Kolmerattalise maastikuratta ise ehitamine
#1

Ma siin plaanin endale ise suveks ehitada 3 rattalise maastiku ratta.
Uurin siin,et kas keegi on seda teinud ja mis meetodil.
Mul on 2 plaani:
1. Modifitseerida ja tuunida mõnda Helkama või muu firma vana sõjaväe cargo ratast.... See sõltub sellest, kas mul õnnestub mõni selline isend leida ......

2. Ehitada ümber mõni turul pakutav nn. invaratas .... tegelikult oleks vaja osta kuskilt ainult raam ja seda kõvasti keevitada ... Kui kellelgi on pakkuda võib asja uurida....

Juhul kui kellelgi on valmis tulemust pakkuda, siis võiks pildi saata ja kui lubatakse siis vaataks võimalusel lähemalt ka.

Ma tahaks käia vaikselt ja mugavalt kalal ja metsas.
ATV ga hirmutan kõik elukad kaugele .... Toungue nii,et ei saa soovi korral pilte teha. Tavalise 2 rattalisega aga kipub õngekast sassi minema ..... ja sinna pandavad raskused on liiga suured....

www.kirves.eu
Alati valmis nuga andmaBig Grin
Vasta
#2

Turul liikuvad kolmerattalised on meeletult ülehinnatud, nagu kõik muu invakraam. Kasutatud samamoodi. See jama hakkab poest peale, nimetu tarbitava velo saab paari sotiga, nimetu trike algab seitsmest. Mul liigub mõte umbes samas suunas, natuke küll teistel põhjustel, jäin külgkorvi peale pidama. Ei ole veel valmis. Kõva põhjus ka see, et ei raatsi oma alupantherit lõikama ja keevitama hakata.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

Lisandub mass ja veeremistakistus. Eelnevast lähtuvalt peab see olema küll ainult lühikeste vahemaade läbimiseks.
Vasta
#4

Ehitamise mõtet laitma ei hakka, sõitmine sellisega on täielik jama ja mõttetu tegevus. Muidugi kui tasakaalu hoiad ja 2-rattalisega sõidetud saad. Oli omalgi kunagi selline eluetapp, mil sõitsin 3-rattalise jalgrattaga, mingi 45 aastat tagasi lühikest aega....
Kui tahad oma kalakoli vedada, tee või muretse järelkäru. Kui tahad ehitada, siis ehita juba parem 4 või 6 rattaline elukas, palju ägedam ja ehitamist ja mõnu ka rohkem! Rolleyes
Vasta
#5

(03-02-2014, 23:00 PM)Marko Kirjutas:  Turul liikuvad kolmerattalised on meeletult ülehinnatud, nagu kõik muu invakraam. Kasutatud samamoodi. See jama hakkab poest peale, nimetu tarbitava velo saab paari sotiga, nimetu trike algab seitsmest. Mul liigub mõte umbes samas suunas, natuke küll teistel põhjustel, jäin külgkorvi peale pidama. Ei ole veel valmis. Kõva põhjus ka see, et ei raatsi oma alupantherit lõikama ja keevitama hakata.

Markoga täiesti nõus..... Ma mõtlen, et kuskilt peaks saama näiteks Schwinni või Authori raami.... Kõige jubedam asi on see Aisti vaimusünnitis mul tuttav ehitas selle ümber, aga sellel on isegi toru pehme... Helkama sõjaväerattaga olen sõitnud.... krdi ebastabiilne on maastikul..... helkama cargo ratas maksis koos käibekaga mingi 2 tonni euri Toungue ja eesti maaletoojal polnud isegi ühtegi mudelit mida proovida oleks saanud.....

www.kirves.eu
Alati valmis nuga andmaBig Grin
Vasta
#6

Aga selline? Hübriid kah veel, kondiaur+elekter Big Grin
Vasta
#7

(03-02-2014, 23:12 PM)Alts Kirjutas:  Lisandub mass ja veeremistakistus. Eelnevast lähtuvalt peab see olema küll ainult lühikeste vahemaade läbimiseks.

Massi lisandumisega olen arvestanud .... arvan ,et probleeme tekitab pigem selle massi tasakaalustamine... ja ülekande timmimine...

No mul plaanis polegi sellega sadu kilomeetreid läbida....aga no 10-12 km päevas mööda metsateid....

Asfaldirattaid on Hollandis ja Šveitsis küll olemas... nendega sõitmine on keeruline tugeva tuule korral ja neile peale pandud 3-4 st käigust jääb väheks. Isegi Eesti Post ostis omale mingeid cargo rattaid.

(03-02-2014, 23:27 PM)kass Kirjutas:  Ehitamise mõtet laitma ei hakka, sõitmine sellisega on täielik jama ja mõttetu tegevus. Muidugi kui tasakaalu hoiad ja 2-rattalisega sõidetud saad. Oli omalgi kunagi selline eluetapp, mil sõitsin 3-rattalise jalgrattaga, mingi 45 aastat tagasi lühikest aega....
Kui tahad oma kalakoli vedada, tee või muretse järelkäru. Kui tahad ehitada, siis ehita juba parem 4 või 6 rattaline elukas, palju ägedam ja ehitamist ja mõnu ka rohkem! Rolleyes

No ma olen nende ratastega asfaldil ikka sõitnud..... ja vaevalt siis 10 käigulisi rattaid oli.... Järelkäru on maastikul üks mõttetu elukas..... selle kinnitus lihtsalt murdub ära .... see järelkäru ja näiteks külgkorv toimib ainult sileda maa peal...

www.kirves.eu
Alati valmis nuga andmaBig Grin
Vasta
#8

Jääb mulje, et oled üsna tugev teoreetik! Cool Vaevalt, et siin keegi selles teemas rohkem kodus on, jutumehi muidugi on teisigi!
Tekkis lausa mulje, et oled seal metsas mööda metsateed juba lausa liuelnud varemalt?
Vasta
#9

(03-02-2014, 23:38 PM)Raivo Kirjutas:  Aga selline? (hübriid kah veel, kondiaur+elekter):
[Pilt: k4rgo-r-m-load-hybrid-publicity-w-boxes-med.jpg]

Tänud pildi eest. Sellise asjaga ma sõitnud ei ole.....
Kui raami ja ülekannet vaadata siis on see puhtalt asfaldil sõitmiseks.
Sellest jalast seal all ei ole maastikul tolku.... ja see juhtraua ülekanne tundub ka suht nõrk pildi järgi....

Elekteri ratas on minu arvates üldse suht mõttetu asi .... akud lisavad massi ja need akud kipuvad jupsima... kui vähegi niiskem külmem ilm on kaputt.... aku kestab ka heal juhul aasta....

(03-02-2014, 23:49 PM)kass Kirjutas:  Jääb mulje, et oled üsna tugev teoreetik! Cool Vaevalt, et siin keegi selles teemas rohkem kodus on, jutumehi muidugi on teisigi!
Tekkis lausa mulje, et oled seal metsas mööda metsateed juba lausa liuelnud varemalt?

Millistel asjaoludel Te selle kolmerattalise rattaga sõitsite ja mis ratas oli ?

Mu kalurist vanaisal oli nn 4 rattaga jalgratas .... 2 rattaga käru oli järgi ehitatud ja mingite imelike aistega ratta raami külge kinnitatud...

Tal oli ka hiljem vanale Riga võrrile puidust käru järgi ehitatud ...
Peab uurima kas vanadel diaposiitividel on säilinud mõni foto nendest imeasjadest. Peipsi kaluritel on kuuldavasti ka igast imemasinaid....

www.kirves.eu
Alati valmis nuga andmaBig Grin
Vasta
#10

(03-02-2014, 23:56 PM)Kirves Kirjutas:  Elekteri ratas on minu arvates üldse suht mõttetu asi .... akud lisavad massi ja need akud kipuvad jupsima... kui vähegi niiskem külmem ilm on kaputt.... aku kestab ka heal juhul aasta....

Päris nii hull asi tänapäeval enam ei ole ja kui sa mõtled neid mida poes nimetatakse elektri jalgratasteks, siis need on sama mõttetud kui Imievid.

Muidugi on tänapäeva seaduse silm seadnud omad piirangud ja ei saagi palju rohke tahta(poe rattast), sest üsna varakutl kiputakse neid mootorsõidukiks nimetama.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#11

Jäi kunagi selline huvitav variant silma,pole just küll maastikuratas.
   
Vasta
#12

(04-02-2014, 00:54 AM)rattarumm Kirjutas:  Jäi kunagi selline huvitav variant silma,pole just küll maastikuratas.

See on juba rikšamoodi .... Ma ainult ei usu ,et see asi väga kiiresti liigub ....

Muravei raamile rikša ehitamine on ka idee Big Grin... aga ma tahan kolmerattaga maastikuratast.

www.kirves.eu
Alati valmis nuga andmaBig Grin
Vasta
#13

Pärnu külje all sõitis mõne päeva eest vastu punast värvi 3-rattaline invaratas, see kõige tavalisem http://invaru.ee/cms/pood/view/1193. Oli elektrimootor aiste vahele pandud, vana vuristas -15 kraadises pakases vastu nagu muiste. Ma ei kujuta ette, kas metsa vahele selline lahendus muidugi sobiks.
Vasta
#14

[Pilt: Trike_Mod_Richie_Rich.jpg]

Kui peaksin ise maastikul liikumiseks inimesele vahendi ehitama, kell väntamisega probleemi pole, kuid siiski tasakaalu hoida ei suuda, siis läheksin ilmselt seda teed.

[Pilt: 100_1096.jpg]

sellele poleks mingi probleem väike kastike või panipaik esirataste vahele lisada.
Vasta
#15

Kas see kolmerattaline mitte kergesti kummuli ei lähe? Mina eelistaksin juba väljapakutud varianti järelkäru näol.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#16

(03-02-2014, 23:40 PM)Kirves Kirjutas:  
(03-02-2014, 23:27 PM)kass Kirjutas:  Ehitamise mõtet laitma ei hakka, sõitmine sellisega on täielik jama ja mõttetu tegevus. Muidugi kui tasakaalu hoiad ja 2-rattalisega sõidetud saad. Oli omalgi kunagi selline eluetapp, mil sõitsin 3-rattalise jalgrattaga, mingi 45 aastat tagasi lühikest aega....
Kui tahad oma kalakoli vedada, tee või muretse järelkäru. Kui tahad ehitada, siis ehita juba parem 4 või 6 rattaline elukas, palju ägedam ja ehitamist ja mõnu ka rohkem! Rolleyes

No ma olen nende ratastega asfaldil ikka sõitnud..... ja vaevalt siis 10 käigulisi rattaid oli.... Järelkäru on maastikul üks mõttetu elukas..... selle kinnitus lihtsalt murdub ära .... see järelkäru ja näiteks külgkorv toimib ainult sileda maa peal...

huvitav lähenemine
3-l rattal liikumine on kergem ja lihtsam kui käru sikutamine ja seda just maastikul s.t. mitte siledal teel.

ja kinnitus murdub ära ?
võibolla jah mingil versioonil mis selliseks kasutuseks mõeldu pole
aga pole üldse keeruline teha ühendus mis kannatab ka kõige loomalikumad jõuvõtted välja.
Vasta
#17

(04-02-2014, 09:46 AM)Coger Kirjutas:  Pärnu külje all sõitis mõne päeva eest vastu punast värvi 3-rattaline invaratas, see kõige tavalisem http://invaru.ee/cms/pood/view/1193. Oli elektrimootor aiste vahele pandud, vana vuristas -15 kraadises pakases vastu nagu muiste. Ma ei kujuta ette, kas metsa vahele selline lahendus muidugi sobiks.

See isend maastikule ei sobi jah, mõeldud linnas asfaldil sõitmiseks

(04-02-2014, 10:40 AM)pvr Kirjutas:  [Pilt: Trike_Mod_Richie_Rich.jpg]

Kui peaksin ise maastikul liikumiseks inimesele vahendi ehitama, kell väntamisega probleemi pole, kuid siiski tasakaalu hoida ei suuda, siis läheksin ilmselt seda teed.

[Pilt: 100_1096.jpg]

sellele poleks mingi probleem väike kastike või panipaik esirataste vahele lisada.

Hakkab juba tulema.... see esimene variant sobiks pildi järgi alusrattaks kõige rohkem.... tuleb uurida raamimõõte, käiguvahetusega seonduvat ja kuidas sinna taha kast või korv paigaldada. Ise eelistaks isegi kinnist plastikust kasti ... Huvitaks ka selle asja hind....

Teise rattapuhul kahtlen selle esiveolise juhitavuses maastikul .... ka vastupidamises.... kuna keeravad 2 ratast ja need ei ole kunagi ühel tasapinnal....ja kui sinna raskus veel peale panna ....

(04-02-2014, 12:19 PM)MeelisV Kirjutas:  
(03-02-2014, 23:40 PM)Kirves Kirjutas:  
(03-02-2014, 23:27 PM)kass Kirjutas:  Ehitamise mõtet laitma ei hakka, sõitmine sellisega on täielik jama ja mõttetu tegevus. Muidugi kui tasakaalu hoiad ja 2-rattalisega sõidetud saad. Oli omalgi kunagi selline eluetapp, mil sõitsin 3-rattalise jalgrattaga, mingi 45 aastat tagasi lühikest aega....
Kui tahad oma kalakoli vedada, tee või muretse järelkäru. Kui tahad ehitada, siis ehita juba parem 4 või 6 rattaline elukas, palju ägedam ja ehitamist ja mõnu ka rohkem! Rolleyes

No ma olen nende ratastega asfaldil ikka sõitnud..... ja vaevalt siis 10 käigulisi rattaid oli.... Järelkäru on maastikul üks mõttetu elukas..... selle kinnitus lihtsalt murdub ära .... see järelkäru ja näiteks külgkorv toimib ainult sileda maa peal...

huvitav lähenemine
3-l rattal liikumine on kergem ja lihtsam kui käru sikutamine ja seda just maastikul s.t. mitte siledal teel.

ja kinnitus murdub ära ?
võibolla jah mingil versioonil mis selliseks kasutuseks mõeldu pole
aga pole üldse keeruline teha ühendus mis kannatab ka kõige loomalikumad jõuvõtted välja.
Enamus, kui mitte kõik need jalgratta kärud on mõeldud sileda tee peal kasutamiseks... mul oli mingi velopoest ostetud suht tundmatu käru ka... aga maastikule see absoluutselt ei sobi ....

www.kirves.eu
Alati valmis nuga andmaBig Grin
Vasta
#18

kuidas nendel taga 2 rattalistel on vedu lahendatud
kuidas plaanib teemaalgataja vedu lahendada
kas veab üks ratas või mõlemad.

kui veavad mõlemad siis on energia raiskamine pööramisel
kui veab üks siis võib vahest see ratas tühja lüüa kui satub kogu ratas teisele poole kallakus olema

lapsepõlves sai kolmekal kergelt "tagumise nurga" õhku ja siis tuli paar kiiremat liigutust niisama sisse.
Vasta
#19

(04-02-2014, 13:53 PM)MeelisV Kirjutas:  kuidas nendel taga 2 rattalistel on vedu lahendatud
kuidas plaanib teemaalgataja vedu lahendada
kas veab üks ratas või mõlemad.

kui veavad mõlemad siis on energia raiskamine pööramisel
kui veab üks siis võib vahest see ratas tühja lüüa kui satub kogu ratas teisele poole kallakus olema

lapsepõlves sai kolmekal kergelt "tagumise nurga" õhku ja siis tuli paar kiiremat liigutust niisama sisse.

Loogiliselt võttes peaks vedama mõlemad rattad.... Peab uurima natuke cargo rataste ehitust. Juhul kui sinna tuleb kast peale ja veab ainult üks ratas kipub see ülekanne kõveraks minema...
Seda punast kolmerattalist peaks natuke uurima, et kuidas raskused rattal jagada jne... kogu see ise raami kokku keevitamine on paras jalgratta leiutamine....

www.kirves.eu
Alati valmis nuga andmaBig Grin
Vasta
#20

Viljandi kirbuturul saada el.jalgratta mootor koos väntadega 25 euri eest. Kas sinna peale akude mingi kontroller ka juurde tuleb otsida? On kellegil mõnd el.skeemi? Asi ise veidi õline, veidi tolmune, marki ei silmanud. Tirri paneks ikka tagarattasse(-tesse), et vedu ei kaoks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne