Led H4 pirnid???
#41

Olen varsti pea aasta kasutanud udutuledes H11 LED asendusi. Pimedas neid küll kasutada ei julge. Kõikidel reflektoritel on valgus, mis eksib vihust kõrgemale. See et LED on eredam muudab selle valguse teisele häirivaks. Tavaliste pirnidega ei näinud ühtegi helkurit jalakäijal ja liiklusmärgid olid pimedad. LED pirnidega kõik valge. Piltidelt ei tundugi vihud väga paigast aga tasub vaadata üleval seinal olevaid ebakorrapäraseid valguslaike, mis on LED pirniga eredamad.

[Pilt: 011188731953e66.jpg]
[Pilt: 0111887321faf93.jpg]
Vasta
#42

Kui tulede reflektorid ja klaasid (vanasti tehti neid klaasist, praegu enamasti plastikust ja need tuhmuvad kergesti) on korras ja kasutada häid pirne, siis on valgus hea ja pole mõtet mõeldagi mingite LED-de peale. Mõne auto puhul (mõningad vanemad Audid näiteks) on tulede vool otse läbi lüliti ja pingelang on suur ning on märgatav vahe kui tulede vool panna eraldi ahelana läbi releede.
Vasta
#43

Mõõtsin just huvipärast ühte 2004 Audit, akult pirni taha on pingelang täpselt 1V

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#44

Kas seisva mootoriga (pinge veidi üle 12 V) või töötavaga (pinge u. 14 V)? Osadel vanematel pingelang vähenes (töötava mootoriga) peale releede paigaldamist 1,5-2 V (2V pigem suure tarbimise puhul ehk näiteks salongiventilaator suurel kiirusel+tagaklaasisoojendus jms).
Vasta
#45

(01-12-2018, 01:06 AM)Viin Kirjutas:  Olen varsti pea aasta kasutanud udutuledes H11 LED asendusi. Pimedas neid küll kasutada ei julge. Kõikidel reflektoritel on valgus, mis eksib vihust kõrgemale. See et LED on eredam muudab selle valguse teisele häirivaks. Tavaliste pirnidega ei näinud ühtegi helkurit jalakäijal ja liiklusmärgid olid pimedad. LED pirnidega kõik valge. Piltidelt ei tundugi vihud väga paigast aga tasub vaadata üleval seinal olevaid ebakorrapäraseid valguslaike, mis on LED pirniga eredamad.

nõus - tellisin möödunud aastal pirnid ja panin prooviks ühele poole paika. Vihk ei olnud konkreetne ja selliste asjadega liiklusesse minek ei ole asi, mida normaalne inimene tegema peaks. Kuulutasin ostu "õppetunniks, mis läheb kuludesse".
Pirnid olid 6000K, 50W/paar, väidetavalt Philipsi elementidega ("LUXEON-1515 Chips").

all pildid nii:
- valgusvihk: algne halogeen
- valgusvihk: ühel pool LED
- lähituli otsevaates
- ilmselt kaugtuli otsevaates

edit: katsemasinaks oli mu talvine nelikveoline ehk VectraA 2000, mille tuled (nagu ikka - lähituled loomulikult) on kehvad.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#46

(09-03-2019, 20:51 PM)13piisab Kirjutas:  ja selliste asjadega liiklusesse minek ei ole asi, mida normaalne inimene tegema peaks.
 Juhiks veel foorumikaaslaste tähelepanu asjaolule et muutunud oludes (kaamerate all ja uued juhendid) ei ole lootustki ülevaatust läbida kui ükskõik millisesse tulesse on paigaldatud LED pirn mida seal algselt ette ei ole nähtud.
Vasta
#47

(10-03-2019, 21:09 PM)hydrofoil Kirjutas:  
(09-03-2019, 20:51 PM)13piisab Kirjutas:  ja selliste asjadega liiklusesse minek ei ole asi, mida normaalne inimene tegema peaks.
 Juhiks veel foorumikaaslaste tähelepanu asjaolule et muutunud oludes (kaamerate all ja uued juhendid) ei ole lootustki ülevaatust läbida kui ükskõik millisesse tulesse on paigaldatud LED pirn mida seal algselt ette ei ole nähtud.
No see pole mingi üllatus ja vaevalt keegi nüüd siin oma plaane sellest johtuvalt ringi teeb. 

Mina oma Audi C4 esituledesse toppisin ka nii kaug kui lähituledesse hiinakatest LED-id ja vahe on ulmeline. Ei vilguta mulle keegi vastu pimedas, et neid pimestaksin aga kui enne oli täiesti eluohtlik liikluses osaleda, siis nüüd on ninaesine ikka väga valge ja ohutus on kõvasti suurem. Ülevaatusele minnes topin tavapirnid tagasi sest pirnide pesad ju ei muutunud. Ja viimases ülevaatuses olid kaugtuledes LED-id sees ja läks ülevaatuselt puhtalt läbi. Lähituledega oleks ehk välja tulnud.
Vasta
#48

(10-03-2019, 22:44 PM)AnatoliJermakov Kirjutas:  Mina oma Audi C4 esituledesse toppisin ka nii kaug kui lähituledesse hiinakatest LED-id ja vahe on ulmeline. Ei vilguta mulle keegi vastu pimedas, et neid pimestaksin
ei vilgutata ka juhul, kui kaugtuled peale unustada Smile
kui agarasti pirne vahetad, pole kunst ka valgusvihke võrrelda - arvamine on üks asi, konkreetne võrdlus (ja pilt) räägib asjast.

võrdlemine on muidugi üpris loogiline tegevus juba esmapaigaldusel, st enne liiklusesse tormamist...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#49

(10-03-2019, 22:44 PM)AnatoliJermakov Kirjutas:  nüüd on ninaesine ikka väga valge ja ohutus on kõvasti suurem. 

Nüüd ma vist sain aru, miks osadel masinatel "ninaesine väga valge", aga pisut kaugemal nagu pole seda valgust enam kuskil.

Täna õhtuses pimeduses tuli näiteks Paide kandis vastu üks C4 A6, millel põlesid nii udukad kui lähituled korraga ja mõlemad eriti sinise "leegiga". Ei pimestanud ega riivanud silma, nina esine  vast max 8-12 meetrit tõeliselt valge ja kaugemale ei jagunud enam midagi.
 Või siis mõnda aega ees sõitnud vana Sharan, mis püüdlikult vastutulijatest sõltuvalt kaug/lähitulesid klõpsis. Imelik oli see, et kaugete peale lülitades läks auto nina ees väga siniseks asfalt, aga kaugemal mingit efekti märgata polnud.  Teeäärsed postid vähe kaugemal enam vastu ei helkinud. Ca 200 meetrit temast tagapool korraks tema kaugtuledele enda tööauto suht keskpäraseid kaugtulesid(täiesti tavalised halogeenid ja ei mingeid lisasid ei lisatuledena ega bling-bling +80% lampidena) lisaks lülitades läks temast eespool ikka väga palju valgemaks. Kui ma temast mööda sõitsin, siis peeglist nähtu lisas kindlust, et see "sinine" valgus nina alla tuli kaugtulede lülitamise peale. Mingeid lisatulesid ega udukaid tal polnud.

Nende ja nii mõnegi sarnase juhtumi valguses tahaks küsida, et kas tõesti tõstab ohutust teie arvates see ninaesine ere valgustus? Kui 15-20 meetri pealt pimeduses takistust märkad maanteekiirusel, siis reageerida ja midagi tarka ette võtta küll enam ei jõua.

Töökaaslane ostis sel sügisel oma jääraja bemmile 100W väidetavalt Philipsi Ledidega valgusallikad. Rääkis tükk aega kui hästi näitavad. Peale esimesi pimedas sõidetud ringe vahetati kiiresti halogeenide vastu. Kaugele ei olevat näidanud. 

Aga kui keegi tõesti on leidnud autole lambikesed Ledidega, mis ka näitavad ja samas kedagi ei häiri siis sooviks linki, kus neid pakutakse.
Vasta
#50

kõige parem oleks sõita kui nina ees paarkümmend meetrit oleks täiesti pime.
Vasta
#51

(11-03-2019, 23:20 PM)diesel Kirjutas:  kõige parem oleks sõita kui nina ees paarkümmend meetrit oleks täiesti pime.

Just.
Sellepärast mulle ei meeldigi väga need uued autod, millel pooltuli jääb täistulesid sisse lülitades põlema. Silmale palju rahulikum (näeb kaugemale) on sõita ainult kaugtuledega. Tehke proovi, see on lihtne.
Vasta
#52

Et see valge ninaesise asi nii mustvalge  asi oleks ei ütleks,sest arvasin minagi et kui ninaesine valge siis asi paha.Hetkel on autol bixenon ja h 7 kaugtuli.Valgus hakkab auto ninast ja jätkub teda ikka väga kaugele,meie legaalsetel kiirustel jagub neid tulesid iga ilmaga ja teekattega.Töökaaslane kurtis et tema led tuledega autol on kaugtuli vilets,peab vist lisatuled panema ja ma ei uskunud teda seni kuni ise pimedas ära nägin.Seal on tõesti nagu eespool kirjutati et ninaesinevalge aga kaugemal valgust ikka pigem kesiselt.
Vasta
#53

vaata sellega on nii, et suvisel selge ilmaga keskpäeval on ka nina ees valge ja silmapiiril samuti.
ehk võimsust on igatpidi piisavalt.
autodel pigem on võimu vähe. seadus ka veel piirab. ja seepärast on abiks ressursid suunata kaugemale ja reageerimisulatusest
lähemale jäävale alale mitte neid lukse ja luumeneid raisata.
Vasta
#54

Lõik sõbralikust foorumist oli nii tähelepanuväärne, et ei saa mitte siia (või naljanurka?) tsiteerimata jätta:

Tsitaat:Teema: Peale LED esitulepirnide paigaldust autoraadio tugevalt häiritud

Kas on võimalik paigaldada mingisugist filtrit selle häire kõlvaldamiseks.
Lambid koos ballastiga 55w tükk.

Esimene vastus: Kas meie liikluspolitseilt oled uurinud? Politsei poolt pakutavad filtrid on siiani suurepäraselt aidanud

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#55

Minu vanal heal Starletil on jube kehvad esituled , H4 pirni niidid hõõguvad, pirni jõuab ainult 11.5 V ( kõik on originaal)

Küsimus suurele ringile arutamiseks: kas H4 LED versioon oleks heaks lahenduseks?

On kellelgi sellega kogemusi?
Vasta
#56

Road-legal ei ole, valgem on natuke kindlasti.
Maroli-s hetkel 25€, u sama hind mis paar releed+paar meetrit juhet+norm halogeenid
Vasta
#57

Ühtede tundmatutega kogemus olemas. Õige valgusvihk puudus täielikult, nagu udukad oleks ees põlenud. Halogeenid näitasid igatahes rohkem
Vasta
#58

Võid ju ka releedega otse akult toite panna, siis saad aku pinge vähemalt. Kui aga reflektorid on läbi, siis pole ka pingest ega ledidest suurt abi.

Pähkliajude hirm
Vasta
#59

Reflektorid korralikud.

Mõte oligi kogemusi kuulda.

See jupp juhet ja releed ei maksa midagi aga meisterdamine võtab ikka aega.

LED pirni pesasse toppimine oleks kiirem aga  kui tulemust ei ole,siis peab releedega asja paremaks saama
Vasta
#60

Mul on H4 Led pirnid Audi esituledes , märg asfalt neelab kõik valguse , olgu seal laternas mis pirn iganes , kuival teel nagu oleks valgem aga üks on kindel , valgus on selline külm sinakas ja mulle selline külm valgus ei istu , plaanin H4 tavalised pirnid tagasi panna , see asendus sai ette võetud just asendamaks lisareleede paigaldamist . LED H4 pirnid kaasas olnud paberi järgi toimivad pingel 9 - 16 volti . Paigaldus on ka tänu LED pirni jahutusradiaatorile veidi vaevalisem .
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne