas need on vaid eriväljendid ja mõeldakse ühte ja sama asja? Rolleyes
Hiinlaste juurest on kõige rohkem ostetud seda ja rahule jäädud.... ALI
Vasta

Kõik ei ole hiinlaste odavate laadijatega rahule jäänud. Rolleyes https://parnu.postimees.ee/4439809/parnu...s-polengut
Vasta

Statsionaarseks autole monteerimiseks on muidu Defal ka vastav laadija olemas. Hea on see, et sobitub nende defa plokisoojenduse juhtmetega. Paned aga kolmiku juhtmele ühenduskohta vahele ja kogu lugu. Paned teise veel ja saad salongisoojendi jaoks ka pistikusse särtsu. Hind on paraku karm.
Vasta

(09-01-2019, 20:31 PM)meli666 Kirjutas:  
(09-01-2019, 18:14 PM)ziim Kirjutas:  Mul on Ctek MXS25 ja laeb ka täiesti surnud akut. Algselt peab küll "supply" valima, natuke ootama ja sujuvalt siis "normal" peale tagasi minema.

Targemad kunagi rääkisid, et ei ole surnud akut suuremate ampritega hea algul kostitada. Supply reziim tähendab aga laadija töötamist toiteallikana ja välja saadetavat täisvõimsust, MXS25 25A, minu omal siis 10A.
Võimsust ei saa välja saata (akusse neid ampreid ei topi, kui aku neid vastu ei taha võtta, st piisavalt väikest sisetakistust ei oma).
Täiesti pilditu aku sisetakistus on suur. Sellest ka lollide laadijate ampermeetri näit alguses nullilähedane.
Vasta

mul on hiina soojendus, mitte defa. hetkel on kapoti all Ctek ja hiinlane kahese pistiku taga. Juhtmejupp ise ulatub esivõre vahelt välja ja käib seina. Cool
Vasta

Mõtlesin, et kirjutan siia ka enda esimestest kogemustest tarkade laadijatega. Erinevat tüüpi 6V ja 12V tsikliakude laadimiseks sai ostetud Noco Genius G3500 laadija. 3.5A, laeb ja säilitab 6&12V akusid kuni 120Ah, liitiumakusid laeb ainult 12V ja taastab ka ainult 12V akusid. Lubab laadida kõivõimalikke kaubandusvõrgus vabalt saadaval olevaid akusid. Mõtlesin, et löön kaks kärbest ühe hoobiga ja saan ka auto akut teinekord turgutada.

Esimesed katsed tegin 12V mootorratta ja murutraktori tavapäraste akudega. Laeb ilma probleemideta täis ja säilitab ka. Laeb nagu impulssidega, väheke oli kuulda ka aku "kihisemist". 

Järgmine katse ühe 6V 12Ah kinnise nn UPS-i akuga, mis nii 4-5 aastat vana ja kasutatud peamiselt elektriskeemide kontrolliks ja mõne raipe käivitamiseks. Täiesti toimis veel. Laadimistuli hakkas kenasti 25% peal vilkuma ja jätsin ööseks laadija järgi. Hommikul näitasid märguandetulukesed, et see aku ei võta voolu enam sisse või pm on tegemist nässus akuga. Pinge oli nii 6.2V. Tõesti võib natuke vigane aku olla, esialgu ei muretsenud.

Katse number kolm juba uute 6V 3Ah akudega. Esimese aku tunnistas laadija täis olema. Loogiline. Teisele akule külge pannes hakkas laadimistuli 25% peal põlema. Jätsin laadija külge ja juba 20 min pärast oli kuulda, kuidas aku kihiseb. 30. minutil hakkas akupoiss juba vilistama (kinnine aku). Lõpetasin selle jama ära ja võtsin laadija küljest. Vägisi jäi mulje, et tahab aku lõhki keeta. Proovisin kahe paralleeli ühendatud samasuguse uue akuga ja kahe samasuguse vana akuga, tulemus põhimõtteliselt sama - 25% tuli vilgub ja akud kihisevad. Ei hakanud riskima ja võtsin laadija küljest. 

Lugesin veel kenasti laadija manuaali läbi ja kõik kenasti kirjas, et kinnised happeakud alates 0-120 Ah sobivad laadimiseks. Samas laadijal peal, et 6V laeb 3.5A-ga. 12V akude jaoks on olemas veel eraldi "Small" režiim, mille käigus laetakse akut 0.9A-ga. Hetkel küsimus pigem selles, et miks tunnistab laadija mõne 6V hooldevaba aku täis olevaks ja teisi üritab lõhki laadida. Arutasin ka laadija müüjaga, targemaks ei saanud.

Proovimiseks sain ühe Benton BX-4 laadija, 6&12V ja 750mA. See laadija tunnistas kõik eelnevad hooldevabad 6V akud laetud olevaks, kuid kuna teadsin, et see nii ei ole, siis jätsin laadija ööseks külge, ilmselt nn hoolderežiimis (eraldi valida seda ei saanud). Hommikul eemaldasin laadija ja õhtul mõõtsin pinged üle - 6.24 (see 12Ah vanake), 6.34 (3Ah uus), 6.38 (3Ah uus), 6.34 (3+3Ah kasutatud) ja 6.45 V (3+3Ah uued). Ütleme nii, et see laadija ei tunnistanud ühtegi akut rikkis olevaks ega üritanud neid lõhki laadida.
Vasta

(09-01-2019, 21:44 PM)veix__ Kirjutas:  Kõik ei ole hiinlaste odavate laadijatega rahule jäänud. Rolleyes  https://parnu.postimees.ee/4439809/parnu...s-polengut
Mina ei väidaks 100% kindlalt, et mahapõlemisoht on ainult odavatel Hiina laadijatel. Vast on ka hiinakatel, aga kallimatel asjalikel "firma"-laadijatel on kindlasti kasutusjuhendis kirjas, et akut ei või jätta omapäi ilma järelvalveta laadima.
See on tegelikult tuleohutusnõuete jäme rikkumine ning õnnetuse korral hiljem kindlustus hakkaks sellest kindlasti kinni kahjude korvamisel.

Aku laadimise jms. "tuleohtlike" elektriseadmete (nt. elektrilised küttekehad) pidev järelvalve pole reaalsuses muidugi teostatav, aga midagi saab selleks ikka ära teha. Näiteks mitte jätta akut üksinda koju laadima ning ka ruumis (nt. garaažis), kus aku laeb võiks suitsuandur olla. Viimane on üliodav ja lihtne kindlustus selleks, et tulekahjust varases staadiumis teada saada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne