Jalgratas Zündapp
#1

Jõudu härrased!

Selline velopress ootab oma vendade pilte ja infot,et uuele elule ärgata.Tänud ette!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#2

Tänan! Jõudu meil on! Nagu ütleb vahel sõber Ilmar.
Pakutud velopress on igal juhul väljaspool abielu sündinud ja tema vendade kohta ei oma keegi mingit teavet, hea kui emagi saab välja selgitatud.
Ennesõja/sõjaaja Zündapi jalgratastest eriti midagi kuulnud ei ole, näinud ammugi mitte. See Zündapi alumiiniumsilt peaks olema pärit tsikli tagaporilaua küljest. Ja selliseid sisemuhvidega raamidega jalgrattaid saksa armee ametlikult ei kasutanud, kuidas see kast sinna külge sai ja kes Zündapi sildi külge sättis, seda mina ei tea. Sadul ka kellegi vaffa näputöö... Pildimateriali ka vähekaupa ja ettevaatlikult pakutud.
Aga pole tänu väärt!
Vasta
#3

Vaata kus kurinahk,abeluväline ja võõraste sulgedega ehitud.
Lisasin ühe pild (paremaid hetkel pole),kus näha kummaline porilaua kinnitus ja kesktorul miskit klamber/tugevndus.Siit mõte,et ehk oli antud riistapuul mootor peal!?
Vasta
#4

Mootori, klambri ja porilauakinnituse kohta ei oska miskit kosta, vb olin ka sadula suhtes liiga karm (aga antud isendil kinlasti sellist sündides kaasa ei antud).
Aga ketiratta järgi võiks arvata, et tegu Dürkopp rattaga, algsed sildiaugud võiksid olla kolmnurgas millel tipp ülal, raami nr annaks ka selgust.
Vasta
#5

Jaa...,Teil võib õigus olla.Leidsin lisatud pildid.Kui muid mõttei ei tule,kirjutame sünnitunnistusele Dürkopp.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#6

Ega paari sellise ebamäärase foto peale ei saagi mingeid mõtteid tulla! Siin enne üks tubli mees päris raami numbri kohta aga ei midä! Sad
Vasta
#7

Tegin täna mõned pildid(mitte just kõige paremad),näha ka küsitud nummer.Ehk saab see tubli mees ,nüüd meiteid edasi harida.Ah jah, need aukudevahed 61mm.Tänud ette!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#8

Tänan piltide eest!
Harimise kohalt - "tubli mees" on üte ja tubli ette peaks koma käima!
Zündapi märgi kohta - huvitav, minul on praegu näpu vahel analoogne alumiiniumsilt kinnituste vahega 51 mm, mitte 61 mm?
Nummer kahjuks mulle midagi selgemaks ei teinud, Dürkopi kohta olemasolevad andmed on siin tabelis
http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/duerkopp.pdf
ja see ei sobi mitte siia külge.
Lisaks Dürkopi ketirattale on ka Dürkopile iseloomulik laternahoidja (parandan ennast ise, ei ole ikka Dürkopile sobilik, pigem läti Latvello vms küljest) ja vb ka esihargi ülemine mutter? Esihark võiks ka vb olla dürkoplik aga pead ei anna ja mürki ei võta.
Zündapi märk oma aukudega ei ole jätkuvalt originaalne element ja teoreetiliselt peaksid seal piirkonnas olema mingid algsed augud peidus. Raami pakuks 20-ndatesse või hiljemalt 30-ndate algusesse aga ei välista ka varasemat aega. Nii, kui juba läks parandamiseks, siis olles end veidi harinud ja kopitanud mälu värskendanud, siis pean tunnistama, et vb on tõesti tegu Dürkoppi raamiga kusagil 1914/15 aastast. Foorumis on head ülevaatlikku materjali Ksf! Valdo Dürkoppidest 1909, 1913, 1914, 1922 jne jne. Ka tagakahvli vaheline "porilaua kinnituse sild" eraldi tükina on Dürkopi mudelitel kasutusel olnud, Diana sildi kinnituse aukude vahe vb on ka 61 mm?
Ja põhitunnus mudugi Ksf! Soobli poolt mainitud vändavõlli pesa alune kiilupesa/kiil. Kas see on olemas?
Oli küsimus abimootori kasutamise kohta - nagu näha painutatud vändast, siis tõesti, mootorit on sel aparaadil kasutatud. Vändalaagri sõlmest/võlli otstest-väntade kinnitusest võiks ka pilti teha.
Ja miks ainult "üks tubli mees" peab siin kalkunit tegema, kus teised tarkpead on?
Vasta
#9

Keskjooksu laagrid on üheselt dürkopilikud. Kas Zündapp ja Dürkopp kahasse punnvõrre ei võinud teha, raam ja vändad ühelt, mootor ja paak teiselt? (Keskjooksu all see kiil või selline kiilukoht on, mida võib ekslikult seisujala kinnituskohaks pidada? (Kunagi kui esimest korda nägin, siis pidasin))
Vasta
#10

Lisan küsitud pildid.Alt pilti külle ei ole,aga leidsin ühe kus kiil näha.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#11

No ju siis on ikkagi Dürkopp raam ...
Vasta
#12

Puhastverd Dürkopp.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne