MTZ 82- metsakas (remont)
#1

Tervitused targematele!

Juhtus üks väga nõme lugu.
Nimelt sai sügisel soetatud üks mtz 82, millel tosool sees, mingi hetk pärast ostu ise katsusin näpu ja keelega, et magus mis magus, hää küll. Tööd sai teha ja hooldus lükkus ja lükkus edasi....
Mingisugune nov. nädal viskas esimes külma -6 polnud miskit häda vedeliku olekuga. Nüüd olin kodust 3 nädalat ära ja saabus kauaoodatud talv... Eile läksin kuuri alla, koheselt radika kork maha ja vandumist! Tilk vedelikku peal ja ülejäänud sült ja pooltahke soga...
Lõhkikülmumise tunnuseid ei ole veel leidnud. Radika ülemise lõdviku võtsin lahti, pudrutaolist jääd sai sealt välja raputatud... kahtlaselt vähe, mäletan et viimati kui "tosooli" taset kontrollisin kusagil keset metsa, oli teda törtsu vähe ja ribid pmst kohe kohe väljas, ehk sis oli natuke vähem sees kui võiks olla. Alumine lõdvik tundub rohkem jääs, seal on ploki poolse kinnituse vahelt tosooli tilkuma hakanud, kuuri põrand natuke märg ja lõdviku ümber ka tilgad, mingil määral siiski hakanud tosooli välja pressima...
Veepumba juurest lõdvikud jääs, veepumpa käsitsi ringi ei jõua ajada... käima ei julge ka turtsatada, pärast pump ribadeks????
Plokisoojendus olemas, panin sis tolle kohe undama, aga minu arusaama järgi vajab ta vedeliku ringlust, mida praegune pooljääs olek ei võimalda ja pärast 30 sekundilist töötamist lükkab soojendus ennast välja, jahtub 5 minutit ja soojendab temas leiduva tilgakese uuesti.Plokisoojendus on ühendatud selliselt: sisse tuleb plokist, väljalaske kraani kõrvale tehtud väljavõte, välja läheb kolmikusse, sealt üks ots plokikaane külge ja teine salongiradikasse. Kabiinis veel midagi ei ujuta...
Traktor aastast 99 ja salongiradikas ilmselt päris lae alla viidud, salongiradikate lõdvikud, mis mõlemalt poolt kabiini esimesi nurki välja jooksevad, ühendasin lahti, midagi ei voolanud, aga peenikest jääd tuli natuke välja.

Plokis oleva kraani sain lahti ja sealt hakkas tasapisi tilkuma. Seejärel ühendasin plokisoojenduse lahti ja valasin tühjaks, koheselt hakkas ka plokist nirisema, aga väga lühikest aega, vb pool liitrit tuli välja.

Mis nüüd edasi teha, et seda ollust kogu süsteemist kätte saada? Tundub, et segu oli ikkagi niivõrd lahja, et mingist vedelast olekust (peale radika ülemise tasandi) on asi ikkagi kaugel, aga paisuma ei ole veel siiski midagi hakanud, öösiti on mul siin külma olnud kuni -27.
Olemas on soojaföön ja leeklamp, aga kahtlen kas kilplase moodi soojendades ma plokki ja plokikaant tühjaks saan? Radika kraani püüan fööniga ära sulatada ja vaatan kas sealt midagi tuleb, ilmselt mitte.
Radika kohta mõtlen, et võtan maha ja viin sooja sulama... Kahjuks sooja ruumi, kuhu terve traktor sulama viia, ei ole.
Siinkohal ongi üks küsimus sadadest, kas radikas tuleb külje peale välja?? Või pean roolivõimu õlitorud mis üle radika jooksevad, eest ära võtma ja radikas tuleb ainult üles? Tiiviku ümber olev tuulekoda peaks esmase vaatluse põhjal saama radika küljest lahti kruvida ja jääbki sinna?

Ja üldiselt, mis koht peaks külmumisel kõige nõrgem olema, plokikaanest nõrgem on ju ikkagi radikas? + veel salongiradikas?

Kogu jamas saan süüdistada enda hooletust, üks tunnike tegemata hooldust õigel ajal võrdub nüüd lisatööna mitmeteks ja mitmeteks päevadeks...

Eks oskab keegi head nõua anda?

Tänades!

Rando

Ainult loll teab seda, mida ise näinud ei ole.
Vasta
#2

Kui soojendada ei viitsi siis võta rihm maha ja pane pill käima, 5-10 minutiga peaks üles sulama küll...

Enne seda võta kõik lõdvikud lahti. Radika pead ikka mingi puhuriga üles sulatama.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

(25-01-2014, 00:58 AM)mlsluik Kirjutas:  Kui soojendada ei viitsi siis võta rihm maha ja pane pill käima, 5-10 minutiga peaks üles sulama küll...

Enne seda võta kõik lõdvikud lahti. Radika pead ikka mingi puhuriga üles sulatama.

Tal ju leeklamp olemas Smile, sellega annab radikale elu sisse puhuda.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#4

Head nõu anda ei oska.

Aga mina teeks nii...

Esmalt võtaks rihma maha. Seejärel kataks kogu mootori korralikult kinni, matt ei pea olema kuigi paks.

Seejärel laseks mootorit käia tsükliga 5 min tiksumist ja 15 pausi seni, kuni plokikraanist enam midagi ei tule. Ühtlasi jälgides õhurõhku ja mootoriõli värvust...

Radikaga on keerulisem - selle kättesaamiseks on vaja üksjagu lammutada.

Kui läheb hästi, sulatab soe mootor ka radika lahti.

Laealuste soojenduse radikatega saad rohkem vatti näha...

Kui Sa ei taha riskida mootori töölepanekuga, siis ehita mootori ümber mingist tuulekindlast materjalist telk ja pane selle alla küte: elektripliit, puhur vms. Ning oota, jälgides vahepeal, et miski tuld ei võtaks. Päevaga võiks lahti sulada. Elekltripliidiga saab protsessi kiirendada, kui keeduplaat suruda vastu karteripõhja ja kütta mootoriõli kuumaks. Aga igal juhul peab mootori ümber olema seisev õhk - maakera kütmine on kole energiamahukas ettevõtmine.

Magus maitse ei näita muud, kui et jahutusvedelik ei külmu plokiks. Vaid areomeeter annab tegeliku pakasekindluse.
Vasta
#5

See tosoolipudru kusagilt lõhki ei külmeta - hinga rahulikult.
Vasta
#6

(25-01-2014, 09:59 AM)tiit Kirjutas:  See tosoolipudru kusagilt lõhki ei külmeta - hinga rahulikult.

Aga ei ringle ka. Enne traktori tõsist kasutamist peab jahutsvedeliku ringlema saama, muidu on võimalikud kuumakahjustused mootoris.
Vasta
#7

(25-01-2014, 10:00 AM)v6sa Kirjutas:  
(25-01-2014, 09:59 AM)tiit Kirjutas:  See tosoolipudru kusagilt lõhki ei külmeta - hinga rahulikult.

Aga ei ringle ka. Enne traktori tõsist kasutamist peab jahutsvedeliku ringlema saama, muidu on võimalikud kuumakahjustused mootoris.
Seda kindlasti. Järgmine nv on temp juba selline et saab hoolduse ära teha.
Vasta
#8

(25-01-2014, 00:54 AM)rando Kirjutas:  Ja üldiselt, mis koht peaks külmumisel kõige nõrgem olema, plokikaanest nõrgem on ju ikkagi radikas? + veel salongiradikas?
Külmumisel on nõrgim koht mootoriplokis olevad spetsiaalsed külmumispunnid, mille jää välja lükkab. Kui sul päris lage vesi sees ei olnud, siis niisugust paisumist ei tohiks olla. Kirjeldasid ju pooltahket sodi, see ei tohiks minu kogemust mööda eriti midagi lõhkuda.
Kui käima läheb, võib proovida ksf! mlsluige soovitatud kiiret ja karmi lahendust. Kui veepump kuuma veega (ettevaatlikult!) üles sulatada, pole rihma maha võtta vajagi. Käega proovid, kui pump liigub, paned käima. Käsifööniga sussitad voolikud pehmeks ja küll ta läheb.
Kui julgust vähe ja aega palju, võid nina vanade tekkidega kinni katta ja kapotialuse puhuriga soojaks kütta. Kirjutad ju et -6 kraadiga oli veel asi vedel. Seega pole rohkem tarviski kui kupatus vaid -6-ni kütta.
Soojendusradika asukohta ma traktoril peast ei tea, aga paljudel autodel on see igaveses p*augus. Ise olen kunagi teinud nii, et panin soojenduse õhuvõtuavadele tavalise toapuhuri näoli käima ja salongiventika täie tambiga tööle et sooja õhu läbi veaks. Radikas sulas mõne minutiga lahti.
Õues oli tookord -32C*...
Jõudu! Wink

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#9

Kui seda aparaati vaja on siis muud nagu üle ei jäägi kui ventilaatoririhm maha ja mootor käima panna kuni on käega tunda et plokk on 40-50 kraadi ja siis seisma ja oodata kuni veepump käega ringi käib ja rihm peale tagasi ja õiget vedelikku süsteem täis.
Siis uuesti käima, kapott tekiga kinni ja jälgida et temp üle 90 ei lähe ja kui 90 käes jätta tunniks seisma ja peale seda on kindlasti radikas lahti.
Muidugi ilmselt läheb radikas kiiremini lahti ja ilmselt ongi jääkristallide vahel ruumi dosooli liikumuseks ja alumine voolik on soe 10-15 minutiga.
Muideks jahutusvedelikul ongi omadus suure külmaga lekkimise teel lahjeneda.
See mis välja tilgub külmaga ühendustest ongi glükool mitte vesi.
Kes ei usu et need eralduvad siis minge valage väljast võetud jahutusvedelikku pitsitäis vaikselt mööda nurkrauda alla ja vaadake kuda vesi maha jääb.
Vasta
#10

Kui ikka tosool sees oli,ei ole midagi hullu juhtunud,sest kui sellel lahusel ikka mingi osa kanget sees,ei külma kunagi miskit lõhki. No siin eespool on ksf-ed kõik juba ära rääkinud aga kõige lihtsam variant on see,et oota kevadet...Big Grin
Aga kui kannatus katkeb otsi üles üks plekitahvel, mis mahub traktori alla kenasti nii ära,et oleks radika all ja ka mootori all. Tee selle plekitahvli peale suur lõke,põleta puud ära ja kui leeke enam pole,lükka kogu krempel traktori alla,küll ära sulab.... Papitahvlitega võid veel traktori külgi katta,et tuul maha ei jahuta... Maitse asi siis,et kuidas asja üles sulatad,variante palju. Jõudu!
Vasta
#11

Kui vähe nooremana igasuguseid leeklampe jms kraami käepärast polnud siis kasutasin enam T16 käimasaamiseks ikka plekist ämbrit mille toppisin briketti täis ja kallasin vana õliga üle, tuli otsa ja kui parajalt hõõgus siis asetasin karteri alla... Oli vaja ju ilmtingimata iga lumekirme pärast masin käima panna ja ilusti ära lükata. Wink Smile

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#12

Aga kas termostaadi peaks sisse jätma, kui selline asi on juhtunud?
Vasta
#13

(25-01-2014, 11:57 AM)hillar2 Kirjutas:  Aga kas termostaadi peaks sisse jätma, kui selline asi on juhtunud?
Vahet pole,kui sulama hakkab,sulab kõik...
Vasta
#14

Kui soojendusradikad on russil lae all siis pääseb väga hästi ligi avatud katuseluugi kaudu.(akvaarium tüüpi kabiin) Sealsamas on originaalis ka õhufiltrid mis salongi puhutavat õhku puhastavad ja ka vendi mootorid. Katuseluuki fikseerivad `jalad`on parem laht võtta, saab luuki rohkem kergitada ja võib lausa jalgupidi radikate juurde ronida.Big Grin
Vasta
#15

Oleneb aastast. Uuema otsa russidel ei saa palja katuseluugi tõstmisega enam soojendusradikale ligi. Vanal sai küll. Kui föön on olemas, siis saab soojendada küll, aga võtab omajagu aega. Alles siis mõned päevad tagasi sai soojendatud Massey fergusoni. Küte oli natuke vedela ja tahke vahepealses olekus. Aega võttis, aga asja sai. Käima sai ka lõpuks.
Tuulekoja saad lahti võtta ja küljepeale välja ukerdada. Radika kätte saamiseks on vaja roolikardaan lahti ühendada (kui on veel kardaaniga masin) Juhtmestikku pidi ka vist natuke lahti ühendama. Täpselt ei mäletagi rohkem. Aga kätte sai küll. Tuli vist koos õliradikaga, kui ma ei eksi.

Almost Again
Vasta
#16

Võibolla tõesti on uuemad teistsuguse ehitusega. Sellel mida mina kasutasin oli aastaarvuks 89 ja praegu on müügis ostas Eesti energia pakkumiste all. Traktoril olnud augupuur lõhuti ära, asendati mingi bobcati väikese kopaga kuid hüdrol puudub korralik jahutus ja kaua kaevata ei kannata. Traktor ise pole rasket tööd teinud, sõitis ühe liini alt teise alla ja puuris mastiauke. Olin ise selle masina operaatoriks 10a. peale sõjaväge ja minuteada ei ole siiani sellele mootorile ühtegi remonti tehtud. Tõsi viimased 6...7 aastat on seisnud täpselt seal kus osta pilt näitab. Kuna augupuur oli kohutavalt raske siis tagumisi varrukaid on vahetatud mitu korda ja kui õigesti mäletan siis viimati said sisse ka mingit tugevamat tüüpi laagrid. Kel vaja siis tundku huvi selle raha eest on saadaval tubli masin, ja hunnik vanarauda pealekauba kuna kogu kopa - buldooseri süsteem on eraldi alusraamil mille küljest võtmine ei võta üle tunni aega ja ongi laiemate tagaratastega soolo masin käes. Tõsi on et tagumist rippsüsteemi ei ole küljes.
Vasta
#17

Ära pabista, kui päris vesi ei ole, siis plokki ei lõhu. Katsu niipalju sinna radikasse ruumi teha, et saaksid neljandiku või viiendiku süsteemi mahust tosooli kontsentraati peale valada.Pead vist lõdviku lahti laskma ja seda paska natuke välja kraapima. Siis lased päeva seista ja järgmisel päeval saad talle juba plokisoojenduse taha panna ja kui veepump lahti ka mootori käima panna. Mingit radikat pole vaja maha võtta. Edu.
Vasta
#18

(25-01-2014, 00:54 AM)rando Kirjutas:  Traktor aastast 99 ja salongiradikas ilmselt päris lae alla viidud,

No siis peab täitmise ava ka seal olema! Pole üksikasjadega kursis, andke andeks kui rumal küsimus. Lõhkikülmumist pole eelneva jutu põhjal küll karta ja juba soovitatud kange vedeliku lisamine peaks koos "kliimasoojenemisega" piisavat mõju andma.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#19

(26-01-2014, 00:27 AM)aavu Kirjutas:  
(25-01-2014, 00:54 AM)rando Kirjutas:  Traktor aastast 99 ja salongiradikas ilmselt päris lae alla viidud,

No siis peab täitmise ava ka seal olema! Pole üksikasjadega kursis, andke andeks kui rumal küsimus. Lõhkikülmumist pole eelneva jutu põhjal küll karta ja juba soovitatud kange vedeliku lisamine peaks koos "kliimasoojenemisega" piisavat mõju andma.
Minu variandil mingit täiteava lae all ei olnud, ja õhutamine oli üsna lihtne. Nimelt olid voolikud veetud kabiini esinurkadest ülesse ja mõlemil pool olid jahutusvedeliku väljalaskmiseks korgid. Tegid tagasivoolu poolse korgi lahti ja survega lükkas vedeliku läbi radikate. Samas jahtumise ja soojenemisega tekkivate paisumiste kohta ei tea kuid kindlalt ei olnud radikal vedelike paisumise jaoks ülevoolu. Kas radikad ja voolikud suutsid niipalju mängida ja kindlasti ka tilk õhku süsteemis et kuskilt midagi lõhki ei pressinud ja radikakorki maha võttes soojendus tühjaks ka ei jooksnud Igatahes selle 10a. jooksul ei olnud salongis kunagi külm ja ka aknad suutsid kaks vendikad lahti hoida. Tosool oli kogu aeg sees, kuigi masin seisis nende 10a. jooksul ainult garaazis kus võis ka talvel ilma jopeta olla.
Vasta
#20

Kui norra ilmaennustajad väga puusse ei pane, siis on nädala pärast oodata suisa 0*C. Võid seni ringi käia käed taskus ja mitte midagi teha. Nädala pärast hüppad sanga ja annad tuld. Cool

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne