Materdaks "kaupmehi"
#81

Eks see oli toonane ettekujutus rikkaks saamisest. Mitte et mind sellised sammud huvitanud oleks.
A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#82

Mister King (kunn ju) Barosest lubab endale igasugust käitumist kliendiga... Hinnatase on kah nii nagu ta on, samas mõningas mõttes monopol ju.
Toon näiteid...

Võtsin kunagi mõne euri eest sealt mingeid jublakaid, suhtumine leti taga oli kergelt üleolev ja turtsuv. Laibakate ostmas käimisega (komplekt oli ehk umbes 60 rutsi) ja võrriga väikese eputamisega ei läinud kaasa. Umbes 80 eurise kiivri soetamisega suhted soojenesid ja aitas isegi võhikut. Kuskil 160 eurise arvega tegi mees mulle allahindluse kas oli 5 või 10 % (täpsemalt peaks arvelt vaatama) ja muheles leti taga. Kunagise VAPE elektronsüüte ostusooviga pidi herrasmees pükstest välja kargama ja rabistas juba omajagu (juurdehindlus antud komplektile sealtkaudu võttes on nii 100%), paraku oli keegi seal ürgsest ajast vedelenud komplekti ära vinnanud ja kohapeal täiskomplekti saada polnud. Järgmine lubati u 300 rutsiga ära anda kui ma oleks maldanud kaks nädalat oodata. Nädalavahetusega teenitud ropu haltuura rahadest oleks välja tulnud küll aga aega polnud, kaup jäigi katki, raha põles.

Nüüd ei teagi kas uksest üldse sisse lastakse, telefoni teel teenindati veel küll aga ainult saadeti liigseid asju ja vajalikud jäid saamata.

Samas senti väga ei sae, kõhu arvelt võttes pole väga vahet, ikkagi esindusest võetud vidin ju ja endale vaikselt sätin Wink
Vasta
#83

(26-06-2014, 19:20 PM)MAZ Kirjutas:  
(26-06-2014, 16:42 PM)Aspelund Kirjutas:  Jawa osadega kaubitsevas boksis mulle pikk loeng sellest, kuidas vana Jawa tuleb kiiresti sommidele müüa ja siis neilt midagi uuemat osta...
Huvitav kas see Soome on siis nii kummist,et kõik eesti vanatehnika annab sinna ära müüa? Ma olen vesteldes vennas rahvaga aru saanud,et 1970.date MOPAR(dodge,chrysler,Plymouth muskelauto) erutab neid rohkem kui müügiks üles löödud Pannonia või Jawa romu eestist.

Soomes elab rahvast umbes 3.5 korda rohkem kui Eestis, ka sissetulekud on paremad ja NL tehnika on rohkem eksootika kui meil - seega on sealt ostja leidmine tihti tõenäolisem.
Vasta
#84

Eilsest selline kogemus. Oli vaja traktori pooltelje nn CK tihendeid. Palusin üleeile sõbral, kes oli linnas ja kes selle kaupluse alaline klient, tuua otsitavad. Kohapeal kahjuks rohkem, kui üks ühik ei olnud. Lubati omapoolselt lahkesti, et järgmine päev kohal. Eile hommikul võtsin siis teekonna ette. Kohale jõudes läks müüja riiuli juurde, kehitas õlgu, ütles, et praegu ei ole ja kõndis leti taha tagasi. Minu küsimusele, et kuidas siis nii, ma vastust ei saanudki.  Ei mingit vabandamist, vaatamata sellele, et sõitsin edasi-tagasi 130 km maha. Tihendite hind kokku ca 10-11 EUR. Minu küsimusele, et millal siis tihendid kohale jõuavad, sain väljapressitud vastuse, et võib-olla (seekord enam kindlalt ei lubatud) teisipäeval. Tegu, ei olnud mingi harva esineva mõõduga (85x110). Juhtus see Jõhvis asuvas  tehnikapoes, mille nime jätan siin  esialgu toomata. Tundub, et omanikul puudub igasugune huvi klientide juurdesaamiseks-hoidmiseks. 
Vasta
#85

(28-09-2014, 10:27 AM)jürimees Kirjutas:  Eilsest selline kogemus. Oli vaja traktori pooltelje nn CK tihendeid. Palusin üleeile sõbral, kes oli linnas ja kes selle kaupluse alaline klient, tuua otsitavad. Kohapeal kahjuks rohkem, kui üks ühik ei olnud. Lubati omapoolselt lahkesti, et järgmine päev kohal. Eile hommikul võtsin siis teekonna ette. Kohale jõudes läks müüja riiuli juurde, kehitas õlgu, ütles, et praegu ei ole ja kõndis leti taha tagasi. Minu küsimusele, et kuidas siis nii, ma vastust ei saanudki.  Ei mingit vabandamist, vaatamata sellele, et sõitsin edasi-tagasi 130 km maha. Tihendite hind kokku ca 10-11 EUR. Minu küsimusele, et millal siis tihendid kohale jõuavad, sain väljapressitud vastuse, et võib-olla (seekord enam kindlalt ei lubatud) teisipäeval. Tegu, ei olnud mingi harva esineva mõõduga (85x110). Juhtus see Jõhvis asuvas  tehnikapoes, mille nime jätan siin  esialgu toomata. Tundub, et omanikul puudub igasugune huvi klientide juurdesaamiseks-hoidmiseks. 

Varemalt kasutati sellist süsteemi paljudes kohtades aga nüüd on märgata juba arngut-kes vähegi hoolib klientidest see organiseerib ka otsitava osa. Mul vanast ajast juures komme,et kui kaugele mõne asja järgi sõit,helistan ennem ette ja uurin,et kas on tulnud kaup ja kas "saama või ei saama".  Mööda ilma mingi jubina taga-ajamine tundub hirmus priiskamine. Tuleb ka seda teha aga organiseeritult.
Vasta
#86

(28-09-2014, 10:27 AM)jürimees Kirjutas:  Eilsest selline kogemus. Oli vaja traktori pooltelje nn CK tihendeid. Palusin üleeile sõbral, kes oli linnas ja kes selle kaupluse alaline klient, tuua otsitavad. Kohapeal kahjuks rohkem, kui üks ühik ei olnud. Lubati omapoolselt lahkesti, et järgmine päev kohal. Eile hommikul võtsin siis teekonna ette. Kohale jõudes läks müüja riiuli juurde, kehitas õlgu, ütles, et praegu ei ole ja kõndis leti taha tagasi. Minu küsimusele, et kuidas siis nii, ma vastust ei saanudki.  Ei mingit vabandamist, vaatamata sellele, et sõitsin edasi-tagasi 130 km maha. Tihendite hind kokku ca 10-11 EUR. Minu küsimusele, et millal siis tihendid kohale jõuavad, sain väljapressitud vastuse, et võib-olla (seekord enam kindlalt ei lubatud) teisipäeval. Tegu, ei olnud mingi harva esineva mõõduga (85x110). Juhtus see Jõhvis asuvas  tehnikapoes, mille nime jätan siin  esialgu toomata. Tundub, et omanikul puudub igasugune huvi klientide juurdesaamiseks-hoidmiseks. 


Väga levinud lollitamise viis. Lubatakse ruttu tuua, aga tegelikult ei tellita poodi midagi, enne kui kui on kogunenud piisav hulk tellimusi klientidelt, et saaks kõik ühe saadetise sisse - nii tuleb odavam.
Endal oli sama kompott hiljuti hiina pitbike geneka tõmmitsa ostuga - oma kuu aega komposteeriti ajusid, et kohe-kohe saab.Kahjuks olin maksnud ettemaksu, seega oli müüjal raha juba käes ja motivatsioon asjaga edasi tegeleda tal puudus.
Niisiis, ettemaksu tasub anda siis, kui müüja on nõus raha tagasi maksma, kui kaup lubatud ajaks kohal ei ole. Kui ooteaeg ületab 2 nädalat, siis on juba targem Saksa või UK ebayst sellised asjad ise tellida.
Vasta
#87

(28-09-2014, 14:23 PM)Daniil Kirjutas:  Väga levinud lollitamise viis. Lubatakse ruttu tuua, aga tegelikult ei tellita poodi midagi, enne kui kui on kogunenud piisav hulk tellimusi klientidelt, et saaks kõik ühe saadetise sisse - nii tuleb odavam.
Endal oli sama kompott hiljuti hiina pitbike geneka tõmmitsa ostuga - oma kuu aega komposteeriti ajusid, et kohe-kohe saab.Kahjuks olin maksnud ettemaksu, seega oli müüjal raha juba käes ja motivatsioon asjaga edasi tegeleda tal puudus.
Niisiis, ettemaksu tasub anda siis, kui müüja on nõus raha tagasi maksma, kui kaup lubatud ajaks kohal ei ole. Kui ooteaeg ületab 2 nädalat, siis on juba targem Saksa või UK ebayst sellised asjad ise tellida.
Aga tasubki kõik Jebai asjad tellida UK-st või Saksast. Viimasel ajal ei taha Hiinast pakid enam üldse kohale tulla või tulevad 2-3 kuud. Ei pruukinud pood otseselt süüdi ollagi. Küll aga ei suhtuta niimoodi klientidesse. Pidasin ka ise mitu aastat veebipoodi ja tellisin asju. Ette kasseeritud raha maksin tagasi esimesel küsimisel. Kui kaup enam Hiinast tulla ei tahtnud, leppisin kõigepealt kliendiga kokku ja rääkisin reaalsest tarneajast. Kui sobis, tellisin kauba oma raha eest ja kliendilt võtsin raha alles siis kui kaup Eestisse jõudis.
Nagu ütleb üks mu oma äri ajav sõber aususe vajalikkuse kohta: "Eesti on nii väike koht, et siin saad kliente huiata täpselt kolm korda. Siis on su äri läbi!"

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#88

Kaupmeeste materdamiseks mul põhjust pole, aga teema sobib ka küsimuseks, kust ja mis loogikatega tulevad meie varuosad?
Ma mõtlen just selliseid, mis on kohalikust netipoest tellides päeva-paariga nende kontooras kohal. Tulevad need tõesti Eestist? A la Knudsson jms maaletoojad - kas neil on tõesti väga paljude masinate jupid mitme eri toootja või pakendaja karpides riiulis?
Ning kas jaekaupmehe ja hunniku maaletoojate vahel käib igapäevane elav kaubikuliiklus või on nn maaletoojaid lihtsalt piisavalt vähe, et jaekaupmehele tuleb igapäevaselt kaupa vaid paarilt "hulgimüüjalt"? Kui oleks nii, siis ilmselt ei suudaks jälle sõltumatud netipoed nii häid hindu teha - kui maaletoojal on oma jaemüügikett, siis loogiline hinnakujundus oleks ju selline, et see müüb kõige odavamalt. Aga pigem ikka ei müp Wink

Sortiment on lihtsalt müstiliselt lai väikese Eesti kohta ning mu kogemuses on lubatud tarned 1..2 tööpäeva jooksul ka alati kehtinud. Piiritaguse tarne puhul eeldaks aeg-ajalt siiski ka aegade lõhkiminekut...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#89

Suur rekka ja kaks juhti peal. Selle auto seaduslik sõiduaeg on 18h, üldistades sõidab sellega 1200km. Kui tarneaeg on 2-3 päeva, siis Eesti keskelt saab tõmmata raadiuse ca 3600km. Endised sõbralikud sotsialismimaad on tehaseid ja hiidlaslikke ladusi täis.

Siim @ endine kaugliini autojuht.
Vasta
#90

Eestlane on lihtsalt volkari, audi ja bmv pede. Kõik sõidavad enmavähem passatiga, palju neid osasid siis ikka vaja läheb? Ma tellin ikka haruldasemaid osasid vahest, siis on ikka kuni 2 nädalat ooteaeg teinekord
Vasta
#91

(02-07-2020, 20:58 PM)siimik Kirjutas:  Suur rekka ja kaks juhti peal. Selle auto seaduslik sõiduaeg on 18h, üldistades sõidab sellega 1200km. Kui tarneaeg on 2-3 päeva, siis Eesti keskelt saab tõmmata raadiuse ca 3600km. Endised sõbralikud sotsialismimaad on tehaseid ja hiidlaslikke ladusi täis.

Siim @ endine kaugliini autojuht.
Ega see auto Pariisist otse Nuustakule tule. Iga auto sõidab mingit kindlat liini ja kaup liigub sika saka eesti poole. Küll Itaaliadt pakikesi laetud millel eesti aadtessid aga lähevad soome esmalt.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#92

otsisin just Mazda b2500 ülemise õõtsa pukse. Mitte ükski Võru varuosapood ei suutnud neid pakkuda, üks pakkus välja A- varuosa 10 päevase tarnega.
Vasta
#93

Suure laoseisuga maaletoojaid ongi piisavalt vähe. Balti Autoosad, KGK, Salome ja Automeister.

Paljud edasimüüjad tellivad ka Poolast, näiteks Inter Caril tuleb sealsest megalaost igapäev auto.
Vasta
#94

Enamus suuremaid ladusid ikka baltikumis olemas, poola-läti-leedu suunalt tulevad isegi hobusega kahe päevaga jupid eestisse...

Intercars on hea näide, kui enne kella viit-kuut õhtul saad tellimused sisse löödud siis võid kindel olla et järgmise päeva hommikul 9 paiku tuuakse varuosad sulle töökotta kätte...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#95

(03-07-2020, 06:12 AM)mlsluik Kirjutas:  ...
Intercars on hea näide, kui enne kella viit-kuut õhtul saad tellimused sisse löödud siis võid kindel olla et järgmise päeva hommikul 9 paiku tuuakse varuosad sulle töökotta kätte...
mul sugulane Fixuse keti poes, tellides vaatab läbi mitu hulgimüüjat, ja siis ütleb selle tootja/pakendaja oma saad homme k 10-ks, selle tootja/pakendaja oma k 14-ks ja üliharva on kuni 3 päeva tähtajaks, enamiku minu mittetraditsiooniliste masinate (needsamad mazdad, daewood, isuzud, saksa autotööstuse ülehinnatud toodangut ei tarbi) juppe olen saanud järgmiseks päevaks tellitud, mõnda aga ei saagi, ainult esinduse rida.
Vasta
#96

Ladu24-on kirjelduses näha, kas asi asub Eestis või Poolas. Tarneajad kah juures.
Vasta
#97

(03-07-2020, 16:23 PM)kalju1 Kirjutas:  Ladu24-on kirjelduses näha, kas asi asub Eestis või Poolas. Tarneajad kah juures.

ohhoo - seal on tõesti asukohad koodina olemas. Võrdlesin 30a vana toonase sportlikuma oopeli LUK sidurikomplekti (ketas, korv, survelaager), mille omal 3 nädalat tagasi vahetasin (jah siimik - mõnel mehel on veel mitu XE ooplit alles ja veel ka liikvel. Ei saa neist üle Smile ):
- Ladu24.ee annab Poolast 3 tööpäeva (ehk 08juuli)
- Aeromotors annab 2 tööpäeva (07 juuli). Sealt ma endale muidu ka tellisin: tellimus 15juuni kell 16:12, kohal-olemise sõnum käes 17juuni kell 13:07

sama ajaga pakuvad mõlemad kohad nii SACHS, LuK, Valeo kui mingi AP Automotive komplekti. Niiet ilmselt ongi kõik need asjad samas kohas ja kui uskuda Ladu24 viidet, siis kusagil Poola riiulis. Ning suudavad sealt 1,5 tööpäevaga Tallinna jaeketi lauale jõuda.
uskumatu, arvestades milline kaos muude postipakkide logistikas valitseb (pean silmas vana head postiteenuse vihkamise teemat) Smile

valisin võrdluseks selle siduri, kuna komplekt sobib vaid 1988..1995a 2.0 DOHC mootoritega FWD-Opelitele (no ja mootorit on nt Inglismaal ka palju kit-caridel kasutatud). Neid ei ole Eestis just palju liikvel ja sidur pole neil ka kuluosa - kohaliku hulgimüüjana peaks raha peale päris vihane olema, kui neid 4 erinevalt tootjalt riiulile tolmu korjama võtaks...

nii sellele tehnikale kui ka nt Saab 9-5-le ja BMW E90-le on tarned pea igale asjale samasugused "2 tööpäeva". Ma järeldan igatahes enda jaoks siinkohal, et asjad tulevadki eelkõige Kesk-Euroopast ning ikka väga kiirelt. Ehk siis on mingi laitmatult ja igapoäevaselt toimiv transport.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#98

Palju kaupa tuleb ka Soomest, olen juppe tellides pidevalt saanud vastuse et tuleb Soomest, homme kohal.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne