Led H4 pirnid???
#61

https://youtu.be/OMdtZLL6JGY

   

WGR Galaxyle olid väga head. Tollel oli reflektorist kaaneni üle 55mm ruumi. Mulle meeldisid igatahes iga ilmaga.
Igasse laternasse ei mahu jahutusradikas ära. Kaas ei lähe kinni.
Vasta
#62

Ja veel , läbi määrdunud tuleklaasi ei valgusta ka LED pirn , just vaatasin et valgus kehvemaks jäänud , tegin tulede klaasid puhtaks ja sai parem .
Vasta
#63

Kui tõesti õnnestuks Starletissse mingid LEDid sobitada, olen üsna kindel ka selles, et kui see valgusvihk ongi sinakam või vähemalt külmvalge, ehk siis selle ajastu auto jaoks ebasobiv, võib nendega sõit (muidugi olenevalt piirkonnast) üsna lühikeseks jääda. Ülevaatusele ei ole nendega muidugi üldse asja. 
Seda vast teavad ka kõik, et mida sinisem, seda rohkem märg tee valgust neelab, seega üle 4300K ei ole nii ehk naa mõistlik. Heaks näiteks on reaalselt kollast värvi udukad, mis töötavad jube hästi.
Vasta
#64

Ühendasin ad 2021 küsimuse ja seonduva eelmise samasisulisega.

Nagu ülal viidatud, LED selle jaoks mitte-ettenähtud laternas legaalne ei ole ning põhjusega - valgusvihk ei ole õige ja pimestab. Mu võrdlus ja kogemus - valisin sellise LEDi, millel väidetavalt hea valgusvihk. Valgust oli hulka rohkem (isegi kaugtulega), aga liiklusesse ma sellise jamaga ei läinud:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=47438&pid=472347#pid472347

Ülal "LED tavatules" kogemusele viitajate tulede valgusvihkude (võrdlus)pilte sooviks näha - pilt ütleb ilusasti ära, kas tulem on teel kasutamiseks normaalne või mitte. Ehk kui mittelegaalsed LEDd on avalikul teel kasutuses, tahaks näha, mille alusel ksf-d tehnonõuded eluvõõraks loevad. Eeldan, et nõuete ignoreerimise põhjus pole teadmiste puudumine (teadmise saab TÜV-l) või "a mne pohh" suhtumine.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#65

Selliseid arutelusid on olnud alates ajast kui esimene H4 pessa sobiv led valmistati. Reeglina on resümee, et ei saa heaks. 
Janka näidatud on väga haruldased, paraku on neilgi vimka küljes, õiges asendis ei fikseeru. Ilmselt saaks osavnäpp need korda, aga vahetusel tuleb see töö uuesti teha kui pesa ei muuda. Janka videos on valgusjaotus ilusti näha ju, halogeeni triip ka kõrval.
Lisaks korjab vähegi viitsiv patrull ja TÜV need autod nagunii rajalt maha.
Minu H4 aegne lahendus oli 55/100W, sobis mu keskmiste sõidu- ja valgusvajadustega peaaegu ideaalselt. Päris klaasist tuleklaasid olid ja raskest rauast ilma roosteta ilusa kroomiga peeglid seal taga.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#66

(03-12-2021, 00:55 AM)edvard Kirjutas:  Ja veel , läbi määrdunud tuleklaasi ei valgusta ka LED pirn , just vaatasin et valgus kehvemaks jäänud , tegin tulede klaasid puhtaks ja sai parem .

tänase päeva s.t. ilmastiku ja teehoolde teema jah. 
rohkemgi kui tuuleklaas mustaks saab saavad allpool asuvad tuled
isegi kui on vee pritsimine tulele ilma pühkimata ei tee see tuld puhtaks see soola-sodi kuivab selliseks halliks massiks sinna ette ära ja kõik.


teisalt on tõesti mõne auto tuled pehmelt öeldes nagu petroolilaternaga p...e...u kaudu tee valgustamine.

Led halogeenis - jah ka seal videos oli näha, et "joon" olemas aga ikkagi oli hajutatud valgus joone kohal olemas
see aga ongi see häiriv element seal. Mõne meetri pealt oli natukeüle joone aga mõnekümne pealt juba palju kõrgemal.
Puhas füüsika kus valgus allika asukoht ja kuju ei kattu algse elemendiga ja hakkab valest kohast peegelduma.

kehva tulega auto lahendus on uued tuled ja korralikud juhtmed ja head pirnid.
ehk ka õiged listuled
lisaks siis ka lapp ja pesuvahend  Toungue
Vasta
#67

Ja plasttulede poleerimine-lakkimine.

Vahe on ... silmaganähtav Big Grin
Vasta
#68

aitab aga pole siiski ideaalne lahendus
seal saab ka eksida 
ning alati pole poleerimisest kasu kui plast on ise juba s...t
Vasta
#69

(03-12-2021, 13:53 PM)MeelisV Kirjutas:  aitab aga pole siiski ideaalne lahendus
seal saab ka eksida 
ning alati pole poleerimisest kasu kui plast on ise juba s...t

Nõus, aga kuniks paari poleerimine-lakkimine normaalses kohas maksab vähem, kui poole $ita Hiina (ja vaid veerandi originaali) ühe tule hinnast, siis kaotada nagu pole midagi.

Samas uus on alati uus ja isegi keskmise väärtusega hiinakast on kordades rohkem kasu, kui igasugustest aretistest poolsurnud laternasse.
Vasta
#70

(03-12-2021, 13:04 PM)MeelisV Kirjutas:  
(03-12-2021, 00:55 AM)edvard Kirjutas:  Ja veel , läbi määrdunud tuleklaasi ei valgusta ka LED pirn , just vaatasin et valgus kehvemaks jäänud , tegin tulede klaasid puhtaks ja sai parem .

kehva tulega auto lahendus on uued tuled ja korralikud juhtmed ja head pirnid.
ehk ka õiged listuled lisaks siis ka lapp ja pesuvahend  Toungue

Kirjutan sajaga alla! Plastklaasi poleerimine ja reflektori pesemine võivad ka aidata aga uus tuli on alati abiks. Ja siis ka üle mõõta pinged, mis pirnile tulevad. Need olevat jube kõikuvad. Mõni auto ei andvat tuledele kogu pinget. Kui ikka tuleb 11,9V, siis ei saa mingist nähtavusest ka rääkida. No ja selleks paariks pimedusekuuks kannatab alati ka uued paremad pirnid osta, saati on autol pirnivahetus imekerge. Mingite ikaldustega on teine teema a'la Modus jms, kus tuleb pirnide vahetuseks esiots laiali võtta. Sitikal, Opelitel ja Audil sai aga nii lihtsalt neid vahetada, et see oktoobris mõniteist kuni mõnikümmend eurot ei tapnud. Tuled on ju elu! Katsetasin kõikmõeldavaid "eri"pirne, nüüd peakski minema ja näiteks  sellised ostma. Üldiselt on nad tavapirnist paremad küll olnud. Aga eks see tuleb millegi arvelt - enamasti vastupidavuse  Sad Teine teema: põhilaterna pirn osta ikka TUNTUD kaubamärgi oma, nonamel ei tohiks kohta esituledes olla.
Vasta
#71

Aga kuidas nendega on? Kas pimestavad ka vastutulijaid?  https://www.aliexpress.com/item/1005002637118230.html?spm=a2g0o.detail.1000060.2.1a495d3dtHGZxE&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.169870.0&scm_id=1007.13339.169870.0&scm-url=1007.13339.169870.0&pvid=136e2be9-a5d1-4446-b950-9e2ed919c722&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreThisSeller,scm-url:1007.13339.169870.0,pvid:136e2be9-a5d1-4446-b950-9e2ed919c722,tpp_buckets:668%232846%238107%231934&&pdp_ext_f=%7B%22sceneId%22:%223339%22,%22sku_id%22:%2212000021504516762%22%7D
Vasta
#72

Äi nad pole haruldased midagit.
Lihtsalt väike nimemuutus on toimunud, AmmToo on end koomale pakkinud, BraveWay asemele ilmunud ja mingi tiluliluline täiendus eri värvi kilede näol samuti extrana lisatud..
Nüüd saab klient valida vastavalt oma maitsele ja tujule , millist värvi valgusvihku täna või homme eelistab  Big Grin Nigu naene küünelakki...

https://www.aliexpress.com/item/33012259...4c4d6oMAV4
Vasta
#73

(03-12-2021, 12:42 PM)Marko Kirjutas:  Janka videos on valgusjaotus ilusti näha ju, halogeeni triip ka kõrval.

sorri - minu viga: olles janka Makita trelli-mure videot vaadanud oli järeldus, et ei tule sealt asju, mis vaatamisväärsed oleks.
pirni-teema sisu on aga ka mulle arusaadav ja vorm sõnakasutuse / lastetoa osas sobiv. Ehk siis asjalik ja konstruktiivne. Toon ülal oleva lingi uuesti välja: https://youtu.be/OMdtZLL6JGY

valgusvihk on videos palju parem, kui mu LED-del oli. Kuigi jah - seinakaugustest ei saa aru ja sellel on oma roll. Oma kunagistel piltidel püüdsin ka kuigipalju kaugust tekitada (seda oli 7..8m) ning selle olemasolu on pildil näha. Kõrvalised valgusallikad on samuti mittevajalik valgusreostus.

kui leian oma sobimatuks tõdetud LEDd üles, visualiseerin võrdlust alternatiiviga, mille ma tegelikult alles nüüd töösse panin: kehvade tuledega masin sai uued tuled (Depo) ja Philipsi "+130%" pirnid. Läks paremaks ja järgmist sammu ehk pinge tõstmist (releed + juhtme-upgrade) ma tegema ei kiirusta. Kuigi töötavate tulede pinge on 1,7V / 12,5% pardepingest ehk 13,4V-st (see on tarbijatega. Ilma nendeta on viisakas 14,2V) madalam. St pirni kleemmidel on ainult 11,7V.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#74

Teagi täpselt kauaks seda H4 LED pirni valgust jagus , täna panin tähele et üks pirnidest on tõbine ( valgusvihk oli kuidagi väga moondunud ) , läksid tavalised H4 pirnid asemele , lubatud garantiiaega üks aasta , nad ei kestnud .
Vasta
#75

Saksamaal on juba legaalne lahendus olemas.
Meil veel mitte.

https://auto.geenius.ee/rubriik/hea-nipp...itav-info/
Vasta
#76

(03-03-2023, 20:09 PM)spitfire Kirjutas:  Empire Strikes Back, ehk Sakslased ikkagi suutsid plokkida EL hääletuse sisepõlemismootoritega autode müügi keelustamise teemal.
Sakslased lubavad ka Osram  LED pirne kasutada. Me ei ole ju ühtses liidus eksole. Samamoodi ei kehti ka teistes EU riikides väljastatud tüübikinnitused sõidukitele mis Eestisse tuuakse jne.jne.
Vasta
#77

Kas jutt käib tüübikinnitusest või üksiktüübikinnitusest?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#78

Sellest Osrami LEDist kuulsin juba paar aastat tagasi, ka selles kontekstis, et sakslastele see sobib. Küll aga paneb veidi imestama see, et kuigi sakslastele seda sobib, ei sobi see siia, arvestades siinsete eurosõbralikkust. 
Tegemist ei tohiks olla ju mingite Biltema liiklusesse mittesobivate asjadega. Näe ja ole nähtav! 
Teisalt ei peaks ma selle üle väga imestama, sest ERITI tuledega seonduv on Eestis nagu punase rätiku lehvitamine Hispaania matadooride härgadele.
Vasta
#79

(04-03-2023, 01:01 AM)Aare R. Kirjutas:  Sellest Osrami LEDist kuulsin juba paar aastat tagasi, ka selles kontekstis, et sakslastele see sobib. Küll aga paneb veidi imestama see, et kuigi sakslastele seda sobib, ei sobi see siia, arvestades siinsete eurosõbralikkust. 
Teisalt ei peaks ma selle üle väga imestama, sest ERITI tuledega seonduv on Eestis nagu punase rätiku lehvitamine Hispaania matadooride härgadele.

Hiljuti ühte naaberriigis (EL) arvel olnud ülevaatusega isendit esmasel ette näidates, hakkas  noor naga tulede kallal norima, et näe sul siin LED sees. Mis krdi leed ? See led lihtsalt  lebas tule korpuses ja tont teab kuidas sinna saanud oli. Klõpsutati kõik tuled läbi ja veenduti, et ühtki põlevat led-i pole, aga pika hambaga mainiti ikka, et sel autol valgustis led olla ei tohi aga minul ta seal valgustis ilmselgelt ja läbi klaasi ilusti nähtaval lebab; eemaldada. Dokid ikkagi sai.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#80

(04-03-2023, 01:01 AM)Aare R. Kirjutas:  Küll aga paneb veidi imestama see, et kuigi sakslastele seda sobib, ei sobi see siia, arvestades siinsete eurosõbralikkust. 
Tegemist ei tohiks olla ju mingite Biltema liiklusesse mittesobivate asjadega. Näe ja ole nähtav! 
Imestavad ainult need, kes ei saa aru, et poliitotsused ja rakenduslikud regulatsioonid on erinevad asjad ja rakenduslik pool ei ole tarbetult tsentraliseeritud.
Pisema skaala analoog, millest vast lihtsam aru saada: see, et on lubatud maja ehitada, ei tähenda, et KOVga nn rakenduslikul tasemel asju ajada ei tuleks.

Parafraseerime "näe ja ole nähtav" loosungit teisest vaatepunktist: "pimesta ja ole pimestatud!".
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne