Kolmerattalise maastikuratta ise ehitamine
#21

Sellest ma iseenesest olen isegi võimeline aru saama, et kui toimiva ja vastupidava lalgrattakäru haakeseade valmistamine liiga keeruline tundub, siis minnakse lihtsamat teed ja ehitatakse hoopis uus 3-rattaline mõnus väntadega sõidurist metsavahel ukerdamiseks.
Pole küll minu poolt eriti originaalne vihjata ühele teisele iseehitsmise teemale, kus meisterdati Mercedese sõiduautost muruniidukit. Kas väntajami ja pedaalidega maastikuauto valmistamisele pole mõelnud?
Aga kui tõsiselt rääkida, siis olgu, mina vastu ei ole, ehita pealegi! Aga - ehita valmis ja sõida ka, selline on minu poolne nõue!
Ise olen paljusid asju plaaninud "ehitada", mitmeid tegemagi asunud, valmis paraku veel midagi saanud ei ole, aga plaanis ja pooleli midagi ikka on... Sad
Vasta
#22

kuna plaan oli ise teha ja pidi suuremaks keevituseks minama siis üks haakeseadme idee oleks selline nt. http://www.motoredbikes.com/showthread.p...iler-build
ehk käepärastest vahenditest ise tehtud ja tugev tükk
kui sellele lisada veel toru-torus ümber oma võlli keeramise võimalus koos kiire lahti ühendamisega (üks splint) siis oleks ju päris hea ?
poe haagisel väikesed rattad need vaja vahetada suuremate vastu siis on ka kergem vedada üle kivi ja läbi augu.

ja matkasellid kasutavad tegelikult üldse üherattalist haagist

https://www.google.ee/search?q=bob+trail...80&bih=695
Vasta
#23

(04-02-2014, 14:36 PM)kass Kirjutas:  Sellest ma iseenesest olen isegi võimeline aru saama, et kui toimiva ja vastupidava lalgrattakäru haakeseade valmistamine liiga keeruline tundub, siis minnakse lihtsamat teed ja ehitatakse hoopis uus 3-rattaline mõnus väntadega sõidurist metsavahel ukerdamiseks.
Pole küll minu poolt eriti originaalne vihjata ühele teisele iseehitsmise teemale, kus meisterdati Mercedese sõiduautost muruniidukit. Kas väntajami ja pedaalidega maastikuauto valmistamisele pole mõelnud?
Aga kui tõsiselt rääkida, siis olgu, mina vastu ei ole, ehita pealegi! Aga - ehita valmis ja sõida ka, selline on minu poolne nõue!
Ise olen paljusid asju plaaninud "ehitada", mitmeid tegemagi asunud, valmis paraku veel midagi saanud ei ole, aga plaanis ja pooleli midagi ikka on... Sad
Ma olen ise ka neid asju uurinud ....ja tegin teema kogemuste vahetamiseks,et mitte ise jalgratast leiutada...
See käru variant on mul läbi proovitud.... ja ei sobi ..... see käru on maastikul ebastabiilne...
Hetkel kogungi infot ja teiste kogemusi ,et kas projekti alustada või muul moel teoks teha.
Ma olen muideks 2 väntajamiga veneaegset lasteautot ja hobuse korda lasknud teha, sest väikesed sugulased tahtsid ja nende vanematel oli raha selle eest maksta.
Mul seni endal ainult üks pooleli jäänud projekt, mille müüsin maha. Oli ühe vana mootorrata taastamine, kuna osasid originaaljuppe polnud saada ja mul oli lihtsalt garaazis teiste asjade jaoks ruumi vaja....
Maastiku auto kohta nii palju, et kunagi kuskil Viljandi motokokkutulekul vist oli ühel mehel pedaalidega bagi Big Grin

www.kirves.eu
Alati valmis nuga andmaBig Grin
Vasta
#24

(04-02-2014, 16:04 PM)Kirves Kirjutas:  Maastiku auto kohta nii palju, et kunagi kuskil Viljandi motokokkutulekul vist oli ühel mehel pedaalidega bagi Big Grin
Bagi on nõrkadele! Vot selline asi tuleb ehitada: http://www.youtube.com/watch?v=9Yd-5EmWVUg

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#25

(04-02-2014, 20:57 PM)Basilio Kirjutas:  
(04-02-2014, 16:04 PM)Kirves Kirjutas:  Maastiku auto kohta nii palju, et kunagi kuskil Viljandi motokokkutulekul vist oli ühel mehel pedaalidega bagi Big Grin
Bagi on nõrkadele! Vot selline asi tuleb ehitada: http://www.youtube.com/watch?v=9Yd-5EmWVUg

No sa võid siis eeskuju näidata Big Grin Äkki ehitaks pedaalitava helikopteri hoopis Big Grin

www.kirves.eu
Alati valmis nuga andmaBig Grin
Vasta
#26

(04-02-2014, 16:04 PM)Kirves Kirjutas:  See käru variant on mul läbi proovitud.... ja ei sobi ..... see käru on maastikul ebastabiilne.
Milles see ebastabiilsus avaldub ja kuidas kolmerattaline ratta konstruktsioon oleks stabiilsem?
Ma kipun arvama, et kaks ratast taga on probleem, eriti kui minna maastikule. Mööda kõva teed kulgemisel vahet pole.
[Pilt: decoration-velo-cargo-velo-a-courses-113..._570x0.jpg]
[Pilt: inventaire_christiana.jpg]
Vasta
#27

https://www.youtube.com/watch?v=kMeGysReVbg
Sorisin oma projekteerimisest allesjäänud materjali ja leidsin sellise naljaka asja. Vaata seda videot mõttega ja katsu end sanga kujutleda. Kassil peaks olema (vähemalt info) selline ratas. Selle kontseptsioon peaks haakuma sinu soovidega pea sajaprotsendiliselt.
Mida vead? Vaikus metsas ja raske koorem hiljem? Põtra sellega koju ei too...
Muide, kui ammuga lastud kits maha ei jää ja keegi teine ta leiab, siis volitatud isikud otsivad su maa alt ka üles Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#28

(04-02-2014, 23:44 PM)Kirves Kirjutas:  
(04-02-2014, 20:57 PM)Basilio Kirjutas:  
(04-02-2014, 16:04 PM)Kirves Kirjutas:  Maastiku auto kohta nii palju, et kunagi kuskil Viljandi motokokkutulekul vist oli ühel mehel pedaalidega bagi Big Grin
Bagi on nõrkadele! Vot selline asi tuleb ehitada: http://www.youtube.com/watch?v=9Yd-5EmWVUg

No sa võid siis eeskuju näidata Big Grin Äkki ehitaks pedaalitava helikopteri hoopis Big Grin

Aga palun http://www.youtube.com/watch?v=pJYISQ-EAIw


Pedaal maasturiga on ainukeseks piiriks kiirus. Kui see ei ole oluline, siis võib selle kasvõi traktorist ehitada.

Minu hetke võimsus(mõni sekund) oli umbes 900W. Mõõdetud mootorratastele mõeldud dyno pingis. Sportlane paugutas natuke üle 1100W. Vahe oli pidev võimsuses mille andmeid enam ei mäleta.

Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Vasta
#29

Vene-ajal oli mul jalgratta taga aiakäru, kaherattaline. Kinnitus oli käruga kaasas, kui käru ostsin. Päris palju sai seda kombinatsiooni kasutatud, koormaga ja ilma, lugematul arvul kilomeetreid läbitud - ei läinud seal katki mitte midagi. Ju ma siis ei osanud piisavalt katsetada. Foorumis on seda teemat ennegi käsitletud ( http://forum.automoto.ee/showthread.php?...tta+haagis ), haakeseadme pilti ei leia praegu .... See on igati toimiv lahendus.
Vasta
#30

(04-02-2014, 23:49 PM)Raivo Kirjutas:  
(04-02-2014, 16:04 PM)Kirves Kirjutas:  See käru variant on mul läbi proovitud.... ja ei sobi ..... see käru on maastikul ebastabiilne.
Milles see ebastabiilsus avaldub ja kuidas kolmerattaline ratta konstruktsioon oleks stabiilsem?
Ma kipun arvama, et kaks ratast taga on probleem, eriti kui minna maastikule. Mööda kõva teed kulgemisel vahet pole.
.....

tekis sama küsimus kuidas käru on ebastabiilsem kui 3 ratast maastikul ?
vaata youtubest bob trailer nime alt nt. neid üherattalisi haagiseid
nendega tehakse tõsist off roadi mööda mägija metsateid.

aga kui veel laiemalt vaadata siis nt. on veel võimalus
amfiib 3 rattaline jalgratas
https://www.youtube.com/watch?v=DiTjyj9NO5I

või topelt ratastega 3 rattaline jalgratas
https://www.youtube.com/watch?v=eNK9iG8M6Zw

AGA samas peab tunnistama et nt. 4 rattaline toimetab ka metses väga hästi
https://www.youtube.com/watch?v=EJfULamolAQ
või
https://www.youtube.com/watch?v=KpTNmK1Y3Is
Vasta
#31

(04-02-2014, 23:44 PM)Kirves Kirjutas:  No sa võid siis eeskuju näidata Big Grin
Liiga laisk. Toungue

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#32

http://www.youtube.com/watch?v=-Q2T5Q8G5VE
siin siis üks käsiajamiga tõsine off-road-trike, vägagi maastikusuutlik!!!
Vasta
#33

Olles sõitnud nii korviga kui traigiga (küll tsikliga) panin tähele, et traik on oluliselt nigelam - muhke ja lohke rataste vahele jätta ei saa, kummuli läheb kergemini ja esipidur keerab sõiduki kummuli mõlemale poole pöörates. Ka oli probleemiks neljarattaliste poolt sisseõidetud metsateedel liikumine - nii ehk naa jäi esiratas keskele, kus tee kõrgem. Kallakuga pinnal rööbiti liikumine oli ka traigiga paras piin - ikka tahtis kummuli käia. Korviga ratta puudus on muidugi 1 vedav ratas (peaks olema parandatav vedava korvirattaga) ja pikematel sõitudel väsisid õlad, kui dempferit ei kasutanud.
Vasta
#34

(05-02-2014, 11:40 AM)sass Kirjutas:  http://www.youtube.com/watch?v=-Q2T5Q8G5VE
siin siis üks käsiajamiga tõsine off-road-trike, vägagi maastikusuutlik!!!
See on ainult mäest allakihutamiseks. Aga samast leidsin terve kuhja videosid imeliikuritest, üks kõvem kui teine. Tasub vaatamist! Wink

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#35

(05-02-2014, 00:46 AM)Marko Kirjutas:  https://www.youtube.com/watch?v=kMeGysReVbg
Sorisin oma projekteerimisest allesjäänud materjali ja leidsin sellise naljaka asja. Vaata seda videot mõttega ja katsu end sanga kujutleda. Kassil peaks olema (vähemalt info) selline ratas. Selle kontseptsioon peaks haakuma sinu soovidega pea sajaprotsendiliselt.
Mida vead? Vaikus metsas ja raske koorem hiljem? Põtra sellega koju ei too...
Muide, kui ammuga lastud kits maha ei jää ja keegi teine ta leiab, siis volitatud isikud otsivad su maa alt ka üles Smile
Hakkan seda videot uurima.... Vean oma õngekasti ja fotovarustust. Raskemaks osaks on kalad hiljem ja see õngekast ei tohi sassi minna , muidu haruta pärast 2 päeva Toungue
Ammuga jahil käimise kogemused puuduvad....Aga nende volitatud inimeste otsimise osas olen sinuga erineval arvamusel.... Kui mulle kuulid sauna seina jooksid ja naabrimehe lehm tabamuse sai nii 15 aastat tagasi, siis teatud organites töötav isik toppis rahapakiga kõigil suu kinni .... ja leida ei tahetud kedagi...

www.kirves.eu
Alati valmis nuga andmaBig Grin
Vasta
#36

Olen ise sõitnud järelhaagisega jalgrattaga u 3 suve ...sellise haagisega kuhu mahub 2 last kõrvuti istuma ja träni ka veel taha. Käinud koos lastega matkamas lapsed haagises, telk ja kõik muu matkavarustus haagise taga olevas "taskus" ja arvan kindlalt ,et traik unusta küll ära kui metsateele lähed.
Haagis oli siis alu raamiga ja pealisehitus koosnes alutorudest ja sellisest värvilisest presendimoodi kattest.kinnitus käis ühe külje pealt raami külge 1 suure poldiga ja lisaks oli veel tross mis turvas seda .Kunagi polnud probleemi ,et oleks lahti tulnud ahjaa peale raamikinnitust tuli veel vedru mis leevendas siis ratta ja haagise vahelist liikumist.pilte leian ka millalgi kui vaja on
Vasta
#37

Olen isetehtud haagistega palju sõitnud. Odava otsa Oscari maastikurattaga vedasin kuni 70-kiloseid hunnikuid (vanaraud kokkuostu, puidujäägid kütteks koju). Tartu tavalised tõusud polnud takistus. Näiteks Tolstoi, Õnne, Näituse.... esimese käiguga läksin üles. Praegu on see Oscar ühekäiguline, ülekandesuhtega 2 ja veab kah.
Vasta
#38

(05-02-2014, 21:04 PM)Kirves Kirjutas:  ...
Kui mulle kuulid sauna seina jooksid ja naabrimehe lehm tabamuse sai nii 15 aastat tagasi, siis teatud organites töötav isik toppis rahapakiga kõigil suu kinni .... ja leida ei tahetud kedagi...

15 aastat tagasi olid asjad oluliselt teistmoodi. Ning ainult meist endist sõltub, kas asjad paremaks muutuvad või mitte.

Kolmerattalise asjaga maastikul pead pidevalt jälgima, et kaldpinnale ei satuks. Üllatavalt kiiresti pead rattalt maha astumaWink

Usutavasti on laste kookon üsna sobiv ka kalamehele. Käruteemaline arutelu tallapressifoorumist:
http://www.velo.clubbers.ee/viewtopic.php?t=41296
Vasta
#39

Pedaalidega dnepr/Iz äkki?

15 aastat tagasi... Inimese olemus on sama, meetodid on lihtsalt muutunud. Ilmunud on jokk mõiste, avaliku huvi puudumine, menetlemine, sõna: "ebausutav" (kohtuniku reageering sellele et üks kodutu tegelane töötas sõna otseses mõttes söögi ja õiguse eest elada esikukonkus kuigi raamatupidamise järgi on talle regulaarselt palka makstud ning see kajastus ka arvetes mida esitati elanikele) jne..
Vasta
#40

Kuda edeneb? Mina sain enda oma enam - vähem valmis:
http://live.hot.ee/gallery/show_gallery_...id=2590339
Prooviringid tehtud, kannatab sõita küll. Sileda maa peal on loomulikult parem. Juba tavalise muru peal suutsin kolme vedruga sadulast puudust tunda... Lapselapsel oli kõige rohkem rõõmu, isegi istme puudumine ei häirinud. Piltidel on näha ka kunagi Jaan Tatika teemas mainitud sadulatoru, mis 2x pikuti lõhki lõigatud ja kokku keevitatud õige läbimõõdu saavutamiseks. Vene ratastega oli lihtsam, kokkupandava toru sobis Turistile  üksühele. Teraskonstruktsioon annab võimaluse ilma ballastita parempööret sooritada.
Obaduse poistest oli jälle suur abi, tänud!

       

EDIT: kuna hot.ee kaob lisasin paar otsepilti.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne