Postitused: 10
Teemad: 7
Liitus: Dec 2012
Maine:
0
Tere
Selliine kohati loll küsimus kuna pole enne asjaga tegelenud, aga kui ma sooviks vana mootorratast taastada ja saadan raami liivapritsi ja korvi, liivapritsis jääb asi krobeline aga pean ma ss peale liivapritsi asja lihvima et saada peale värvimist sile pinnas mitte krobeline? ja kuidas neid velgi üldse taastada, pean kõik kodarad välja võtma et velge uuesti värvida?
Aitähh
Postitused: 21
Teemad: 32
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
09-02-2014, 15:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-02-2014, 15:05 PM ja muutjaks oli
henrikhe.)
Peale liivapritsi happekrundiga ja siis täitekrundiga üle. Täitekrundile annad liivapaberit kuni soovitud tulemuseni ja värv selga. Ja kui kodaraid pole soov värvida, siis tuleb need lahti võtta.
Postitused: 132
Teemad: 109
Liitus: Oct 2005
Maine:
2
Kas see happekrunt on ikka alati vajalik? Ja kui mida krobelisem pind seda paremini värv peale hakkab. Ega sa ainult ühte kihti kruntti ja põhivärvi pane.
Postitused: 175
Teemad: 136
Liitus: Jan 2006
Maine:
2
Tegelikult peab pärast liivapritsi relakale terasharja panema ja sel moel kõik pritsitu üle harjama, vastasel korral läheb kõik üsna kiiresti uuesti rooste. Ja happekrunt tingimata! Seda kõike juhul kui tahta asju õigesti teha.
Postitused: 10
Teemad: 7
Liitus: Dec 2012
Maine:
0
tänud vastuste eest nüüd jälle kõvasti targem, mul on raam liivapritsis käinud jba ja sellest ma pole hoolinud et peaks väga sile olema kuigi ma panin kruntvärvi jba 4-5 kihti ja enam-vähem läheb siledaks aga kere detailid(korv, paak, jt) need lasen nüüd kevadel liivapritsi aga neid sooviks ikka siledaid ja ss tuleks kindlasti happekrundiga üle teha? palju see maksab ja mida see kujutab endast?
Ette tänades!
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
ega õiged materjalid ju pahad pole. raha muidugi kulub, a vast saab hää.
samas peaks teemavälisena mainima, et kunagi ammu, no nii umbes kaheksakümnendate esimeses pooles lasin oma iz-i raami-veljed-porikad -... kekis foreeshist läbi. läksivad ühest otsast tükkis rooste ja muda ja vana värvi jääkidega sisse ja tulivad teisest otsast ilusate läikivate mustadena välja ja siiamaani on täitsa kompu keik. ega sääl vist muud polnd kui pesu seebikiviga ja loputus ja värvivanni kastmine.
Postitused: 1,706
Teemad: 154
Liitus: Feb 2003
Maine:
3
No selle roostekindlusega on ikka keerulised lood. Olen viimased 10+ aastat jälginud netis mitmete projektide 100% restaureerimise käiku ja kui masinat kasutatakse peale valmimist ikka igapäevaselt, siis ei ole just erand, et viie aasta pärast masin "rebane" või hullem. Ometi on toimetatud nagu kõige paremate võimalike teadmiste kohaselt. Kuidas, miks ja millistel asjaoludel need masinad nii vara mädanema hakkavad - ei tea otseselt hinnangut anda aga kuna ka ise püüan järgneva hobiprojektina ühe masina üle värvida, siis on teema päris aktuaalne.
Postitused: 18
Teemad: 8
Liitus: Mar 2012
Sellisel tegemisel erilist kasu ei ole kui liiva pritsiga on asjad täna puhastatud ja homme või kunagi hiljem neid kruntima ja värvima hakata.Peale liiva pritsi tuleb liiva paberiga üle käia,alguses karedus 240 siis 320 ja peale liiva paberit on soovitav haljas metall kahe tunni jooksul ära kruntida,mina olen teinud epo krundiga.Siin keegi ees pool mainis,et viie aasta pärast oli nagu rebane.See oligi sellest,et liiga kaua seisis ilma kruntimata.
Postitused: 2,453
Teemad: 41
Liitus: Oct 2003
Maine:
31
Mida kiiremini krunt peale, seda kindlamini saab rooste vastu on suhteline. Ise näinud seda ja on ka teada , et roostetamise kiirus oleneb ka raua/pleki koostisest. Samades tingimustes ja samas ruumis seisid 90ndate Jeepi pritsitud esimene raud ja esisilladetailid haljana ilma nähtava roosteta 2 nädalat juba, samas hakkas mosse kere 2. v. 3. päeval roostetama jälle.
Kindlam on kindlasti, mida kiiremini krunt peale seda parem, aga kui nt. auto kere hakata liivakaga enne nühkima siis üksi tehes kulub selleks kindlasti mitu päeva. Tsikli detailide korral läheks muidugi kiiremini.
Postitused: 18
Teemad: 8
Liitus: Mar 2012
(13-02-2014, 11:43 AM)mossepower Kirjutas: Mida kiiremini krunt peale, seda kindlamini saab rooste vastu on suhteline. Ise näinud seda ja on ka teada , et roostetamise kiirus oleneb ka raua/pleki koostisest. Samades tingimustes ja samas ruumis seisid 90ndate Jeepi pritsitud esimene raud ja esisilladetailid haljana ilma nähtava roosteta 2 nädalat juba, samas hakkas mosse kere 2. v. 3. päeval roostetama jälle.
Kindlam on kindlasti, mida kiiremini krunt peale seda parem, aga kui nt. auto kere hakata liivakaga enne nühkima siis üksi tehes kulub selleks kindlasti mitu päeva. Tsikli detailide korral läheks muidugi kiiremini.
Auto keret teed detailide kaupa,katuse pind on kõige suurem.Usun,et katust normaalsete töö riistadega peale liiva pritsimist üle poole tunni ei kulu.Nüüd kui igasugu nuka taguseid nühkida siis liiva paberiga on see aeganõudev.Nukatagused võib karu keelega üle käia.Nii käib see kõigis auto värvi töökodades.Motika asjadega on tüütum,iga vidinaga läheb palju aega ja siis nende kruntimiseks ja värvimiseks üles panek.Haljaste tsikli osade puhul kasutan aerosool happe krunti hästi õhukese kihina takistamast oksüdeerumist.