Küsitlus autohoolduse kohta
#1

Tere!
Olen Saue Riigigümnaasiumi G2-1 õpilane Markkus Reinhold ning teen uurimistööd teemal "Elektriauto ülalpidamine võrreldes bensiiniautoga". Küsitlus on elektri- ja bensiiniautode hooldustasude kohta. Olen väga tänulik, kui leiaksite aega vastata minu küsimustikule, mis on anonüümne ja võtab sul vastamiseks umbes 5 minutit.

https://forms.office.com/Pages/ResponseP...NBT1laWS4u
Vasta
#2

Jätsin küsitlusele vastuse, loodetavasti on kasu.
Kõige tõenäolisem ja ka kõige kasulikum on, et vastuste põhjal saad aru, mida oleks pidanud teisiti küsima, et saada oodatud tulemust Smile

Aastate pikku olen märganud nii enda kui teiste kogemusest, et kõige parem on autodega seotud kulusid võrrelda ühele kilomeetrile taandatud täieliku ülalpidamiskulu ja kütusekulu alusel. Autoleht on selliseid võrdlusteste teinud juba pikka aega.
Ning seda peaks soovitavalt tegema ikka pikema perioodi jooksul, mitte et ostsin auto, sõitsin 2 kuud, hooldust ei teinud ja siis õnnestus sama hinnaga maha müüa.
Pikemas perioodis ja täiskoosseisus muutuvad kulud reaalselt võrreldavaks, olgu siis auto kütuseks bensiin, diisel või elekter või mis iganes.

Sealjuures peab ülalpidamiskulu sisaldama sisuliselt kõike. Lisaks hooldusele-remondile ka kindlustust, ülevaatust, liisingukulu ning kindlasti ka jääkväärtuse languse kulu ehk amortisatsiooni. 2021-22 jooksul juhtus kül selline kurioosum, et kasutatud autode turuhinnad kerkisid ja paljudel juhtudel amortisatsiooniarvestus oleks pidanud olema kas null või lausa positiivne Smile

Näitena toon 2 auto kulude võrdluse 5 aasta jooksul. Mõlemad autod on selle ajaga läbinud 80000km

2017a Škoda Rapid (2017-2022; 0-80000km)
ülalpidamine 0,15€/km
kütus 0,1€/km
kokku 0,25€/km

2007a Subaru Forester (2017-2022; 300000km-380000km)
ülalpidamine 0,06€/km
kütus 0,17€/km
kokku 0,23€/km


Tervikuna on kilomeetri kulu ligikaudu sama, kuigi üks autodest oli vaadeldud perioodil uus ja teine 10a vana ning kütusekulu erinevus peaaegu kahekordne.
Uuema auto kulud olid kõrgemad ntks kasko, esinduslike garantiihoolduste ja turuväärtuse kiirema kukkumise tõttu.
Vasta
#3

(01-03-2023, 12:58 PM)TeeTL Kirjutas:  ...
Näitena toon 2 auto kulude võrdluse 5 aasta jooksul. Mõlemad autod on selle ajaga läbinud 80000km

2017a Škoda Rapid (2017-2022; 0-80000km)
ülalpidamine 0,15€/km
kütus 0,1€/km
kokku 0,25€/km

2007a Subaru Forester (2017-2022; 300000km-380000km)
ülalpidamine 0,06€/km
kütus 0,17€/km
kokku 0,23€/km
Küsimustiku olen varem juba täitnud - oli üleval ka a24-s natuke aega tagasi.
Jagan siia ka enda statistikat:
2010a Mazda 6 (2015-2022, 90000km-181600km)
kütus: 9716€ ~0,106€/km
kõik muud kulud: 9109€ ~0,099€/km (ostes oli hind pigem odav Smile )

Teiste enda autode kohata ei saa tõest statistikat veel siia panna, kuna müügiplaane pole ja seetõttu "jääkväärtus" veel selgumata.
PS TeeTL, sul mingi suurem jama "parema jalaga", et kütusekulu nii õrge tuleb Big Grin
Vasta
#4

Väga õige märkus, eelnimetatud kütusemaksumused on arvutatud pikaajalise keskmise 100km kütusekulu ja tänaste liitrihindade järgi. 
Seetõttu, kütusejalg ei ole kulunumbris peamine põhjus Smile

Natuke parem pilt tuleb siis, kui ka mineviku hinnad külge saab.
Subarul 9,6L/100km ja hind 2018-2022 on keskmiselt 13,3€/100km, ehk 0,13€/1km
https://www.spritmonitor.de/en/detail/97...tml?page=5
Kuna Škoda keskmine kütusekulu on 0,6 Subaru omast, siis 1km kütuse hind (2018-2022)
tuleb analoogia põhjal 0,08€/1km.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne