T-40 AM ei käivitu!!!
#1

Tere!
Lugesin ka analoogse teema läbi, aga siis läks jutt õlisurvele ja vastust ma ikkagi ei saanud.
Nimelt probleem järgmine , et kohe mitte kuidagi ei taha käima minna(normaalselt).
Kui käivitada start gaasiga siis korraks hüppab käima, aga sureb kohe sealsamas välja. Ilma start gaasita ajab summutist ainult sinist kütte põlemise suitsu välja ja ei midagi rohkemat. Maadelnud terve tänase päeva ja kasu ei midagi. Seega pöördun teadjamate poole abi saamiseks.
Asjaga kiire, sest traktorit vaja igapäevaselt kasutada ja kasutajaks naine, kes ei suuda teda käima võluda igasuguste imenippidega.
Vasta
#2

Jõudu!
Kiirelt tekib sellise kirjelduse juures kaks küsimust - teooriat:

1. Kas kütuse filtreid oled kontrollinud? Kui seal korralikult vett ära jäätanud siis tegelikult ei peaks enam ka käivitades suitsu tulema. Oletan et oled kontrollinud.
2. Kui vana see liikur on/ palju töötunde? Kui üldiselt külmemate ilmadega on käivitamine piin, siis on kompressioon paraku liiga madal. Olen isiklikult ühe lääne saurus-kohviga samas olukorras maadelnud - kui kütsid sisselaske(ja enamgi) ilusti soojaks e. etendasid masinale palavat suvepäeva, käivitus rahuldavalt. Kui temp. natukenegi 0-i lähedal, oli käivitamine jama.

Kuna ei adu siiski su olukorda 100%, siis kahtlustan just lahjat survet silindris kuna praktikas on sellisel juhul ka eetrist vähe abi olnud.
Ahjaa, pihustid võivad ka antud kirjelduse puhul "pissida".

Edu igatahes.
Vasta
#3

(08-02-2014, 23:01 PM)kruto Kirjutas:  Jõudu!
Kiirelt tekib sellise kirjelduse juures kaks küsimust - teooriat:

1. Kas kütuse filtreid oled kontrollinud? Kui seal korralikult vett ära jäätanud siis tegelikult ei peaks enam ka käivitades suitsu tulema. Oletan et oled kontrollinud.
2. Kui vana see liikur on/ palju töötunde? Kui üldiselt külmemate ilmadega on käivitamine piin, siis on kompressioon paraku liiga madal. Olen isiklikult ühe lääne saurus-kohviga samas olukorras maadelnud - kui kütsid sisselaske(ja enamgi) ilusti soojaks e. etendasid masinale palavat suvepäeva, käivitus rahuldavalt. Kui temp. natukenegi 0-i lähedal, oli käivitamine jama.

Kuna ei adu siiski su olukorda 100%, siis kahtlustan just lahjat survet silindris kuna praktikas on sellisel juhul ka eetrist vähe abi olnud.
Ahjaa, pihustid võivad ka antud kirjelduse puhul "pissida".

Edu igatahes.
1. Filtrid kontrollitud. Vett pole. Küte tuleb ilusti peale.
2. Masin aastast 91. Ostetud uuena. Töötunde ei tea, ei ole vaadanud. (masin pole minu oma, mina ainult remontija) Aga päevas töötab mingi tund , mõnipäev ka kaks tundi. seega ei tohiks väga palju olla. Talus ka teine traktor T-25 mis teeb kergemad tööd ära. T-40 raskemateks töödeks (silorullide vedu ja sõnniku väljavedu laudast).
4 vedu on ikka 4 vedu. Pole ohtu et lumes kinni jääb kergesti.
Mis puutub "pissimisse" siis endal Frontera millel peal rekordi mootor ja pihustid on sellised, et nendega paras " seina värvida" käivitus -20 juures täiesti normaalselt veel, kuigi tuli veidi pikemalt küüdladid anda.
Mis aga puutub T-40-sse siis ei saa aru miks ta käima ei jää! Start gaasiga ju käivitub.
Peale remonti ju käis ja sõitis ise. Nüüd aga enam ei käivitu üldse! Mis sai kõrgsurve pumbaga juhtuda?!
Vasta
#4

Kui start gaasiga käivitub ja pärast ikka ei lähe,ju siis ikka pihustitest suurt kütet läbi ei tule. Kui tuleks siis ikka käiks ka. Vana mootori puhul võib vigu hulgim olla ja eks siis tuleb hakata otsast viga otsima,surved üle mõõtma,pihustid kontrollida,pump stendist läbi laskma jne. Lõpuks peab hakkama mootor tööle. Muist asju saab ka kodusel teel selgeks teha. Keera üks pihusti maha ja pane toru otsa kinni. Lase starterist mootorit ringi ja vaata,kas kütet pihustist tuleb. Kui tuleb siis peaks ka mootor tööle minema. Kui ei lähe siis kas surved silindris madalad või miski muu viga.
Vasta
#5

Võbolla on abiks, aga hiljuti oli sarnane juhus ja aitas kui õhufiltri lahti võtsin. Nimelt oli filtris õli veega segunenud ja külmaga ära tahkunud-paisunud ning sisselaske kinni ummistanud. Peale seda oli pool pööret...
Vasta
#6

(09-02-2014, 00:17 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kui start gaasiga käivitub ja pärast ikka ei lähe,ju siis ikka pihustitest suurt kütet läbi ei tule. Kui tuleks siis ikka käiks ka. Vana mootori puhul võib vigu hulgim olla ja eks siis tuleb hakata otsast viga otsima,surved üle mõõtma,pihustid kontrollida,pump stendist läbi laskma jne. Lõpuks peab hakkama mootor tööle. Muist asju saab ka kodusel teel selgeks teha. Keera üks pihusti maha ja pane toru otsa kinni. Lase starterist mootorit ringi ja vaata,kas kütet pihustist tuleb. Kui tuleb siis peaks ka mootor tööle minema. Kui ei lähe siis kas surved silindris madalad või miski muu viga.
Täiesti usun sind! Ei saa aru kuhu see surve siis nii äkki kadus? Nädal tagasi ta ju käivitus! Mis siis,et suitses, aga käis iseseivalt. Nüüd aga ei taha üldse käima jääda! See pole nagu loogiline, et nädalase seismisega pihustid täitsa otsa said. Tegelenud viimased 9 aastat enamuses diiselmootoritega, aga sellist anomaaliat pole ennem kohanud! Kui pole käivitunud, siis kõigil olnud mõistlikud vead. Aga see kuradima T-40 on minu mõistuse täiesti segi pööranud. Seega laenaks seda teilt kallid kaasfoorumlased. Smile
Vasta
#7

Kuidas klapivahed? Võibolla olematud ja lasevad läbi..... ja kuidas dekompressiooni hooba tõmmates asi tundub.... No kontrolli kõik asjad üle mida ise oskad ja anna uuesti märku. Võibolla pisuke veake....
Vasta
#8

(09-02-2014, 01:08 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kuidas klapivahed? Võibolla olematud ja lasevad läbi..... ja kuidas dekompressiooni hooba tõmmates asi tundub.... No kontrolli kõik asjad üle mida ise oskad ja anna uuesti märku. Võibolla pisuke veake....
Klapivahed korras (0,3 mm). Dekompersooniga käiab nagu linnuke. Kompesooniga pahvib ainult "sinist" ja kõik. Pumba kontrolliks võtsin kõik torud lahti, kõik plunserid "tatistavad " nii nagu peab. (Infoks: et tegemist on ringpumbaga, mitte rida)

(09-02-2014, 00:28 AM)svenson Kirjutas:  Võbolla on abiks, aga hiljuti oli sarnane juhus ja aitas kui õhufiltri lahti võtsin. Nimelt oli filtris õli veega segunenud ja külmaga ära tahkunud-paisunud ning sisselaske kinni ummistanud. Peale seda oli pool pööret...
Vot see varjant on veel proovimatta! Kuigi vähe usutav, sest traktor ei seisa õues vaid laudas sees ja seal miinuseid vist ikka pole.
Aga tänud!
Vasta
#9

Mina kontrolliks (süüte)pritsenurka. Võta õlivalamisava kaan maha ja kontrolli ega see ketas võlli peal ei liigu. Omal oli kunagi kiil kulunud vm igatahes ketas loksus. Seega süüde võib olla hilisemaks jäänud.
Vasta
#10

Vot sellest süütehamasrattast see jama pihta hakkaski. Umbes kuu tagasi helistas perenaine, et ei saa traktorit käima. Läksin kohale ja dekompresooniga meelitades sai siiski eluvaim sisse puhutud. Jättsin traktori tuksuma ja sõitsin koju tagasi. (väljas oli see päev -18 C ) Perenaine tegi oma sõnniku veo ringid ära ja ajas traktori lauta tagasi. Järgmine päev jälle analoogne kõne. Kuid siis ei saanud ka mina teda mingi nipiga käima enam. Starter vedas vaevaliselt mootorit ringi. Aku polnud kah just esimeses nooruses, siis sai vastu võetud otsus ja ostetud uus 145 Ah. Vahetasin ka välja mittmest kohast lapitud aku juhtme uue 16 mm vastu. Lisaks sai paigaldatud starteri ja kabiini vahele uus lintjuhe parema massi saamiseks. Tulemus ikkagi 0 . Lisaks hakkas ilmutama ennast uus viga. Starteriga ringi ajades ilma kompresioonita poos mootor ühe koha peal. Peale starteri eemaldamist selgus, et hammasvööl ühe koha pealt kümmekond hammast muutunud olematuks. Mingi veerandi jagu oli neid veel käigukasti poolses servas alles.
Sai ostetud uus hammasvöö ja nädalavahetus koos sõbraga traktori seltsis veedetud.
Peale kokkupanekut selgus, et ikka mootor poob.
Mis siis ikka. Mootoril esiots lahti ja viga leitud. Süütehammasrattal 2 hambakest plehku pannud. Sai asendatud uue hammasrattaga (vahemärkusena, et uuel hammasrattal puudus peal igasugune märgistus). Sai siis mootori rihmaseibil olevad märgid paika aetud (teine pisike kriipsuke kohakuti) kõrgsurve pumbal üles otsitud esimese silindri sissepritse algus ja fikseerpoltidega hammasratas kinnitatud. Südamerahustuseks sai ka üle vaadatud kõik klapivahed ja reguleeritud 0.3-e mm peale. Tulemuseks, et mootor käivitus, aga summutist jäi kerge sinine vine välja jooksma.
Traktor tegi oma sõnniku veo tiirud ära ja tagasi lauta seisma. Eile siis otsustasin , et proovin seda süütenurka väheke täpsemaks regullida, et ei suitseks enam. Aga tühjagi. Tulemus siis selline nagu esimeses postis kirjeldasin.
Sai küll pikk jutt ja pikk jutt pidi olema fekaal jutt, aga äkki on kellelegi see abiks võimaliku põhjuse väljapakkumiseks.

NB! Saan aru, et see jutt oleks pidanud juba esimeses postis kirjas olema.
Vasta
#11

Pmst sa võid ju pihusti maha keerata ja siis uuesti pumba toru sinna külge ühendada siis näed kas pihustist tuleb midagi või mitte.
Huvitav on veel see ,et kuida need kaks hammast sealt minema on pannud. Võimalik ,et mingi asi seal on mingil ajal selle põhjustanud.
Vasta
#12

Kontrolli veelkord, et pritsehetk õige on. Ning õigel ringil...
Samuti vaata üle surveklapp, et kütuse etteandesurve ikka olemas oleks.

Kindel, et klapid ei leki?

Ega käivitusgaasi palju pole saanud? Kahju on kiire sündima...
Vasta
#13

(09-02-2014, 09:43 AM)Laurimetall Kirjutas:  Pmst sa võid ju pihusti maha keerata ja siis uuesti pumba toru sinna külge ühendada siis näed kas pihustist tuleb midagi või mitte.
Huvitav on veel see ,et kuida need kaks hammast sealt minema on pannud. Võimalik ,et mingi asi seal on mingil ajal selle põhjustanud.
Kui pumba pealt torud lahti olid siis "käiates" pritsisid ikka päris mehiselt. Muidugi oleks tore näha kuidas läbi pihustite see pritsimine välja näeb. Ainult üks väike häda nende pihustie maha võtmisega. Nimelt puudub originaal võti nende lahti keeramiseks. (Olevat küll traktoriga kaasas olnud mingi kummaline kõverik - vähemalt perenaine nii mäletab, aga hetkel selle asukoht teadmatta). Ise ei tahaks kuidagi kogu "klaverit" pealt maha rookida, et pihustid lahti keerata. Esimese sain ikka kuidagi suure hädaga kätte. Aga kui midagi targemat pähe ei tule siis tuleb see töö ette võtta.
NB! Midagi peab ju sealt pihustitest läbi tulema, sest muidu ei ajaks ju käivitamisel sinist kütte suitsu välja. Ja huvitav veel seegi, et kuidas said kõik pihustid nädalase seimisega "p...e" minna!?

(09-02-2014, 10:17 AM)v6sa Kirjutas:  Kontrolli veelkord, et pritsehetk õige on. Ning õigel ringil...
Samuti vaata üle surveklapp, et kütuse etteandesurve ikka olemas oleks.

Kindel, et klapid ei leki?

Ega käivitusgaasi palju pole saanud? Kahju on kiire sündima...
Oot mismoodi õigel ringil???
Omateada pole ma seda mootorit päris "narkomaaniks" veel õpetanud - ikka mõistuse piires on antud seda. Smile
Klappide kohta ei oska midagi öelda. Ja milliseid klappe sa silmas pidasid? Etteande pumba omi?
Oma põhitööna olen tegelenud viimased 9 aastat igasuguste generaatori surmadega ja käima on nad kõik enamuses saadud, aga sellist kangekaelset pole enem ette tulnud.
Vasta
#14

Pritse ehk pump hiline.
Vasta
#15

Nagu ma teemat lugedes aru saan, siis mootorit on näpitud nii ühelt poolt kui teiselt poolt ja lihtne elu pole masinal ka olnud.

Esimene asi mida vaataks on pritse hetk. Kui ei tea millest räägin, siis on aeg andale mingisugune traktori käsiraamat hankida.

Teine asi mida prooviks oleks see, et keeraks pihustid välja plokikaanest. Painutaks natike torusid, ja keeraks pihustid torude külge tagasi. Siis käiaks starteriga ja vaataks, mis pihusti otsast tuleb. Kui tuleb normaalselt kütet (ei kuse, immitse, pihustab ühele poole jne), siis pole pihustites ja pumpas probleemi.
(see, kui torud pumba pealt lahti lased, ei näita seda kas pumbal on jõudu ka läbi pihusti kütet suruda, selle pärast peab ka pihusti külge panema)

Kompressioon oleks järgmine kahtluse alune.

Kui kõik kolm on üle kontrollitud ja ikka masin ei tööta, siis on järgmiseks kahtluse aluseks oleks nukkvõlli ajastus. Kuna hammakaid eest näppisite, siis on väga lihtne asju valesti kokku panna.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#16

Sai kord pumpa vahetatud. Omameelest ka õige märgi järgi nurk paika pandud, kaks raamatut väitsid nii ja kolmas naa. Suure gaasitamise jm peale läks traktor käimagi miinusega õues. Kuid üle tühikäigu pöörded ei tõusnud. Sai õhu süüks aetud ja lõpuks tundus, et vast uus-vana pump vast vigane. Lõpuks sai ikkagi pump teise märgi järgi 90 kraadi teistmoodi sätitud ja käima ta jäigi.
Vasta
#17

Ühineks Uko`ga - pump ilmselt liiga hiline, ning sellest ka külmaga raskem käima saada. Kui nüüd õigesti mäletan, siis peaks vist pumpa mootorist suunaga eemale keerama, et varasemaks saada, aga pead hetkel ei anna.
Vasta
#18

(09-02-2014, 21:14 PM)kapu Kirjutas:  Ühineks Uko`ga - pump ilmselt liiga hiline, ning sellest ka külmaga raskem käima saada. Kui nüüd õigesti mäletan, siis peaks vist pumpa mootorist suunaga eemale keerama, et varasemaks saada, aga pead hetkel ei anna.
Pump pöörleb sama pidi (eest vaadatuna)nagu mootor. Seega tuleb siis keerata pöörlemisele vastassuunas, et varasemaks saada.
Vot ühest asjast pole ma selle pumba puhul aru saanud, kas see et 3 kraadi varasemaks saada pean keerama pumpa nii palju et see auk kus stopper polt sees oli läheks järgmisesse auku hammasrattal või jätta polt hammasrattal samasse kohta ja keerata pumba flantsi auk kohakuti poldiga. Nagu ma tähele olen pannud siis aukude vahed hammasrattal ja pumba flantsil erinevad.
Sai küll väga keeruline jutt, aga kes asjaga kursis saavad aru mida ma silmas pidasin.
Vasta
#19

(09-02-2014, 22:18 PM)Jokker Kirjutas:  
(09-02-2014, 21:14 PM)kapu Kirjutas:  Ühineks Uko`ga - pump ilmselt liiga hiline, ning sellest ka külmaga raskem käima saada. Kui nüüd õigesti mäletan, siis peaks vist pumpa mootorist suunaga eemale keerama, et varasemaks saada, aga pead hetkel ei anna.
Pump pöörleb sama pidi (eest vaadatuna)nagu mootor. Seega tuleb siis keerata pöörlemisele vastassuunas, et varasemaks saada.
Vot ühest asjast pole ma selle pumba puhul aru saanud, kas see et 3 kraadi varasemaks saada pean keerama pumpa nii palju et see auk kus stopper polt sees oli läheks järgmisesse auku hammasrattal või jätta polt hammasrattal samasse kohta ja keerata pumba flantsi auk kohakuti poldiga. Nagu ma tähele olen pannud siis aukude vahed hammasrattal ja pumba flantsil erinevad.
Sai küll väga keeruline jutt, aga kes asjaga kursis saavad aru mida ma silmas pidasin.

Tuleb mõned millid keerata pumpa vastu pöörlemise suunda,et saaksid kõrvalolev aukude paar kohakuti ja see on 3 kraadi ning need jaotur või pöörispea pumbad on tegelikult suhteliselt saast aga sellest saab alles aru kui oled paigaldanud ridapumba.Käivitub poolest pöördest.
Vasta
#20

Rida või pööris - vahet ei ole. Peetis pumbaga ei käi, korras pumbaga pole probleemi.

Otsi viga sellest, mida näppisid. Rind käis lahti ja nagu ma aru sain, võeti lahti ka pumba ajami seadeketas. Neljataktilise mootori puhul saab pumba peale panna täisring valesti: pritse toimub väljalasketakti lõpus.

Pihustivõti on jah säärane kõverik 27. Sama kõigil selle seeria mootoritel.

Kui gaasilt käib ja pihustitest mitte, on viga pumbas või gaasijaotuses.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne