Akude tark laadimine

(27-09-2021, 21:08 PM)v6sa Kirjutas:  Kui 5-7 A laadimisvoolu on piisav (ei ole vaja pidevalt 100+ Ah akusid kiiresti laadida 20+ A vooluga), siis on vähe kabedam nutilaadija lollikindel valik.

Stardiabist on abi siis, kui akus veel wurtsu veidi sees on. Kui juba tühjaks tegid, siis jääb väheks. Vähemalt 12 Ah CRX nii käitub. Abi on sellest pisikesest karbist olnud palju. Palju kergem kohale vedada näpu otsas, kui ELVI EKB käivitustrafo oma 38 kiloga. Big Grin  
Pluss USB pesa ja miljon "läpakaotsa".
Või midagi sellist..! Big Grin
Aga kui keevitada ei ole vaja, siis pisike iseütlev Bosch ajaks asja ära küll.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

(11-01-2019, 12:25 PM)mossepower Kirjutas:  
(09-01-2019, 21:44 PM)veix__ Kirjutas:  Kõik ei ole hiinlaste odavate laadijatega rahule jäänud. Rolleyes  https://parnu.postimees.ee/4439809/parnu...s-polengut
Mina ei väidaks 100% kindlalt, et mahapõlemisoht on ainult odavatel Hiina laadijatel. Vast on ka hiinakatel, aga kallimatel asjalikel "firma"-laadijatel on kindlasti kasutusjuhendis kirjas, et akut ei või jätta omapäi ilma järelvalveta laadima.
See on tegelikult tuleohutusnõuete jäme rikkumine ning õnnetuse korral hiljem kindlustus hakkaks sellest kindlasti kinni kahjude korvamisel.

Aku laadimise jms. "tuleohtlike" elektriseadmete (nt. elektrilised küttekehad) pidev järelvalve pole reaalsuses muidugi teostatav, aga midagi saab selleks ikka ära teha. Näiteks mitte jätta akut üksinda koju laadima ning ka ruumis (nt. garaažis), kus aku laeb võiks suitsuandur olla. Viimane on üliodav ja lihtne kindlustus selleks, et tulekahjust varases staadiumis teada saada.
Järjekordselt üks hooletu/järelvalveta akude laadimine on Eestis kurva tagajärje kaasa toonud: https://www.postimees.ee/7417730/mehe-el...ta-akudest
Vasta

Kustutada.
Vasta

oma lugu mis siis kohati kattub teemaga.
autos on 12v pesas tundmatu hiina usb laadija. 
teeb seda lausa 4 usb kaudu mis polegi väga tähtis.
kasutuses oli 2 otsa milles ka vastavad juhtmed sees üks micro ja teine usb-c - pole ka väga tähtis
juhtmed parajalt pikad et saab ka majandada autos siia sinna.
nüüdsel ajal kus väljas lumi tassib seda ikka autosse kah. 
põrandal on kõrgema servaga kummimatt (kauss).
soojas autos sulab see soolalume segu soolaseks veeks.
ühel hetkel väljusin autost kus oli kõik ok aga läksin ümbe auto ja tegin teise ukse lahti - kärsakas.
uks kinni ja uurima kust tuleb - õuest mitte. seest jah. juhi kohale tagasi (kustuti on kõrvalistuja istme all ja juhi kohalt kätte saadav)
otsin siit otsin sealt lõpuks leian kaks suitsevat juhtmeotsa põrandalt vee seest.
rebisin siis 12V/usb pistiku välja. 
juhtmete vee sees olnud väikesest pistikust üks kuum kui kurat ja reaalselt suitseb. teine samuti sulanud otsaga.
ennustada ei oska mis oleks olnud tulemus aga võimalik, et juhe oleks sulamisest põlemise faasi üle läinud.
kuna seal pistikus on 12V ka siis kui auto seisab oleks lihtsalt väljudes jäänud asi saatuse hooleks. 
oleks vaid töötava mootoriga toide oleks suurem võimalus seda õnnetsut enne kurba lõppu kindlasti tabada.

miks kirjutan. 
kuna see juhtmete majandus on nii laialdaselt kasutuses ja pajudes autodes mitu juhet ees ja taga s.t. igal reisija kohal üks + lisaks veel tahvel või gps või... 
siis ei pea see juhtuma kauss tüüpi kummimati sees ujudes aga ka lirtsuvas karvases vaibas.
Ettevaatust ja vaadke, et Teie autodes ei oleks võimalik juhtmel põrandale vette/märga vaipa kukkuda.

mina pääsesin aga mõni kahtlaselt süttinud auto võib olla selle jama ohver.

laadijas kas kaitse puudub või on see vale, 12V pistiku kaitsme rakendumiseni asi ei jõua (vist)
minu kahju oli hetkel 2 juhet ja natuke haisev salong. 
laadija jäi ellu vähemalt selle augu kaudu laeb kuhu ma uue juhtme panin.
uus juhe enam põrandale ei ulatu  Toungue
Vasta

Allikas: https://tartu.postimees.ee/7451617/elekt...-tulekahju
Sad


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

Igasugu pudrumudru on ka vaja kaugemale hoida- isegi külmkapil!

Peale selle, kui kunagi poissekesepääst tutika ja kauaigatsetud "Delta" oleks äärepealt mahakandnud, suhtun igasugu
sädemetekitajast garaazis- tõrjuvalt.
Kaks mokitsit oli tavotist juba puhtaks küüritud, aga siis oli silkusse ka benssu valada ja lahustunud
ollus kuidagi kätte saada. Tulemus, arvake ise...!

Kolmest noorukusest mokitsamehest, oli ainult ühel aidu poolik - põlev bensutops välja visata.
Teised ahmisid alles õhku...!
Vasta

Milline laadija valida hoolduslaadimiseks kui tahta parimat? Kasutusel on 140Ah rasketehnika aku, traktoriaku, tavaline a'la Exide Premium sõiduauto aku.
Näiteks https://www.stokker.ee/61224v-elektrooni...1115429776
Mis brändinimi = kvaliteet?
Vasta

Viidatud Telwin ilmselt sobib. Esimesel paaril korral ma hoiaks kõigil silma peal... Tuttaval on säärane - on täitsa rahul.

Kas laadimise kiirus on ka oluline?

Kui ei, siis CTEK, Victron, Bosch - suvaline 5+ A andev nutilaadija teeb akudele head. Lihtsalt lolli järjekindlusega tilgatumaks piinatud 140 Ah veokaakut laadib viieamprine vähemalt 140/5=28 tundi, pigem isegi mõned tunnid kauem. Aga vähemalt ei keeda tühjaks.
Vasta

Kiirus ei ole oluline. Pigem on oluline see, et võid laadija ka külge "unustada"
Vasta

Siis sobivad nad kõik.

Kui 6/24 V pole oluline, siis saab hulga odavamalt 5-7 A kätte. Ka Tööriistamarketi CRX täitsa laadib ja taastab:
https://www.xn--triistamarket-imba.ee/et...0-20a-ip65.

Kuigi Victroni BT mudeli telefoniga seiramise funktsioon on edevWink

https://www.xn--triistamarket-imba.ee/et...tooth-vict

Ilmselt saab neid kuskilt veel odavamalt.
Vasta

Mitte sellepärast, et tegu parima tootega oleks, vaid pildi segasemaksajamise mõttes näitan, et mu suveautod on teist talve selliste luttide otsas:

https://www.oomipood.ee/product/mwcc01a_...akulaadija

Vahepeal pakuti neid suisa 18 euro eest. Muidugi neist taastamise, desulfateerimise jne. funktsioonidest ei tea ma midagi, ja suurt akut laevad ilmselt ka terve viisaastaku, aga järellaadimisega saavad kenasti hakkama.
Vasta

Kui lubatud mitmeastmeline laadimine paika peab, siis on head asjad. Kui Su suveautode akud on peale mitendat talvitumist elus, siis ilmselt peavad. Peab endale ka ühe säärase soetama katsetamiseksSmile Oomipoest päris sodi reeglina ei saa.

Lihtne loll püsipingekuubik ilmselt suudab poole aastaga akust üksjagu vett välja aurutada. Või mannetumal juhul aku alalaetuse tõttu edukalt sulfateerida.

140 Ah akut 1 A laadides kulub vähemalt 140 tundi. Mis on napp kuus ööpäeva.
Vasta

Minul on viiendat aastat kasutusel see "junn": https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/ch...-12v-max-7

Töötab 24/7 ja 365 päeva aastas ja olen kasutanud 4-110 ampertunnistel akudel ja seni pole põhjust olnud ka akusi vahetada. On ka krooni aeg 300 raha eest Oomipoest ostetud "seade", aga viimastel aastatel pole seda tahtnud enam kasutada...
Vasta

Mul on ctek laadija https://akukeskus.eu/toode/ctek-ct5-star...kulaadija/ Valikul sai määravaks, et ka naine saaks sellega hakkama (ehk nuppe ja valikuid pole). Midagi halba ei oska kosta, laeb küll ja seisab hoolduslaadimise reziimis pidevalt ka autol küljes.

Pähkliajude hirm
Vasta

https://www.facebook.com/H%C3%BC%C3%BCru...0570354487 tark aku on popsu teinud
Vasta

(16-02-2022, 10:02 AM)volvo Kirjutas:  https://www.facebook.com/H%C3%BC%C3%BCru...0570354487 tark aku on popsu teinud

Seda tüüpi akud tihti ei ole "targad" tegelikult. Ehk siis BMSi neis üldjuhul ei kasutata. Tehas ütleb, et elemendid on piisavalt identsed, et tasakaalust välja ei lähe. Reaalsus aga paistab pildil. Muidugi, võis ka asi hoopis laadija rikkes olla. Seda aga küll, et LiFePO4 naljalt tuld ei võta, isegi kui paisuvad. Li-ion akusid kindlasti niimoodi teha ei saa, sest samaväärses olukorras oleks üsna kindlasti leek üleval. LiPO-dest rääkimata.
Vasta

Ütlen ka tarkade laadijate kohta sõna sekka.
Olen kasutanud Defat, Telwineid ja Ctekeid või noh õigemini aeg ajal on tänagi kasutuses.
Ctek on XS3600 ja MX5.0
Telwinist T-Charge 12 ja T-Charge 20 Turbo Boost.
Defad on autopeal. täpset mudelit peast ei tea

Ctekil on juhtme isolatsioon biolagunev. Värske õhuga kokkupuutel läheb prõks katki. Ühenduspistik väsib ära ja vajab mudimist, et vool jõuaks seadmest juhtme otstesse. Vahetanud olen juhtmeid ja ühe seadme sees oleva mikrolüliti. Muidu toimetab kenasti.

T20 lõpetas koostöö esimesel kasutamisel. Kuidagi suutsin Stokkeri hoolduses veenda garantii korras seadme ülevaatamist. Igatahes tagastati toimiv isendi. Mis tehti ei tea.
T12 on visa märku andma, et aku on täis. Märgutuled kustuvad ära või naljakalt vilguvad. Peaks põlema märgutuli Full aga no seda näeb väga harva.
Seda enam hooldusesse viia ei jaksand. Kui keegi teab imerohtu siis võib vihjata.

Defa plokisoojendus akulaadija ja taimeriga. Need toimetavad täiesti iseseisvalt. Märgutlel vaid kaks värvi aga vajadusel viskan ööseks saba järgi ja hommikul akus vool, vedelik ja salong soe.

H

sai vist kõik öeldud
Vasta

Kus kohast see "biodegradable" kaablirüüs kirjas on? Ei leidnud kuskilt seda :/
Vasta

(16-02-2022, 19:36 PM)deus Kirjutas:  Kus kohast see "biodegradable" kaablirüüs kirjas on? Ei leidnud kuskilt seda :/

Ma arvan, et see oli tähelepanek elust endast. Ka mul oli sellin tähelepanek, kui esimese CTEKi juhe kord ööpävaks jäi hooletusest kasutatud mootoriõli vannist läbi looklema. Pärast kõnealune 30 cm isolatsioon murdus korduvalt ja lõpuks sai üldse vahelt võetud.

Paar ilupilti praegupruugitava Victroni tarkvarast. Hädavajalik see ei ole, kuid mugav ja täpne küll.

Avakuval on näha laadimise faas, klemmipinge (see on siis laadija väljastatav!) ja laadimisvool:
   

Täpsemalt saab laadimise edenemist vaadata graafikult:
   

Kolmandas vaates on võimalik näha 40 viimase laadimise andmeid. Siit näeb ka seda, kui palju seekord siis akusse juurde toppida õnnestus. Mida kehvem on aku, seda vähem kulub voolu laadimiseks ja rohkem hoolduseks. Pildil on vasakpoolseimana näha lühises purgiga 225 Ah veoautoaku ebaõnnestunud taastamise viimane üritus:
   

Ehk kui kellegi on mingil põhjusel vaja 10V 60 Ah veskikivi, siis minult sellise saab. Kaalub kuradi 50 kilo.


Cycle 2 on talve lahutatuna seisnud 80 Ah vana AGM aku täiendav laadimine (nagu näha, kolme kuuga jahedas varjualuses see aku sisuliselt midagi kaotanud ei ole).
Cycle 3 on McCormickuga metsaskäimise tulemus: külm traktor hõõgküünaldega käima, 10 min metsa, 2x5Ah läbi inverteri täis, leige traktor hõõgküünaldega käima, 15 min koju ja 100 Ah korralik aku laadima.

Maintain Ah ei ole sisuliselt mahutavuse osa, aku reaalset koormatavat mahutavust näitab Charge Ah

Vstart on see pinge, mille pealt lõppesid TESTpulsid ja aku tõdeti laadimiskõlbulikuks.

Kõige vasakpoolsem on alati parasjagu käsilolev, aga selle kerisin pildilt välja.

Lisaks saab need numbrid ka .csv tekstifailina lasta saata.

Ei osanud soetades sellest midagi arvata, aga nüüd kiidan küll.

Pingemuundur on väga täpne - Metroserdi kleepsuga laboritoiteploki väljundi igatahes mõõtis sajandikuga võrdseks.
Vasta

Aa, see oli nii peen huumor nende kvaliteedi kohta, et mu ära joodud aju esimese hooga ei raalinud seda välja hommikul. Mäletan isegi, et tavamudelil olid jäigemad, kui Polar versioonil need traadid ja nende kestad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne