25-01-2014, 00:54 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-10-2014, 02:02 AM ja muutjaks oli rando.)
Tervitused targematele!
Juhtus üks väga nõme lugu.
Nimelt sai sügisel soetatud üks mtz 82, millel tosool sees, mingi hetk pärast ostu ise katsusin näpu ja keelega, et magus mis magus, hää küll. Tööd sai teha ja hooldus lükkus ja lükkus edasi....
Mingisugune nov. nädal viskas esimes külma -6 polnud miskit häda vedeliku olekuga. Nüüd olin kodust 3 nädalat ära ja saabus kauaoodatud talv... Eile läksin kuuri alla, koheselt radika kork maha ja vandumist! Tilk vedelikku peal ja ülejäänud sült ja pooltahke soga...
Lõhkikülmumise tunnuseid ei ole veel leidnud. Radika ülemise lõdviku võtsin lahti, pudrutaolist jääd sai sealt välja raputatud... kahtlaselt vähe, mäletan et viimati kui "tosooli" taset kontrollisin kusagil keset metsa, oli teda törtsu vähe ja ribid pmst kohe kohe väljas, ehk sis oli natuke vähem sees kui võiks olla. Alumine lõdvik tundub rohkem jääs, seal on ploki poolse kinnituse vahelt tosooli tilkuma hakanud, kuuri põrand natuke märg ja lõdviku ümber ka tilgad, mingil määral siiski hakanud tosooli välja pressima...
Veepumba juurest lõdvikud jääs, veepumpa käsitsi ringi ei jõua ajada... käima ei julge ka turtsatada, pärast pump ribadeks????
Plokisoojendus olemas, panin sis tolle kohe undama, aga minu arusaama järgi vajab ta vedeliku ringlust, mida praegune pooljääs olek ei võimalda ja pärast 30 sekundilist töötamist lükkab soojendus ennast välja, jahtub 5 minutit ja soojendab temas leiduva tilgakese uuesti.Plokisoojendus on ühendatud selliselt: sisse tuleb plokist, väljalaske kraani kõrvale tehtud väljavõte, välja läheb kolmikusse, sealt üks ots plokikaane külge ja teine salongiradikasse. Kabiinis veel midagi ei ujuta...
Traktor aastast 99 ja salongiradikas ilmselt päris lae alla viidud, salongiradikate lõdvikud, mis mõlemalt poolt kabiini esimesi nurki välja jooksevad, ühendasin lahti, midagi ei voolanud, aga peenikest jääd tuli natuke välja.
Plokis oleva kraani sain lahti ja sealt hakkas tasapisi tilkuma. Seejärel ühendasin plokisoojenduse lahti ja valasin tühjaks, koheselt hakkas ka plokist nirisema, aga väga lühikest aega, vb pool liitrit tuli välja.
Mis nüüd edasi teha, et seda ollust kogu süsteemist kätte saada? Tundub, et segu oli ikkagi niivõrd lahja, et mingist vedelast olekust (peale radika ülemise tasandi) on asi ikkagi kaugel, aga paisuma ei ole veel siiski midagi hakanud, öösiti on mul siin külma olnud kuni -27.
Olemas on soojaföön ja leeklamp, aga kahtlen kas kilplase moodi soojendades ma plokki ja plokikaant tühjaks saan? Radika kraani püüan fööniga ära sulatada ja vaatan kas sealt midagi tuleb, ilmselt mitte.
Radika kohta mõtlen, et võtan maha ja viin sooja sulama... Kahjuks sooja ruumi, kuhu terve traktor sulama viia, ei ole.
Siinkohal ongi üks küsimus sadadest, kas radikas tuleb külje peale välja?? Või pean roolivõimu õlitorud mis üle radika jooksevad, eest ära võtma ja radikas tuleb ainult üles? Tiiviku ümber olev tuulekoda peaks esmase vaatluse põhjal saama radika küljest lahti kruvida ja jääbki sinna?
Ja üldiselt, mis koht peaks külmumisel kõige nõrgem olema, plokikaanest nõrgem on ju ikkagi radikas? + veel salongiradikas?
Kogu jamas saan süüdistada enda hooletust, üks tunnike tegemata hooldust õigel ajal võrdub nüüd lisatööna mitmeteks ja mitmeteks päevadeks...
Eks oskab keegi head nõua anda?
Tänades!
Rando
Juhtus üks väga nõme lugu.
Nimelt sai sügisel soetatud üks mtz 82, millel tosool sees, mingi hetk pärast ostu ise katsusin näpu ja keelega, et magus mis magus, hää küll. Tööd sai teha ja hooldus lükkus ja lükkus edasi....
Mingisugune nov. nädal viskas esimes külma -6 polnud miskit häda vedeliku olekuga. Nüüd olin kodust 3 nädalat ära ja saabus kauaoodatud talv... Eile läksin kuuri alla, koheselt radika kork maha ja vandumist! Tilk vedelikku peal ja ülejäänud sült ja pooltahke soga...
Lõhkikülmumise tunnuseid ei ole veel leidnud. Radika ülemise lõdviku võtsin lahti, pudrutaolist jääd sai sealt välja raputatud... kahtlaselt vähe, mäletan et viimati kui "tosooli" taset kontrollisin kusagil keset metsa, oli teda törtsu vähe ja ribid pmst kohe kohe väljas, ehk sis oli natuke vähem sees kui võiks olla. Alumine lõdvik tundub rohkem jääs, seal on ploki poolse kinnituse vahelt tosooli tilkuma hakanud, kuuri põrand natuke märg ja lõdviku ümber ka tilgad, mingil määral siiski hakanud tosooli välja pressima...
Veepumba juurest lõdvikud jääs, veepumpa käsitsi ringi ei jõua ajada... käima ei julge ka turtsatada, pärast pump ribadeks????
Plokisoojendus olemas, panin sis tolle kohe undama, aga minu arusaama järgi vajab ta vedeliku ringlust, mida praegune pooljääs olek ei võimalda ja pärast 30 sekundilist töötamist lükkab soojendus ennast välja, jahtub 5 minutit ja soojendab temas leiduva tilgakese uuesti.Plokisoojendus on ühendatud selliselt: sisse tuleb plokist, väljalaske kraani kõrvale tehtud väljavõte, välja läheb kolmikusse, sealt üks ots plokikaane külge ja teine salongiradikasse. Kabiinis veel midagi ei ujuta...
Traktor aastast 99 ja salongiradikas ilmselt päris lae alla viidud, salongiradikate lõdvikud, mis mõlemalt poolt kabiini esimesi nurki välja jooksevad, ühendasin lahti, midagi ei voolanud, aga peenikest jääd tuli natuke välja.
Plokis oleva kraani sain lahti ja sealt hakkas tasapisi tilkuma. Seejärel ühendasin plokisoojenduse lahti ja valasin tühjaks, koheselt hakkas ka plokist nirisema, aga väga lühikest aega, vb pool liitrit tuli välja.
Mis nüüd edasi teha, et seda ollust kogu süsteemist kätte saada? Tundub, et segu oli ikkagi niivõrd lahja, et mingist vedelast olekust (peale radika ülemise tasandi) on asi ikkagi kaugel, aga paisuma ei ole veel siiski midagi hakanud, öösiti on mul siin külma olnud kuni -27.
Olemas on soojaföön ja leeklamp, aga kahtlen kas kilplase moodi soojendades ma plokki ja plokikaant tühjaks saan? Radika kraani püüan fööniga ära sulatada ja vaatan kas sealt midagi tuleb, ilmselt mitte.
Radika kohta mõtlen, et võtan maha ja viin sooja sulama... Kahjuks sooja ruumi, kuhu terve traktor sulama viia, ei ole.
Siinkohal ongi üks küsimus sadadest, kas radikas tuleb külje peale välja?? Või pean roolivõimu õlitorud mis üle radika jooksevad, eest ära võtma ja radikas tuleb ainult üles? Tiiviku ümber olev tuulekoda peaks esmase vaatluse põhjal saama radika küljest lahti kruvida ja jääbki sinna?
Ja üldiselt, mis koht peaks külmumisel kõige nõrgem olema, plokikaanest nõrgem on ju ikkagi radikas? + veel salongiradikas?
Kogu jamas saan süüdistada enda hooletust, üks tunnike tegemata hooldust õigel ajal võrdub nüüd lisatööna mitmeteks ja mitmeteks päevadeks...
Eks oskab keegi head nõua anda?
Tänades!
Rando
Ainult loll teab seda, mida ise näinud ei ole.